Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: trensmat » Diumenge 28/02/2016 18:33

Una companyia de ferrocarrils italiana vol fer la competència a Renfe

"Si liberalitzeu el servei, vindran altres operadors", apunten des de Ferrovie dello Stato sobre Rodalies

Ferrovie dello Stato Italiane vol fer la competència a Renfe a l'AVE entre Barcelona i Madrid i també estudiarà operar Rodalies de Catalunya quan es liberalitzi el sector ferroviari. "Si obriu, vindran altres operadors", ha assegurat el responsable d'Afers Internacionals de la ferroviària italiana, Alberto Mazzola, a l'ACN. "La competència pot ser bona per a tothom", els "viatgers són els que més se'n beneficiaran", perquè "el servei" i els "preus poden millorar", defensa Mazzola. Barcelona-Madrid "és una línia interessant perquè hi hagi dos competidors", admet. I apunta a una millora de les freqüències: "Ara hi ha un AVE cada hora, mentre que nosaltres entre Milà i Roma en tenim un cada deu minuts".

Ferrovie dello Stato Italiane preveu entrar en el mercat ferroviari espanyol quan es liberalitzi. "Absolutament, som el principal operador a Itàlia però també el segon o tercer a Alemanya, on donem feina a 4.000 persones en transport regional i a 300 en mercaderies" i "estem mirant altres països", explica Mazzola. De fet, el gegant ferroviari italià ja està comprant trens d'alta velocitat "que puguin viatjar per vuit països, inclosa Espanya", a una velocitat de 360 km/h. "Des de fa tres anys estem seguint les decisions del govern espanyol" i "si liberalitzen el sector, està previst que els nostres trens puguin viatjar també a Espanya, França, Bèlgica, Holanda i la resta dels vuits països europeus on hi ha alta velocitat", assegura.

Actualment, Ferrovie dello Stato Italiane està treballant activament per fer la competència als operadors francesos per a la connexió entre París i Brussel·les, però no es quedarà aquí. “Madrid-Barcelona és una connexió interessant, són dues grans ciutats, més grans que Brussel·les”, remarca Mazzola, que creu que si es liberalitza aquesta connexió “hi haurà diverses empreses” interessades.

Mazzola recorda que a Itàlia "des de fa uns anys hi ha un competidor fent el mateix servei en alta velocitat" i això "ha estat positiu" també per a Ferrovie dello Stato Italiane. "Hem reaccionat, millorant el servei i reduint el cost", per exemple "amb preus més baixos, sobretot si es reserva la setmana abans", explica. "Amb competència vam haver de millorar el servei i l'empresa és avui totalment millor del que era fa sis anys", assenyala. Obrir el mercat ferroviari a Espanya, "seria bo per Renfe", defensa.

També el servei de Rodalies de Catalunya pot interessar Ferrovie dello Stato. "Si es liberalitzés ho estudiaríem i crec que no seríem els únics, que tots els operadors ho estudiarien, i també altres empreses espanyoles, com per exemple els Ferrocarrils de la Generalitat", preveu Mazzola. El responsable d'Afers Internacionals de la ferroviària italiana recorda que a la Gran Bretanya "hi ha almenys deu operadors diferents" i "també a Alemanya" hi ha competència.

Preguntat sobre els problemes a Rodalies de Barcelona, Mazzola diu que no vol “criticar la situació espanyola” ni parlar “de la cooperació entre Adif i Renfe”. “Però hi ha solucions diferents arreu del món”, afirma, remarcant l’eficiència dels serveis ferroviaris al Japó, on hi ha una “coordinació estricta” entre les empreses responsables de la via i les del tren que fa que “si tens un retard sigui de 15 segons”. “A Europa tenim una bona situació a Suècia i Suïssa, però és clar, tots intentem fer-ho el millor possible”, indica.

Liberalització europea

La Comissió Europea pretén que el mercat ferroviari europeu estigui totalment liberalitzat el 2019, però es troba reticències entre alguns estats membres. Espanya és un dels més partidaris a obrir el mercat, i tot i que ja ha impulsat legislació per fer-ho, encara no ho ha formalitzat. Mazzola veu difícil que es compleixi la data del 2019 i preveu “una mica de retard en el debat polític” a nivell europeu. Tot i això, assenyala que liberalitzar el mercat ferroviari ajudarà el sector. “Si mires el que va passar amb l’aviació, hi ha grans empreses que existien abans, i d’altres de noves, com Ryanair o Easyjet. Els viatgers són els que més se’n beneficiaran”, remarca.

http://www.naciodigital.cat/noticia/104 ... ncia/renfe
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1404
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 16:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: Renfe451 » Dilluns 29/02/2016 14:28

El servei que presta FS Trenitalia no és massa bo que diguem... només cal veure la deixadesa dels seus trens i els retards constants (en alguns casos arriben fins a 1h) en els seus serveis de rodalia, però sobretot en els de regionals. Ara estan portant a terme un procés de renovació pel que fa a material mòbil (trens Swing, Jazz...) però és evident que a la operadora italiana encara li queden coses a millorar, i no són poques precisament.

Conec el cas de Netinera, la filial del grup FS a Alemanya, i allà el servei que presta és decent. Però no té res a veure gestionar una xarxa tan important com RdC amb les línies regionals que opera a Alemanya, que són molt més petites. Jo els aconselleria que abans de entrar en aventures estrangeres, que es preocupin de millorar els seus serveis de rodalies i regionals a Itàlia, que bastant fets caldo estan.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1866
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 11:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 01/03/2016 9:56

Treinta y cinco empresas ferroviarias con licencia y certificado de seguridad para operar en la red española

A ellas se unen otras dos con licencia de otro estado europeo y certificado de seguridad en España

Son ya 35 las empresas ferroviarias que cuentan con licencia para el acceso a la Red Ferroviaria de Interés General, RFIG, emitido por la Agencia Estatal de Seguridad Ferroviaria.

Las empresas Alsa Tren, Ariva Spain Rail, Avanza Tren, Empresa Ruiz, Empresa De Blas, Iberrail Spanish Railroad, Moventis Rail, Renfe Viajeros, Socibus y Vectalia cuentan con la licencia para viajeros. De ellas, disponen del certificado de seguridad de la Agencia, Alsa Tren, Avanza Tren, Renfe Viajeros y Veloi Rail.

Arcelor Mittal, Arramele Siglo XXI, Asturmasa Rail, Eusko Trenbideak-Ferrocarriles Vascos, Guinovart Rail, Logibérica Rail, Logitren Feroviaria, Mombus Rail, Nogartrain, Renfe Mercancías Tracción Rail, Transfesa Rail y Tramsportes Mixtos Especiales, (Tramesa) disponen de licencia para mercancías. De ellas, Acciona, Arramele Siglo XXI, Guinovart Rail, Logitren Ferroviaria, Renfe Mercancías, Tracción Rail, y Transfesa Rail, disponen del certificado de seguridad.

Viajeros y mercancías

De licencia para viajeros y mercancías disponen Acciona Rail, Alsa Ferrocarril, CAF, Comsa Rail Transport, Continental Rail, Ecorail, Ferrovial Railway, Interbus, La Sepulvedana, Renfe Operadora y Transitia Rail. De ellas, disponen de certificado de seguridad para ambos tipos de transporte Alsa Ferrocarril, Continental Rail, Ecorail, Ferrovial Railway, Interbus y Renfe Operadora. Acciona Rail y Comsa Rail Trasnsport cuentan con certificado de seguridad para mercancías.

A ellas se unen dos empresas con licencia emitida en otro Estado europeo y certificado de seguridad en España, SNCF para viajeros y Takargo para mercancías, y dos empresas con habilitación específica para optar a adjudicación de capacidad, Conte Rail y Tramesa.

http://www.vialibre-ffe.com
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1404
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 16:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: bigcoaster » Dimarts 01/03/2016 16:57

I FGC?
This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
 
Entrades: 783
Membre des de: Diumenge 12/04/2015 15:50

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: ortegote » Dimarts 01/03/2016 19:25

bigcoaster ha escrit:I FGC?

FGC en lineas de Adif esta dentro de Multirail pero curiosamente esta empresa tampoco sale en la lista.
Esta es su pagina web http://www.multirail.es/es
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 672
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 17:11
Ubicació: a prop de FGC

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: robertotlh » Dimarts 01/03/2016 21:48

ortegote ha escrit:
bigcoaster ha escrit:I FGC?

FGC en lineas de Adif esta dentro de Multirail pero curiosamente esta empresa tampoco sale en la lista.
Esta es su pagina web http://www.multirail.es/es
Saludos.

Creo recordar que dentro de Multirail la función de FGC es puramente comercial, es decir, captación de clientes.
robertotlh
N5
N5
 
Entrades: 129
Membre des de: Dijous 15/10/2015 13:47

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: Renfe451 » Dimarts 01/03/2016 22:36

En el cas d'Alsa i Arriva, crec que potser es troben més enfocades en els serveis regionals (excepte la primera que podria optar també per la llarga distància). Però dubto que els serveis d'obligació pública (rodalies i regionals) els acabin liberalitzant... Renfe no està disposada a perdre un dels seus serveis estrella.
Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
 
Entrades: 1866
Membre des de: Dimarts 01/08/2006 11:12
Ubicació: Barcelona / Cubelles (Garraf, El Penedès)

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: ortegote » Dimecres 02/03/2016 23:15

Renfe451 ha escrit:En el cas d'Alsa i Arriva, crec que potser es troben més enfocades en els serveis regionals (excepte la primera que podria optar també per la llarga distància). Però dubto que els serveis d'obligació pública (rodalies i regionals) els acabin liberalitzant... Renfe no està disposada a perdre un dels seus serveis estrella.


Canfranc, Teruel, Cuenca son Servicios estrella?
O lineas con pocos regionales por que ya llego el AVE como en algunas de Andalucia?
Mercado tienen y bastante para dejar trabajar a otras compañias sin molestar a Renfe, otra cosa muy distinta es que Renfe quiera.
Saludos.
Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
 
Entrades: 672
Membre des de: Dimarts 25/06/2013 17:11
Ubicació: a prop de FGC

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 02/03/2016 23:38

De fet si fos per Renfe es treuria de sobre tots els trens de rodalia i regionals.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 666
Membre des de: Divendres 19/12/2014 14:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Comença la tria del competidor de Renfe viatgers

EntradaAutor: albe6 » Dijous 03/03/2016 0:15

Els OSP no son "estrelles", el que passa es que no embruten la conta de resultats ja que les seves pèrdues d'explotació són assumides per l'erari públic

"Otro gallo cantaría" si l'Estat es preocupés perquè els OSP siguin el menys deficitaris possible
albe6
N8
N8
 
Entrades: 738
Membre des de: Divendres 17/02/2012 20:15
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Anterior

Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants