El AVE a León podría inaugurarse el martes 29-S

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Re: És mentalitat

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 14/10/2015 18:08

Guigui ha escrit:
437.001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Canvia "regional" per "convencional", i estem parlant del mateix. I si la mentalitat és tan nefasta, cal canviar-la. No pot ser que aquests fums de nou ric ens costin milions a tots (inclosa aquesta gent).
No és mentalitat. És demografia i possibilitats que ofereix la xarxa ferroviària enfront de l'autobus o el cotxe particular.

Quan el tren és efectiu, la gent l'agafa.
I que el tren sigui efectiu de vegades depèn de Renfe, però la majoria de cops depèn d'Adif. La xarxa és la que és.
I els serveis són els que són, a molts llocs, però si a Renfe no si quadren els números per augmentar-los... què hi vols fer?

Exemple: Madrid-Burgos, on el tren no és efectiu (ni ho serà), enfront de Madrid-Valladolid, on el tren guanya per golejada. I en ambdós casos hi ha el Sistema Central pel mig.
Precisament, Renfe-Adif van deixar morir per inanició el Directo. Però podria guanyar per golejada si es gestionés adequadament.
No, no podria. No contra la A-1, i encara menys amb la LAV en servei.
Encara que no ho sembli, Madrid-Segovia-Valladolid-Venta de Baños-Burgos per la LAV Madrid-Valladolid i la convencional Valladolid-Burgos són menys quilòmetres que Madrid-Aranda-Burgos. I evidentment, menys temps de trajecte... però més passatgers (Valladolid, Segovia) que pel Directo (Aranda és com Valls de gran).
Els plànols enganyen, de vegades... i jo també pensava com tu fins no fa tant...
Guigui ha escrit:Salta a la vista les inversions relativament baixes que defugen en un cas i les morterades que es gasten en altres, força més desproporcionats.

I sí, també és mentalitat. Perquè el poble es deixa vendre la grandiloqüència de l'AVE, mentre accepta acríticament que els regionals són un transport tercermundista "per la gràcia de Déu".
Depèn. De la zona i del servei existent.

No veig que els R11 BCN-Girona-Figueres vagin buits.
Els AVE destinació Figueres-Vilafant, en canvi... plens no van (altra cosa són els AVE o els TGV transfronterers, però que no n'hi hagi més no depèn d'Espanya, sinó de l'autre coté).

Crec que hi ha llocs on hi ha marge per augmentar serveis convencionals de Regionals (o fins i tot Rodalies), però ni molt menys és a tot arreu on es pot fer.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 14/10/2015 19:18

El Directo de Burgos, ara mateix, tindria sentit perfectament per a mercaderies i regionals. No crec que doni per a més en les condicions que està (comptant obert el túnel de Somosierra on hi ha una desina sepultada per una esllavissada).

Altra cosa és si s'hagués mantingut adequadament el CTC, estacions telecomandades, etc... Donaria per a molt. Però el seu taló d'aquiles també fou que no està electrificat, enmig d'una xarxa completament electrificada.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 14/10/2015 23:51

genissimon ha escrit:El Directo de Burgos, ara mateix, tindria sentit perfectament per a mercaderies i regionals. No crec que doni per a més en les condicions que està (comptant obert el túnel de Somosierra on hi ha una desina sepultada per una esllavissada).

Altra cosa és si s'hagués mantingut adequadament el CTC, estacions telecomandades, etc... Donaria per a molt.


Hi ha el pla de perlongar el rodalies de Madrid fins a Soto del Real des de l'actual terminal de Colmenar Viejo, i hi ha qui diu Miraflores de la Sierra (i jo personalment dic Valdemanco)... però em temo que encara passaran força anys per veure-ho en servei, perquè a més, a Rodalies Madrid hi ha altres prioritats força més urgents.

Per regionals... no, no realment.

Ara com ara, el tram entre Manzanares-Soto del Real i Aranda de Duero està tancat, o com si ho estigués. Mentre no es repari l'esllavissada del túnel de Somosierra, res de res, ni en viatgers, ni en mercaderies.

Entre Aranda de Duero i Burgos... es parla i es reparla de mercaderies. Però la Junta de Castella i Lleó no sembla que s'ho acabi de prendre seriosament.
I si ells no ho fan, no ho farà el ministeri.
genissimon ha escrit:Però el seu taló d'aquiles també fou que no està electrificat, enmig d'una xarxa completament electrificada.
No. Això és una cosa que és circumstancial (la plataforma permet doble via i evidentment, donat el cas, es podria electrificar).

El què no és circumstancial és el tap circulatori que hi ha entre Colmenar Viejo i Chamartín, i especialment entre Cantoblanco (on s'hi incorpora el ramal d'Alcobendas) i Chamartín. La malla horària de rodalies és especialment densa: la C4 de rodalies no va amb horari, sinó amb freqüència de pas.
Entaforar-hi un servei de regionals amb una certa freqüència a Burgos via Aranda, i a més, trens de mercaderies (a Aranda, a Burgos o més enllà), comportaria arribar al punt de saturació, i a un risc constant de tenir un festival de retards en cascada al túnel de Sol, cosa absolutament no desitjable.

A més, tot i que tota obra per dessaturar el tram Cantoblanco-Fuencarral-Chamartín hauria de ser d'envergadura ja que en l'actualitat la LAV de Valladolid va paral.lela al Directo de Burgos entre Tres Cantos i Chamartín, i directament hi ha quatre vies entre Cantoblanco i Fuencarral, s'hi agefeix un altre problema: les futures ampliacions de les LAV del nord (Astúries, Galícia, País Basc, sobretot les dues darreres) obligaran a ampliar una estació de Chamartín on comença a haver-hi un seriós problema de capacitat, tant del vestíbul (molt petit pel flux de passatgers que tindrà en un futur proper) com de les vies, que la connexió AV Atocha-Chamartín només podrà atenuar parcialment.

Als serveis regionals acabaran per fer-los una terminal nova només per regionals, cosa que en l'estat actual de les coses, no sembla gaire realista, veient què és el que rodeja Madrid (Soria, Burgos, Cuenca, Guadalajara, Ávila, Segovia... on les capitals mouen passatgers, però les comarques están despobladíssimes; només els corredors Madrid-Ávila-Salamanca/Valladolid, Madrid-Alcázar-Jaén, Madrid-Alcázar-Albacete i Madrid-Talavera-Cáceres mouen un mínim de passatgers, que de tota manera és incomparable amb el què arriba a moure Barcelona amb Tarragona, Girona o fins i tot Lleida, perquè les províncies que rodegen Madrid, especialment les castellano-lleoneses, estan molt despoblades fora de les capitals provincials i les comptades ciutats que no són capitals -Ponferrada, Aranda de Duero, Miranda de Ebro, de les quals una ja no té tren, i les altres dues estan realment massa lluny de Madrid com per quedar a distància de regional-).

I per acabar, tot i que el Directo aparentment segueixi el camí "recte", resulta que el camí en qüestió és paral.lel a la A-1, i que al contrari que la ruta Madrid-Burgos per Segovia i Valladolid, no només passa per una única població d'una mínima entitat (Aranda de Duero), sinó que travessa totes les valls en perpendicular (Manzanares, Lozoya, Duratón, Riaza, Duero, Gromejón, Esgueva, Henar, Arlanza, Cubillo, Cogollos, Los Ausines, Arlanzón), cosa que es tradueix en un traçat ple de corbes que acaba tenint més quilòmetres que la LAV encara que a simple vista no ho sembli, que a més circula seguint una vall molt ampla i sobretot, plana, entre Segovia i Burgos (i ni tan sols penso en la propera inauguració de la LAV Venta de Baños-Burgos, que només serà una millora parcial). I que a més dóna servei a Segovia, que té més habitants que Aranda, i sobretot Valladolid, capital regional i única ciutat realment gran de Castella i Lleó. Però l'enemic número 1 del Directo no és la LAV: és la A-1, que segueix la mateixa ruta però amb menys corbes: és la A-1 (o sigui, el bus i el cotxe) el què ha matat el Directo, no la LAV.

Però és que a més, ens trobem amb la problemàtica urbana de Burgos, una ciutat que té un urbanisme amb certes semblances amb Tarragona: Burgos és llargueruda, una "ciutat-carrer". No és una ciutat compacta com Valladolid, sinó longitudinal.
I ni l'estació antiga de Burgos, ni l'actual, han pogut donar-li un servei ferroviari totalment satisfactori. I no sembla que ho pugui fer en un futur proper.
A la relació Burgos-Madrid, no és el tren qui guanya, sinó el bus o el cotxe particular.
I tret que no hi hagi un miracle econòmic i demogràfic (que actualment sembla del tot inversemblant) que fés necessari reobrir el Directo, poca cosa s'hi pot fer...

Quant a les mercaderies, evidentment Renfe es vol concentrar en la línia d'Ávila, que ha tingut una baixada de circulacions bastant forta arran de l'obertura de la LAV de Valladolid. I a més, també hi ha l'opció de fer passar els mercaderies cap al País Basc per Guadalajara-Calatayud-by pass de Grisén-Tudela-Castejón.

O sigui que a curt termini, només hi ha la possibilitat de mercaderies entre Aranda i Burgos, i rodalies entre Colmenar Viejo i Soto del Real (i a tot estirar i sent molt optimistes, Valdemanco).



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 15/10/2015 8:49

Gràcies 437.001 per explicar-ho tan bé. Jo també sóc pessimista pel que fa a aquesta línia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 13/11/2015 9:14

Renfe mejora las conexiones AVE desde León a Sevilla, Córdoba y Málaga.

La reducción de 44 minutos en el trayecto Madrid-León beneficia a los tiempos de viaje a las tres ciudades andaluzas

La puesta en marcha de la nueva línea de alta velocidad Madrid-Palencia-León el pasado 30 de septiembre no sólo ha permitido mejorar el servicio hasta la capital leonesa y las comunicaciones con el Norte de España. La nueva infraestructura, que ha acortado hasta 44 minutos el tiempo de viaje Madrid-León, quedando el trayecto entre ambas ciudades en 2 horas y 6 minutos, ha favorecido también a las comunicaciones entre Andalucía y la capital leonesa.

En los casos de las ciudades andaluzas de Sevilla, Córdoba y Málaga, la conexión con León se realiza mediante billetes integrados. Con este tipo de billetes, el viajero adquiere un único título de transporte que le permite combinar dos trenes de alta velocidad con enlace garantizado en Madrid. El recorrido se realiza en AVE hasta Madrid y en tren Alvia desde la estación de Atocha hasta León.

Estos trenes continúan su recorrido hasta Asturias, de forma que es posible viajar, también mediante billetes combinados, entre cualquiera de las tres capitales andaluzas y ciudades como Oviedo y Gijón.

Sevilla-León: 35 conexiones semanales.

Renfe ofrece actualmente 35 conexiones semanales entre Sevilla y León. El trayecto completo entre ambas ciudades oscila entre las 5 horas 45 minutos del mejor tiempo de viaje y las 7 horas en aquellas opciones en las que en tiempo de enlace en Madrid es mayor.

En un día laborable tipo las salidas desde Sevilla-Santa Justa con destino León se realizan a las 7.15, 7.45 y 13.45 horas. En sentido inverso, hay salidas de León a las 13.36 y 16.59 horas.

Córdoba-León: 42 conexiones semanales.

Actualmente, Renfe ofrece 42 conexiones semanales entre Córdoba y León. El trayecto completo entre ambas ciudades oscila entre las 5 horas 15 minutos del mejor tiempo de viaje y las 6 horas y 14 minutos de aquellas opciones en las que en tiempo de enlace en Madrid es mayor.

En un día laborable tipo las salidas desde Córdoba con destino León se realizan a las 8.03 y 15.06 horas. En sentido inverso, hay salidas de León a las 13.36 y 16.59 horas.

Málaga-León: dos conexiones diarias.

Desde la entrada en servicio de la línea de alta velocidad hasta León, Renfe ofrece dos conexiones diarias, una por sentido, entre Málaga y la capital leonesa.

El tiempo de viaje entre ambas ciudades es de 6 horas 40 minutos, incluido el enlace en Madrid. La salida de Málaga se realiza a las 14.05 horas (llegada a León a las 20.43 horas) y el regreso desde León a las 13.36 horas (llegada a Málaga a las 20.25 horas).

Imatge

http://www.vialibre-ffe.com/


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 17/12/2015 14:17

Sembla que els viatgers continuen sense fer cas de les previsions apocalíptiques dels opinadors del fòrum i del Conseller Vila i s'han aficionat en massa a utilitzar les noves possibiitats ferroviàries. Segons publica avui El Norte de Castilla s'ha duplicat la quantitat de viatgers respecte de l'any anterior (malgrat que la inauguració fou a l'octubre), 170.000 viatgers han utilitzat les noves relacions i aquestes han passat de 25 a 37 diàries.

Un altre fracàs antcipat pel fòrum que fracassa.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 17/12/2015 21:27

Ayerbe-Zuera ha escrit:170.000 viatgers han utilitzat les noves relacions.
... en dos mesos i mig, que per regla de tres no serien més d'un milió anuals. D'aqui al mínim de 6 milions perquè una línia comenci a ser rentable, encara queda molt...



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”