Pàgina 2 de 2

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimecres 28/12/2016 21:25
Autor: ortegote
Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimecres 28/12/2016 21:49
Autor: Sagrerenc
ortegote ha escrit:Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.


El problema és en sentit descendent, que els R11 comencen a Portbou. Si l'Intercités de Nuit no arriba fins a Portbou no hi ha connexio possible.

I a veure si poden ajustar els horaris, perquè fins ara hi havia només 8 minuts de marge a Cervera en sentit ascendent i 11 minuts de marge a Portbou en sentit descendent.

Per a mi, el més pràctic des de Barcelona, i és el que he fet la majoria de les vegades, és agafar un BlaBlaCar fins a Perpinyà.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dijous 29/12/2016 13:26
Autor: ortegote
Sagrerenc ha escrit:
ortegote ha escrit:Si no llegase a Port Bou se quedaria como en La Tor de querol que no cruza a españa, ya se que es por la via que esta cortada, pero vamos que si se quiere pillar se va con el ultimo tren español y ya esta.
Saludos.


El problema és en sentit descendent, que els R11 comencen a Portbou. Si l'Intercités de Nuit no arriba fins a Portbou no hi ha connexio possible.

I a veure si poden ajustar els horaris, perquè fins ara hi havia només 8 minuts de marge a Cervera en sentit ascendent i 11 minuts de marge a Portbou en sentit descendent.

Per a mi, el més pràctic des de Barcelona, i és el que he fet la majoria de les vegades, és agafar un BlaBlaCar fins a Perpinyà.


El que mai he entes es per que no creuan tots els Trens espanyols de Port Bou a Cerbere.
El Tren Descendent si no te conexio doncs t'hauries d'esperar al primer tren frances que si arriba a Port Bou, aqui ja entra si tens pressa per feina o vas de turisme amb tranquilitat.
Salutacions.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Divendres 30/12/2016 12:55
Autor: Sagrerenc
ortegote ha escrit:El que mai he entes es per que no creuan tots els Trens espanyols de Port Bou a Cerbere.
El Tren Descendent si no te conexio doncs t'hauries d'esperar al primer tren frances que si arriba a Port Bou, aqui ja entra si tens pressa per feina o vas de turisme amb tranquilitat.
Salutacions.

No es tracta de tenir pressa o no, es tracta de fer un servei util i eficient i no quedar-te tirat al mig del no-res.
No seria normal que, per no allargar un tren una parada, triguis 3 hores i mitja per anar de Perpinyà a Figueres fent dos transbordaments. Aixo desincentivaria totalment l'us del tren de nit, ja no venint des de Barcelona o Girona sino fins i tot des de l'Empordà (potser és el que busquen).

La ÖBB, contenta amb els nous nocturns

EntradaPublicat: Dijous 16/03/2017 21:39
Autor: Guigui
Segons afirma la pròpia ÖBB, el resultat de l'adquisició de noves rutes a Alemanya ha superat les seves expectatives. Des de l'ampliació amb l'horari d'hivern, han venut un total de 450.000 bitllets, que inclouen tant les rutes antigues com les noves.

Font (en alemany): http://derstandard.at/2000054306556/OeB ... ng-geplant

Personalment, crec que tenen una política molt més encertada que l'absurdament elitista dels Trenhotels, ja que els Nightjets ofereixen tota la gamma: des de cabines amb dutxa inclosa fins als clàssics compartiments de sis lliteres.

Intercité nocturns

EntradaPublicat: Dimecres 29/03/2017 17:39
Autor: Fran-Ikarus
Estic esbotzant un viatge a París d'aquí pocs mesos, i una combinació interessant és l'Intercité nocturn des de Toulouse (per això que ja sabem tots, aprofitar temps de nit per viatjar, i gaudir de la destinació des de primera hora del matí)

Com són aquests trens, a nivell de comfort?, comparats amb el desaparegut TrenHotel (que vaig utilitzar en els meus anteriors viatges a París... temps era temps...)

Re: Intercité nocturns

EntradaPublicat: Dimecres 29/03/2017 19:40
Autor: Sagrerenc
Fran-Ikarus ha escrit:Estic esbotzant un viatge a París d'aquí pocs mesos, i una combinació interessant és l'Intercité nocturn des de Toulouse (per això que ja sabem tots, aprofitar temps de nit per viatjar, i gaudir de la destinació des de primera hora del matí)

Com són aquests trens, a nivell de comfort?, comparats amb el desaparegut TrenHotel (que vaig utilitzar en els meus anteriors viatges a París... temps era temps...)

He agafat aquest Intercités una desena de vegades des de Perpinyà. Es tracta de l'equivalent francès als antics Estrella de la Renfe, tot i que les lliteres han estat renovades, i t'ofereixen un kit de viatge (ampolla d'aigua 50cl, taps a les orelles, mocadors i tovalloleta refrescant).

Pel que he sentit els cotxes Lunéa tenen les millors suspensions de tot el parc mobil de la SNCF. Tot i que es tracta d'una linia amb molts revolts, jo sempre he dormit més o menys bé.

Llàstima que per agafar aquest tren des de Toulouse s'hagi de perdre tota la tarda...

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Diumenge 02/04/2017 10:55
Autor: awe
hola Fran-Ikarus,

El de Toulouse és el mateix que prové de La Tor? Si és que sí, fa anys, amb la via entre La Tor i Pamiers encara feta caldo, els cotxes del tren nocturn eren ben còmodes de suspensió. Pel que fa a l'interiorisme i les lliteres, era nivell llitera "Estrella". A primera classe hi havia 4 lliteres per compartiment, i a segona n'hi havia 6. Tot plegat l'interiorisme i les lliteres eren un pèl cutres, m'esperava quelcom de "un poco más apañao". Personalment, posaria molt bona nota al tren si no fos pel comfort "aprovat justet" de les lliteres, de les quals en cap cas en diria "llits". Això va ser fa anys, intueixo que tot segueix igual.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimarts 04/04/2017 23:24
Autor: César
Cerbère - Paris 2 cops anar i tornar en cotxe de seients reclinables.
Cerbère - Luxemburg 2 cops anar i tornar, la 1ª vegada també amb seients reclinables, la 2ª vegada vaig llançar la casa per la finestra i vaig fer-ho en compartiment 1ª classe i a més exclusiu per a 2 persones pagant 1 suplement.

Els seients son força lletjos i massa petits (meva opinió) i punt positiu seria dir-te que reclinem bastant i et quedes amb 1 angle que et permet dormir raonablement bé.

El compartiment de 1ª classe molt agradable el seu interior, els llits res dolent a dir, vaig dormir perfectament bé només vaig passar fred i no hi havia manera d'escalfar allò tot i reclamar-ho amb 1 interventor. Al final vaig tenir que aprofitar les mantes dels 2 llits lliures.

Home, visquent a Girona em sap greu que "ens" hagin tret aquests 2 trens des de Cerbère perquè sempre teniem 3 rutes (Paris, Estrasburg i Luxemburg) amb un preu força atractiu si viatjaves amb seient reclinable (amb antelació i sense ser 1 data especial, Cerbère-Paris valia 20€).

Després la magia de un tren nocturn crec que a qualsevol dels amants ferroviaris ens agrada, oi?

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimecres 05/04/2017 18:57
Autor: UT440_132M
Sempre et queda la opció de viatjar via LaTour de Carol, ja sé que des de Girona es una bona volta, però es l'única manera de viatjar a Europa en tren nocturn des de casa nostra.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimecres 05/04/2017 21:23
Autor: César
UT440_132M ha escrit:Sempre et queda la opció de viatjar via LaTour de Carol, ja sé que des de Girona es una bona volta, però es l'única manera de viatjar a Europa en tren nocturn des de casa nostra.



No no, queda molt lluny però estic segur que algun viatge caurà, tu tranquil ;) xD
Cotxe fins a Vic i després tren cap a dalt de tot :D
L'octubre passat vaig fer Girona - Cerbère - Paris - Estugarda - Nuremberg - Hof - Plauen.
Vaig sortir a les 16:45 i arribar-hi a les 20:07 de l'endemà :martell1

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dimecres 05/04/2017 21:26
Autor: César
Personalment em posen un Barcelona-Lisboa nocturn i estaria refollante d'alegria :reve xD
Veieu opcions per aquesta ruta? Nocturn?

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dijous 06/04/2017 18:49
Autor: ortegote
César ha escrit:Personalment em posen un Barcelona-Lisboa nocturn i estaria refollante d'alegria :reve xD
Veieu opcions per aquesta ruta? Nocturn?


Para ir a Lisboa tienes el TrenHotel de Madrid Chamartin / Lisboa Santa Apolonia, deberias hacer un transbordo en Madrid pero vamos no seria mala idea que saliera de Barcelona si es que el intercanviador de ancho de atocha estuviera operativo, ya que se podria salir a las 19h de Barcelona y despues seguir con el horario aproximado actual desde Madrid ya que sale a las 21h.

Si no se pudiera usar el intercamviador pues nada transbordo como hasta ahora.
Saludos.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dijous 11/05/2017 16:53
Autor: César
A l'agost anirè a Lisboa amb el trenhotel que ve d'Irun.
Quin talgo és? El 4 encara? Algú te experiència del compartiments turista de 4 lliteres?

Ja posats, quin tren fan servir per l'intercity Valladolid-Barcelona?
Gràcies.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dijous 11/05/2017 16:58
Autor: fgc113
César ha escrit:A l'agost anirè a Lisboa amb el trenhotel que ve d'Irun.
Quin talgo és? El 4 encara? Algú te experiència del compartiments turista de 4 lliteres?

Ja posats, quin tren fan servir per l'intercity Valladolid-Barcelona?
Gràcies.

El TH Surexpresso crec que és un Talgo IV, sí.
Sobre els compartiments, no et puc ajudar perquè mai he anat en tren nocturn.

L'Intercity Valladolid - Barcelona és un 121.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dijous 11/05/2017 17:16
Autor: albe6
El BCN - Valladolid ja fa una temporada que va amb 120 com a IC

Tant el TH Surex (Irun - Lisboa) com el TH Lusitània (Madrid - Lisboa) normalment són T-IV
Circulen com un de sol entre Portugal i Medina del Campo
A l'estiu i pics de demanda a vegades es fa amb T-VI (ex-Elipsos)

Di dels París - Hendaya

EntradaPublicat: Dimarts 27/06/2017 10:44
Autor: metring
http://mobile.lemonde.fr/societe/live-e ... XUbcxONyFO

Fin du train de nuit Paris-Hendaye, la « Palombe bleue ». Usagers, racontez-nous

Samedi 1er juillet marquera la fin officielle du train de nuit nommé la « Palombe bleue », reliant Paris et Hendaye en traversant le Sud-Ouest, jusqu’à la Côte basque. Vous avez pris cet Intercité de nuit, seul(e), en famille ou avec des amis, régulièrement ou occasionnellement. Ou vous avez travaillé comme agent sur cette ligne. Que représente, pour vous, sa disparition ? Vous était-elle utile pour des raisons professionnelles ou familiales ? Y avez-vous des souvenirs de voyage, des rencontres, des galères ?
Racontez-nous ce que représentait pour vous cette ligne et les souvenirs concrets que vous en avez. Nous publierons dans un article certains de vos témoignages.
Merci de nous laisser quelques informations sur votre âge, votre situation professionnelle, votre lieu de résidence ainsi que vos coordonnées, afin que nous puissions, si besoin, vous recontacter.

ICN Paris-Austerlitz - Portbou

EntradaPublicat: Dimarts 27/06/2017 11:14
Autor: fgc113
El pròxim divendres 7 de juliol torna a circular l'Intercités de Nuit Paris-Austerlitz - Portbou. Per tant, el dissabte 8 l'Association des Usagers de la ligne ferroviaire Perpignan - Portbou i Defensem el tren de l'Empordà han organitzat un acte a les 10.30 a la mateixa estació de Portbou per celebrar-ho. Jo intentaré anar-hi.

Re: Crisis de nocturnos y Autozug en Europa

EntradaPublicat: Dilluns 16/04/2018 16:36
Autor: m.h.t.
Important!! :!: Moviment a nivell europeu per la recuperació del ferrocarril convencional (sobretot els trens nocturns) davant l'aposta del TAV en detriment d'aquest:

Protestas y acciones ciudadanas en Europa piden la reapertura de los trenes nocturnos

Coincidiendo con la Semana europea por la defensa de los trenes nocturnos, organizada por la plataforma Back-on-Track, activistas de diferentes países europeos han salido a la calle para reivindicar la reapertura de algunas líneas y la mejora de esta red ferroviaria


https://www.ecologistasenaccion.org/?p=36147/


Comunicat conjunt en defensa del ferrocarril convencional i els trens nocturns

La plataforma en defensa del ferrocarril del Camp de Tarragona (PDF Camp), Ecologistes en Acció de Catalunya (EAC) i l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) s’uneixen en defensa dels trens nocturns


Les tres entitats, amb una clara trajectòria en defensa del transport públic, s’adhereixen amb aquest comunicat a la setmana europea en defensa dels trens nocturns, organitzada per la plataforma “Back on Track”. El tren nocturn és una oferta de mobilitat sostenible que fa possible llargs recorreguts aprofitant el descans nocturn de les persones, sense necessitat d’anar més ràpid que l’avió o el cotxe, però essent més confortable. Convenientment dissenyat, permet arribar a primera hora a les destinacions més importants aprofitant les infraestructures del ferrocarril convencional i el d’alta velocitat. [...]

A Espanya cada vegada existeixen menys trens nocturns. Actualment només s’operen els trenhotels Barcelona – Vigo / A Coruña, el Madrid – A Coruña / Ferrol / Pontevedra, el Madrid – Lisboa i el Lisboa – Salamanca – Hendaia. La resta de connexions han estat suprimides, fins i tot quan no tenen alternativa directa amb l’alta velocitat o podrien ser complementàries. A Catalunya és el cas del Barcelona – Tarragona – Reus – Madrid (Estrella Costa Brava) , Barcelona – Granada (TrenHotel) o el Barcelona – Zürich / Milà (Trenhotel Elipsos). La supressió del Trenhotel de Granada es va fer coincidir injustificadament amb unes obres puntuals d’infraestructura, i ha contribuït a l’aïllament ferroviari d’aquesta capital andalusa, que ja suma tres anys. [...]

A tal efecte cal considerar l’oferta tant al low cost, amb butaques reclinables, com a les famílies o persones que busquen més comoditat (compartiments amb llits o lliteres). Per recuperar les connexions nocturnes també defensem el projecte Lunajet (Barcelona – Frankfurt) amb tren mixt (passatgers-mercaderies).

El proper 30 de maig a les 19 hores, també se celebrarà una conferència per explicar la proposta Lunajet al Col·legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya.

https://transportpublic.org/backontrack/


Web Back on Track :flecha https://back-on-track.eu