Pàgina 1 de 1

La UE regalarà interrail als joves de 18 anys.

EntradaPublicat: Dimarts 04/10/2016 12:56
Autor: trensmat
Diuen que aquesta mesura es per combatre el populisme entre els joves de 18 anys.


Re: La UE regalarà interrail als joves de 18 anys.

EntradaPublicat: Dimarts 04/10/2016 13:06
Autor: Sagrerenc
Mesura populista per lluitar contra el populisme.

El que haurien de fer és millorar la coordinacio horària entre les diferents xarxes i potenciar els trens internacionals nocturns.

Re: La UE regalarà interrail als joves de 18 anys.

EntradaPublicat: Diumenge 09/10/2016 23:51
Autor: Granolleri
Totalment d'acord amb en Sagrerenc: qui vol viatjar de manera barata ho troba fàcil, qui és populista no sol viatjar ni en té moltes ganes, màxim viatja dins del seu país.

Posaré com a exemple del que diu el trajecte que he fet avui: de Granollers a Vilafranca de Conflent. Un trajecte que si bé no requereix massa canvis (dos transbords), si mirem al detall de l'horari:

Regional 15842 Granollers Centre 09:17-Cervera de la Marenda 11:30
TER 876418 Cervera de la Marenda 12:37-Perpinyà 13:14
TER 877657 Perpinyà 14:26-Vilafranca de Conflent 15:17

Sis hores justes per un trajecte de 225 kilòmetres! Surt a una velocitat mitjana de 37,5 km/h. Per trams:

2 hores 13 minuts per als 136 kilòmetres de Granollers a Cervera: 61,3 km/h
37 minuts per als 42 kilòmetres de Cervera a Perpinyà: 68,1 km/h
51 minuts per als 47 kilòmetres de Perpinyà a Vilafranca: 55,3 km/h

Les velocitats mitjanes no són cap meravella per separat, però són més o menys homogènies: uns 60 km/h. Es pot veure perfectament que els temps de transbord excessius penalitzen la de ja per sí la poca velocitat mitjana, tot i que hem de tenir present que tots els trens emprats són trens regionals amb parada a totes les estacions. A Cervera es perd 1 hora i set minuts (!) i a Perpinyà una hora i 12 minuts (!!)

Per tornar, he fet la combinació següent:

TER 877662 Prada de Conflent 17:53-Perpinyà 18:33
TER 86989 Perpinyà 18:45-Portbou 19:28
Regional 15850 Portbou 19:41-Granollers Centre 21:45

(de Vilafranca a Prada he baixat una estona abans amb autocar departamental per aprofitar per fer una visita ràpida a Prada)

Per tornar es pot observar que els transbords si estan optimitzats (12 minuts a Perpinyà, 13 a Portbou), de manera que els 219 kilòmetres de Prada de Conflent a Granollers es recorren en 3 hores 52 minuts, dues hores i vuit minuts menys que a l'anada. En aquest cas, ens surt una velocitat mitjana de 56,7 km/h. Cap meravella, evidentment. Mirant els horaris, però, aquest temps d'espera curt a Portbou, o bé a Cervera, no sol ser l'habitual. El mateix a La Tor de Querol, a Canfranc entre el bus SNCF i els trens de RENFE. Per la banda basca, Euskotren és qui salva la situació amb el seu tren cadenciat cada mitja hora, però que només serveix a qui vol anar fins a Sant Sebastià, amb l'absurd que els trens de rodalies no arriben a Hendaia i els TER Francesos pràcticament no entren a Irun.

I respecte a informació i billetatge, doncs igual o pitjor... a Granollers només em poden vendre bitllet fins a Cervera. A Cervera, espavila't per comprar el bitllet per si bé allà et poden vendre bitllet a qualsevol estació de França. En el cas de la línia de Vilafranca de Conflent, però, surt més barat comprar bitllet fins a Perpinyà i a Perpinyà comprar un altre bitllet a part ja que la línia Perpinyà-Vilafranca té la tarifació del tren a 1 euro. Bitllet que a més només es pot comprar a les estacions de la línia i si tenen màquina només es pot comprar a màquina :x Tot un món de facilitats! Per acabar-ho d'adobar, a Cervera la taquilla només obre quatre hores al matí i quatre a la tarda (concretament: de 9:45 a 12:35 i de 14:05 a 18:30). A Portbou, ara fan igual que a Cervera i també obren només unes hores al matí i unes hores a la tarda, segons l'Adif de 8 a 13 i de 16:30 a 19, així que al tornar m'he trobat la taquilla tancada a Portbou cosa que no havia vist mai. Sort que a Granollers he comprat anar i tornar...

Sé que m'ha sortit un missatge una mica llarg, i una mica caòtic, però vaja, que si resulta que l'únic que se els hi acut a can UE per combatre el populisme és oferir Interrail gratuït, més val que pleguin.

Re: La UE regalarà interrail als joves de 18 anys.

EntradaPublicat: Dilluns 10/10/2016 11:47
Autor: mpn90
Doncs si per una banda és una mesura populista, per altra haig de dir que em sembla molt bé, això esperonarà a molts que potser no tenen els mitjans (al cap i a la fi un Interrail per a cinc dies costa uns 200EUR, havent-hi d'afegir despeses d'allotjament i alimentació, i també oci). El mateix es podria dir de les beques Erasmus, i també penso que són una gran troballa i que esperonen a molts joves a sortir a l'exterior i conèixer gent d'altres països.

Re: La UE regalarà interrail als joves de 18 anys.

EntradaPublicat: Dimarts 11/10/2016 18:38
Autor: Renfe451
Granolleri ha escrit:i els TER Francesos pràcticament no entren a Irun.


Aquesta situació canviarà radicalment a partir de l'estiu de l'any vinent, ja que l'SNCF preveu ampliar el servei TER fins a Irun a partir de la data ja mencionada. Per tant, en breu Portbou no serà l'única estació espanyola que acull serveis TER francesos. L'únic dubte que hi ha sobre la taula és si s'aplicarà el mateix sistema que a Portbou i Cervera de la Marenda o en canvi acceptaran viatgers des de l'inici del trajecte.

Portbou i Cervera

EntradaPublicat: Dimarts 11/10/2016 21:02
Autor: Javi M
Renfe451 ha escrit:L'únic dubte que hi ha sobre la taula és si s'aplicarà el mateix sistema que a Portbou i Cervera de la Marenda o en canvi acceptaran viatgers des de l'inici del trajecte.


Quin sistema dius que s'aplica aquí?

Re: Portbou i Cervera

EntradaPublicat: Dimarts 11/10/2016 21:18
Autor: fgc113
Javi M ha escrit:
Renfe451 ha escrit:L'únic dubte que hi ha sobre la taula és si s'aplicarà el mateix sistema que a Portbou i Cervera de la Marenda o en canvi acceptaran viatgers des de l'inici del trajecte.


Quin sistema dius que s'aplica aquí?

Els trens de SNCF són els que accepten passatgers en sentit Catalunya i els de Rodalies entre Catalunya i França.

Re: Portbou i Cervera

EntradaPublicat: Dimecres 12/10/2016 12:46
Autor: ortegote
Javi M ha escrit:
Renfe451 ha escrit:L'únic dubte que hi ha sobre la taula és si s'aplicarà el mateix sistema que a Portbou i Cervera de la Marenda o en canvi acceptaran viatgers des de l'inici del trajecte.


Quin sistema dius que s'aplica aquí?


Pots entrar de França a Espanya en tren Frances pero no de Espanya a França amb tren frances.
Amb els trens espanyols el mateix pero al reves:
Pots entrar de Espanya a França amb el tren Espanyol pero no de França a Espanya amb tren Espanyol.

Espero que aixi s'entengui millor
Salutacions.

Re: Portbou i Cervera

EntradaPublicat: Dimecres 12/10/2016 13:46
Autor: UT440_132M
ortegote ha escrit:
Javi M ha escrit:
Renfe451 ha escrit:L'únic dubte que hi ha sobre la taula és si s'aplicarà el mateix sistema que a Portbou i Cervera de la Marenda o en canvi acceptaran viatgers des de l'inici del trajecte.


Quin sistema dius que s'aplica aquí?


Pots entrar de França a Espanya en tren Frances pero no de Espanya a França amb tren frances.
Amb els trens espanyols el mateix pero al reves:
Pots entrar de Espanya a França amb el tren Espanyol pero no de França a Espanya amb tren Espanyol.

Espero que aixi s'entengui millor
Salutacions.

Amb l'excepció del Transpirinenc, on només creuen la frontera els trens de Renfe, tot i haver una via UIC fins a Puigcerdà (fora de servei).

Re: Portbou i Cervera

EntradaPublicat: Dimecres 12/10/2016 14:44
Autor: Renfe451
Exacte, a aquest sistema em referia. Gràcies a fgc113 i ortegote per les explicacions.

Back to topic!

EntradaPublicat: Dimecres 12/10/2016 15:10
Autor: Guigui
Tornem al tema del fil, si us plau.