Pàgina 1 de 1

Travesses en diagonal, té avantatges?

Publicat: Dilluns 14/11/2016 17:33
Autor: metring
Vist al Twitter:

Re: Travesses en diagonal, té avantatges?

Publicat: Dilluns 14/11/2016 18:20
Autor: local
metring ha escrit:Vist al Twitter:
El cremallera de Montserrat també té aquest tipus de travesses. Crec que només les vies d'ample estret les poden tenir, però millor que els aspectes tècnics els comentin els experts en el tema del fòrum.

Re: Travesses en diagonal, té avantatges?

Publicat: Dimarts 15/11/2016 14:47
Autor: genissimon
Aquestes travesses les he vist al cremallera de Montserrat i també al de Núria. En diuen travesses Y (vikipedia en anglès). Tenen un millor comportament davant les deformacions de la geometria de la via, especialment en corbes.

Salut !!

Re: Travesses en diagonal, té avantatges?

Publicat: Dimecres 16/11/2016 11:15
Autor: ea3
També fa servir aquestes travesses la Ferrovia de la Val Venosta, un ferrocarril que depèn de la província autònoma de Bolzano, al nord d’Itàlia. Per cert, tenen un parc de 11 unitats TGW 2/6, que seràn substituïts per Flirts el 2019, al acabar els treballs d’electrificació de la línea entre Merano i Malles.

Enllaç a un dels fabricants: http://www.oberbauhandbuch.de/es/produc ... _en_y.html

Re: Travesses en diagonal, té avantatges?

Publicat: Dimecres 16/11/2016 12:48
Autor: Sagrerenc
També hi ha travesses en Y al Panoramique des Dômes, el cremallera que puja al Puy de Dôme, prop de Clermont-Ferrand (Alvèrnia).