SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronteriza.

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronteriza.

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 14/03/2017 10:14

Ferrocarriles Franceses y Suizos pactan la explotación de una red transfronteriza común

Léman Express será utilizada por unos 50.000 viajeros diariamente

Los Ferrocarriles Franceses, SNCF, y los Suizos, SBB/CFF, han firmado el contrato por el que se regulará la explotación de la futura red regional transfronteriza Léman Express que dará servicio a más de cuarenta estaciones de la región francesa de Auvernia, Ródano Alpes y de los cantones suizos de Vaud y Ginebra.

Estas áreas a ambos lados de la frontera cuentan con una población de más de un millón de habitantes que s dispondrán si se cumplen con las previsiones con una red regional conjunta en diciembre de 2019 una vez concluida la nueva línea Ginebra Cornavin- Eaux-Vives Annemasse, conocida por CEVA (Ver noticia ).

El contrato firmado por SNCF y CFF contempla la creación de la sociedad conjunta “Lémanis” que gestionará la nueva oferta ferroviaria del Léman Express y coordinará la explotación a ambos lados de la frontera.

Además, para preparar el lanzamiento de la futura red, se ha constituido un equipo común de las dos operadoras denominado Omex, Organización de Puesta en Explotación, cuyo trabajo se centrará en los aspectos técnicos y operacionales, tanto a nivel de infraestructura como de servicios a los viajeros.

Una red transfronteriza

Las previsiones apuntan a que cada día unos 50.000 viajeros utilizarán los 230 kilómetros de líneas del Léman Express en los cantones de Vaud y Ginebra y los departamentos franceses de Ain y de Alta Saboya.

Con la nueva línea CEVA de dieciséis kilómetros, que será el eje de la nueva red, la duración del trayecto Ginebra Cornavin-Annemasse pasará de los 47 minutos actuales del viaje en autobús, a veintidós minutos en tren.

CFF y la Región Auvernia Ródano Alpes han invertido unos quinientos millones de francos suizos,460 millones de euros, en los cuarenta trenes que servirán la primera red regional transfronteriza de Europa. La modernización de la infraestructura y la construcción de la CEVA están presupuestadas en unos 2.000 millones de francos suizos, 1.800 millones de euros, financiados por las operadoras de tráfico regional a ambos lados de la frontera.

Imatge

Imatge

http://www.vialibre-ffe.com
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1444
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Bona noticia

EntradaAutor: Javi M » Dimarts 14/03/2017 14:59

Molt bona notícia! Sobre tot desprès del de la victòria del referèndum suís que volia fer caminar el país cap a fora de l'espai Schengen. Sembla que això li trgui força.

Esperem també que això pugui ser el precedent d'una xarxa real entre Catalunya i el Sud de França, i no el desastre actual. Salvant les distàncies per la diferència d'ample, és clar.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1461
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49

Re: SNCF y CFF pactan la explotación de una red transfronter

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 14/03/2017 16:14

trensmat ha escrit:la primera red regional transfronteriza de Europa

No sé d'on ho han tret aixo.

El S-Bahn de Salzburg (Austria) penetra dins de Baviera (la linia S4 discorre exclusivament en territori alemany) i el S-Bahn de Basilea (Suïssa) té linies que van a Mulhouse (França) o Zeil im Wiesental (Alemanya).
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1487
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Mala praxi periodística

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 14/03/2017 16:23

El periodisme poc rigorós té aquesta tendència de magnificar-ho tot. Sembla que els fiquin al cap que han de cridar l'atenció amb titulars i frases llampants.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23672
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

"Periodistes"

EntradaAutor: Javi M » Dimarts 14/03/2017 17:09

Total i absolutament d'acord. Sembla que es pensin que quelcom només pot ser notícia si és una novetat absoluta o un fet sense precedents, i en conseqüència ho adapten tot per a que ho sembli.

Ah... I això ho fan els mateixos periodistes que converteixen en viral qualsevol xorrada. Per descomptat.
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
 
Entrades: 1461
Membre des de: Dimecres 18/11/2009 17:49


Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants