"Lo" metro d'Estocolm

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

"Lo" metro d'Estocolm

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 18/02/2006 5:24

Hola:

Tant parlar, tant parlar i no deia res. Aqui us deixo una pagina en angles (no us espanteu ara) sobre el metro d'Estcolm, una mica d'historia i construccio, ademes de moltes fotos.

Esta organitzada -com es llogic- per linies i estacions, amb una mica de comentari a peu de cada foto. Fins i tot hi ha una estacio "fantasma" :D .

Ja em direu alguna cosa, si us agrada o no.... (espero que si)

http://www.kynerd.nu/Tunnelbanan/Tunnelbanan.html

Salutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 18/02/2006 13:37

Hola!

Fantàstica pàgina, sí senyor! Pel poquet que et conec diria que ets un enamorat d'aquesta ciutat o, almenys, del seu transport públic!!! ;)

Voldria, però, ressaltar una gran frase que es diu a l'estació universitària:

"Don't ever let anybody tell you Stockholm doesn't have a graffiti problem. "

Pels no anglesos, és una cosa tal com "Que mai us diguin que Estocolm no té un problema amb els graffitis"...Veig que el vandalisme no és propietat exclusiva barcelonina... >:(

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 18/02/2006 20:19

Potser el graffitti no sigui exclusivitat BCNina, però s´emporta la palma en quantitat, això sí... :|



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 18/02/2006 20:50

Hola:

Enamorat d'aquesta ciutat (Estocolm). Sempre que puc, hi "pujo" alla adalt. Ja en van tres vegades. I enamorat del seu metro, una obra d'art en cuant a les estacions, excavades a la roca. Mes tenint en compte que aquesta ciutat son "basicament" illes que o be donan al Baltic o donan al llac Meladen, tot i aixo no hi han filtracions (puntualment he arrivar a veure alguna lleu taca d'humitat).

En cuant al tema dels grafittis, potser que aquesta foto sia l'unic (gairebe) punt conflictiu. A la majoria d'estacions pocs n'he vist. A l'igual que caqueta al terra: simplement res. O netejan molt o embrutan poc.

Si us fixeu, hi han fotos de dos tipus de trens. Els mes nous son els que habitualment circulan, pero ningu "se rasga las vestiduras" si entra alguna composicio dels antics, en perfecte estat de conservacio i funcionament. Ull al tema: Les fotos son del 2001-02-03, jo hi vaig anar per darrera vegada aquest passat setembre (05) i els trens estan igual que a les fotos: Nets i com nous (igual que aqui :cop )

M'estic fent pessat?.... Es que a la mes minima oportunitat, aprofito per col.lar el tema, ho sento. Començaria a parlar i m'estaria hores. S'ha de veure sobre el terreny, les fotos no fan justicia de la grandiositat de les estacions i dels passadissos.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dissabte 18/02/2006 21:29

I el tema frecuencies com esta :?:


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 01/03/2006 0:22

Hola:

Se m'havia quedat aquest tema en el tinter. Ho sento.

Pel que tracta de frecuencies de pas i puntualitat, a cada estacio hi ha un panell d'anuncis on possa l'hora de pas del tren. Clavat!.

Pel que tracta a anar apretat, el mes apretat que he anat es tenir un marge d'un pam al voltant meu sense tocar ningu.... en hora punta!. En hora baixa, es extrany no trobar seient lliure. Sempre he anat assegut.

Sa.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dimecres 01/03/2006 16:49

Em referia a que cada cuants minuts passa un metro ;)


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimecres 01/03/2006 23:03

Hola:

Vei, ara m'has cardat ben cardat. Pero amb totes les lletres..... xD

Si vols minutatge precis entre convois, no t'ho puc dir. A grans trets, en hora punta no crec que vagi mes enlla d'un parell de minuts entre convois. En hora baixa l'espera s'allarga una mica mes, potser al voltants dels 5 minuts. Per la nit 8 a 10 minuts, entenguis nit a partir de les 12 de la nit, no com aqui que a le 9 del vespre ja començan a reduir servei. Tot aixo t'ho estic dient de memoria, de recordar temps d'espera aproximats a les estacions segons el dia o l'hora.

De cualsevol manera el metro d'Estocolm es bastant "elastic" en el seu servei. Tan bon punt pots anar en un convoi de 8 vagons, com en un de 6. Tambe d'altra banda el metro esta "seccionat" per zones encara que hi perteneixin a la mateixa linia. Es a dir, un convoi pot cobrir una seccio intermitja des d'una estacio a d'altre, i altre convoi pot fer la linia sencera. Aixo comptant que les linies no son "cap i cua" netas, sino que tenen ramals a l'estil de la antiga GMB nostra o les linies de FGC.

Imagino que sera aquesta la rao que dins d'una mateixa linia hi poden haver convois de 6 i de 8 vagons.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Loyster
N5
N5
Entrades: 134
Ubicació: Hospital de Sant Pau - L5

Entrada Autor: Loyster » Dijous 02/03/2006 0:27

8 vagons :?: son molt llargs llavors no :?:


Amant de les 1000

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/03/2006 22:54

Hola:

Acollona!..... simplement acollona.

La primera vegada que vaig agafar el metro li vaig dir a la meva xicota: "Nena, no ens estem equivocant?, aixo sembla una estacio de rodalies". La seva resposta: "Espera que arrivi el metro", amb un somriure d'aquells de "s'et cauran els pebrots a terra".

A banda que els vagons son "sensiblements" mes grans que els nostres. "Sensiblement"..... :o

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 02/03/2006 23:42

Els trens de 8 cotxes no seran diafans, no? Perque aleshores si que t'hi mors de l'impresió...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/03/2006 1:16

Hola:

No. Les formacions no son totes diafanes. Les maquines son obertes pel darrera i els vagons son oberts per les dues bandes, el que implica que han de ser tancades per altra maquina. Segons sia de 6 o de 8 pot ser que siguin <M-R-R-M>-<M-R-R-M> o en el cas de 6 <M-R-M>-<M-R-M>.

Si mireu les fotos de la pagina, costa una mica, pero es poden ver aquestas composicions.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 22/07/2006 5:25

Hola:

Feia temps que l'anava buscant. El mapa del metro d'Estocolm. Te un sistema de funcionament una mica peculliar. Basicament son tres linies, pero totas tres tenen ramals que en un moment donat es bifurquen i prenen "entitat" propia.

A les estacions hi ha el comptador de temps que falta perque arrivi el proxim (i dos mes) convois, pero a diferencia del metro de Barcelona, aquestos contadors, anuncian la linia que arriva. Aixi de cop es una mica lios, pero si li feu una ullada al mapa ho entendreu.

Per exemple la linia verda esta subdividida en tres branques secundaries que s'uneixen a una cua pricipal, pero depenent de l'origen de cada una d'aquestas brancas, el final a la cua principal, es una estacio diferent. Mireu el planol:
Imatge
Si us fixeu la T19 fa la linia sencera, pero les altres dues (T18 i T17) nomes arriven a una determinada estacio i "giren cua" altre vegada. Un sistema curios, pero que funciona perfectament. Comprovat.

Que com se las empescan per encabir aquestas circul.lacions i les maniobres de canvi de sentit i els desviaments a cada ramal secundari?... Doncs no ho se. Pero es un model digne de tenir en compte.

L'unic "problema" es fixar-se (en cas de ser necesari) al comptador quina es la linia que ve i a on acava, en el cas de la linia verda, no sigui cas que volguem anar mes lluny i que el tren que agafem, acavi en una altra estacio. Algo aixi com la nostra antiga L3 cuan es bifurcava a Arago o la futura L9 -L10, sols que en algunos casos, els "finals de linia" no son realment on acaven les vies, sino algun punt intermig.

Imagino que -en el cas de la linia verda del metro d'Estocolm- aquest funcionament tan pecul.liar es per reforçar el servei a la banda central de la linia que es on es la majoria d'oficines i llocs de treball, el "centre-centre" de la ciutat.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 22/07/2006 19:12

Curiòs mapa, gràcies per compartir-lo Serie600! ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dissabte 22/07/2006 23:07

Hola,

¡¡¡ Metro de Estocolmo por la Diagonal YA !!!

:) :) :)

:ok

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dimarts 25/07/2006 22:46

Hola:

Aixo m'ha sonat a una mica de "retxufa"..... :o

El cert es que volia possar aquest sistema de "trens parcials" com a exemple de que es possible implementar aquest tipus de funcionament per reforçar un segment d'una linia a hores determinades.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dissabte 21/10/2006 0:48

Hola:

Com m'agraden aquestas dues fotos:

http://serie600.iespana.es/fotos/nus_slussen_1.jpg
http://serie600.iespana.es/fotos/nus_slussen_2.jpg

Estan una mica pixel.laldes. La camara, prou de ser bona, te las sevas limitacions. 4 Mpìx tenen un limit de cualitat. Ho sento.

Si, son del metro d'Estocolm. Del darrer viatge. Estan fetas a la pasarel.la del "Katerina Hissen" (l'ascensor de Katerina). Aquesta pasarel.la uneix la part baixa del districte de Slussen amb la part alta del mateix a la muntanya. Nota anecdotica: Usar aquest servei (l'ascensor) de pujada o de baixada costa 10 SEK (arrodonint, un euro), pero hi han abonaments. Simplement no hi han pebrots de "cascar-se" el picot de rampes i escales que hi han a menys de que tinguis unes bones cames, o vulguis disfrutar del paissatge o tinguis molt de temps.

La primera es una formacio de 6 cotxes del antics. Com he explicat alguna vegada, aquestas unitats encara que antigues (no molt mes que els nostres 1000) estan en perfecte estat de funcionament i es posen en circul.lacio per reforçar el servei en alguns trams (recordeu que tambe he explicat que la "gestio" del metro d'Estocolm es una mica pecul.liar: les linies estan "seccionades" en varis trams que poden tenir el seu origen i final independentment del origen i final "fisic" de les mateixes per tal de reforçar els trams mes congestionats) en cas de necessitat. Si us pareu a comptar, veureu que la formacio es de 8 cotxes (cal dir que petits no son, no us enganyeu). No son "diafans", son unitats independents.

A la segona foto podeu veure un convoi dels nous en una composicio de 9 cotxes en formacio de grups de 3 (<M-R-M><M-R-M><M-R-M>) on cada grup de 3 <M-R-M> son diafans. Simplement impresionant!.

No, no us heu descomptat al comptar les vies. Hi han 5. Les dues de l'esquerra son de la linia verda (Gröna Linjen), la central es una mena de cua de maniobres-apartador (no es extrany veure trens aparcats alla o fent maniobres d'acoplament-desacoplament) i les de la dreta son de la linia vermella (Röda Linjen).

Apa. Espero que us agradin.

Sal.lutacions:

Serie600



Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Dijous 02/11/2006 23:27

Hola:

Imatge

Serie600



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 03/11/2006 23:36

Hola!

Mmmm, very interesting! And great photos! :D

Això sí, hauràs d'esperar si no t'importa fins a principis de l'any vinent perquè no tinc gaire temps actualment per actualitzar la pàgina entre universitat i treball i m'agradaria incorporar totes aquestes fotos teves. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Serie600
N7
N7
Entrades: 525

Entrada Autor: Serie600 » Divendres 03/11/2006 23:48

Hola:

Jejejeje... no hi ha com "coaccionar-te" i "amenaçar-te" de no pasar-t'hi fotos!.....

Aquest nus es per veure'l "in situ". Es la delicia de cualsevol friki metrero. A banda de la vista que tens de la ciutat, veure passant cad 20 per 3 trens "gairebe" a tocar.

A veure si la setmana que ve poso altre foto tambe del mateix lloc, pero a nivell de carrer, des de l'altre banda.

M'encanta aquest metro, lamento ser un pessat. Pero a banda de frikismes, el sistema d'explotacio i funcionament es digne d'esser imitat.

Sal.lutacions:

Serie600



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”