Descarrilament al metro de València

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

Cas definitivament arxivat

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 19/12/2007 23:05

Notícia del Vilaweb:

--------------------------------------------------------------------------------------

DIMECRES, 19/12/2007 - 16:00h

La jutgessa arxiva definitivament els cas de l'accident del metro de València

L'accident va causar la mort de 43 persones

La titular del jutjat d'instrucció número 21 de València ha decidit d'arxivar definitivament el procés obert arran de l'accident de la línia 1 del metro, que va tenir lloc el 3 de juliol del 2006 i que va causar la mort de quaranta-tres persones. La jutgessa ha pres la decisió quan ha analitzat les diligències de prova demanades pels familiars d'algunes de les víctimes; entén que el factor determinant fou la velocitat i que els elements de seguretat van funcionar.

La jutgessa reitera els arguments d'anteriors resolucions, on deia que la responsabilitat penal havia quedat extingida perquè el conductor del comboi accidentat s'havia mort. Anteriorment, el procés havia quedat arxivat, però el juny passat va reobrir el cas, perquè la jutgessa va demanar més proves relacionades amb la formació del maquinista i del sistema de frenada del tren, per comprovar si hi va haver negligència. La magistrada va dir aleshores que no hi havia pas indicis que qüestionessin la qualificació personal del conductor ni la legalitat de la jornada laboral que feia, però en volia estar del tot segura. Les famílies consideren que una possible manca de formació del maquinista podria implicar responsabilitat penal dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana o de persones vinculades amb les tasques de formació del personal.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: metring » Dijous 03/07/2008 17:00

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=2919512

Els afectats per l'accident del metro de València homenatgen les víctimes

Reclamen inversions per millorar la seguretat a la línia 1

L'Associació de Víctimes del Metro de València fa avui, des de les onze, tot un seguit d'actes per homenatjar les víctimes de l'accident, del qual avui es compleixen dos anys. Els actes els podeu seguir en directe per InfoTV. L'associació també protesta perquè els responsables polítics no han assumit cap responsabilitat per aquells fets i perquè no s'ha fet cap inversió seriosa per millorar la seguretat de la línia 1, tal com explica el portaveu, Enric Chulio, en aquesta entrevista amb VilaWeb.

En el primer acte de commemoració de l'accident, els familiars han agafat la línia 1 del metro per anar des de l'estació de Jesús fins a la de plaça d'Espanya, des d'on han fet el viatge que les víctimes no van poder completar, fent un minut de silenci a cada estació. Després, a les 13.10 (l'hora en què va tenir lloc l'accident) l'associació ha fet un homenatge floral al jardí que fa cantonada entre el carrer de Sant Vicent amb el de Roís de Corella. Al vespre, a les set, hi haurà una missa a la catedral de València i a les vuit, cinc minuts de silenci a la plaça de la Mare de Déu, amb la lectura de textos, cartes i poemes per recordar les quaranta-tres víctimes mortals.

L'associació s'ha queixat que l'arquebisbe de València, Agustín García-Gasco, els hagi girat l'esquena, perquè gairebé a la mateixa hora que la missa de la catedral en presidirà una altra a la parròquia de l'Assumpció de Nostra Senyora de Torrent, d'on procedien moltes de les víctimes.

Un cas encallar políticament i judicial

Des de bon començament els familiars de les víctimes i els partits de l'oposició van recordar el mal estat de la línia 1 i van reclamar al govern que aclarís les causes de l'accident. Políticament, l'afer es va tancar després d'una comissió d'investigació que va durar un mes, segons la qual l'accident no era ni previsible ni evitable.

Judicialment, el cas es va tancar fa menys de dos mesos, quan l'Audiència de València va desestimar el recurs contra l'arxivament del cas sol·licitat pels familiars de les víctimes, que consideraven que una possible manca de formació del maquinista podia implicar responsabilitat penal dels directius de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana o de persones vinculades amb la formació del personal. El jutjat número 21 de València va arxivar la causa adduint que la responsabilitat penal s'havia extingit precisament amb la mort del conductor.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Indignant

EntradaAutor: Guigui » Dijous 03/07/2008 19:46

Dos anys després, ho torno a llegir i, amb la perspectiva que ha donat el temps, tinc la sensació encara més forta de que això fa una insuportable pudor de socarrim. Com pot ser que un tribunal arxivi, en només dos mesos, un cas amb quaranta morts, quan tots sabem amb quina lentitud funciona la justícia?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: orig440 » Divendres 04/07/2008 12:54

Com en molts altres casos. Si només cal veure com estàn els jutjats , col:lapsats de papers! Ara, això sí, l'eurocopa és molt important :emprenyat :avall
orig440
 

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: metring » Divendres 19/06/2009 9:16

http://www.vilaweb.cat/www/ep/noticia?noticia=3599120

L'Associació de Víctimes del metro programa diversos actes per a commemorar el tercer aniversari de l'accident

18/06/2009 17:10

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

L'Associació de Víctimes del metro 3 de Juliol (AVM3J) ha programat una sèrie d'actes per a commemorar el tercer aniversari de l'accident, en què van morir 43 persones i altres 47 han quedat ferides. Un dels actes consistirà a realitzar el mateix recorregut que va fer el comboi sinistrat, segons han informat en un comunicat fonts de l'organització.

El primer acte tindrà lloc a les 10.00 hores, quan afectats i víctimes prenguen la Línia 1 del metro des de l'estació de Plaza España fins a Torrent, lloc on faran un minut de silenci. Alhora, es detindran en cada parada.

Després, a les 13.10 hores, l'associació té previst fer un xicotet homenatge a les víctimes de l'accident dipositant unes flors al jardí que fa cantonada amb els carrers San Vicente i Roïs de Corrella.

A les 18.00 hores celebraran una missa a la Catedral de València en record dels morts, i una hora més tard, a les 19.00 hores, es concentraran i llegiran diversos textos a la Plaça de la Mare de Déu de la ciutat.

Des de l'associació han indicat que durant estos tres anys, des que s'ha produït l'accident, els afectats han hagut d'aprendre a suportar el duel pels seus éssers estimats, i alhora reclamaven els seus drets. En este punt han recordat que han convocat manifestacions, han fet campanyes de firmes i enviat proposicions de mocions a nombrosos ajuntaments.

Tot i això, i tot i estes actuacions, han lamentat no haver aconseguit molt "de moment". Així, han indicat que a dia de hui encara dubten de per què un accident de seguretat en qualsevol empresa privada comporta una investigació per part d'un organisme independent i en un ens públic com Ferrocarrils de la Generalitat no es va portar a terme; o per què els sindicats no van defensar als dos treballadors morts personant-se com a acusació.

També es pregunten per què no es van admetre als supervivents com a testimonis en el judici; on han estat els fons destinats a FGV; o qui va decidir paralitzar la instal·lació de mesures de seguretat demandades pel comité de seguretat de FGV.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: metring » Divendres 03/07/2009 8:32

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3604458

Fa tres anys de l'accident del metro de València, i encara sense responsables


L'Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol ha organitzat tot d'actes de record i denúncia · El PSPV presentarà una proposició no de llei per a exigir responsabilitats

L'Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol commemora avui el tercer aniversari de l'accident en què van perdre la vida quaranta-tres passatgers i quaranta-set en van resultar ferits. A tal fi ha preparat quatre actes: un recorregut per la línia 1 del metro (10.00), un homenatge als morts i als ferits (13.10), una missa (18.00) i una concentració i una lectura de textos (19.00). Des de l'associació continuen demanant responsabilitats per l'accident.

En el primer acte, els membres de l'associació, i qui vulga sumar-s'hi, pujaran a un dels metros de la línia 1 (en què va ocórrer el sinistre) des de Jesús fins a la plaça d'Espanya. Després es farà un homenatge a les víctimes que consistirà en una ofrena de flors i la lectura d'un manifest. Es farà al jardí que hi ha en l'encreuament entre els carrers Sant Vicent i Roís de Corella, just sota del qual hi ha l'anomenada 'corva de la mort'. A la tarda hi haurà una missa, a la catedral de València, per recordar els morts. I, finalment, la plaça de la Mare de Deu serà l'escenari d'una concentració. Familiars i amics de les víctimes llegiran textos de record i denúncia. A l'acte assistiran alguns personatges públics: Tonino, Al Tall, Paco Muñoz... També hi seran Pau Alabajos i Recámara, que interpretaran les cançons que composaren en memòria de les víctimes.

'43 morts + 47 ferits = 0 responsables'

Beatriz Garrote, presidenta de l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol, ha dit a VilaWeb que 'políticament i judicialment l'afer del metro no s'ha tancat en fals. Hi ha unes responsabilitats que ningú no ha assumit, començant per les polítiques. Ha criticat, a més, la 'poca valentia' amb què actuaren els jutges, que van fer recaure tota la responsabilitat en el conductor. Des de l'associació insisteixen que l'accident es va poder evitar 'si s'hagueren solucionat els problemes de seguretat de la línia 1, unes mesures obsoletes, que calia haver renovat.'

Ara, tres anys després, no només no s'han assumit responsabilitats, sinó que no s'han fet millores en la línia 1. I calen, sobretot de seguretat, perquè no es pot 'jugar amb la vida dels usuaris', ha remarcat Beatriz Garrote.


El PSPV demana responsabilitats i la dimissió del gerent de Ferrocarrils de la Generalitat

La portaveu adjunta del grup socialista a les corts, Carmen Ninet, va dir ahir que el seu grup presentarà una proposició no de llei a les Corts per exigir al consell que 'assumesca les responsabilitats polítiques' que es deriven de l'accident del metro i que, segons informes pericials, 'era evitable' amb la programació de balises o la dotació de sistemes de seguretat ATP, com les que hi ha a les línies 3 i 5, més noves que no la línia 1.

També demanaran la destitució del gerent de Ferrocarrils de la Generalitat (FGV), que es compleixin els acords a què va arribar la comissió d'investigació que es va constituir després de l'accident i que es faci una auditoria independent de la gestió econòmica i administrativa de FGV, ja que s'han incomplit els compromisos pressupostaris del consell. Aquests compromisos fan referència al blocatge de cinquanta-dos milions de subvencions a FGV promesos per la Generalitat i trenta-quatre cedits pel govern espanyol per disminuir la morositat de l'entitat ferroviària.

D'una altra banda, Ninet ha dit que el PSPV participarà demà en els actes del tercer aniversari de l'accident per donar suport a les víctimes que en resultaren ferides i als familiars dels morts. Alhora ha criticat que 'fins ara no han rebut el suport de les autoritats i institucions valencianes' perquè el consell 'ha mirat cap a un altre costat', 'ha donat l'esquena a l'Associació de Víctimes' i, 'el que és més greu, no ha assumit responsabilitats'.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: metring » Dissabte 03/07/2010 10:24

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... metro.html

Indiferència i injustícia amb les víctimes del metro >:(

Quart aniversari de l'accident que va provocar la mort de 43 persones i 47 ferits a València
03/07/10 02:00 - València - Tere rodríguez

La data del 3 de juliol de 2006 està ben marcada al calendari dels familiars de les 43 persones mortes i dels 47 ferits en l'accident de metro més greu succeït a l'Estat, esdevingut a València. Fa quatre anys la tragèdia va truncar les seues vides i la confiança en la justícia i les institucions.

Però ni la carpetada judicial —un procés en què es va atribuir exclusivament la responsabilitat al conductor, també mort en l'accident— ni la indiferència del Consell —Camps s'ha negat a reunir-se amb ells— no han minvat el seu objectiu d'aconseguir respostes diferents de les que han rebut fins ara i a exigir-ne responsabilitats.

Carta a FGV

Hui aquest objectiu estarà més present que mai en tots els actes que l'Associació Víctimes del Metro del 3 de Juliol (AVM3J) ha organitzat per retre homenatge pòstum als afectats i mantindre viu el seu record.

Així, a les 10 h del matí els seus membres tenen previst iniciar des de la vomitori de l'estació de Jesús, on es va produir l'accident, el trajecte que haurien d'haver fet les víctimes fins a l'estació on el comboi hauria hagut d'acabar el recorregut, la de Torrent-Avinguda.

Com tots els anys, es farà una parada en cada andana per tributar un minut de silenci en memòria dels morts.

A més, els familiars tractaran de lliurar una carta a la gerent de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia —que ocupa el mateix càrrec que el 3 de juliol de 2006—, en què es demana informació sobre les mesures de seguretat promeses en seu parlamentària i que encara no s'han aplicat.

A les 13 h, a l'hora exacta en què es produí el descarrilament i la bolcada, l'AVM3J realitzarà una ofrena floral just en el punt del carrer situat a l'altura de la revolta del túnel on va tindre lloc l'accident.

Ja de vesprada, el sacerdot Honori Pasqual oficiarà una missa a la Seu de València i se celebrarà un acte a la plaça de la Mare de Déu, on actuaran JOPA, Recamara i Juan Ernesto i prendran la paraula Alfons Cervera, Toni Pla, Pino Díaz i Lola Moltó.

La presidenta de l'entitat, Beatriz Garrote, es mostra especialment satisfeta amb el suport social rebut en l'últim any, el qual, reconeix, els ha esperonat a continuar endavant en la seua lluita, malgrat l'esterilitat de la via judicial i la passivitat institucional.

«No són només quatre anys de dolor i de pèrdua, són dissortadament quatre anys d'abusos, injustícia i indiferència per part de les autoritats valencianes. Però, sobretot, són quatre anys sense respostes», critica.

Accident evitable

Entre les principals reivindicacions de l'associació es troba l'adopció de les mesures de seguretat oportunes en la línia —que no s'han adoptat— perquè no torne a ocórrer una desgràcia similar.

Igualment, l'entitat encara es pregunta per què les balises del sistema de seguretat instal·lades en el tram de l'accident no estaven programades per a limitar la velocitat en la funests revolta, com alertaren els sindicats de FGV poc abans del sinistre. «El perit va confirmar en la investigació judicial que si s'hagueren programat correctament l'accident s'hauria evitat», insisteixen des de l'AVM3J.
«Zero Responsables»

El sector teatral ha volgut mostrar el seu suport a l'AVM3J i els pròxims dies 7,8 i 9 de juliol posarà en escena a la salsa Matilde Salvador de la Universitat de València Zero Responsables. El text elaborat per una dotzena d'autors valencians pretén demostrar l'escassa responsabilitat del Consell en matèries com ara l'ensenyament, la sanitat, l'urbanisme i la societat. «No volíem, ni podíem caure en el parany de la indiferència. La societat valenciana no pot viure d'esquena a la tragèdia com dissortadament ha estat fent aquests quatre últims anys», afirma Josep Lluís Sirera, un dels encarregats de dirigir l'obra en què col·laboren de forma desinteressada uns cinquanta professionals del teatre.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 22469
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 14:28
Ubicació: Fabra i Puig

Un enfocament cultural del règim del silenci

EntradaAutor: Guigui » Dijous 08/07/2010 11:48

http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... metro.html

Demolidora escenografia sobre el règim de Camps a propòsit de l'accident del metro

L'obra «Zero Responsables» trenca l'autocensura del sector i crítica la complaença i la impunitat del Consell

08/07/10 07:00 - València - Tere rodríguez

Poques vegades es té l'oportunitat d'assistir a un espectacle que continga una crítica tan explícita a la gestió del govern de Camps. Acostumats a l'humor blanc i políticament correcte de Canal 9, en contrast amb l'acidesa del de TV3 —Polònia en pot ser el millor exemple— l'obra Zero Responsables, estrenada ahir la sala Matilde Salvador de la Universitat de València, ha trencat amb una preocupant tendència a l'autocensura, eludida ocasionalment per lloables excepcions, com ara la de Xavi Castillo. Pot ser per això, les escasses entrades, gratuïtes, que es van posar a la disposició del públic es van exhaurir al quart d'hora i moltes persones es van quedar sense poder gaudir d'una representació que no va deixar indiferent a ningú.

Amb un missatge de profunda censura a l'actitud d'impunitat que domina el règim de Camps, els diferents escenaris plantejats per una dotzena d'autors valencians ens traslladen a una València que es prepara per a rebre la visita del papa Benet XVI i de la qual molts ja estant traient profit —la histriònica caricatura del Bigotes és de les més destacables—. El relat no lineal dels fets és una aposta arriscada i difícil, però aconsegueix narrar de forma cronològica i coherent el calvari viscut per les víctimes i els familiars dels 43 morts i 47 ferits de l'accident de metro més greu de l'Estat al llarg d'aquests quatre anys. Un període de temps en què Camps s'ha negat a rebre'ls de forma pública; en què una justícia més preocupada per servir al poder que als ciutadans, ha fet cas omís a les seues reivindicacions; en què la burocràcia els ha fet desesperar i els ha acabat furtant l'esperança; en què la societat ha viscut aliena a les seues protestes emmirallada en la política d'aparador i grans esdeveniments; i en què Canal 9 —magnifica la recreació del treball que es veuen obligats a fer els periodistes de l'ens i una autèntica estirada d'orelles als que podent evitar-ho contribueixen a manipular, o simplement a fer desaparéixer la realitat que incomoda Presidència— s'ha convertit en el còmplice perfecte del silenci i del menyspreu de Camps. Un president —interpretat per Pep Ricart— turmentat pel so del metro, les conspiracions externes i internes i la màxima aspiració del qual és ser rebut pel Papa en audiència privada i instal·lar-se a la Moncloa.

Amb moltíssima emoció continguda i un llarg aplaudiment, el públic majoritàriament pròxim a l'Associació Víctimes del Metro 3 de Juliol, va agrair la demolidora escenografia que ha volgut sacsejar consciències. Llàstima que sols tinga continuació hui i demà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Cinc anys d'encobriment

EntradaAutor: Guigui » Diumenge 03/07/2011 13:57

http://www.ara.cat/societat/Lassociacio ... 49069.html

L'associació de víctimes del metro de València denuncia "l'oblit" del govern de Camps

L'accident va ser el 2006 i va causar la mort de 43 persones i va ferir-ne 47 en descarrilar un vagó. La investigació està tancada, però els familiars de les víctimes expressen de nou dubtes sobre el procés contra el conductor

ACN
València | Actualitzada el 03/07/2011 10:15


L'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol (AV3J) recorda aquest diumenge l'accident que l'any 2006 va causar la mort de 43 persones i va ferir-ne 47 en descarrilar un vagó del metro de València. En declaracions a l'ACN la portaveu dels familiars, Beatriz Garrote, ha expressat de nou els seus dubtes sobre una investigació tancada responsabilitzant el conductor. Garrote ha denunciat "l'oblit" per part del govern valencià que rep AV3J, que el tercer dia de cada mes es concentra per reclamar que es reobri la investigació i es depurin responsabilitats. Aquest diumenge, els familiars recorreran el trajecte que havien d'haver fet la major part de les víctimes, fent un minut de silenci a cada estació.

"Hi ha massa llacunes com per afirmar realment el que va passar", assegura Beatriz Garrote. La portaveu de l'Associació de Víctimes del Metro de València 3 de Juliol, que va perdre la seva germana a l'accident, es mostra convençuda que la investigació posterior al pitjor sinistre ferroviari en la història de l'Estat no va ser duta a terme amb garanties.

Els familiars reclamen des d'aleshores una reobertura de les investigacions i aporten sospites sobre una possible responsabilitat anterior en el manteniment de la xarxa, en les mesures de seguretat i en la manca d'inversions per part de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV).

La velocitat com a únic factor

Beatriz Garrote apunta directament com a responsabilitats posteriors la gestió que va fer de la investigació la comissió parlamentària i en darrera instància el govern de la Generalitat Valenciana.

"No sabem què va passar perquè no s'ha investigat però sí reconeixem responsabilitats clares: la del conseller d'Infraestructures que havia d'haver investigat i atendre les nostres demandes i una última en Francisco Camps que és el president de tots els valencians i ens havia d'haver defensat", denuncia la portaveu.

Els familiars lamenten que la investigació conclogués en molt pocs dies i que atribuís la causa de l'accident a l'elevada velocitat del conductor, mort al sinistre. AV3J també recorda que no es van poder aportar proves demanades pels afectats com el testimoni dels supervivents o informes tècnics sobre avaries anteriors a la xarxa.

En aquest sentit, Beatriz Garrote ha recordat que l'any 2005 la mateixa línia va patir un accident que va provocar l'amputació de les cames d'un conductor i lamenta que FGV no prengués més mesures de seguretat des d'aleshores. Els familiars també denuncien altres factors com la manca de balises de seguretat al tram on va passar l'accident, que haurien frenat el comboi abans del seu descarrilament.

Garrote ha comparat la comissió parlamentària que va durar 20 dies amb la investigació per l'accident de l'avió de Spanair a Barajas (Madrid), on varen morir 153 persones, que encara es troba en marxa "perquè s'intenten esbrinar totes les causes, un sol error mai finalitza en una catàstrofe d'aquesta magnitud". En la seva opinió, "un accident com aquest no el justifica un únic factor com la velocitat", defensa.

Reobertura de la comissió parlamentària

En aquest sentit, AV3J va signar el passat febrer un acord amb els principals partits de l'oposició per demanar la reobertura de la comissió parlamentària a les Corts Valencianes, "amb una durada lògica, sense que es veti cap tècnic ni que es prohibeixi que FGV pugui presentar la documentació que es requereixi, que no es posin frens a la investigació abans de començar", ha explicat Garrote.

L'associació es concentra el tercer dia de cada mes a la Plaça de la Mare de Déu, al centre de València, per recordar a la societat valenciana la seva disconformitat amb la investigació i reclamar responsabilitats. Els familiars demanen poder transmetre personalment els seus dubtes al president valencià Francisco Camps en una entrevista.

Garrote recorda que l'any 2007 es varen poder reunir amb l'aleshores vicepresident del govern valencià, Víctor Campos, i li varen proposar una reunió amb Camps a la qual el govern valencià encara no ha accedit, segons denuncien. La portaveu d'AV3J ha lamentat en aquest sentit que el col·lectiu "no para de denunciar que no fa més que patir entrebancs i només rep oblit per part del govern valencià".

Canvi de nom

L'estació més pròxima al sinistre va ser la de 'Jesús', que aquest 2011 ha estat rebatejada com 'Joaquim Sorolla', el mateix nom que rep la recentment inaugurada estació provisional de l'AVE i que es troba al costat d'aquesta parada. Els familiars han protestat pel canvi de nom i ho veuen com "un intent que s'oblidi i tirar més terra sobre l'accident i que desaparegui de la memòria col·lectiva". Garrote afegeix que el canvi de nom no té gaire sentit perquè l'estació de l'AVE és provisional i perquè l'estació de metro més pròxima a l'estació del Nord de ferrocarril es diu 'Xàtiva' i no 'Nord'.

Actes en record de les víctimes

Aquest 3 de juliol, com fan anualment, els familiars recorreran el trajecte que haurien d'haver fet la majoria dels 43 desapareguts, entre 'Jesús' i 'Torrent-Avinguda'. AV3J farà un minut de silenci a cada estació. Posteriorment, un acte a la confluència entre els carrers Roís de Corella i Sant Vicent, lloc on es calcula que es va produir el sinistre, recordarà amb flors els morts en la tragèdia. A la tarda, els familiars celebraran una missa en record de les víctimes i es traslladaran a la plaça de la Mare de Déu de València on, a les 19 h, com cada tercer dia de mes, recordaran els seus i reclamaran reobrir la investigació per resoldre dubtes pendents.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Els familiars seran rebuts pel president de la Generalitat

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 18/10/2011 8:42

http://www.vilaweb.cat/noticia/3939513/ ... nsell.html

Dimarts 18.10.2011 06:00

Els familiars de les víctimes del metro seran rebudes finalment pel president del Consell

Fabra s'hi reunirà dijous · Feia cinc anys que ho demanaven i Camps mai no hi va accedir

El president de la Generalitat, Alberto Fabra, rebrà dijous que ve els familiars de les víctimes de l'accident del metro de València del juliol del 2006, que es saldà amb 43 morts. En aquests darrers cinc anys les famílies han sol·licitat aquesta trobada en repetides ocasions, però l'ex-president Francisco Camps les va ignorar i va refusar de reunir-s'hi cada vegada.

Fabra dóna compliment així a un dels compromisos que va adquirir en el discurs d'investidura. Això sí, el president i tot el PP en bloc van refusar fa poques setmanes a les corts, una vegada més, la inciativa promoguda per aquestes famílies i recollida per l'oposició per a fer una nova comissió d'investigació que determini les causes exactes de l'accident i en depuri responsabilitats polítiques.

Cinc anys de l'accident

El 3 de juliol de 2006, el descarrilament d'un comboi de la línia 1 del metro de València a l'estació de Jesús va causar la mort del conductor i de quaranta-dos passatgers, i en va deixar mig centenar més de ferits. Cinc anys després, els familiars de les víctimes denuncien que el govern encara ha atès les seves demandes, entre les quals hi ha reclamar als responsables de garantir la seguretat del metro que reconeguin l'equivocació de no haver dotat la línia 1 de les mateixes mesures de seguretat que la resta de línies. Les investigacions judicial i parlamentària van concloure en un temps rècord que la causa de l'accident havia estat l'excés de velocitat, imputable al conductor.

Lluny d'atendre les demandes de víctimes i familiars, el govern ha evitat de parlar de l'accident en aquests cinc anys i ha provat de tapar-lo. Una estratègia que es va tornar a demostrar el desembre passat, quan FGV va decidir canviar el nom de l'estació de Jesús, on va tenir lloc l'accident, pel de Joaquim Sorolla. El canvi es va justificar per la proximitat de l'estació provisional del TGV de València, batejada amb el nom del pintor valencià. L'associació va reaccionar indignada: 'Ni a FGV ni al govern valencià no els interessa que es recordi l'accident de metro del 2006. Si desapareix el nom de Jesús, ningú no recordarà quan vegi el nou nom de l'estació de metro que hi van morir quaranta-tres persones per la deixadesa de FGV i del govern valencià.'

Des de l'accident, el dia 3 de cada mes l'Associació de Víctimes del Metro 3 de Juliol es concentra a la plaça de la Mare de Déu a les set del vespre, per a recordar les víctimes i reclamar responsabilitats a FGV i al govern.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: wefer » Dilluns 07/11/2011 16:05

http://www.levante-emv.com/comunitat-va ... 54590.html

Una auditoría a FGV de 2006 detectó graves deficiencias en la prevención de accidentes

- El análisis sobre riesgos laborales realizado entre los siniestros de Picanya y Jesús reveló irregularidades en los planes de emergencia que «sólo prevén incendios»
- Los auditores constatan que «no se investigan los accidentes o lo hacen los mismos jefes»


LAURA BALLESTER

Una auditoria interna realizada a Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) en el año 2006, unos días antes del accidente de la estación de Jesús en el que murieron 43 personas, detectó irregularidades «graves» en los planes de emergencias de la empresa ferroviaria y en las investigaciones internas de los accidentes laborales. La auditoría, realizada por la mercantil externa Enarila SA, concluyó que en FGV «el nivel de cumplimiento de la Ley de Prevención de Riesgos Laborales y demás normativa aplicable es insuficiente» y que el «sistema de gestión de la prevención de riesgos laborales de FGV no cumple con los requerimientos» de la legislación, por lo que la opinión final de la auditoría fue «desfavorable» para la mercantil ferroviaria.

Ni la inspección de Trabajo, ni el Invasat (Instituto Valenciano de Seguridad en el Trabajo), ni el juzgado de instrucción número 21 —que investigó el accidente del metro— tomaron cartas en el asunto ya que, probablemente, desconocían su existencia, al menos la instancia judicial. Apenas cuatro días después de que Enarila SA (Entidad Auditora de Riesgos Laborales SA) detectara estos incumplimientos en FGV, 41 personas morían tras descarrilar un metro entre las estaciones de Plaza de España y Jesús. En los días siguientes los muertos llegarían a 43.



Seguir llegint la notícia:
http://www.levante-emv.com/comunitat-va ... 54590.html

.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7518
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 15/11/2011 9:26

FGV asegura que la auditoría de la línea 1 no tenía por objeto la seguridad

La empresa dice que el informe, posterior al accidente, se refería a prevención de riesgos laborales


LEVANTE-EMV VALENCIA Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha precisado que la auditoría realizada a la línea 1 de metro antes del accidente de 2006 "en absoluto tenía como objeto la seguridad en la explotación ferroviaria/tranviaria". Matiza así unas informaciones aparecidas en este periódico el pasado 6 de noviembre en las que se aseguraba que una auditoría realizada a la línea 1 desveló deficiencias en la prevención de accidentes.

En un escrito, FGV ha señalado que el informe final de la auditoría se llevó a cabo "el 30 de abril de 2007, con lo que de un lado, su entrega a FGV tuvo que ser posterior a dicha fecha y, de otro, en modo alguno podía cuestionar nada con anterioridad al accidente". "Los auditores -continúa el escrito-, con anterioridad a la fatídica fecha, sólo habían revisado determinada documentación y visitado distintas instalaciones de la empresa: oficinas, puesto de mando y talleres". "Antes del accidente no se tenía conocimiento de ninguna irregularidad porque el informe se entregó después del mes de abril de 2007", indica la empresa.

FGV señala que la intención de la auditoría era "el examen de gestión en materia de prevención de riesgos laborales -y así se hace constar en la misma- a fin de ofrecer una imagen fiel del estado, adecuación y grado de implantación de la prevención en FGV en base a la normativa de riesgos laborales". La entidad asegura que esta auditoría "se extendía a todos los trabajadores de FGV así como a sus actividades, áreas de trabajo, procesos e instalaciones de los centros de trabajo".

Las pruebas se limitaron a "visitas a oficinas, puestos de mando, talleres de Valencia-Sud, Naranjos y Machado en Valencia, a oficinas, estaciones y talleres de Alicante y a la estación y los talleres de Dénia". Asimismo, se llevaron a cabo "entrevistas con personas con responsabilidad en riesgos laborales y con delegados de prevención", así como verificación del "mantenimiento de equipos e instalaciones a los que fuese de aplicación normativa específica (montacargas, aparatos elevadores, centros de formación, etcétera...), así como grado de implantación y eficacia de las medidas de control interno".

Además, el documento especifica que "el hecho de que no existieran planes de emergencia en distintos centros de trabajo de FGV no implica, per se, que la línea en la que se produjo el accidente careciera del antedicho plan de emergencia". El informe añade, con respecto a la línea 1, que FGV elaboró "por medios externos, el plan de emergencias de la línea Dènia-Alicante actualizada en marzo de 2006", por lo que en el escrito se señala que no es cierto que la deficiencia más grave detectada sea "la relativa a la seguridad de las instalaciones".

www.levante-emv.com
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1447
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

"Per se"

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 15/11/2011 9:42

Además, el documento especifica que "el hecho de que no existieran planes de emergencia en distintos centros de trabajo de FGV no implica, per se, que la línea en la que se produjo el accidente careciera del antedicho plan de emergencia".

Això: per se. Però tampoc implica que aquest pla d'emergència existís en general.

Si s'esforcessin tant a fer la feina com cal com en tergiversar les paraules d'altri, aquest país funcionaria molt millor.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Metro de Valencia

EntradaAutor: trensmat » Dimarts 21/02/2012 15:53

El PP rechaza que comparezcan en les Corts las víctimas del metro y la gerente de FGV.

El PP ha rechazado hoy las comparecencias en Les Corts Valencianes de la presidenta de la Asociación de Víctimas del Metro 3 de julio, Beatriz Garrote, así como de la gerente de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), Marisa Gracia.
En la comisión parlamentaria de Obras Públicas y Transportes, el diputado socialista Francesc Signes ha hecho una "súplica" y ha apelado a "los mejores sentimientos" y al "espíritu de concordia" de los diputados para poder escuchar la voz de los familiares y amigos de las 43 personas que murieron el accidente de julio de 2006.
Signes ha recordado que en sede parlamentaria se ha escuchado a técnicos, trabajadores y representantes del Gobierno autonómico, pero "nuestras conciencias -ha añadido- no se han dejado interpelar por las voces de las víctimas".
"Les he escuchado muchas veces ponerse al lado de las víctimas de cualquier condición, no siempre con el mismo énfasis, las mismas ganas o la misma beligerancia, pero de todas", ha dicho Signes a los diputados del PP, a quienes no ha logrado convencer para que apoyaran su iniciativa.
El popular Fernando Giner le ha acusado de "usar cínicamente" esta iniciativa y de realizar una súplica que, a su juicio, "es una estrategia política", y le ha advertido de que "no puede monopolizar unos sentimientos" respecto a las víctimas de este accidente que desde el PP comparten.
Giner ha señalado que entre las funciones de Les Corts no está el que los presidentes de asociaciones externas comparezcan, ya que su labor es la de fiscalización y control de la acción del Gobierno, y ha afirmado que todos los diputados conocen "el sentir y las propuestas de los afectados", y han mostrado "su pesar sincero por lo ocurrido".
A su juicio, no tiene sentido "reabrir una cuestión investigada y juzgada" y ha señalado que el PSPV sabrá por qué quiere "mantener una llama que mete el dedo en la llaga del sufrimiento de mucha gente", palabras que han molestado enormemente a Signes, quien tras esta intervención dicho que le retiraba la palabra y no intervenía más.
Desde Compromís y EU han apoyado la iniciativa socialista, y han mostrado su deseo de escuchar en sede parlamentaria a las víctimas de este accidente, al tiempo que han defendido la apertura de una nueva comisión de investigación en Les Corts porque la anterior, según Marina Albiol (EU) fue "un paripé".
El PP también ha rechazado la comparecencia de la gerente FGV , Marisa Gracia, solicitada por el PSPV y apoyada por el resto de grupos de la oposición, para que informara sobre "la grave situación económica por la que atraviesa la empresa".
Tanto el PSPV como Compromís y EU han coincidido en la necesidad "urgente" de que Gracia comparezca, sobre todo tras conocerse la apertura de diligencias por supuestas irregularidades en la adjudicación de contratos, y las posibles instrucciones dadas por la empresa a sus técnicos en la investigación del accidente.
Sin embargo, el diputado del PP David Serra ha defendido que en el Parlamento comparecen políticos, y ha afirmado que si la oposición pide la comparecencia del conseller responsable o del secretario autonómico correspondiente, su grupo no solo lo apoyará sino que aplaudirá la iniciativa.

www.lasprovincias.es
http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge
Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
 
Entrades: 1447
Membre des de: Dimecres 06/05/2009 17:10
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Re: Metro de Valencia

EntradaAutor: jaezcurra » Dissabte 03/03/2012 22:56

http://www.ara.cat/especials/paisvalencia/Nous-documents-oficial-laccident-Valencia_0_656934405.html
Nous documents posen en dubte la versió oficial de l'accident del metro de València
Una auditoria troba disset irregularitats greus en el sinistre que va causar 43 morts i un document indica que es va alliçonar els tècnics abans que fossin interrogats a les Corts Valencianes

ARA Barcelona | Actualitzada el 03/03/2012 13:59
L'accident del metro de València que l'any 2006 va causar 43 morts i 47 ferits podria haver estat diferent del que la versió oficial va mantenir. Aquest dissabte han sortit a la llum alguns documents, segons ha publicat el portal informatiu 324.cat, que posarien en dubte la investigació judicial i política que es va tancar amb la conclusió que la causa de l'accident va ser l'excés de velocitat i l'únic responsable el conductor, que va morir en el sinistre.

La denúncia d'un treballador ha fet sortir a la llum una auditoria en què es van trobar disset irregularitats greus en l'accident del metro. D'altra banda, també s'ha donat a conèixer un document que podria haver-se utilitzar per alliçonar els tècnics que van ser interrogats a les Corts Valencianes. En aquest últim document es recullen consells adreçats a aquests tècnics. "Li pregunten el que li pregunten, l'excés de velocitat no pot ser atribuït a cap deficiència tècnica ni a cap deixadesa de responsabilitats", diu el document. "El pla de millores es compleix escrupolosament. Ha de transmetre seguretat per garantir que tots els membres de la comissió l'entenguen i se'l creguen", continua.

A més, segons el portal 324.cat, també es va instruir als tècnics per respondre a possibles preguntes. En els documents s'hi llegeix:

- Si hi ha quaranta-tres víctimes, creu que va fallar alguna cosa?
- No.
- Amb el sistema de seguretat ATP, es podria haver evitat l'accident?
- Cap sistema pot garantir al cent per cent que no passe un accident. Tot va funcionar correctament.

Alguns dels tècnics que van mantenir aquesta versió de l'accident del metro van ser promocionats poc després dels seus interrogatoris.

L'oposició ha demanat explicacions però el president de la Generalitat Valenciana ha dit que val més no furgar en un cas que està tancat.
jaezcurra
N8
N8
 
Entrades: 950
Membre des de: Divendres 16/04/2010 21:50
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Re: Descarrilament al metro de València

EntradaAutor: metro3001 » Dimecres 07/03/2012 19:27

Hola a tothom:
Us informo que al blog de els familiars de les victimes del accident del metro de Valencia, estan recollint signatures per demanar una nova investigació de debó, per esbrinar el que va passar.
Crec que no costa gaire donar suport a aquesta iniciativa i pot beneficiar i aliviar als familiars d´aquesta tragédia.
Jo personalment ja ho he fet.
L´adreça es la següent:
http://asociacionvictimasmetro.blogspot.com/
Crec que es bo que ho sapigueu.
Salutacions.
metro3001
Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
 
Entrades: 109
Membre des de: Dilluns 26/03/2007 23:40

Es riuen a la cara de les víctimes

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 07/03/2012 19:30

Es veu que la fiscalia està massa atrafegada analitzant els mastegadíssims indicis de l'11-M, no fos cas que trobessin algun argumentet per a "mantener abierta las dos vías de investigación", pagant tots nosaltres, és clar.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

0 responsables

EntradaAutor: Ferry1ac1 » Dimecres 20/03/2013 15:25

No sé si coneixeu aquest web http://0responsables.com Han fet una série de vídeos sobre el descarrilament del metro de València i com es va tractar en diferents àmbits que aniran penjant els dies 3 dels propers mesos.

N'he mirat 2 i fan enrabiar molt. Valen la pena per saber fins a quin punt ens poden/volen manipular.
Ferry1ac1
N8
N8
 
Entrades: 954
Membre des de: Dimarts 14/06/2005 10:06
Ubicació: Barcelona-Catalunya

Un informe ja avisava de deficiències abans de l'accident

EntradaAutor: Guigui » Divendres 05/04/2013 18:52

Compromís fa públic un informe que advertia de les deficiències tècniques del metro accidentat en 2006

Mònica Oltra denuncia que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana va ocultar informació a la comissió d'investigació de l'accident de metro més greu d'Europa

http://www.ara.cat/paisvalencia/acciden ... 10593.html
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23722
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Salvados 28/04/13: Accident Metro Valencia

EntradaAutor: albert28 » Dilluns 22/04/2013 20:56

Salvados 28/04/13: Accident Metro Valencia
“Fue el accidente más grave de metro que ha ocurrido en la historia de España”

Aqui va una prèvia del que serà el programa de Salvados d'aquest diumenge 28 d'abril. Parlen maquinistes, treballadors, familiars... de la pitjor tragèdia ferroviaria (metro) a Espanya. Té pinta de ser un programa molt interesant.

---
El próximo domingo, 28 de abril, ‘Salvados’ emitirá un reportaje sobre el accidente ferroviario de Valencia de 2006. Un siniestro del que se ha guardado silencio hasta ahora. Jordi Évole buscará respuesta a todas sus preguntas sobre el que es considerado el peor accidente registrado nunca en España del medio de transporte.
Vídeo i més informació a :http://www.lasexta.com/programas/salvados/avances/fue-accidente-mas-grave-metro-que-ocurrido-historia-espana_2013042100081.html
Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
 
Entrades: 1391
Membre des de: Dimecres 10/11/2010 20:29

AnteriorSegüent

Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 2 visitants