Retallades recorreguts SNCF des de Cervera

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Retallades recorreguts SNCF des de Cervera

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/09/2006 16:56

Obro fil amb motiu de la discussió sorgida al fil http://transport.cat/viewtopic.php?t=3503 sobre el servei d'SNCF respecte als recorreguts retallats.

En aquest sentit, recordo una peripècia que vaig tenir el 1994. Sempre que viatjava amb els meus pares cap al centre d'Europa (especialment Àustria), solíem agafar l'Hispania, servei nocturn Cervera-Ginebra d'anada i Ginebra-Portbou de tornada (per cert, algú em pot explicar per què és així, és a dir, per què els trens de Renfe fan un recorregut buit Cervera-Portbou i els d'SNCF a la inversa?) Paral·lelament, hi havia el Catalan Talgo Barcelona-Ginebra, que mai agafàvem perquè l'enllaç amb Viena via Zuric no resultava. Doncs el 1994 era estudiant a Viena i vaig decidir baixar amb tren. Viag comprar el bitllet a Viena, EuroNight Viena-Zuric, enllaç IC Zuric-Ginebra i allí el Catalan Talgo fins a Barcelona. Em vaig endur una sorpresa monumentalment desagradable a Ginebra quan, buscant la via del Catalan, no el trobo per enlloc, començo a preguntar i em diuen que pocs dies abans l'havien suprimit i havia d'agafar un TGV a Montpeller (pel qual necessitava reserva que no tenia) i allí enllaçaria amb el Catalan escurçat. Alternativament, m'hauria d'esperar fins a la nit per a agafar l'Hispania. Bé, aquell TGV no el vaig agafar perquè no duia un duro al damunt (em sembla que eren 14 FF per la reserva, però ni això, coses de la vida d'estudiant), però no em vaig resignar a florir-me 12 hores a Ginebra i passar una altra nit al tren. Ajudant-me dels meus coneixements geogràfics, vaig agafar el primer tren cap a Lió (un TER, si no vaig errat), pensant que allí ja hi hauria manera d'espavilar-me. I vaig tenir sort, ja que el revisor em va confirmar que al cap de relativament poc temps hi tenia un enllaç a Portbou.

Per cert, el 2002 vaig fer un Interrail amb la meva dona per a anar per Alemanya i Àustria i també vaig constatar que l'Hispania havia desaparegut del mapa, calia agafar a Cervera el nocturn direcció Ventimiglia i canviar a Narbona passada la 1 de la matinada i agafar el tren que venia d'Irún cap a Ginebra. I allí vam experimentar l'episodi esmentat en el fil de més amunt: sense reserva no hi havia seient (i no érem els únics, no!), acomodar-te com bonament podies a la plataforma, al costat dels lavabos, amb perfum de torna, etc.

I aquí la meva pregunta filosòfica: Serà que l'SNCF estarà potenciant exageradament el TGV, com fa aquí Renfe i l'ADIF, que sembla que només sàpiga invertir en alta velocitat? Perquè trobo que els trens francesos convencionals s'estan deixant de la mà de Déu d'una manera indignant. :(
entfe001 ha escrit:Aquest any aquest nocturn ha quedat limitat a Niça. I tenia intenció de prendre'l aquest estiu, però al final ho he deixat pel següent, si és que no se l'acaben carregant del tot...
I pel que sembla, la història continua...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 07/09/2006 1:23

Guigui ha escrit:
I aquí la meva pregunta filosòfica: Serà que l'SNCF estarà potenciant exageradament el TGV, com fa aquí Renfe i l'ADIF, que sembla que només sàpiga invertir en alta velocitat? Perquè trobo que els trens francesos convencionals s'estan deixant de la mà de Déu d'una manera indignant. :(
entfe001 ha escrit:Aquest any aquest nocturn ha quedat limitat a Niça. I tenia intenció de prendre'l aquest estiu, però al final ho he deixat pel següent, si és que no se l'acaben carregant del tot...
I pel que sembla, la història continua...
Home, jo diria que està clar que sí, i per diversos motius.

Un és que els turistes francesos que venen al museu així ho creuen.

Dos és la constatació de l´estat de deixadesa absoluta de les línies secondàries (molt especialment a Auvèrnia i al Llemosí), i de les relacions transversals que les travessen (Nantes-Lió, Quimper-Lió, Bordeus-Lió), i sobretot l´estat lamentable de les línies que des de Clermont Ferrand i Llemotges van cap a Toulouse i Besiers o Le Puy en Velay o Poitiers o Angolema.

Per no parlar de línies que ens són molt més properes com Foix-Puigcerdà, Perpinyà-Vilafranca, Carcassona-Quillan o Montréjeau-Luchon...

L´accident de Saint Flour del Corail "Aubrac" (en un tram de línia on hi arriba a haver limitacions a 5 km/h!!! -i en una línia on hi passen Corails!) és un perfecte exemple de com SNCF està oblidant massa les línies secondàries per concentrar-se en els grans eixos i les línies de gran velocitat.

Un servei tant lamentable com el de la línia dels Causses o de les Cevennes, a Espanya no seria pas acceptable (i això que Espanya, també, tela...).
Ara, en la xarxa principal, guanya França per golejada.
Diguem que aquí hi ha més equilibri (i que la xarxa és més reduïda).

Ara, SNCF/RFF té una línia a punt d´obrir, el TGV-Est-Européen, de París a Metz passant per Reims.

També té en projecte el TGV Dijon-Besançon-Belfort-Mulhouse (el TGV Rhin-Rhône).

També la prolongació de la LAV Atlantique des de Le Mans fins a Rennes i la LAV des de Tours fins a Bordeus...

Ja em direu d´on treurà la pasta, la SNCF...
:(



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 07/09/2006 10:35

Vaja, que a França també només saben inaugurar línies d'alta velocitat. Però, i què tal la millora dels serveis que utilitza la majoria de gent? És que cada vegada penso més que els TAV no són res més que una gran operació ferroviàrio-constructora, perquè si ens mirem la línia Barcelona-Madrid, acondicionant tota la línia convencional a doble via i 220 km/h (potser amb alguna variant, com Calataiud), al final els trens només tardarien mitja hora més. Tota aquesta calerada gastada està justificada en algun informe seriós o és que el Trespercentistan també ja ha conquerit Espanya i França (o potser ve d'un d'aquests llocs)?

A títol de comparació, a Portugal s'està projectant la LAV Lisboa-Porto (300 km). Doncs l'amo de la fortuna més gran del país (que és de Porto i té un fotimer de negocis a Lisboa, per tant, potencial usuari massiu de la línia) ja ha dit que per 20 minuts de temps que guanyi no cal tanta parafernàlia.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 07/09/2006 10:57

A França entre les linies TGV i les linies secundaries en estat lamentable (La Tor, Rodez- Severac, Causes, Cevenol, Quillan, etc...) hi ha un completa xarxa amb velocitats raonablamente altes (160-200km/h) amb linies com i on no hi ha limitacions temporals importants:
- Montpellier - Perpinyà
- Narbone-Toulouse- Bourdeus
- Clermont Ferrand - Paris
- Toulouse - Paris
- Toulouse - Bayonne/Dax.
Per aquestes linies circulen TGV, Teoz i Corails.
Com exemple el 600km entre Cerbere i Hendaye per Toulouse es pot fer en 7:30 hores, mentres que entre Barcelona i Irun per Zaragoza es tarda 8:30.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 07/09/2006 11:46

De Montpellier a Perpignan hi ha algun tram a 200? Diria que no, oi? Sí que sé que de Montpellier a Nîmes és 140 - 160, pel que m'extranyaria que n'hi hagués més abaix.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 08/09/2006 2:45

Si des de Barcelona a Irun es tarda més, és perquè Espanya és més muntanyosa: entre Castejón i Pamplona es passa el port del Carrascal, i entre Alsasua i Irun, el port d´Otzaurte, que no és "moc de pav".

Des de Narbona a Irun es tarda menys perquè la línia és més recta i no ha de passar per zones muntanyoses: l´altura més gran és a...Castelnaudary.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 08/09/2006 9:23

Sí que hi ha zones muntanyoses a la línia francesa a l'entorn de Lourdes i Tarbes on no es supera els 120 km/h en molts trams.

I a la línia espanyola hi ha un predomini de traçats a 160 km/h només que després limitacions de velocitat a 30.
437.001 ha escrit:Si des de Barcelona a Irun es tarda més, és perquè Espanya és més muntanyosa: entre Castejón i Pamplona es passa el port del Carrascal, i entre Alsasua i Irun, el port d´Otzaurte, que no és "moc de pav".

Des de Narbona a Irun es tarda menys perquè la línia és més recta i no ha de passar per zones muntanyoses: l´altura més gran és a...Castelnaudary.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Divendres 08/09/2006 22:00

437.001 ha escrit:Si des de Barcelona a Irun es tarda més, és perquè Espanya és més muntanyosa: entre Castejón i Pamplona es passa el port del Carrascal, i entre Alsasua i Irun, el port d´Otzaurte, que no és "moc de pav".

Des de Narbona a Irun es tarda menys perquè la línia és més recta i no ha de passar per zones muntanyoses: l´altura més gran és a...Castelnaudary.
Atenció a la rampa de Capvern entre Toulouse i Tarbes, que arriba al 33 per mil !!


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Bauvilla
N5
N5
Entrades: 91
Ubicació: Calafell
Contacta:

Entrada Autor: Bauvilla » Dimarts 12/09/2006 0:03

On són famoses les dobles traccions per cua...


Per una ràpida implantació generalitzada de l'ample de via UIC 1435 a tota la Península Ibèrica.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 07/10/2006 21:20

Em sona que algú havia comentat que el TER Perpinyà - Portbou de la tarda havia quedat limitat a Cervera d'ençà de l'últim canvi d'horaris. He buscat el fil una bona estona però no he sabut trobar-lo.

En tot cas, això és per comentar que, tot i que als horaris impresos no consta que aquest tren arribi a Portbou, a la pràctica sí que ho fa. No només l'he vist circular sinó que hi he viatjat avui mateix.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Diumenge 08/10/2006 17:54

entfe001 ha escrit:Em sona que algú havia comentat que el TER Perpinyà - Portbou de la tarda havia quedat limitat a Cervera d'ençà de l'últim canvi d'horaris. He buscat el fil una bona estona però no he sabut trobar-lo.

En tot cas, això és per comentar que, tot i que als horaris impresos no consta que aquest tren arribi a Portbou, a la pràctica sí que ho fa. No només l'he vist circular sinó que hi he viatjat avui mateix.
Això ho havia comentat jo perquè ho havia vist al fitxer PDF dels horaris de la web de la SNCF.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 08/10/2006 19:44

I no només als PDF...

Imatge



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”