La SNCF tira la casa per la finestra

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

La SNCF tira la casa per la finestra

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/09/2006 19:31

Per continuar amb les "festivitats" pels 25 anys del TGV, el proper 21 de SETEMBRE a les 12.00 del migdia, la SNCF posarà a la venda 50.000 bitllets de TGV a 5 euros :x :x I això a través de tots els canals de venda (estacions, telèfon i internet). Només es permetran 6 bitllets per persona. S'estima que s'acabaran en menys de 3 hores.

Així que ja sabeu, si voleu venir per França els propers mesos, estigueu alerta dimecres 21.

Personalment, no sé com es portarà el sistema informàtic de reserves de la SNCF, però em sembla que pot començar a preparar-se per batre tots els seus rècords. Veurem si aguanta.

La publicitat és, de moment, prou limitada per evitar allaus de gent aquell dia.

En voiture!!!


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/09/2006 19:44

Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...

Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/09/2006 19:54

437.001 ha escrit:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...

Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.

No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)" ;)

(*) La resposta a aquesta seria "França és així".


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/09/2006 19:59

ROMI65 ha escrit:
437.001 ha escrit:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...

Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.

No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)" ;)

(*) La resposta a aquesta seria "França és així".
(**) El departament 75 (i ja de pas, els departaments 78, 91 i 92) no és França sencera, no crec que massa gent de, diguem, Clermont Ferrand, Poitiers o La Roche sur Yon pensin en quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella...capital de la Provença (que no de la província).
Posats a fer, alguna reunió a La Courneuve també podrien fer, no?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 12/09/2006 20:02

ROMI65 ha escrit:Per continuar amb les "festivitats" pels 25 anys del TGV, el proper 21 de SETEMBRE a les 12.00 del migdia, la SNCF posarà a la venda 50.000 bitllets de TGV a 5 euros :x :x I això a través de tots els canals de venda (estacions, telèfon i internet). Només es permetran 6 bitllets per persona. S'estima que s'acabaran en menys de 3 hores.

Així que ja sabeu, si voleu venir per França els propers mesos, estigueu alerta dimecres 21.

Personalment, no sé com es portarà el sistema informàtic de reserves de la SNCF, però em sembla que pot començar a preparar-se per batre tots els seus rècords. Veurem si aguanta.

La publicitat és, de moment, prou limitada per evitar allaus de gent aquell dia.

En voiture!!!
Llàstima que no hi hagi TGV's fins a Portbou/Cerbère. Si no em marcava una visita llampec a París...

edito:

Just al prémer enviar, he recordat els que arriben a Perpinyà.

Consultant el RIHO he vist que, encara que n'hi ha un que surt ben aviat i és directe a París, n'hi ha d'altres amb enllaç a Lyon. Això es considera com dos bitllets o com un de sol?



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/09/2006 20:12

437.001 ha escrit:
ROMI65 ha escrit:
437.001 ha escrit:Jo, per viatjar, prefereixo mil cops el TER (o el Corail "Aubrac" si no hi ha més remei). El TGV és un últim recurs, excepte per anar a Londres o en un viatge llarg més enllà de França...

Idem amb l´AVE...prefereixo rodalies o regionals.
Cada tren té el seu camp d'aplicació. Si vius a París i tens una reunió a Marsella a les 10 del matí (com em va passar ahir), tens alguna altra solució a banda del TGV per fer l'anada i tornada en el dia? Us recorde que hi ha 862 km per la línia convencional i uns 770 per la LAV.

No s'hi valen respostes del tipus "l'avió" o "i quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella quan vius a París? (*)" ;)

(*) La resposta a aquesta seria "França és així".
(**) El departament 75 (i ja de pas, els departaments 78, 91 i 92) no és França sencera, no crec que massa gent de, diguem, Clermont Ferrand, Poitiers o La Roche sur Yon pensin en quina necessitat hi ha de fer reunions a Marsella...capital de la Provença (que no de la província).
Posats a fer, alguna reunió a La Courneuve també podrien fer, no?
No pense ni molt menys que el 75 és França sencera (només faltaria!!). Era per posar un exemple prou habitual del que passa en aquest país. D'altra banda, també és prou normal que gent de Lió vaja a Burdeus per fer reunions (en aquest cas, centralisme obliga, amb avió).

I posats a donar exemples extrems, la SNCF compta amb un nombre no negligible d'abonats que viuen a la zona d'Avinyó i Aix de la Provença i pugen tots els dies a treballar a París (tampoc no són cap majoria, no penseu, però existeixen) amb el primer TGV, allà cap a les 5 del matí.

Per cert, ja m'agradaria que feren les reunions a La Courneuve... tenint en compte que treballe a St. Denis ;)


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/09/2006 20:36

Ja...ja sé que hi ha gent (cada cop més) que treballa a Aix o a Nimes (à Marseille non, SVP! Ecs, puaj :x :evil: !).

Això m´ho diuen els turistes de la zona del Llenguadoc, el Rosselló i Provença (i intueixo que no els fa pas massa gràcia...i de vegades -algunes, no sempre- els entenc...).

:|

P.S: Cal dir que al Rosselló els passa amb París, però també (i cada cop més, i quan inaugurin cert túnel ja serà la repera, sospito) amb una altra ciutat que no anomenaré, per por de represàlies, i a Gandia i a Denia els passa amb...
437.001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 12/09/2006 20:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 20:38

437.001 ha escrit:(à Marseille non, SVP! Ecs, puaj :x :evil: !).
Què passa amb Marseille?? A la meva Marseille que no li diguin res dolent!!!


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 12/09/2006 20:41

La teva? Ni que Marsella fos TV3, xec... :)

T´agrada la bullabesa?

P.S: no sé si has pillat la ironia que feia amb ROMI, quan he dit ecs, puaj!...evidentment, no tinc absolutament res ni contra els marsellesos ni contra els provençals.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 20:50

No, no he enganxat la ironia, i el que passa és que és la zona de França que més conec i que més m'agrada...i el meu missatge era també un xic irònic (no he recordat posar els emoticons).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 12/09/2006 20:51

21 de setembre... vés que no pugi a Cotlliure a treure'n un :D



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/09/2006 20:59

437.001 ha escrit:
[...]

P.S: Cal dir que al Rosselló els passa amb París, però també (i cada cop més, i quan inaugurin cert túnel ja serà la repera, sospito) amb una altra ciutat que no anomenaré, per por de represàlies, i a Gandia i a Denia els passa amb...
Pots anomenar-la tranquil·lament. A França, més d'un comença a ser conscient que, en 2009, Perpinyà ("la catalana") estarà a 50 minuts de Barcelona ("la germana del sud" i ciutat de renom mundial) i a 1h30 de Montpellier ("l'enemic del nord", desconegut fora d'Europa). Potser alguns miren a una altra banda...


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 12/09/2006 21:38

Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament) :D

Preguntant directament a en ROMI que coneix bé el tema. Creus que per aconseguir els bitllets del TGV en qüestió aniria millor anar a Perpinyà per exemple per assegurar-los? :roll:



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 12/09/2006 21:42

Trenscat ha escrit:Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament)
Em sembla que ens anirem fent llums a l'autopista... xD



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 21:48

Per cert...que jo també provaré d'anar-hi, però el problmea és que al matí no puc...(això o em salto les classes del dia). Aviam què en surt...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 12/09/2006 21:49

Hi ha una cosa que es diu... http://www.voyages-sncf.com



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 21:59

orique ha escrit:Hi ha una cosa que es diu... http://www.voyages-sncf.com
Octavi...jo no me'n fio de voyages-sncf...primera perquè és lent de collons, segona perquè s'enparanoia un ou, i tercera perquè es col·lapsarà fàcilment...així que prefereixo anar-hi en persona...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimarts 12/09/2006 22:34

Trenscat ha escrit:Doncs jo provaré d'aconseguir bitllets. De fet, m'agradaria poder fer un Perpinyà-París en TGV amb la xicota (suposo que es podrà agafar un bitllet d'aquest tipus no?) i tornada en dia diferent. Així aniríem de Perpinyà a París, faríem un parell o tres de nits i tornaríem cap a Perpinyà, tot al mòdic preu de 20€ (el viatge Perpinyà-París òbviament) :D

Preguntant directament a en ROMI que coneix bé el tema. Creus que per aconseguir els bitllets del TGV en qüestió aniria millor anar a Perpinyà per exemple per assegurar-los? :roll:
Si us he de ser sincer, no tinc ni idea de la millor manera de trobar aquests bitllets. Supose que les cues a les estacions grans seran llargues i tot dependrà de la destresa del venedor o la venedora que us toque. M'imagine que no us podran buscar els bitllets per preu, així que hauran de fer proves fins a trobar el que us convinga. Potser hi haja menys gent a les estacions petites, però no ho sé (ja sabeu quina és la velocitat mitjana de venda de bitllets a la SNCF).

També teniu internet (on sí que hi ha la possibilitat de veure els preus durant tot un mes per a alguns trajectes), però no sé com anirà la fiabilitat del sistema aquell dia.

I hi ha el telèfon. El número de la SNCF és el 3635. Ja podeu imaginar-vos que es tracta d'un número car (0,34 €/min des d'un fix francés) i no sé si és accessible des de l'estranger.

En qualsevol cas, penseu que la major part dels bitllets seran als trens que més buits van en temps normal, tot i que també n'hi haurà algun en hora punta.

Sort a tots els que ho intenteu!


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimarts 12/09/2006 22:46

A mi no em surt a compte pujar a Cerbère. Tot i que hi podria pujar una delegació... a sis bitllets per persona, estaria bé que un parell pugés a Cerbère a treure 12 bitllets xD (amb una compensació per a ells, clar està)

edito: ara he fet la prova de reservar dos bitllets d'anar i tornar a París pels mateixos dies que hi aniré i em sortia per 188 € sense canvis ni anulacions xD . Ara m'ha anat força ràpid i còmode. A veure el dia "D"...



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 12/09/2006 23:08

Jo si disposés de vehicle privat me'n nava a Colliure o Elne a buscar els bitllets, però com que no en disposo...(a no ser que li xorri a mon pare el Xantia), ho tinc dificil...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”