Immigració il.legal al Trenhotel a Milà

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Immigració il.legal al Trenhotel a Milà

Entrada Autor: davida » Divendres 27/10/2006 10:11

La policia no vol que els 'sense papers' viatgin en tren a Milà
• Enduriment dels controls arran de les primeres repatriacions des d'Itàlia
• Els agents reclamen per sortir d'Espanya visats o permisos de residència
El Periodico
CAROLINA ABADÍA
BARCELONA
Durant uns quants mesos, grups de 40 o 50 immigrants subsaharians sense papers, que eren conduïts per un grup organitzat de compatriotes, han sortit de Barcelona en direcció a Milà, des de l'estació de França, tres vegades cada setmana. Aquest tràfec constant s'ha tallat de cop els últims dies, després que s'hagi fet pública aquesta pràctica en els mitjans de comunicació i, sobretot, després que la policia italiana comencés a repatriar els immigrants arribats al seu país, que fins fa poc podien travessar dues fronteres internacionals sense ser molestats ni pel Cos Nacional de Policia (CNP), ni per la Gendarmeria francesa, ni pels Carrabiners i la Guàrdia de Finances italiana.
Ahir, per exemple, cinc membres del Cos Nacional de Policia van instal.lar, moments abans de la sortida del Talgo de les 20.40 hores cap a Milà, un control de documents per impedir el pas al tren dels immigrants sense la documentació en regla. Per permetre que els viatgers de nacionalitat estrangera pugessin al vagó, i per tant poguessin sortir de territori espanyol, els agents van requerir un passaport amb visat d'entrada vàlid a l'espai Schengen, o bé un permís de residència espanyol o italià.
Des que els controls policials s'han endurit, l'afluència d'immigrants també s'ha reduït. Ahir van ser només mitja dotzena els que van intentar, sense èxit, franquejar el control policial. A diferència d'ocasions anteriors, els immigrants sense documentació no anaven en grups organitzats, amb un guia i portaveu, sinó dispersos. També la mitjana d'edat era molt més baixa que la dels que han agafat els combois en direcció a Itàlia les últimes setmanes.
Els immigrants rebutjats a l'andana van canviar el bitllet per recuperar-ne l'import. Alguns d'ells, com Ahmed, s'ho van prendre amb resignació. Resident a Múrcia, volia anar a Milà per tenir més possibilitats de tenir feina i regularitzar la seva situació. Però després del fracàs, va confessar que es donava per vençut i tornava a la localitat murciana on ha treballat els últims anys. Més dramàtic va ser el cas d'un noi, igualment sense documentació vàlida, de qui els mateixos policies van confessar creure que verdaderament tenia família a Milà. El jove, al no poder pujar al tren, es va posar a plorar desesperadament. Els tècnics d'un equip de rodatge cinematogràfic que ahir treballava a l'estació es van oferir a ajudar-lo i es van fer càrrec d'ell.
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 27/10/2006 10:18, en total s’ha editat 1 vegada.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 27/10/2006 10:15

La setmana pasada vaig veure la sortida d'aquest TrenHotel. La policia va muntar un control a la entrada de l'andana on estaba el tren. Demanaven la documentació de tothom que entraba al tren.
A las taquilles hi havia cues de 30-40 persones que semblaven immigrants sol.licitant el retorn del bitllet.
Es possible que a Elipsos aixó sigui una pérdua economica, perque torna (desconec si parcial o totalment) l'import del bitllet i ja no es posible vendre el bitllet de nou. Provocant que un tren estigui ple unes hores abans de la sortida i finalment surtin buit.
Curiosament al TrenHotel a Paris que sortia uns minuts mes tard no hi havia cap control.



Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Divendres 27/10/2006 11:50

No tardaran en adonar-se que agafant el TH a Girona s'estalviaran el control. Ara bé, per deixar-los tirats, millor a Barcelona que a Portbou.

L'any 1993 vaig anar a París amb el nocturn (per aquells temps no existia ni Elipsos ni el producte Trenhotel, era oficialment un Talgo, i encara sortien de l'EDF, anys després sortien de Sants), doncs bé, la documentació ens la va demanar el personal del tren (suposadament per que la mirés la policia) entre la parada comercial de Figueres i la parada tècnica de Portbou.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 27/10/2006 13:38

Doncs la policia és ben tonta. Si marxen 40-50 il·legals, doncs millor per al país crec jo (encara que soni una mica fort dir-ho).

Ja que l'UE no ens dóna un cop de mà amb el tema, doncs al menys els repartim una mica. :x


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 29/10/2006 11:09

Això és com entrar a Espanya per la Jonquera (control segur), per Portbou (control més que probable) o per Puigcerdà (sense control).

Tot i que últimament es veuen agents de paisà en els trens del transpirinenc.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 29/10/2006 16:48

entfe001 ha escrit:Això és com entrar a Espanya per la Jonquera (control segur), per Portbou (control més que probable) o per Puigcerdà (sense control).

Tot i que últimament es veuen agents de paisà en els trens del transpirinenc.
O per camins fets per contrabandistes...



Avatar de l’usuari
Talgo
N3
N3
Entrades: 30
Ubicació: Castelldefels

Entrada Autor: Talgo » Dilluns 30/10/2006 0:01

Bones!!!!

Jo recordo, de petit anar amb el catalan talgo i a portbou la guardia civil amb els tricornis despertant a la gent que dormia a la butaca amb el fusell per ensenyar el passaport, sort que no erem imigrants que simplement anavem de viatje. I el mes fort es que d' aixo no fa tant de temps.

Si a nosaltres ens feien aixo no se que els i faran als imigrants.

Salut



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”