Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 31/08/2015 8:50

Esperemos que lo hagan bien y no pase como en el Eje Atlántico, que lo hicieron rápido y a los pocos meses ya tenía limitaciones de velocidad.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dilluns 31/08/2015 14:16

Toni ha escrit:
Don Ramón ha escrit:
Toni ha escrit:Sobre la propuesta de trenes Valencia - Zaragoza - Bilbao puede ser siempre que haya demanda suficiente... y no olvides que hay una ruta alternativa Valencia - Madrid - Bilbao que también es posible y a 300 km/h en todo su recorrido cuando se acabe la línea del norte...
He de decir que discrepo, en esto, y tengo un argumento muy sencillo: Hay autopista para ese mismo itinerario. Ergo por narices tiene que haber demanda, ¿sino por qué la autopista? La cuestión es que hay demanda de movilidad, no de tren, y la cuestión sería trasvasar demanda del autocar y automóvil al tren en todo caso.

Lo que dices de hacer Valencia-Bilbao pasando por Madrid es un despropósito. Vale, a 300km/h los tiempos no tendrían que dejar de ser competitivos con el coche, pero no lo serían a nivel de AVE, y en cambio el precio sería elevado, porque es un trayecto muy largo.

Haría falta evidentemente mejorar un poco la línea Zaragoza-Valencia, que está hecha una lástima, pero ahí ya entramos en la política ferroviaria Española que omite por completo cualquier mejoría en las líneas convencionales y se enfoca únicamente en los AVEs. Al final la oferta seguro se formulará como tu dices, pasando por Madrid, pero será el enésimo fracaso que para ir de Valencia a Bilbao haya que recorrer 200km demás, porque las únicas líneas de tren en condiciones son las que van a Madrid.
Coincido plenamente que un despropósito no dedicar muchísimos más esfuerzos a las líneas convencionales que son las que de verdad llevan a la gente y las mercancías. Dicho esto, en la línea Valencia - Zaragoza para que tuviera una operatividad buena requeriría muchísimo dinero, prácticamente habría que hacerla nueva ya que habría que desdoblarla, electrificarla, ponerle señalización mejor.... y sin contar las pendientes en varios tramos que penalizan a las mercancías... Antes que liarse con eso, habría que tener muy pero que muy claro qué tráfico va a ir por ahí, porque hoy en poquísimo...

Hola, el tráfico de pasajeros esta totalmente justificado : El principal destino turístico, (y no solo en verano) de Pais Vasco, Navarra, Rioja y Aragón es la franja costa sur Tarragona / Costa norte Castellò. Camp de Tarragona, a pesar de las conexiones tercermundistas, ya es una opción para muchos pasajeros con destino final Salou, Cambrils, Miami.

Trafico de mercancias entre Bilbao y Valencia, con sus puertos... muchísimo, otra cosa es que hay a voluntad de potenciar este eje de comunicación.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/09/2015 17:35

A partir del 7/9/2015 al 14/12/2015 se harán obras en el corredor del mediterráneo entre Valencia y Castellón.

Todos los trenes de la línea C-5 y C-6 serán en doble composición, los trenes de MD de esta línea pararan en Sagunto y en Vila-real para completar los horarios de la C-6.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/09/2015 17:41

fgc113 ha escrit:Esperemos que lo hagan bien y no pase como en el Eje Atlántico, que lo hicieron rápido y a los pocos meses ya tenía limitaciones de velocidad.
Perdón por la tardanza, lo que vi es que la estación de Cambrils es una estación puente como la de Girona y esperó que te equivoques porque si no el estado nos habrá tomado el pelo.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 06/09/2015 21:08

Noticia del Valencia Plaza.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/09/2015 0:49

Estat del nou tram del corredor mediterrani a l'alçada de Miami-Platja, el 13 de setembre de 2015:
corredor-mediterrani-2015-08.jpg
corredor-mediterrani-2015-08.jpg (176.57 KiB) Visualitzat 6506 cops



Avatar de l’usuari
Don Ramón
N8
N8
Entrades: 1194
Ubicació: Sant Martí de Provençals

Entrada Autor: Don Ramón » Dimarts 15/09/2015 2:39

Yo de verdad no entiendo cual era la gran dificultad de hacer una tercera vía en ancho UIC para mercancías, apta para 160km/h. Me parece patética esta obsesión de "lo justo y necesario" para todo menos las LAV radiales, cuando tendría que ser a la inversa. Así ya se dejaría el CM "de viajeros" definitivamente en ancho ibérico, y mantenemos un esquema más coherente que si sólamente tenemos ancho UIC para 300km/h y nos quedamos sin regionales en condiciones, a la vez que las mercancías pasarían mayoritariamente por su vía exclusiva.

Y dicho lo cual, a ver que pasa al final con la línea que pasa por los pueblos........


Don Ramón, el Marhuenda del FTC! Odiadme, me lo merezco.
El mundo desde una ventanilla - El blog de Don Ramón

"A Barcelona menyspreuen el tramvia els rics, que el consideren cosa de pobres, i els pobres, que el consideren cosa de rics." - Ferran Armengol

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 15/09/2015 20:58

Don Ramón ha escrit:Yo de verdad no entiendo cual era la gran dificultad de hacer una tercera vía en ancho UIC para mercancías, apta para 160km/h. Me parece patética esta obsesión de "lo justo y necesario" para todo menos las LAV radiales, cuando tendría que ser a la inversa. Así ya se dejaría el CM "de viajeros" definitivamente en ancho ibérico, y mantenemos un esquema más coherente que si sólamente tenemos ancho UIC para 300km/h y nos quedamos sin regionales en condiciones, a la vez que las mercancías pasarían mayoritariamente por su vía exclusiva.

Y dicho lo cual, a ver que pasa al final con la línea que pasa por los pueblos........
:plas :plas


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimarts 15/09/2015 22:14

Don Ramón ha escrit:Así ya se dejaría el CM "de viajeros" definitivamente en ancho ibérico
Doncs jo penso que el Corredor de la Mediterrània hauria de ser exclusivament en ample internacional. Deixar res en ample ibèric em sembla un nyap.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dimarts 15/09/2015 22:23

Ara per ara jo deixaria el CM en tercer carril, perquè no veig viable passar tots els combois a ample internacional. Sobretot els regionals i rodalies, que quedarien com línies aïllades. A la llarga, jo el faria només amb ample internacional.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 15/09/2015 23:00

bigcoaster ha escrit:Ara per ara jo deixaria el CM en tercer carril, perquè no veig viable passar tots els combois a ample internacional. Sobretot els regionals i rodalies, que quedarien com línies aïllades. A la llarga, jo el faria només amb ample internacional.
Però al final com l'han fet? Perquè veient la imatge que ha penjat en Wefer no em queda clar si és UIC o ample Ibèric.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2015 0:16

oriolp13 ha escrit:Però al final com l'han fet? Perquè veient la imatge que ha penjat en Wefer no em queda clar si és UIC o ample Ibèric.
Foto ampliada de la via:
corredor-mediterrani-via.jpg
corredor-mediterrani-via.jpg (68.02 KiB) Visualitzat 6372 cops
Suposo que queda clar que és ample ibèric amb travessa polivalent, és a dir, que algun dia es pot passar a ample normal.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 16/09/2015 0:22

Els rails s'han de treure i posar-ne de nous en cas de canviar l'ample, o es poden "desplaçar" els existents? És el mateix tipus de travessa que les que s'usen per a vies de doble ample?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 16/09/2015 7:16

Adolescent barceloní ha escrit:És el mateix tipus de travessa que les que s'usen per a vies de doble ample?
No, aquestes són polivalents (es poden canviar d'ample, però no tindre els dos alhora) i les que poden tindre ample ibèric i UIC alhora són mixtes.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 16/09/2015 9:44

Adolescent barceloní ha escrit:Els rails s'han de treure i posar-ne de nous en cas de canviar l'ample, o es poden "desplaçar" els existents?
Es poden desplaçar els rails existents sense haver de canviar ni els rails ni les travesses. Les fixacions no ho sé. Això permet un canvi d'ample de tota la línia en molt poc temps.
De fet totes les vies instal·lades a Espanya des de fa un parell de dècades havien de ser així, però com sempre Renfe/ADIF han fet el que han volgut i a vegades han instal·lat vies que no permeten el canvi d'ample.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 16/09/2015 10:05

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:Els rails s'han de treure i posar-ne de nous en cas de canviar l'ample, o es poden "desplaçar" els existents?
Es poden desplaçar els rails existents sense haver de canviar ni els rails ni les travesses. Les fixacions no ho sé. Això permet un canvi d'ample de tota la línia en molt poc temps.
De fet totes les vies instal·lades a Espanya des de fa un parell de dècades havien de ser així, però com sempre Renfe/ADIF han fet el que han volgut i a vegades han instal·lat vies que no permeten el canvi d'ample.
El otro día pase por Cambrils y vi que la nueva estación puente de Cambrils esta esta medio acabada, pero en cambio no encontré ningún rastro de la nueva estación de Salou.

Luego pregunto alguien tiene alguna foto del intercambiador de anchos que se esta haciendo por la zona de Reus Sur.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dimecres 16/09/2015 14:07

trensmat ha escrit:El otro día pase por Cambrils y vi que la nueva estación puente de Cambrils esta esta medio acabada, pero en cambio no encontré ningún rastro de la nueva estación de Salou.
Salou no tindrà nova estació a la variant que s'està construint.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 16/09/2015 14:08

Tot s'ha montat en ibèric i des de l'ex-estació central (on van els canviadors) a Camp de Tarragona just tirada la via s' estrenyirà a UIC. Això s'ha fet així per no haver d' enviar material d'obra en UIC des de Camp de Tarragona.
L'electrificació de la nova variant es de 3kv cc entre Vandellòs i Vila-Seca / cambiadors. Un cop s'agafa ample UIC 25kv ca, deixant el triangle de Camp de Tarragona (per serveis des de cm cap a Lleida i més enllà) complet.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/09/2015 20:58

Els missatges sobre la possible remodelació de la línia urbana de Salou i Cambrils han sigut traslladats al seu fil corresponent: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=6481


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 22/09/2015 12:29

Jo penso que més que un tercer fil caldria fer una línia nova en ample internacional només per al corredor del mediterrani, com deia en Don Ramon. I el tercer fil per a connexions o línies de passatgers.
Així les mercaderies podrien moure's lliurement sense dependre dels trens de passatgers i que les mercaderies és l'ús important del corredor del mediterrani.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”