Corredor Mediterrani

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Schesky
N2
N2
Entrades: 13

Re: Corredor Mediterrani

Entrada Autor: Schesky » Dilluns 20/01/2020 20:23

Ahir diumenge vaig agafar el Regional Tortosa (19:38) Barcelona Sants (22:07). És el primer cop que faig la variant en sentit nord i, tot i que ja es sabia vull deixar constància que NO s'ha eliminat el coll d'ampolla. Se n'ha desmuntat un amb 700.000 viatgers anuals per obrir-ne un altre.

A més d'estar parat 10 minuts al mig de la variant esperant a que es creués un Talgo, vaig poder veure que l'encreuament es fa a uns 2 o 3 km de l'inici del tram de via única que connecta amb Vila-Seca. Podria ser que el canvi d'agulla per passar de la via mar a l'interior estigués tant lluny del ramal?? M'explico: en sentit sud, un cop t'incorpores a la variant, fas aquests 2 o 3 km per la via de la banda mar, quan normalment es faria per la via de la banda interior. Trigues molt en cambiar de via. De baixada em va sorprendre tanta estona per la via de sentit contrari però no en vaig fer cas, però a l'encreuament de la pujada ho vaig veure més clar.

No seria més normal (i de fet lo habitual) haver fet un canvi de via a pocs metres de l'entrada al ramal de via única?? Em sembla una manera molt tonta de fer perdre temps de viatge (si no era prou tonto no fer doble via per aquest ramal de 2 km. Un cop ja has gastat 700M no crec que vingui d'aquí). De fet, m'agradaria preguntar si algú més s'ha donat compte o sap algo en relació a això, perquè crec que la magnitud de la "chapuza" és major encara del que pensàvem.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dilluns 20/01/2020 22:42

Efectivament, el canvi de via està un poc lluny de l'enllaç, calcule que a un quilòmetre i mig aproximadament. Ni idea de per què l'han fet tant lluny.

Per cert, on vau quedar-vos parats perquè us avançara el Talgo? I a l'entrada de les estacions de Cambrils i l'Hospitalet vas notar que disminuíreu prou la velocitat?


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 21/01/2020 8:48

Schesky ha escrit:
Dilluns 20/01/2020 20:23
De fet, m'agradaria preguntar si algú més s'ha donat compte o sap algo en relació a això, perquè crec que la magnitud de la "chapuza" és major encara del que pensàvem.
Efectivament, jo vaig fer el viatge de Sants a Cambrils dissabte al matí i el de tornada el diumenge a les 17:36 (amb un RE de Tortosa que enlaça amb no sé quin tren de Valencia, i que a migdia havia desaparegut de l'app d'Adif, tot i que als monitors de l'estació sí que hi sortia). Tal i com has dit, a l'anada em va sobtar aquest enllaç de gairebé dos quilòmetres en via única i sense possibilitat de convertir-lo a doble via a curt termini, i encara més la circulació a contravia durant un quilòmetre i mig (amb el Google Maps es pot veure perfectament on hi ha les agulles). Una inmensa xapussa.

Pel que fa a l'estació de Cambrils... hi ha dos ascensors per andana (l'alternativa són 80 graons), la canceladora és a baix al vestíbul... i ni una trista màquina de vending, per no dir ja un bar. El més proper cau a no menys d'un quart d'hora a peu.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 21/01/2020 10:32

I des de Vila-Seca per quina via entra per a poder agafar la variant? O millor dit, cap a la variant per quin cantó circulen, des de tarragona pel costat mar? A vila-seca no em sona que hi hagi canvi de via, no?



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 21/01/2020 11:17

albert28 ha escrit:
Dimarts 21/01/2020 10:32
I des de Vila-Seca per quina via entra per a poder agafar la variant? O millor dit, cap a la variant per quin cantó circulen, des de tarragona pel costat mar? A vila-seca no em sona que hi hagi canvi de via, no?
Si que hi ha un canvi de via.


Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 21/01/2020 11:21

La bifurcació de Vila-Seca té just abans una agulla per als trens en sentit sud.

A la variant, 1,5 km al sud de l'enllaç hi ha l'agulla per passar els trens sentit sud a la "seva" via.



Schesky
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Schesky » Dimecres 22/01/2020 22:32

Exacte. I això obliga als trens que van en sentit València a circular per la via mar (com ho farien els anglesos) durant aquests 2 km. Quan crec que lo lògic seria incorporar-los a la via interior lo abans possible per agilitzar el trànsit i els encreuaments. En el cas del Talgo del que parlava fa un parell de dies no va ser un avançament. Jo anava a Bcn i el Talgo direcció sud. En aquest cas vaig quedar parat durant 10 min a 2 km de la sortida de la variant a la via mar, esperant que es creués el Talgo que venia de la variant per la nostra via.

He mirat Google maps com heu dit i a la variant es pot veure aquest tram de 2 km fins arribar al canvi d'agulla. Quan vaig fer Tgn - Vila-Seca crec vaig parar a l'andana de la banda interior de Vila-seca (crec que és la 1), i juraria que hi ha un canvi d'agulla just abans d'entrar a la variant que no surt al Maps. Però quan surten de Tarragona van per la via de la banda interior, com normalment ho farien els R15.

Per a mi el pecat més gros de la nova estació de Cambrils, deixant de banda el tema accessos només per ascensor, és no haver posat escapaments a les vies 3 i 4, les que tenen andana. Una vegada et gastes 700 milions en fer esta variant, per una miqueteta més fas 4 escapaments i pots fer avançaments a esta estació, no? És com si els sabés mal, perquè com ho paguen tot ells de la seua butxaca... :riure
(Crec que no es poden fer avançaments a Cambrils per això, veritat?)

He intentat contestar tots els comentaris i preguntes que havieu deixat. Merci a tots/es!!!



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dijous 23/01/2020 0:08

Sí, eixe és el motiu. En canvi, sí que hi ha hagut casos ja d'avançament per la via desviada. El primer dia va publicar-se una foto (no recorde on) en què es veia un mercaderies parat a la via general i un Talgo que passava per la desviada, de manera que després de fer la parada avançaria l'altre tren.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
reusenc2
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Reus
Contacta:

Entrada Autor: reusenc2 » Dijous 23/01/2020 10:52

Schesky ha escrit:
Dimecres 22/01/2020 22:32
Quan vaig fer Tgn - Vila-Seca crec vaig parar a l'andana de la banda interior de Vila-seca (crec que és la 1)
L'andana dels que van cap a Barcelona? Fins ara tots els que he vist i també pujat, s'han aturat a la vía normal en que s'agafen els trens cap a Reus. També he vist uns quants talgos i mercaderies anant per aquesta via



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 23/01/2020 12:14

Schesky ha escrit:
Dimecres 22/01/2020 22:32
Exacte. I això obliga als trens que van en sentit València a circular per la via mar (com ho farien els anglesos) durant aquests 2 km. Quan crec que lo lògic seria incorporar-los a la via interior lo abans possible per agilitzar el trànsit i els encreuaments. En el cas del Talgo del que parlava fa un parell de dies no va ser un avançament. Jo anava a Bcn i el Talgo direcció sud. En aquest cas vaig quedar parat durant 10 min a 2 km de la sortida de la variant a la via mar, esperant que es creués el Talgo que venia de la variant per la nostra via.

He mirat Google maps com heu dit i a la variant es pot veure aquest tram de 2 km fins arribar al canvi d'agulla. Quan vaig fer Tgn - Vila-Seca crec vaig parar a l'andana de la banda interior de Vila-seca (crec que és la 1), i juraria que hi ha un canvi d'agulla just abans d'entrar a la variant que no surt al Maps. Però quan surten de Tarragona van per la via de la banda interior, com normalment ho farien els R15.

Per a mi el pecat més gros de la nova estació de Cambrils, deixant de banda el tema accessos només per ascensor, és no haver posat escapaments a les vies 3 i 4, les que tenen andana. Una vegada et gastes 700 milions en fer esta variant, per una miqueteta més fas 4 escapaments i pots fer avançaments a esta estació, no? És com si els sabés mal, perquè com ho paguen tot ells de la seua butxaca... :riure
(Crec que no es poden fer avançaments a Cambrils per això, veritat?)

He intentat contestar tots els comentaris i preguntes que havieu deixat. Merci a tots/es!!!
El tema de Cambrils apart d'escapaments és per distàncies. Si que es pot avançar, però no per la via contigua (s'ha de fer per la banalitzada).

Veuràs el ditxós viaducte de Cambrils... Tant costava fer-lo més ample?
A veure com aniran els pics de demanda sense poder posar Talgos en doble (a Cambils no hi caben)
Estan re-configurant les rames per posar-les totes en simple amb 9-11 cotxes (limit capacitat Cambrils)



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Dijous 23/01/2020 13:13

La variant de Pepe Gotera y Otilio



Schesky
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Schesky » Divendres 24/01/2020 1:58

reusenc2 ha escrit:
Dijous 23/01/2020 10:52
Schesky ha escrit:
Dimecres 22/01/2020 22:32
Quan vaig fer Tgn - Vila-Seca crec vaig parar a l'andana de la banda interior de Vila-seca (crec que és la 1)
L'andana dels que van cap a Barcelona? Fins ara tots els que he vist i també pujat, s'han aturat a la vía normal en que s'agafen els trens cap a Reus. També he vist uns quants talgos i mercaderies anant per aquesta via
Vull dir aquesta andana. Que ja és veritat que una imatge val més que mil paraules i no em coneixo l'estació, només hi he passat des del tancament de la linea de Salou, perdona.
Fitxers adjunts
Screenshot_20200124_015547.jpg
Screenshot_20200124_015547.jpg (206.27 KiB) Visualitzat 22173 cops



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 01/06/2020 9:13




Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Divendres 05/06/2020 15:31

Sobre la variant de Vandellòs han pujat a Youtube aquest video des de cabina, on es veu l'explicació sobre per què no hi ha un canvi d'agulla a la bifurcació:

Imatge

Si hi hagués un segon canvi d'agulla cap a la via de la dreta quedaria part del canvi sota d'un pont, i per motius de seguretat en una LAV (o pseudo-LAV com aquesta) això està prohibit, els aparells de via com han de tenir uns marges de seguretat amb les infraestructures 'crítiques' com ponts, viaductes, entrades de túnels...

I com que darrera dels dos ponts hi ha una corba a esquerres, el canvi per desgràcia queda a 1,5 km de la bifurcació.

Però vaja, que els del CTC de València són més juganers amb les vies banalitzades que els del CTC de Barcelona, i això ho aprofiten per a fer coses com les que es veuen en el vídeo, on el regional va per la via de l'esquerra fins a l'Atmella per a que l'avanci un Euromed per la dreta.




Sanato
N6
N6
Entrades: 181

Entrada Autor: Sanato » Diumenge 02/08/2020 20:33

Algú s'ha fixat (o m'ho sembla a mí) que Renfe s'ha carregat els dos primers Euromeds Bcn-València de les 7h15 i 8h15? Víctimes de la Covid?

Actualment no es pot arribar a València des de Bcn abans de les 12h20 (i amb el Torre del Oro...)

Per això tanta variant i tant de corredor mediterrani?


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

TECliège
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: TECliège » Dimarts 04/08/2020 23:01

Correcte.

Acabo de tornar de passar uns dies a València, i a l'anada vaig agafar "el primer tren", el Torre del Oro teoricament de les 9h, que va surtir a quarts de 10 i arribar a Valencia passada la 13h.

M'ha semblat que anava força lent entre Castelló i València, pero com desconec el tema no sé si es per les multiples obres del CM que es veien desde el tren o normalment va més ràpid.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 09/08/2020 12:22

TECliège ha escrit:
Dimarts 04/08/2020 23:01
M'ha semblat que anava força lent entre Castelló i València, pero com desconec el tema no sé si es per les multiples obres del CM que es veien desde el tren o normalment va més ràpid.
Ara mateix hi ha tres zones en obres. A l'estació de Castelló estan canviant les travesses per les d'ample mixt, per la qual cosa a una part del túnel se circula en via única i només estan operatives les vies 5 i 6. A Moncofa estan adaptant els desviaments, cosa que comporta limitacions de velocitat i, a més, via única entre Borriana i Almenara els caps de setmana. Per últim, des de Massalfassar fins a Alboraia (prop de l'entrada nord del túnel del Cabanyal) hi ha via única perquè han alçat un tros de la via 1 (uns 200 o 300 metres, no sé per què). A tot això cal sumar la LTV a 160 km/h que hi ha entre Borriana i València des de la primera fase d'obres fa anys.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Schesky
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: Schesky » Dimarts 15/09/2020 14:11

Una vegada més, l'Ebre se queda al marge. Mos hem quedat en 2 Intercity i el Torre de Oro. Fa uns mesos la conselleria feia volar coloms dient que al perdre l'euromed es treballaria per bonificar el preu als talgos. I ja ho veiem: Ni bonificació ni talgos.

Lo pitjor és que la sensació és que encara hem de donar gràcies que els 3 que paren a l'Aldea segueixin parant. Ni les plataformes ni els polítics estan fent actualment res per defensar els serveis ferroviaris (estos últims los poso per posar, perquè la veritat es que a part de cobrar poc han fet pel territori).

Los Rodalies estan mal plantejats. N'hi ha pocs i igual tens forats de 2 hores com 3 trens en 70 minuts així de repent. L'assignació de material fot pena: cada vegada venen més 447 i cada vegada més sense reformar. Les 449 viatjen al sud quan sona la flauta i de l'Avant ja ni se'n parla. No tenim cap tren ràpid per arribar a Barcelona abans de les 12 del migdia (un dels nous Talgos és a primera hora del matí i tampoc pararà). I lo més fort, com he dit és que ningú mou un dit.

No cal dir que aquests nous Intercity van tots per Camp de Tarragona. Algú més pensa que en un parell d'anys ni Tarragona ni Terres de l'ebre tornaran a veure un tren que pugui circular a més de 120? Perquè per les intencions de Adif suprimint vies, renfe suprimint serveis, rodalies allargant horaris i posant més 447 que mai i tots els que manen calladets, tot m'indica que lamentablement anem cap a este escenari.

http://www.aguaita.cat/noticia/19234/re ... arar/aldea



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 15/09/2020 17:50

Schesky ha escrit:
Dimarts 15/09/2020 14:11
Una vegada més, l'Ebre se queda al marge. Mos hem quedat en 2 Intercity i el Torre de Oro. Fa uns mesos la conselleria feia volar coloms dient que al perdre l'euromed es treballaria per bonificar el preu als talgos. I ja ho veiem: Ni bonificació ni talgos.

Lo pitjor és que la sensació és que encara hem de donar gràcies que els 3 que paren a l'Aldea segueixin parant. Ni les plataformes ni els polítics estan fent actualment res per defensar els serveis ferroviaris (estos últims los poso per posar, perquè la veritat es que a part de cobrar poc han fet pel territori).

Los Rodalies estan mal plantejats. N'hi ha pocs i igual tens forats de 2 hores com 3 trens en 70 minuts així de repent. L'assignació de material fot pena: cada vegada venen més 447 i cada vegada més sense reformar. Les 449 viatjen al sud quan sona la flauta i de l'Avant ja ni se'n parla. No tenim cap tren ràpid per arribar a Barcelona abans de les 12 del migdia (un dels nous Talgos és a primera hora del matí i tampoc pararà). I lo més fort, com he dit és que ningú mou un dit.

No cal dir que aquests nous Intercity van tots per Camp de Tarragona. Algú més pensa que en un parell d'anys ni Tarragona ni Terres de l'ebre tornaran a veure un tren que pugui circular a més de 120? Perquè per les intencions de Adif suprimint vies, renfe suprimint serveis, rodalies allargant horaris i posant més 447 que mai i tots els que manen calladets, tot m'indica que lamentablement anem cap a este escenari.

http://www.aguaita.cat/noticia/19234/re ... arar/aldea
Buenas,
De los politicos nunca esperes nada bueno y menos de gratis, si mueven algo es por interes.
Sobre las plataformas si siguen cortando la via 5min para la foto tampoco van a conseguir nada, como mucho una botella de agua cuando les dejen sentarse en la mesa si es que les dejan sentarse.

O realmente la gente se mobiliza y hace algo contundente o lo normal va a ser perder cada vez mas servicios, pensar que cuando sea gratuita la AP7 y AP2 nunca naide más va a reivindicar el tren, pero autocares por autopista a Barcelona vais a tenr un monton apartir de septiembre de 2021.

Salut!!!



Railjet OBB
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: Railjet OBB » Dimarts 15/09/2020 21:36

Schesky ha escrit:
Dimarts 15/09/2020 14:11
Una vegada més, l'Ebre se queda al marge. Mos hem quedat en 2 Intercity i el Torre de Oro. Fa uns mesos la conselleria feia volar coloms dient que al perdre l'euromed es treballaria per bonificar el preu als talgos. I ja ho veiem: Ni bonificació ni talgos.

Lo pitjor és que la sensació és que encara hem de donar gràcies que els 3 que paren a l'Aldea segueixin parant. Ni les plataformes ni els polítics estan fent actualment res per defensar els serveis ferroviaris (estos últims los poso per posar, perquè la veritat es que a part de cobrar poc han fet pel territori).

Los Rodalies estan mal plantejats. N'hi ha pocs i igual tens forats de 2 hores com 3 trens en 70 minuts així de repent. L'assignació de material fot pena: cada vegada venen més 447 i cada vegada més sense reformar. Les 449 viatjen al sud quan sona la flauta i de l'Avant ja ni se'n parla. No tenim cap tren ràpid per arribar a Barcelona abans de les 12 del migdia (un dels nous Talgos és a primera hora del matí i tampoc pararà). I lo més fort, com he dit és que ningú mou un dit.

No cal dir que aquests nous Intercity van tots per Camp de Tarragona. Algú més pensa que en un parell d'anys ni Tarragona ni Terres de l'ebre tornaran a veure un tren que pugui circular a més de 120? Perquè per les intencions de Adif suprimint vies, renfe suprimint serveis, rodalies allargant horaris i posant més 447 que mai i tots els que manen calladets, tot m'indica que lamentablement anem cap a este escenari.

http://www.aguaita.cat/noticia/19234/re ... arar/aldea
Lo de les 447 a la R16 o al REX Barcelona - Tortosa - València és un crim per part de renfe, les 447 tenen que estar a les línies de rodalies com la R1, R2, R3, R4, R7 i R8.

No per fer trajectes de mes de 200 km.


Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”