Renfe, apreneu-ne!

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Renfe, apreneu-ne!

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/01/2007 15:26

Traduït del diari austríac Der Standard:
Der Standard ha escrit:Els viatgers critiquen els nous trens de l'ÖBB

Queixes per la comoditat dels seients i les informacions acústiques - Més de 550 registres en una plataforma d'Internet - ÖBB vol revisar els punts criticats

Els nous trens Talent de l'ÖBB, introduïts a la regió del Burgenland el desembre passat amb motiu del canvi d'horaris, han sigut rebuts pels viatgers amb fortes crítiques: una pàgina d'internet que enumera les mancances que consideren els viatgers ha obtingut, segons els seus autors, més de 550 adhesions. Una portaveu de l'ÖBB ha anunciat una revisió dels punts criticats. "Ens prenem les queixes molt seriosament", ha dit la portaveu a l'APA (agència de premsa austríaca).

Els viatgers fan arribar les seves queixes a la pàgina web pendler.iscool.net en forma de carta enviada, entre d'altres a l'ÖBB, la Raaberbahn (empresa privada de ferrocarrils que opera a la regió), al govern regional del Burgenland i al Ministeri de Transports. Les queixes inclouen des de missatges acústics massa forts a la matinada fins a aires acondicionats "molt sorollosos", passant per una il·luminació massa estrident, la manca de comoditat dels seients, una distància massa curta entre seients, l'absència de reposabraços entre seients i de prestatges per a l'equipatge, així com papereres massa petites i recipients de lavabo plens a causa de les seves dimensions reduïdes.

Els autors de la inicativa opinen que els "Talent" han sigut concebuts per a distàncies curtes. "Facin el favor de posar-nos trens construïts i equipats per a trajectes de mitja distància (40 a 90 minuts)", diu la carta.

"Cimera de qualitat"

Un cop conegudes les queixes, la regió del Burgenland ha encomanat al seu coordinador de transports d'ocupar-se del tema. El divendres passat va haver-hi una "cimera de qualitat" amb l'ÖBB i la Raaberbahn, que utilitzen els trens Talent, segons ha declarat Thomas Perlaky a l'APA. S'hi van repassar les queixes i, en part, ja s'han solucionat. Tanmateix, Perlaky va indicar que, pel que fa al volum dels anuncis i la intensitat de la il·luminació, ja reduïdes, hi ha valors mínims de compliment obligatori per motius de seguretat i protecció laboral.

Perlaky té la impressió de que tant ÖBB com Raaberbahn s'hi esforcen: "Allò que es pugui canviar es canviarà", opina. Tanmateix, no és possible adaptar tots els trens als desitjos dels viatgers. El Burgenland, a més, "només pot exigir serveis ferroviaris"; pel que fa a la qualitat, el Talent és l'estandard. El govern regional es declara disposat a mobilitzar més recursos per millorar la qualitat. "I això s'ha fet": d'aquesta manera es pot comprovar que ha augmentat la puntualitat. "Creiem que hem fet el correcte", afirma el coordinador de transports.

Subjectiu

ÖBB afirma que el Talent es un "tren molt bo" i correspon a la tecnologia més moderna. En altres regions -com al Vorarlberg i al Tirol- el tren té una molt bona acollida i no origina queixes. Segons enquestes realitzades al Vorarlberg (regió més occidental, limítrofe amb Suïssa), el Talent ha obtingut una nota mitja del 9, segons la portaveu. Les percepcions sobre la il·luminació o el comfort dels seients són sovint subjectives.

Gràcies a la suspensió per aire i l'aïllament acústic, els trens transmeten una "excel·lent sensació de viatjar". L'aire condicionat, criticat per alguns per excessivament sorollós, permet una temperatura ambient de 21 graus tot l'any. L'entrada de pis baix permet una millor entrada i sortida a PMR. Finalment, gràcies a una major acceleració i velocitat màxima de 140 km/h, els trens també són més puntuals, afirma la companyia federal de ferrocarrils.

A tota Àustria circulen actualment uns cent trens Talent, l'ÖBB n'ha demanat un total de 171.
Tot i que la companyia també s'escuda en dades i altres detalls, no em negareu que la seva actitud és diametralment oposada a la de Renfomentadif, que només fan pegots a contracor quan l'olla està a punt de petar (incidents continus a Sants).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 23/01/2007 19:32

Puf! No vull ni pensar com reaccionarien davant de les 440R que cobreixen la relació internacional Barcelona - França per la costa mediterrània (sigui dit de pas que alguna tartana francesa no queda gaire enrere).



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 23/01/2007 19:38

entfe001 ha escrit:Puf! No vull ni pensar com reaccionarien davant de les 440R que cobreixen la relació internacional Barcelona - França per la costa mediterrània (sigui dit de pas que alguna tartana francesa no queda gaire enrere).
Això és el primer que he pensat quan he llegit l'article. I també, l'actitud diferent dels propis usuaris. Aquí, amb tot el merder de Rodalies a la tardor passada, no hi va haver manera d'articular el descontentament. Ni cartes, ni manifestacions (llevat d'una llufa i una semi-llufa), ni res. Clar que a cada lloc ja saps què t'espera i t'esforces en conseqüència.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/12/2012 10:21

Refloto el tema amb un nou capítol, altre cop relacionat amb Àustria. Durant 15 dies circularan per diferents llocs d'Àustria (inclosa Viena) dos trens de rodalia de proves amb diferents tipus de seients (respatllers, reposacaps, tapissat i reposabraços) perquè els usuaris decideixin quins els agraden més abans d'introduir-los en sèrie a partir de l'estiu que ve. La idea és crear "zones de comfort" amb 28 seients a cada tren, pensades per als viatgers que facin trajectes més llargs. Això sí, ja em diran com controlaran els abusos per part de qui no els necessiti.

Enllaç amb els horaris de circulació d'aquests trens: http://www.oebb.at/de/Services/Neu_fuer ... N_Stmk.pdf


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 05/12/2012 11:32

Pasará lo que pasa en la línea del Vallès por la mañana, que parece que siempre se sienta sobre todo esa gente que baja en Sarrià, en lugar de dejar los asientos desde un principio para quienes van más lejos. Pensarías que la gente se evitaría la molestia de ir al asiento en un tren que no esta diseñado para servicio tipo metro, para volver a pelearse hasta la puerta al cabo de tres o cuatro paradas.
Más curioso me parece que los ferrocarriles austriacos hagan un ensayo de tipos de asientos. Imagina la preocupación que deben tener por por el servicio que dan, cuando aqui ya agradeceríamos que pusieran asientos de regionales en los regionales, mientras que a la operadora esto le viene importando tres pepinos.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 05/12/2012 18:40

En el cas de la línia del Vallès no seria molt complicat, s'hauria de reservar un vagó o dos (segons convingués) amb aquests seients només per viatgers de la zona 2 i un revisor comprovant els bitllets.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 05/12/2012 20:57

Precisament en el cas del Vallès no crec que faci falta cap mena de seient especial, doncs els que hi ha actualment ja són força còmodes, especialment els de les 111. A més cal tenir en compte que el trajecte més llarg que s'hi pot fer dura 40'.

Diferent és a les línies del Llobregat i l'Anoia, on els trajectes Barcelona-Manresa/Igualada duren al voltant d'hora i mitja i els seients no són tan confortables, però en aquest cas els cotxes estan comunicats i no seria pas tan fàcil controlar-ne l'ús.



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 05/12/2012 21:26

Estic d'acord en la comoditat dels seients, jo em referia com es podria controlar el tema usuaris que baixen a Sarrià i ocupen seient.



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dijous 06/12/2012 17:13

No se puede "controlar", y sería una estupidez gastar recursos en hacerlo. Daré como ejemplo los buses de dos pisos que se usan en algunas ciudades para líneas regulares: En el piso superior suele estar prohibido ir de pie, y hay muchos asientos y un pasillo pequeño. Por tanto, la gente no se molesta en subir y buscar un asiento para a las dos paradas molestarse en bajar esa pequeña escalera otra vez. Pero nadie prohibe subir y sentarse para una parada. El error está en el pensamiento: No estamos pensando en como crear un sistema que esté lógicamente diseñado para ello, sino de implementarlo a golpe de estatuto, y así no llegamos a ninguna parte.
Hace un tiempo en otro hilo, alguien habló de una propuesta que consistía en añadir un coche más a los trenes de metro por un o ambos costados, los cuales no abrirían puertas, y se quedarían en el tunel en las paradas. La subida y bajada sería desde el próximo vagón. Esto es una solución posible, como concepto, un vagón más que no abra puertas, y que por tanto la molestia de acceder prevenga que la gente lo use para trayectos cortos.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 06/12/2012 21:55

alf ha escrit:No se puede "controlar", y sería una estupidez gastar recursos en hacerlo. Daré como ejemplo los buses de dos pisos que se usan en algunas ciudades para líneas regulares: En el piso superior suele estar prohibido ir de pie, y hay muchos asientos y un pasillo pequeño. Por tanto, la gente no se molesta en subir y buscar un asiento para a las dos paradas molestarse en bajar esa pequeña escalera otra vez. Pero nadie prohibe subir y sentarse para una parada. El error está en el pensamiento: No estamos pensando en como crear un sistema que esté lógicamente diseñado para ello, sino de implementarlo a golpe de estatuto, y así no llegamos a ninguna parte.
Hace un tiempo en otro hilo, alguien habló de una propuesta que consistía en añadir un coche más a los trenes de metro por un o ambos costados, los cuales no abrirían puertas, y se quedarían en el tunel en las paradas. La subida y bajada sería desde el próximo vagón. Esto es una solución posible, como concepto, un vagón más que no abra puertas, y que por tanto la molestia de acceder prevenga que la gente lo use para trayectos cortos.
Estic d'acord. També és pot fer com els vells temps, posar una validadora. Pot quedar una mica estrany i ser costos però, no s'ha m'ocurreix res diferent a lo ja esmentat al fil. :roll:


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”