Permís fotogràfic a Adif

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Re: ADIF suprimeix el permís de fotografia

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 10/04/2008 0:21

Per a mi, que un empleat de la subcontrata de torn t'obri el torniquet no és sinònim d'estar autoritzat a estar a l'andana sense bitllet. Si hi hagués algun problema, molt probablement la persona a la que han deixat entrar es trobaria sola (tothom se'n rentaria les mans), mentre que estar autoritzat vol dir que hi ha algú que se'n fa càrrec. El permís en cap cas autoritzava a estar en una andana ni estança per a la qual fos necessari bitllet, si aquest no es posseia. En cap cas. És una de les clàusules més conegudes i, a més, la que més problemes ens ha dut a la majoria, per què sempre ha estat mal entesa. Ara entenc perquè la hi posaven...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 10/04/2008 20:15

aarongilp ha escrit:Es una de les clàusules més conegudes i, a més, la que més problemes ens ha dut a la majoria, per què sempre ha estat mal entesa. Ara entenc perquè la hi posaven...
Així fou la primera grossa que vaig tenir amb un VJ a Madrid, a Villaverde Alto.
Vaig entrar per la base del MIF per fer fotos al material de manteniment. Vaig pujar a l'andana amb l'intenció de sortir, comprar el bitllet i tornar per agafar el tren.
Doncs allí em va barrar un VJ amb ganes de gresca i que volia que li ensenyés el bitllet. Al qüestionar-li la seva autoritat va fer venir a un revisor i no es creia la meva història fins que li vaig treure el permís i li vaig ensenyar les fotos. Afortunadament em va deixar marxar tot i que el VJ em va retenir gairebé una hora fins que li vaig mostrar el DNI.
Desgraciadament tenia raó tot i que vaig tenir sort en aquest aspecte, sinó a pagar els 7 euros i pico.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dijous 10/04/2008 21:02

aarongilp ha escrit:Per a mi, que un empleat de la subcontrata de torn t'obri el torniquet no és sinònim d'estar autoritzat a estar a l'andana sense bitllet. Si hi hagués algun problema, molt probablement la persona a la que han deixat entrar es trobaria sola (tothom se'n rentaria les mans), mentre que estar autoritzat vol dir que hi ha algú que se'n fa càrrec. El permís en cap cas autoritzava a estar en una andana ni estança per a la qual fos necessari bitllet, si aquest no es posseia. En cap cas. És una de les clàusules més conegudes i, a més, la que més problemes ens ha dut a la majoria, per què sempre ha estat mal entesa. Ara entenc perquè la hi posaven...
A part d'aquest empleat de la subcontrata, o el cap d'estaciño en alguns casos, també eren avisats els empleats de seguretat de la nostra presència, alguna vegada ens han recomanat dir-ho a circulació, i és lo que feiem... i mai hem tingut problemes, ara, cadascú que ho entengui com vulgui, ara resulta que som uns caradures i ens anem colant per les estacions a fer fotos...


Imatge

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 10/04/2008 21:14

Xato, aquestes interpretacions les estas fent tu. Jo simplement estic dient que us estaveu ultrapassant en les disposicions a les que el permís us autoritzava. I que pesa més una opinió dolenta enfront de 100 de bones. També estic dient (em sembla que ho he dit ja, si no és així, ho dic ara), que em sembla perfecte que mai us hagin dit res, però no em negaràs que es podia haver liat en algun moment i grossa.

D'altra banda, tenim el fet innegable de que la clàusula aquesta dels nassos, la qual va ser afegida a posteriori, es va incloure a raó de que algú es va enterar que hi havia qui utilitzava el permís per entrar sense bitllet a andanes restringides (torno a dir que a vista "dels d'adalt" això equival a colar-se, per molt que t'hagin deixat passar). I per culpa d'aquesta clàusula hi ha hagut gent, jo inclòs, que hem tingut problemes. Simplement. Treu-ne tu les conclusions que vulguis. De veres que no estic criminalitzant ningú, però sí que reprovo l'actitud aquesta de negar que us estaveu ultrapassant en el que us permetia el permís.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 11/04/2008 8:41

La meva experiència de fer fotos sense permís ha estat a Vilanova i la Geltrú. Per fer fotos no he tingut problemes fins a l'últim moment en què el vigilant de torn ha vingut a dir-me no que no fés fotos sinó que les fés a l'extrem de l'andana perquè no sortís cap persona, apel·lant el dret a la intimitat de les persones. Realment és absurd perquè al carrer un "perd la intimitat". Però sembla que ara s'agafen al tema de la protecció de la intimitat tant a renfe/adif com a FGC per justificar que no puguis fer fotos. Tot plegat ben absurd.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 11/04/2008 9:55

Jo sempre procuro que la gent no hi surti (molesten, no es veu el tren xD), però com diu en Bernat, si surten, que no s'hi haguéssin posat. Jo encara no m'he estrenat sense permís, ho faré avui a Sants i a Terrassa Est, aviam com surt.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 11/04/2008 15:15

Per cert, en estacions sense barreres d'entrada, com l'EDF, també caldrà validar el bitllet per poder passejar-te per les andanes?
D'altra banda, en les estacions on cal validar el bitllet, hem de suposar que només podrem estar-hi mentre duri la validesa del bitllet (1h i pico depenent de les zones) i si volem estar-hi més estona haurem de sortir i tornar a marcar ?


Instagram: Ferrocarril | Aviació

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 11/04/2008 19:18

aim ha escrit:Per cert, en estacions sense barreres d'entrada, com l'EDF, també caldrà validar el bitllet per poder passejar-te per les andanes?
Posa a EdF que sols poden passar viatgers amb bitllet? Veritat que no? Doncs ja està respost :)
D'altra banda, en les estacions on cal validar el bitllet, hem de suposar que només podrem estar-hi mentre duri la validesa del bitllet (1h i pico depenent de les zones) i si volem estar-hi més estona haurem de sortir i tornar a marcar?
Doncs això no en tinc ni idea. Però suposo que preguntant a l'interventor de torn... Jo no he tingut mai problemes per sortir en casos com aquests.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 11/04/2008 22:56

Intentant donar una mica de llum a tot aquest tema.

Adif ha suprimit la necessitat de tenir permís de fotografia en les condicions que hi havia fins ara, de la manera que s'ha publicat a la seva pàgina web, per tant es poden fer fotografies lliurement sempre que no s'estigui incomplint qualsevol altra llei.

En aquells llocs on s'hagi de portar un bitllet validat aquest serà suficient per autoritzar la presència de la persona en aquell lloc i no tindrà cap limitació addicional per realitzar-hi fotografies més enlà de que aquesta activitat pugui suposar l'incompliment de qualsevol llei.

Cal ressaltar que la supressió del permís de fotografia a dia d'avui l'ha fet l'ADIF i com aquesta és conjunta entre Renfe-Operadora i Adif, en aquelles coses depenents de Renfe-Operadora, els trens, els tallers, aquesta haurà d'establir amb quines condicions es fa, i que mentre no es digui el contrari seran les que hi havia fins ara.

Transitòriament és recomanable en tant que hi pugui haver personal no assebentat d'aquesta modificació a les normes portar algun document que acrediti aquest canvi com ara aquesta nota apareguda a la pàgina web o bé el permís de fotografia demanat en el moment que era necessari mentre aquest tingui vigència.

Un tema que ha sortit aquí i força important és la intimitat de les persones, des de la propagació de la fotografia molta gent té tendència a realitzar fotografies a forma de joc, fotografiant persones sense el seu consentiment de forma totalment intencionada i descarada, en algun cas algun aficionat en alguna trobada oficial o no oficial me n'ha fet a mi d'aquesta manera, i he de dir que no m'han faltat ganes de fer-li passar uns quants dies a l'hospital però clar, un tampoc vol anar a la presó, en qualsevol cas és una conducta totalment reprobable i que no s'ha de fer.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dimecres 16/04/2008 21:41

Bones.
Respecte al tema de la intimitat de les persones. D'una banda la gent té dret a la pròpia imatge...sigui on sigui però d'una forma crec realista, d'altra l'Adif no es ningú per erigir-se en defensor dels drets d'imatge de les persones i menys quan qui més graba precisament son ells.Son aquestes persones qui m'han de denunciar si ho consideren oportú.Anem per parts.

Si jo faig una foto a un tren i surt una persona sortint o entrant a 60 metres i d'esquenes o surt una massa borrosa de viatjers ja em poden denunciar que dormiré tranquil. Hi hauna cosa que els tècnics juristes anomenen "motivo principal de la foto" i que en la majoría dels cassos es meridianament clara. Es allò que dieu, jo estava fent una foto d'una altra cosa si no vols sortir aparta't, no es el meu problema.

Altra cosa es el que ens comenta en Serre que si s'enfada gaire i té ganes pot denunciar perfectament, perquè ningú té dret a tenir la meva imatge si jo no vull, però sempre que jo sigui el motiu de la foto no si passo per allà.
Finalment el que realment es important es que tots aquest drets que assisteixen a les persones no impideixen que jo faci una foto quan em doni la gana a on em doni la gana tal com posa a la Constitució:

Artículo 20.

1. Se reconocen y protegen los derechos:
(...)
b) A la producción y creación literaria, artística, científica y técnica.
2. El ejercicio de estos derechos no puede restringirse mediante ningún tipo de censura previa.
(...)
4. Estas libertades tienen su limite en el respeto a los derechos reconocidos en este Título, en los preceptos de las Leyes que lo desarrollan y, especialmente, en el derecho al honor, a la intimidad, a la propia imagen y a la protección de la juventud y de la infancia.
5. Solo podrá acordarse el secuestro de publicaciones, grabaciones y otros medios de información en virtud de resolución judicial.

Tinc dret a fer una foto i ningú me la pot negar prèviament però els limits de la foto son especialment el dret entre d'altres coses a la pròpia imatge de les persones que hi surtin.
Així que res de negar-me una foto per que surt gent, aquestes persones ja vindràn a queixar-se i em denunciaràn si volen i a les dolentes doncs ja decidirà el jutge, ningú te perquè esborrarme-les.

Jo personalment com tots crec, procuro que no surti gent a la foto, i si surten surten com a massa. Si algú es mosqueja li ensenyaría la foto en cuestió, de bona fe i arribariem segur a un acord, però no pas a cap suposada "autoritat" que "hagi de decidir", per això hi ha el jutge.

Dispenseu pel totxo, però es que em sembla de riure que ara els hi doni per preocupar-se per la intimitat de les persones em sembla que alguns no saben que inventar-se per donar pel sac.


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 17/04/2008 0:28

Segons la llei espanyola actual, no hi ha cap mena de restricció per fer fotografies a persones al carrer. Aquestes fotografies, una vegada fetes, pertanyen a l'autor i encara que hi apareixi una altra persona, aquesta no té cap dret sobre la fotografia. Això, mentre no es vulneri algun altra dret fonamental. Per exemple, si publiquem a internet la foto on surt una altra persona a la via pública no ens poden dir res, però si fem servir la foto per atacar aquest algú públicament, cometrem un delicte.
Per acabar, caldria esbrinar si una estació de tren és la "via pública" o no ho és. Mai m'ha quedat clar, i crec que ningú ho ap del cert.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dijous 17/04/2008 0:30

wefer ha escrit:Per acabar, caldria esbrinar si una estació de tren és la "via pública" o no ho és. Mai m'ha quedat clar, i crec que ningú ho ap del cert.
De moment, hi ha la pressumpció d'innocència.



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dijous 17/04/2008 13:12

No estic pas d'acord que la llei espanyola permet fer fotos a la gent al carrer ja que pel fet de ser al carrer "perden" els seus drets a la pròpia imatge. La fotografía pertany a l'autor com molt be dius però la imatge pertany a la persona (si es que efectivament la foto es de la persona no que surti per allà).

Ley Orgánica 1/1982, de 5 de mayo, de protección civil del derecho al honor, a la intimidad personal y familiar, y a la propia imagen
Artículo 7
Tendrán la consideración de intromisiones ilegítimas en el ámbito de protección delimitado por el artículo 2 de esta ley:
(...)
5. La captación, reproducción o publicación por fotografía, filme, o cualquier otro procedimiento de la imagen de una persona en lugares o momentos de su vida privada o fuera de ellos, salvo los casos previstos en el artículo 8.2.
(...)
Artículo 8
2. En particular, el derecho a la propia imagen no impedirá:
(...)
c) La información gráfica sobre un suceso o acaecimiento público cuando la imagen de una persona determinada aparezca como meramente accesoria.


Ja se que em poso una mica torracollons amb la llei.
En el fons estem d'acord. La foto es de l'autor "salvo delito". No me la poden prohibir "a priori".
El que passa es que jo crec que posa força clar que la mera tinença de la imatge d'algú "a posta" sense el seu consentiment pot fer que "se li fiqui mà" a la foto.
Podrem estar d'acord o no, potser la legislació aquesta sembla una mica image=ánima i si em fas una foto me la treus, però es el que jo entenc.
En qualsevol cas veig força improbable que si tu estàs realment "caçant" trens tinguis cap mena de problema d'aquests.


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 21/04/2008 9:36

Jefe de C.T.C. ha escrit:2. En particular, el derecho a la propia imagen no impedirá:
(...)
c) La información gráfica sobre un suceso o acaecimiento público cuando la imagen de una persona determinada aparezca como meramente accesoria.
Però simplement cal que jo vulgui informar de que un tren arriba a una estació, perquè no em puguin dir res, segons entenc...



Avatar de l’usuari
Jefe de C.T.C.
N5
N5
Entrades: 102
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: Jefe de C.T.C. » Dilluns 21/04/2008 18:47

I es clar que si.Es precisament el que volia il·lustrar. La teva foto com a informació gràfica (que també pot ser per a tu aquesta informació) d'una cosa pública es molt lliure i si l'altre surt per allà que no vingui amb romanços (el que la llei diu "la imagen de una persona determinada aparezca como meramente accesoria.").
Però això no vol dir que la gent per sortir al carrer perdi els seus drets a la propia imatge, com en el cas d'en Serre (que no es un "suceso o acaecimiento público"), tu no pots fer fotos a algú per tocar-li la moral. Es el que miro de distingir.


Hola gent!!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 22/07/2010 10:23

http://www.diariodeburgos.es/noticia.cf ... 4C871704DE
Estaciones de tren con peaje
El ADIF avisa a los fotógrafos que no podrán hacer reportajes de boda o comuniones en las estaciones de tren sin abonar 125 euros

En tiempo de crisis hay que buscar dinero hasta debajo de las piedras, o en este caso hasta debajo de las vías del tren. Eso es lo que parece que persigue el Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF), una empresa pública dependiente del Ministerio de Fomento que, «ante las numerosas solicitudes recibidas», explican, va a empezar a cobrar 125 euros (IVA incluido) a todo fotógrafo que utilice las estaciones de tren para ilustrar reportajes de fotografía o vídeo.
El ADIF argumenta que las estaciones ferroviarias son espacios vivos, luminosos, céntricos y peculiares, adecuados a la realización de acciones y actividades, como es el caso de reportajes de boda y comuniones, a lo que añaden «el capítulo sentimental y emocional que hace que los ciudadanos se interesen por tener un recuerdo en estos singulares edificios». Esto ha motivado que «sean muchos» los que buscan esta imagen diferente para ubicar sus reportajes.

Una decisión bien puede tener un carácter disuasorio, ya que los fotógrafos tendrán que repercutir a sus clientes (principalmente novios) esos 125 euros extras que irán directamente a las arcas del ADIF, por lo que algunos probablemente desistirán de emplear estos espacios ferroviarios como ‘escenario’ de su reportaje de boda.
Hasta ahora el ADIF permitía la realización de estas acciones, para lo que lo que los fotógrafos solicitaban un permiso, raramente denegado. Ahora habrá que solicitarlo también de manera previa (en el caso de Castilla y León a la Delegación Noreste ubicada en Valladolid), abonar los 125 euros por sesión y firmar el correspondiente contrato.

Entre los profesionales de la fotografía, la carta enviada hace unos días por el ADIF cuando menos ha sorprendido. «Me parece algo raro, se trata de un sitio público, y siempre que se acude se hace respetando las condiciones que nos comunican y sin interferir con la actividad habitual de la estación», explica un fotógrafo. Además, considera que la medida es excesiva, ya que explica que en otros lugares públicos, como los ayuntamientos en los que se hacen numerosas bodas hasta ahora no se ha cobrado.

También apuntan a que en otros lugares en los que se cobra por hacer fotos (caso de monasterios, museos, palacios…) normalmente se trata de recintos privados «y se paga una cantidad simbólica». El caso es que la crisis hace agudizar el ingenio, y reportaje a reportaje a razón de 125 euros se puede sacar un pellizco. Ojalá sea para reinvertir en las estaciones.



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Dijous 22/07/2010 11:05

aquesta "mesura" afecta nomes als professionals o s'aplicara a tot cristo?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dijous 22/07/2010 11:11

wefer ha escrit: El ADIF argumenta que las estaciones ferroviarias son espacios vivos, luminosos, céntricos y peculiares, adecuados a la realización de acciones y actividades
Me río yo de la centricidad del 90% largo de estaciones de Adif.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 22/07/2010 12:46

twipsy ha escrit:aquesta "mesura" afecta nomes als professionals o s'aplicara a tot cristo?
És d'esperar que s'apliqui a tothom que faci més de dues fotos, ja que si no els professionals mai s'identificaran com a tals.

La mesura, però, té una legalitat més que dubtosa. A més, si s'arriba a aplicar es donarà la paradoxa que serà gairebé més fàcil i acceptat fer pintades als trens que no pas fer-los fotos. Cada dia m'agrada més aquest país surrealista.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 22/07/2010 14:51

Un sistema judicial que funcionés tombaria d'immediat aquesta tupinada. Però a Espanya, funciona més la testosterona que el seny.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”