Permís fotogràfic a Adif

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Coses subjectes a l'arbitri d'individus sense seny

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/04/2008 13:47

aarongilp ha escrit:Essent benevolents podem entendre que et diuen que si tens bitllet per accedir-hi, no hi ha cap problema. Però això de "limitaciones para la realización de fotografías", sona com si directament no es poguéssin fer fotos en aquests llocs... Què en penseu?
Doncs el que deia: si et toca un garrulo que té el dia especialment dolent, agafarà fums de sergent per descarregar complexos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 04/04/2008 13:50

Òbviament aquesta és la interpretació.

I es que era habitual veure com molts posseïdors del carnet demanaven que els obrissin el torniquet per fer fotos al·legant tenir permís d'accedir-hi.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Divendres 04/04/2008 16:40

Vaja, ja tinc el meu primer regal d'aniversari :D

Ara falta que aquest comunicat arribi als vigilants de seguretat i ja no confonguin les càmeres de foto amb una espècie d'arma terrorista.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/04/2008 18:40

Acabo de guardar el permís per sempre. Guardo també les últimes reclamacions escrites sobre el tema a Passeig de Gràcia i València-Nord i llurs respostes.

Ara és FGC, FGV i FEVE els qui han de moure fitxa.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 04/04/2008 22:20

Jo per si de cas el conservo, mai m'han dit res pero sempre val mes prevenir que curar.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 04/04/2008 22:37

Si m'accepteu un consell, val més que us imprimiu la noticia aquesta, i en cas de ser demanats, l'ensenyeu enlloc del permís. Ho dic perquè si un ensenyés el permís, i al cap d'una setmana n'hi anés un altre sense, al raonar-li que està ja derogat la resposta del vigilant o qui fos seria "la setmana passada un me'l va ensenyar, així que tant derogat no estarà"...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 05/04/2008 20:48

Voleu dir que no hi haurà tingut res a veure això?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/04/2008 0:35

És possible. A algú li sona que hagi sortit en algun mitjà de comunicació? (de fet, hauria d'haver-hi sortit, el webmestre d'aquest portal és periodista).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Diumenge 06/04/2008 1:08

Tal com ha dit en liniadelripollés, ara qui n'ha de prendre nota i fer el mateix és FGC, TMB i FGV on que jo sàpiga no hi ha una política massa clara de si es pot o no es pot fer fotos.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 06/04/2008 5:56

entfe001 ha escrit:Voleu dir que no hi haurà tingut res a veure això?
Crec que és el més probable.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 11:36

aarongilp ha escrit:És possible. A algú li sona que hagi sortit en algun mitjà de comunicació? (de fet, hauria d'haver-hi sortit, el webmestre d'aquest portal és periodista).
En algun lloc ha transcendit, perquè me'n vaig assabentar a classe per un company. Jo no en vaig trobar res ni aquí ni a SSC, els fòrums amb temàtica ferroviària pels quals em moc. Desconec es.rec.trenes perquè no tinc cap servidor de news decent.

Ara bé, desconec d'on ho tragué ell.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Diumenge 06/04/2008 18:13

Jo tinc un dubte:

Fins ara, amb el permís, si anaves a SAC o a Vilanova i La Geltrú (exposo aquests dos casos perque són els que més he fet servir el permís) i l' ensenyaves, t' obrien les validadores i et deixaven passar... ara, sense el permís... com podrem entrar? s' haurà de comprar bitllet per nassos... no? Almenys així ho veig jo...

Això ho trobo tot un "pas enrrera". :avall

Salutacions



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Diumenge 06/04/2008 18:27

No sé què dir-te... si hi arribes en tren, ja ets dins. I si no, una validació de T-10 d'una zona tampoc és tan cara.

En tot cas, ja fa no sé quants anys que vaig defensar a es.rec.trenes la recuperació del bitllet d'andana, tant per aquest motiu com pels acompanyants que no poden accedir a les andanes a acomiadar o recollir els familiars o coneguts.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/04/2008 21:55

ABB_Traccion ha escrit:Jo tinc un dubte:

Fins ara, amb el permís, si anaves a SAC o a Vilanova i La Geltrú (exposo aquests dos casos perque són els que més he fet servir el permís) i l' ensenyaves, t' obrien les validadores i et deixaven passar... ara, sense el permís... com podrem entrar? s' haurà de comprar bitllet per nassos... no? Almenys així ho veig jo...

Això ho trobo tot un "pas enrrera". :avall

Salutacions
No és un pas enrere, perquè el que feies era usar incorrectament el permís. Aquest et permetia accedir a llocs tipus dipòsit ferroviari apart de poder fer fotos, però no pas a colar-te. S'entén que si vols fer fotos dins una andana restringida, i un d'aquests requisits és tenir bitllet, no pots saltar-te'l. De fet, ara posant-me cabrit (no ho dic amb mala llet), per gent que feia això és pel que molts hem tingut problemes al incloure la clàusula famosa que gent vinculada a l'empresa interpretava malament.

Jo crec que només ho he fet un cop a Sants, fa uns quants anys. I ja està. Si necessito tenir bitllet per entrar, necessito bitllet i punt.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 09/04/2008 20:43

aarongilp ha escrit:No és un pas enrere, perquè el que feies era usar incorrectament el permís. Aquest et permetia accedir a llocs tipus dipòsit ferroviari apart de poder fer fotos, però no pas a colar-te. S'entén que si vols fer fotos dins una andana restringida, i un d'aquests requisits és tenir bitllet, no pots saltar-te'l. De fet, ara posant-me cabrit (no ho dic amb mala llet), per gent que feia això és pel que molts hem tingut problemes al incloure la clàusula famosa que gent vinculada a l'empresa interpretava malament.
Home... jo interpreto com a andanes d'accès restringit les andanes del AVE (o altres), on s'ha de passar el control de seguretat.
Què és el que entens per colar-te? Una cosa és baixar a l'andana a fer fotos i una altre molt diferent és entrar amb el permís per desprès anar-te'n en tren aprofitant que ja estaves dins sense bitllet, aixó SI que seria colar-se.
No crec que estigui molt bé posar-li la pilota al sostre dels altres si tu has tingut problemes per a fotografiar...


Imatge

Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimecres 09/04/2008 21:01

Altaria_Trianilla ha escrit:Home... jo interpreto com a andanes d'accès restringit les andanes del AVE (o altres), on s'ha de passar el control de seguretat.
Què és el que entens per colar-te? Una cosa és baixar a l'andana a fer fotos i una altre molt diferent és entrar amb el permís per desprès anar-te'n en tren aprofitant que ja estaves dins sense bitllet, aixó SI que seria colar-se.
No crec que estigui molt bé posar-li la pilota al sostre dels altres si tu has tingut problemes per a fotografiar...
No barrejem conceptes.
El permis de fotografia en cap cas és un element el qual es pugui utilitzar per saltar-se les barreres tarifàries d'una estació a la torera ni molt menys exigir que t'han de deixar pasar amb aquest carnet. Una altre cosa és que vagis de bones i expliquis al respectiu cap d'estació/taquiller/interventor que et deixi pasar a realitzar algunes fotografies i el personal t'ho permeti, però en cap cas és una acció legal, el permís de fotografia no justifica que qualsevol aficionat pugui saltar-se les barreres tarifàries el permís no et concedeix aquesta acció i és que exigint això el que aconseguim és posar-nos el personal en contra nostra.. no sé com ho veieu...
I si us plau no començem amb els piques que començen a fer pena :D



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimecres 09/04/2008 21:07

Pere ha escrit:
Altaria_Trianilla ha escrit:Home... jo interpreto com a andanes d'accès restringit les andanes del AVE (o altres), on s'ha de passar el control de seguretat.
Què és el que entens per colar-te? Una cosa és baixar a l'andana a fer fotos i una altre molt diferent és entrar amb el permís per desprès anar-te'n en tren aprofitant que ja estaves dins sense bitllet, aixó SI que seria colar-se.
No crec que estigui molt bé posar-li la pilota al sostre dels altres si tu has tingut problemes per a fotografiar...
No barrejem conceptes.
El permis de fotografia en cap cas és un element el qual es pugui utilitzar per saltar-se les barreres tarifàries d'una estació a la torera ni molt menys exigir que t'han de deixar pasar amb aquest carnet. Una altre cosa és que vagis de bones i expliquis al respectiu cap d'estació/taquiller/interventor que et deixi pasar a realitzar algunes fotografies i el personal t'ho permeti, però en cap cas és una acció legal, el permís de fotografia no justifica que qualsevol aficionat pugui saltar-se les barreres tarifàries el permís no et concedeix aquesta acció i és que exigint això el que aconseguim és posar-nos el personal en contra nostra.. no sé com ho veieu...
I si us plau no començem amb els piques que començen a fer pena :D
Home, jo mai l' hi he exigit al cap d'estació, (o al que hi haguès a la taquilla) a que m'obris les validadores per entrar a fer fotos, l'únic que feia era anar a presentar-me amb el carnet i DNI i si em deixava bé i si no... doncs a fer fotos des de un pont.

;)


Imatge

Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimecres 09/04/2008 21:45

Ep! Alerta!

Si he fet servir el carnet de fotografies ha set per a entrar a fer fotos, no pas per colar-me i marxar amb el tren... si vull viatjar amb tren, només cal que ensenyi el carnet de FGC i puc viatjar a on vulgui :D

En fi, ben mirat jo no tinc cap tipus de problema, ja que com he dit ensenyo el carnet i marchando, però d' altra gent sí.

També cal dir que ja era hora que el retiressin.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/04/2008 23:20

Altaria_Trianilla ha escrit:Què és el que entens per colar-te?
Normativa en mà, colar-se significa saltar barreres tarifàries sense validar el bitllet. És per això que et poden multar si t'enxampen a l'andana sense títol de transport vàlid. I per molt que diguis que no pretenies agafar cap tren, la raó la tindrà l'agent que et sancioni.

En andanes obertes, on només hi ha cancel·ladores però no pas barreres, suposo que la cosa és diferent...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 09/04/2008 23:29

Guigui ha escrit:
Altaria_Trianilla ha escrit:Què és el que entens per colar-te?
Normativa en mà, colar-se significa saltar barreres tarifàries sense validar el bitllet. És per això que et poden multar si t'enxampen a l'andana sense títol de transport vàlid. I per molt que diguis que no pretenies agafar cap tren, la raó la tindrà l'agent que et sancioni.

En andanes obertes, on només hi ha cancel·ladores però no pas barreres, suposo que la cosa és diferent...
En el cas que t'autoritzin a entrar no t'has colat. Altra cosa, és que en un control de bitllets, passaries a dependre de la bona voluntat o de la mala idea de qui t'hagi deixat passar.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”