Escurçament de l'Estrella Costa Brava

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
express
N4
N4
Entrades: 55

Escurçament de l'Estrella Costa Brava

Entrada Autor: express » Dimarts 20/02/2007 13:08

Fa un tems enradere Renfe-Operadora va tallar el tren "Estrella Costa Brava" que va de Cerbere-Madrid passant alguns dies per reus-Mora la Nova-Cape. Aquesta decisió es una mica trista degut a l'Alta Velocitat els trens de llarg recorregut que passen per aquesta línia van desapareixent. Com per exemple el talgo que anava de Madrid-Barcelona vv. que fa uns quants anys que no funciona. Aixó es lamentable.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3506
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/02/2007 13:10

Quin tram concretament va acurtar? Es a dir quin recorregut feia abans i quin fa ara.?



express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimarts 20/02/2007 13:15

Hi han alguns dies que circula per Lleida i uns altres circula per Móra la Nova i abans el tren tenia més vagons que ara perque van eliminar els departament dobles.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3506
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 20/02/2007 13:18

Pero es lo normal* que circuli uns cops per Lleida i altres per Mora o es per algunes obres?
*Entenent com a "normal" que es lo que consta als horaris.



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Dimarts 20/02/2007 13:30

És la primera vegada que ho sento això de la desviació per Lleida. De totes formes deu ser alguna cosa exepcional, doncs l'Estrella te parades a La Puebla de Híjar, Caspe, Riba-Roja i Móra la Nova.

Salut,



express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimarts 20/02/2007 13:32

Lo normal es que passi per Mora pero per caura d'obres o anomalies passa per Lleida. Una de les coses que no entenc es que hi han regionals que passen cap a Saragossa i el Costa Brava no. I les obres on estan??? Però lo mes normal seria de que si no passa per Mora que fiquin alguns mitjans per facilitar a l'hora d'agarar el tren a Reus ja que es l'estació més aprop.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 20/02/2007 14:23

Altres vegades, crec recordar que ha passat per València-FSL i Albacete, sense cap parada comercial entre Tarragona i Madrid, respectant l'horari d'arribada a Chamartín. Concretament, el juny de 2003, i quan van "adaptar" l'estació de Calatayud per al pas de la LAV.

Darrerament, amb les obres de la LAV a Aragó i Catalunya també ha estat desviat diverses vegades per Reus-Plana-Lleida.

Salut !!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimarts 20/02/2007 16:58

genissimon ha escrit:Altres vegades, crec recordar que ha passat per València-FSL i Albacete, sense cap parada comercial entre Tarragona i Madrid, respectant l'horari d'arribada a Chamartín. Concretament, el juny de 2003, i quan van "adaptar" l'estació de Calatayud per al pas de la LAV.

Darrerament, amb les obres de la LAV a Aragó i Catalunya també ha estat desviat diverses vegades per Reus-Plana-Lleida.

Salut !!
Al novembre de 2003 jo vaig tornar per València i vam arribar quasi dues hores abans de la sortida a Tarragona...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimarts 20/02/2007 17:00

Renfe tard o d'hora treura aquest tren. I per anar a Madrid tindrem d'anar a Reus o Tarragona. O fer quasi 3 h de viatge fins a Saragossa.



express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimarts 20/02/2007 17:00

Renfe tard o d'hora treura aquest tren. I per anar a Madrid tindrem d'anar a Reus o Tarragona. O fer quasi 3 h de viatge fins a Saragossa.



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2540
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 21/02/2007 8:36

Mentre no arribi la xarxa d'alta velocitat a França per Girona, el que podria fer renfe és crear un nou trenhotel Costa Brava: amb la qualitat del desaparegut Antoni Gaudí i el recorregut del Costa Brava, adaptat a la major velocitat del material talgo trenhotel. Podria sortir una mica més d'hora de Portbou, arribant a la mateixa hora a Chamartín. I si es posés material RD, podria sortir de Montpeller i arribar a Madrid per via AVE a partir de Barcelona.

Salut !!



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/02/2007 14:34

Escolteu, perquè... substituir l'Estrella Costa Brava per un Talgo - Bombardier?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dimecres 21/02/2007 14:54

Jordi Freixas ha escrit:Escolteu, perquè... substituir l'Estrella Costa Brava per un Talgo - Bombardier?
Millor digali 130, ja que Talgo Bombardier pot ser un 102, 130, Traxx + Talgo (quan hi hagi les Traxx)...I no, no pot ser perquè els 130 seran diurns totalment (reforma de branques T7 "Altaria").


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/02/2007 15:20

Llavors... esteu parlant de mantenir un servei nocturn?



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 21/02/2007 15:56

Els desviaments del Costa Brava per Lleida són relativament habituals.

Una cosa que m'escalfa és que tot i ésser desviat el nocturn no hi fa parada, de tal forma que ni per aquestes és possible establir una relació ferroviària sense transbord entre Girona i Lleida.



express
N4
N4
Entrades: 55

Entrada Autor: express » Dimecres 21/02/2007 17:50

ja, pero si aquest tren sempre ha circulat per aquesta línia i hi han dies que no circula per obres i els trens regionals que van ca pasaragossa si que i pasen. jo opino de que aquest tren sempre tindria de circular per mora perque si vols anar a madriz tens danar a saragossa o reus i es un transvals perque tens de fer transbordament. i ara em sembla que volen fer algo de IFERCAT que em sembla es que volen fer trens directes entre Lleida i Girona i vv. en aquest tema no estic molt segur pero se que volen fer algo per l'estil.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/02/2007 21:48

Què és això d'IFERCAT? Un ADIF a la catalana? :?



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 21/02/2007 22:00

Exactament.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 21/02/2007 22:03

I exactament... què fan (o què volen fer, o què estan fent)?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 21/02/2007 23:08

Jordi Freixas ha escrit:I exactament... què fan (o què volen fer, o què estan fent)?
Potser trobaràs la resposta si en desgranes l'acrònim: INfraestructures FERroviàries de CATalunya


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”