Notícies SFM i Sóller

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
iluro
N5
N5
Entrades: 119
Ubicació: El Clot, Barcelona

Entrada Autor: iluro » Dissabte 23/09/2006 23:55

Yo vivi en Palma 4 años, de 1988 a 1992, y ya entonces se habla de construir una gran estación subterranea.

El servicio Palma Inca de FEVE era infame, y la antigua estacion ocupaba un espacio enooorme; bienvenida sea esta estacion subterranea (eso si, el tren de Soller ni tocarlo :evil: ) .

Por cierto, creo qeu aun deben existir tuneles que atraviesen la zona de las avenidas en direccion al puerto, de la epoca en que llegaba un ramal de los carrilets del interior de la isla al puerto; en el parque bajo la catedral, podia verse una boca de este tunel.



Tira-fondo
N1
N1
Entrades: 1
Ubicació: Mallorca
Contacta:

Entrada Autor: Tira-fondo » Diumenge 24/09/2006 14:19

Nuevas imágenes y videos en la página de mallorcatren.com

http://www.mallorcatren.com

de la nueva estación subterránea de Palma


http://mallorcatren.com la Web d'informació ferrovairia de les Balears

Rodalíes
N6
N6
Entrades: 293
Ubicació: A Coruña

Entrada Autor: Rodalíes » Diumenge 24/09/2006 21:53

Si la electrifican con catenaria igual les podrían dar una nueva oportunidad a los 211...


"La locura nunca tuvo maestro" (1995)

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Diumenge 24/09/2006 21:55

Rodalíes ha escrit:Si la electrifican con catenaria igual les podrían dar una nueva oportunidad a los 211...
Vols dir?, jo crec que SFM prefereix trens de primera mà, no com FGV



Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Entrada Autor: 594-001-0 » Dilluns 25/09/2006 15:15

Ferrovi ha escrit:
Rodalíes ha escrit:Si la electrifican con catenaria igual les podrían dar una nueva oportunidad a los 211...
Vols dir?, jo crec que SFM prefereix trens de primera mà, no com FGV
¿Que FGV tiene trenes de 2ª mano? Que yo sepa, solo 2 (y que encima uno están desguazándolo y el otro está apartado a su suerte), como mucho prestados (6 tranvías) o reutilizados (los tranvías de Alicante), pero todos los trenes, a excepción de los 2 MAN ex-FGC, son de primera mano, otra cosa es que parezca que tengan más años que la tos.
La estación subterránea de Palma, pues una más de metro a mi parecer, fea como la gran mayoría de estaciones de metro españolas (no todas, algunas bonitas si que hay)



metrohool
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: metrohool » Divendres 06/10/2006 17:43

[/quote]
La estación subterránea de Palma, pues una más de metro a mi parecer, fea como la gran mayoría de estaciones de metro españolas (no todas, algunas bonitas si que hay)[/quote]

Les estacions de TMB són molt boniques, amb els seus colorins, :D

D'altra banda, l'estació soterrada és horrible: pots viure en directe el fum que surt de les locomotores, el renou que provoquen... Ahir vaig intentar demanar el preu d'un abonament de 10 viatges a Manacor i el vaig entendre a la segona. Vaja!

No obstant, la meva afició pels trens no és que véngui de la SFM, sincerament.


Nova línia 29, Ronda Urbana. Per a més informació, ja t'ho trobaràs.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 22/06/2007 20:52

El logo antic d'SFM ha desaparegut i s'utilitza directament l'escut de la comunitat autònoma.

MetroPalma operat amb agent únic amb maquinistes d'SFM. Blocatge automàtic banalitzat des de comandaments locals. La sala de CTC absolutament preparada segons he pogut saber, inclourà tot excepte ramal Sa Pobla.

Metro gratuït fins setembre, mentre s'acaba d'implantar tota la parafernàlia de targetes sense contacte integrades i la taula de bots zonals (salts tarifaris, com ho diuen allà) El Tren de Sóller no s'integra.

SFM continua amb BT i les sortides a Palma es fan com sempre.

Locomotora de vapor Landaluce exposada a Palma, va arribar amb tracció dièsel i tracció burra.

Inici tancament tarifari SFM, amb criteris de disseny horrorosos.

Al Sóller bivial UNILOCK i restauració alguns automotors. Billetatge en part nou, a tot color i d'impremta. Es manté l'edmonson per als bitllets poc utilitzats (Carnet Jove, Ordres Religioses...)

Renovació via entre Santa Maria i Bunyola, amb travessa de fusta, carril de 45 i embridat per conservar traqueteig.

Inici protecció passos a nivell sense barreres.

Pla de blocatge automàtic a mitjà termini, de moment BRT amb supervisió per GPS i frenada d'emergèrcia dels trens des de Sóller.

Restauració estació Son Sardina del Tren de Sóller per tal d'adaptar-la a la intermodalitat amb MetroPalma.

I records d'en Cañavate per a un del fòrum. :D

Nou govern balear vol prolongar linia Manacor i passar del Metro.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 24/06/2007 15:52

Futura taula de bots zonals a Mallorca:
Fitxers adjunts
ien111bis015.jpg
ien111bis015.jpg (39.11 KiB) Visualitzat 12804 cops


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 20/07/2009 12:05

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3611745

DILLUNS, 20/07/2009 - 11:15h

Vaga de trens i metro avui a Mallorca

Onze mil usuaris se'n poden veure afectats · Els treballadors demanen més seguretat i un augment de la plantilla

onze mil usuaris del trens de Mallorca i del metro de Palma podran veure's afectats avui per la tercera jornada de vaga (aquesta, de 24 hores) convocada pel Comitè d'Empresa de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). Els treballadors reivindiquen més mesures de seguretat en els combois i un augment de la plantilla. La Conselleria de Mobilitat ha decretat uns serveis mínims del cinquanta per cent durant les hores punta per evitar retards importants.

El metro tindrà una freqüència de pas de quaranta-cinc minuts entre les 7.00 i les 20.30, mentre que, entre les 20.30 i les 21.52, tindrà una freqüència de pas de seixanta minuts.

El Comitè d'Empresa de SFM va anunciar la seva intenció d'emprendre mesures legals contra l'empresa, atès que, fins al moment, no s'ha aconseguit d'arribar a un acord amb el qual els treballadors i els sindicats se sentin satisfets. Per això, en els propers dies, hi ha previst de dur davant els jutjats la demanda de l'acord de plantilla de SFM, signada el setembre del 2008.

Per la seva part, la gerència de SFM, atenent les reivindicacions del Comitè, ha acceptat d'augmentar les mesures de seguretat en els combois. Segons han explicat fonts del SFM a VilaWeb, ja han 'enllestit' l'augment de les mesures de seguretat, tal com demanen els vaguistes. Així doncs, en els combois s'instal·laran cinquanta nous extintors i dos-cents cinquanta martells per al trencament de vidres, en cas que fos necessari. A més, a la tardor s'instal·laran tres vidres laminats a les sortides d'emergència en cada una de les unitats dels combois. La inversió de SFM en mesures de seguretat serà de 8,5 milions d'euros d'ací a final d'any.

En canvi, més controvertida és la demanda per un augment de la plantilla, afer sobre el qual 'encara no hi hagut cap acord', han dit fonts de SFM a VilaWeb.

La conselleria ha posat a l'abast dels usuaris un número de telèfon gratuït (900 177 777) per a sol·licitar informació puntual sobre els serveis de metro i tren.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 27/07/2009 19:45

És increïble.
CASI MEDIO MILLÓN DE METROS CUADRADOS A EXPROPIAR

El tren Manacor-Artà pretende destruir el triple de territorio
27/7/2009
Casi medio millón de metros cuadrados en expropiaciones parcialmente sin justificar.

Según denuncia la Asociación “Alternativa al tren – Xarxa de mobilitat de Llevant”, de los 459.138 metros cuadrados que se van a expropiar, 396.803 m2 (86,42%) corresponden a suelo rural, 12.516 m2 (2,43%) son urbanizados, 42.337 m2 son afecciones a viarios y 482 m2 son de dominio público hidráulico y red de acequias de riego.

Uno de los dos únicos puntos fuertes del Plan de Transportes Ferroviarios del Govern Balear decía que uno de los motivos para reabrir esta línea de Artà era no tener que expropiar. Ahora se sabe que hay que expropiar 3 veces más terreno del que ya es propiedad de SFM.

SANT LLORENÇ, EL MUNICIPIO MÁS PERJUDICADO POR LAS EXPROPIACIONES Y POR LOS TALLERES EN SON CARRIÓ.

Sant Llorenç és el municipio más afectado por las expropiaciones. En total se necesita consumir 150.716 m2 del municipio para que vuelva a pasar el tren por él.

Además, en el nuevo proyecto se ha decidido construir unos talleres en el llogaret de Son Carrió, en pleno suelo rústico. Los talleres y las vías ocuparán una superficie de más de 5.000 metros cuadrados entre la estación de Son Carrió y el cementerio. También supondrá tener que mover más de 15.000 metros cúbicos de tierra para nivelar el terreno por donde pasan las vías. Esto acarreará un grave impacto ambiental sobre el pequeño pueblo de Son Carrió y no se sabe como afectará a la ordenación urbanística ni a los viales de circulación. En el primer proyecto se eligió ubicar los talleres en Artà porque estaban situados al lado de una vía de intensidad media-alta. A la estación y a los talleres de Son Carrió
sólo se llega por dos calles que cruzan el pueblo. No se sabe cómo afectará la circulación de autobuses y camiones en Son Carrió para llegar a la estación y a los talleres respectivamente. Hay que tener en cuenta que en la calle por donde tienen que pasar hay una escuela.

Según el proyecto el valor total de las expropiaciones es de 3.379.990 euros. Esta es una cifra ínfima para pagar la destrucción del Llevant de Mallorca y la liquidación de las instalaciones agropecuarias en comparación al coste global del proyecto cuyos beneficios serán sólo para las empresas constructoras.
De: http://mallorcaconfidencial.com/2009072 ... territorio


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 29/07/2009 18:10

I l'antiga explanació? No és ja vàlida? Si fins i tot conserva en molts trams la via!


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dimarts 04/08/2009 17:19

Això fa tuf de "tinc por a l'expropiació".



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 04/08/2009 18:34

Per això, per què no utilitzen la antiga via?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Dissabte 15/08/2009 16:27

de Diari de Balears

Balears | Part Forana
A tota màquina
SFM anuncia que el desdoblament de la via entre Inca i l’Enllaç s’estrenarà per octubre. Dimecres de matinada s’instal·là un nou pas elevat devora el pont del tren d’Inca
Antoni Pol | 13/08/2009 | Vistes: 111

El gruix de les obres de desdoblament de la via fèrria que uneix Inca amb l'estació de l'Enllaç, a prop de Son Bordils, finalitzaran aquest mes, de manera que per octubre els trens podran circular en tots dos sentits simultàniament sense creuar-se. Així ho va confirmar ahir a aquest diari el cogerent de l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Bartomeu Gual. La matinada de dimarts a dimecres, els operaris encarregats de l'obra instal·laren l'estructura -el pas elevat- que permetrà desdoblar les vies a l'altura de l'avinguda General Luque (pont del tren), dins el nucli urbà d'Inca. Aquest era el darrer gran escull que quedava per salvar. Els treballs de col·locació, per als quals es requerí una grua de gran tonatge capaç d'aixecar l'estructura esmentada, començaren a les onze del vespre i no acabaren fins a les tres de la matinada.

Ara sols queda instal·lar les vies. Cal recordar que en redactar el projecte, la Conselleria de Mobilitat optà per col·locar l'estructura annexa al pont del tren -que a causa de la seva estretor només permet el pas d'una via- a fi de no esbucar-lo. D'aquesta manera, la nova via fèrria circula per damunt i el pont del tren es conserva íntegrament. Això no obstant, el costat del pont que mira a l'antic quarter de General Luque queda ocult.
Gual va explicar que el setembre s'iniciaran les tasques de senyalització (col·locació de semàfors, balises per a la frenada automàtica, etcètera), de manera que per octubre les dues vies ja podran estar en funcionament.
El desdoblament suprimirà l'embut ferroviari, permetrà incrementar les freqüències del tren i hi aportarà seguretat.

Imatge



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 15/08/2009 21:32

La vaga que s'havia comentat anteriorment en el fòrum s'ha repetit en altres dies.

Us penjo una notícia del diari de balears: http://dbalears.cat/actualitat/Balears/ ... -vaga.html

Per altra banda comentar que la setmana passada vaig estar a l'estació de Palma (a l'intermodal) i la vaig veure molt bonica però la meitat de les màquines d'autovenda no funcionaven i els informadors no acabaven d'estar al dia de tot. Aviam si algú que hi hagi estat en pot dir l'opinió que en té.



joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Diumenge 16/08/2009 0:39

La intermodal és una estació gran, feta molts anys vista, però jo la trobo insípida, vaja, que qualsevol miniestació de Renfomentadif m'agrada més. No obstant això, allà hi ha també l'estació d'autobusos, per la qual cosa és molt útil.

Com deies, una de les quatre màquines no ha estat mai en servei i la informació pot ser que doni molt a desitjar, no ho sé.

Per cert, avui he fet unes fotos per l'antiga línia que ara volen reobrir, malgrat que una associació d'expropiats antitren (això ho dic jo, però no cal ser gaire curt de gambals per adonar-se'n) no ho vulgui. (També cal dir que el projecte de Mobilitat els afavoreix una micona en els arguments.)



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 16/08/2009 19:09

L'estació intermodal de Palma, hauria de ser un exemple per les ... estacions que hi ha a Barcelona, és molt més amplia i lluminosa i està feta mirant el futur (al contrari de les de Barcelona).
Cal dir que caldria ampliar el servei ferroviari a l'illa, ja que els autobusos van saturadissims. A més seria necesari ampliar el metro al centre de Palma (potser utilitzant el tunel inutilitzat existent), i unir la ciutat amb l'aeroport.


De nou al FTC

jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Diumenge 16/08/2009 20:27

Tunel inutilitzat existen??? A on????



joarló88
N4
N4
Entrades: 71

Entrada Autor: joarló88 » Diumenge 16/08/2009 21:52

jordi ha escrit:Tunel inutilitzat existen??? A on????
Oblideu-vos d'aquest túnel; és d'un gàlib molt baix, d'una sola via i truncat per dos aparcaments. A més a més no seria rendible perquè, des de la plaça d'Espanya (aka de la Porta Pintada) al centre centríssim hi ha 5-10 minuts a peu.



jordi
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: jordi » Dimecres 19/08/2009 23:13

joarló88 ha escrit:
jordi ha escrit:Tunel inutilitzat existen??? A on????
Oblideu-vos d'aquest túnel; és d'un gàlib molt baix, d'una sola via i truncat per dos aparcaments. A més a més no seria rendible perquè, des de la plaça d'Espanya (aka de la Porta Pintada) al centre centríssim hi ha 5-10 minuts a peu.

Vaja, jo ja que m'havia emocinat i quan tornés a Palma a veure la família anava a fer una investigació.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”