Tiknet

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

"Autocheking"

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/02/2008 14:36

Las máquinas autocheking permitirán a los clientes realizar directamente las operaciones de impresión de los billetes a través de los localizadores obtenidos.
Traduït literalment: màquines autocontrol. Realment necessàries per no clavar un calbot al primer Renfomentadifaire que ens passi pel davant en el molt probable cas d'endarreriment massiu.

:twisted:


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 02/02/2008 14:50

Sembla que aquestes màquines no funcionen gaire bé. Una de les dues que hi ha a l'estació de Lleida es va espatllar pocs dies després d'haver-se instal·lat, i ahir la vaig fer servir per imprimir un bitllet i em va costar sang i suor encertar les icones a la pantalla tàctil. :twisted:



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 09/02/2008 18:34

Però com a mínim les engeguen, que les de Regionals ni això...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 09/02/2008 18:44

^^ Doncs sí... Ja començo a pensar que les trauran abans de veure-les en funcionament. :tram1



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/02/2008 9:22

Tiknet camina cap enrera, com els crancs.
Si fins fa poc s'havia avançat en la compra a través d'internet, de tal manera que només necessitaves el número de localitzador per agafar el tren, eliminant la necessitat de portar un bitllet de paper, ara em trobo això a la web de Renfe:
A partir de ahora, deberá llevar, obligatoriamente su billete impreso para acceder al tren.
No entenc aquest pas enrera, quan evidentment això només representa una molèstia per l'usuari i en canvi no presenta cap mena d'avantatge ni en seguretat, ni en rapidesa ni en absolutament res. El que compta és el número de localitzador, ja que amb el Photoshop jo em puc fer el bitllet que em vingui de gust i que sembli 100% real.

En el seu moment, vaig felicitar a Renfe per haver fet un pas tant valent com el d'eliminar el bitllet en paper. Em sembla que en prop de tres anys que porto al fòrum, ha sigut la única vegada que he pogut felicitar a Renfe per una cosa ben feta.
Ara, no sols retiro la meva felicitació, sinó que lamento que per una vegada (la única?) que Renfe fa una cosa bé, al final acabi retirant-la.

Resumint... queda gaire per a que puguem tenir companyies alternatives a Renfe i que ens donin un servei decent?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2008 9:30

wefer ha escrit:Resumint... queda gaire per a que puguem tenir companyies alternatives a Renfe i que ens donin un servei decent?
Seria fantàstic poder anar d'aquí a dos anys en TAV d'FGC a Madrid. Això sí, abans caldria explicar ben explicat a la cúpula de l'empresa què significa allò de "servei directe".

:x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 14/02/2008 9:54

wefer ha escrit:Tiknet camina cap enrera, com els crancs.
Si fins fa poc s'havia avançat en la compra a través d'internet, de tal manera que només necessitaves el número de localitzador per agafar el tren, eliminant la necessitat de portar un bitllet de paper, ara em trobo això a la web de Renfe:
A partir de ahora, deberá llevar, obligatoriamente su billete impreso para acceder al tren.
No entenc aquest pas enrera, quan evidentment això només representa una molèstia per l'usuari i en canvi no presenta cap mena d'avantatge ni en seguretat, ni en rapidesa ni en absolutament res. El que compta és el número de localitzador, ja que amb el Photoshop jo em puc fer el bitllet que em vingui de gust i que sembli 100% real.

En el seu moment, vaig felicitar a Renfe per haver fet un pas tant valent com el d'eliminar el bitllet en paper. Em sembla que en prop de tres anys que porto al fòrum, ha sigut la única vegada que he pogut felicitar a Renfe per una cosa ben feta.
Ara, no sols retiro la meva felicitació, sinó que lamento que per una vegada (la única?) que Renfe fa una cosa bé, al final acabi retirant-la.

Resumint... queda gaire per a que puguem tenir companyies alternatives a Renfe i que ens donin un servei decent?
Realment no havia eliminat el bitllet de paper, simplement t'el donava l'interventor o al punt de control.
Per per altre banda Renfe ha muntat unes maquines de Checkin a les estacion (en breu a bcn) on posant el numero de reserva et dona el bitllet.
El problema ha sigut el desfase entre eliminar la opció de recollir al tren o punt de control i el instalar les maquines de Chekin a les estacions



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 14/02/2008 10:01

Les companyies aèries poden ser una colla d'arrambadors sense escrúpols, però almenys donen un aire de modernitat, mentre que a Renfomentadif sembla que cada cop li costi més treure's del damunt la ronya troglodita. Si pel maig s'hauran acabat definitivament els bitllets d'avió en paper, què costava que la tan gallejada competència fes també aquest pas endavant, i més pensant que ja s'hi movien?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/02/2008 10:03

davida ha escrit:Realment no havia eliminat el bitllet de paper, simplement t'el donava l'interventor o al punt de control.
Efectivament, però és que ara encara serà pitjor: tu te l'imprimiràs, l'hauràs d'ensenyar al checkin i et donaran un altre bitllet que serà l'"oficial", amb la qual cosa llençaràs el primer. No té cap mena de sentit.
davida ha escrit:Per per altre banda Renfe ha muntat unes maquines de Checkin a les estacion (en breu a bcn) on posant el numero de reserva et dona el bitllet.
Sincerament, continuo sense trobar quin avantatge representa tenir el bitllet en paper, mentre sàpigues el localitzador i la plaça.



davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 14/02/2008 10:21

No Marçal:
A la maquina de Checkin posaras el localitzador, targeta amb la que has pagat, etc... i t'imprimira el bitllet. Tu de casa nomes tens que portar el localitzador, com fins fa uns mesos. L'unic que el bitllet t'el donara un maquina enlloc del interventor o al punt de control.
Amb el bitllet aniras al punt de control o al tren directament.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 14/02/2008 10:56

davida ha escrit:Tu de casa nomes tens que portar el localitzador, com fins fa uns mesos. L'unic que el bitllet t'el donara un maquina enlloc del interventor o al punt de control.
Amb el bitllet aniras al punt de control o al tren directament.
De tota manera això serà suposant que hi hagi màquina checkin a l'estació, i suposant que aquesta funcioni. Coneixent a Renfe, això és força demanar... no?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 14/02/2008 17:54

wefer ha escrit:
davida ha escrit:Tu de casa nomes tens que portar el localitzador, com fins fa uns mesos. L'unic que el bitllet t'el donara un maquina enlloc del interventor o al punt de control.
Amb el bitllet aniras al punt de control o al tren directament.
De tota manera això serà suposant que hi hagi màquina checkin a l'estació, i suposant que aquesta funcioni. Coneixent a Renfe, això és força demanar... no?
A Sants n'hi ha 16 màquines d'aquestes, repartides per tota l'estació.

A Atocha n'hi han més de 30...



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 16/02/2008 15:30

UT596001 ha escrit:A Sants n'hi ha 16 màquines d'aquestes, repartides per tota l'estació.
M'autocito: aquest matí ja estaven funcionant un 50% d'aquestes màquines (la resta encara no estan programades) i les he estrenat per retirar els meus bitllets d'AVE comprats per Internet. Molt senzilles d'utilitzar, i tot que he tingut que introduir el localitzador (*), per treure els dos bitllets no he neccesitat més de 2 minuts.

(*): Hi la possibilitat de treure els bitllets introduint la tarja de crèdit que has fet servir a la compra, per no portar els números de localitzador a sobre.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/03/2008 19:38

Gràcies a aquestes màquines, ja tinc dos quadriplicats dels bitllets que empraré el proper cap de setmana. Val a dir que si volgués fer-ne 50 còpies de cadascun, probablement la maquineta ho acceptaria.

Coses de la Renfe i l'ADIF...penso que, al final, els bitllets emesos per internet i/o impresos al check-in acabaran personalitzats. No pot ser que d'¡una mateixa plaça sigui possible treure duplicats.
metring ha escrit:...per Llarg recorregut i AVE, a L.V.:

Renfe pone en marcha el servicio chek-in para los AVE y larga distancia

Con él los pasajeros imprimir los billetes adquiridos por Internet

02/02/2008 | Actualizada a las 11:13h

Madrid. (EFECOM).- Renfe Operadora pone en servicio en las principales estaciones un sistema de máquinas autochekin para los servicios de alta velocidad y largo recorrido que permitirán a los pasajeros imprimir los billetes adquiridos por Internet.


Este nuevo servicio ha sido presentado en el marco del desarrollo de la Feria Internacional de Turismo de Madrid (FITUR) por el Director General de Alta Velocidad y Larga Distancia de la compañía, Abelardo Carrillo, quien ha destacado que este sistema es el "eslabón que nos faltaba para competir con el puente aéreo".

Para Carrillo con este servicio, semejante al que utilizan las compañías aéreas, se consigue llevar va cabo una mayor competencia con el servicio que las aerolíneas realizan entre Madrid y Barcelona, y en especial con el Puente Aéreo de Iberia.

Renfe ha realizado una inversión de 3,3 millones de euros para colocar 76 máquinas que ofrecen ese servicio en las estaciones de Valladolid, Segovia, Madrid, Córdoba, Sevilla, Málaga, Zaragoza, Lérida, Huesca y Tarragona,y se está a la espera de recibir otras 34 para su instalación en Barcelona, Valencia y Murcia, entre otras ciudades.

Las máquinas autocheking permitirán a los clientes realizar directamente las operaciones de impresión de los billetes a través de los localizadores obtenidos.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/03/2008 19:40

liniadelRipollés ha escrit:Gràcies a aquestes màquines, ja tinc dos quadriplicats dels bitllets que empraré el proper cap de setmana. Val a dir que si volgués fer-ne 50 còpies de cadascun, probablement la maquineta ho acceptaria.

Coses de la Renfe i l'ADIF...penso que, al final, els bitllets emesos per internet i/o impresos al check-in acabaran personalitzats. No pot ser que d'¡una mateixa plaça sigui possible treure duplicats.

Per cert, quin significat té el VAP que surt als bitllets impresos al check-in?

metring ha escrit:...per Llarg recorregut i AVE, a L.V.:

Renfe pone en marcha el servicio chek-in para los AVE y larga distancia

Con él los pasajeros imprimir los billetes adquiridos por Internet

02/02/2008 | Actualizada a las 11:13h

Madrid. (EFECOM).- Renfe Operadora pone en servicio en las principales estaciones un sistema de máquinas autochekin para los servicios de alta velocidad y largo recorrido que permitirán a los pasajeros imprimir los billetes adquiridos por Internet.


Este nuevo servicio ha sido presentado en el marco del desarrollo de la Feria Internacional de Turismo de Madrid (FITUR) por el Director General de Alta Velocidad y Larga Distancia de la compañía, Abelardo Carrillo, quien ha destacado que este sistema es el "eslabón que nos faltaba para competir con el puente aéreo".

Para Carrillo con este servicio, semejante al que utilizan las compañías aéreas, se consigue llevar va cabo una mayor competencia con el servicio que las aerolíneas realizan entre Madrid y Barcelona, y en especial con el Puente Aéreo de Iberia.

Renfe ha realizado una inversión de 3,3 millones de euros para colocar 76 máquinas que ofrecen ese servicio en las estaciones de Valladolid, Segovia, Madrid, Córdoba, Sevilla, Málaga, Zaragoza, Lérida, Huesca y Tarragona,y se está a la espera de recibir otras 34 para su instalación en Barcelona, Valencia y Murcia, entre otras ciudades.

Las máquinas autocheking permitirán a los clientes realizar directamente las operaciones de impresión de los billetes a través de los localizadores obtenidos.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 09/03/2008 19:59

Duplicats ja te'n pots fer si te'ls imprimeixes tu i l'interventor el que farà és admetre el primer bitllet i considerar sense bitllet a la segona persona que es presenti amb aquell bitllet.

En cas d'indemnització per retard o deficiències en el servei el número de localitzado serà el que determinarà si s'ha d'indemnitzar el bitllet o si ja s'ha indemnitzat.-


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 10/03/2008 10:01

què vol dir VAP als bitllets checkin?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Entrada Autor: Watermark » Dijous 20/03/2008 3:55

liniadelRipollés ha escrit:què vol dir VAP als bitllets checkin?
Doncs vol dir que el bitllet ha estat adquirit i/o imprés en una de les noves màquines autocheck-in. VAP, així com VOL (venda/impresió per internet) i VCX (venda/impresió per taquilla) no són més que diferents implementacions del nou (i problemàtic) sistema de venda que Renfe està desenvolupant per substitur gradualment el sistema vigent fins ara, el SIRE.

Actualment el VAP no permet adqurir nous bitllets, peró si imprimir bitllets adqurits en VOL, així com canviar l'hora de sortida (sempre que el tren tingui la mateixa tarificació), o bé formalitzar bitllets Puente AVE. És a dir, tot el que no requereixi realitzar cap moviment comptable. Sembla raonable que en el futur si realitzaran operacions comptables (aprofitant el lector de tarjes) i substituir les nefastes màquines autovenda actuals.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23222
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/11/2008 12:18

Doncs no a tothom li va bé la compra Tiknet, ara bé, l'atenció telefònica...

http://preguntas.barrapunto.com/article ... /03/101245

Un pobrecito hablador nos cuenta: «Esta tarde mi mujer ha ido a comprar un billete del AVE, por lo que ha ido al ordenador de casa donde tengo instalado GNU/Linux y, tras varios intentos infructuosos, se ha decidido a llamar al servicio de atención al cliente. A la pregunta de qué sistema operativo estaba utilizando, ella le ha contestado que "Linux". La respuesta de la chica de atención al cliente: "No señorita, no funciona con Windows Linux, solo con Windows XP". Tras esta contestación mi mujer ha decidido colgar y ha venido a preguntarme si podría reiniciar el ordenador para arrancar la partición con Windows.... Teniendo en cuenta los descuento por compra a través de Internet de muchas compañías ¿Hasta cuando estaremos los usuarios de este S.O. discriminados?»



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Diumenge 13/09/2009 12:46

Estic que pujo per les parets. He de comprar un bitllet per tornar el dia 24/9 a casa i veig que a l'ARCO de les 8 hi ha disponible la tarifa WEB. Vaig a fer la reserva i a l'hora de compra me diuen que:
El tren seleccionado está bloqueado para el día elegido. (F030-CA01)
Intento comprar un bitllet de 1a (perdó, "Preferente") que també té l'oferta WEB i segueix igual.

Evidentment no miraré de comprar un bitllet normal i haver de perdre el WEB, ja hem sento prou estafat cada cop que utilitzo LD Renfe, i són unes 3 vegades al mes que encara són capaços de no permetre'm comprar un bitllet amb tarifa reduïda.

És normal el missatge que me donen?



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”