Dubte ALVIA / ALTARIA...

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Jordi Freixas

Dubte ALVIA / ALTARIA...

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/01/2008 12:42

De què depèn exactament cada una de les dues denominacions? Fins i tot ja al marge, de que el tipus de tren ja no implica com abans que sigui en el cas del TALGO la mateixa denominació... com és que els nous TALGO de Valladolid i Malaga han rebut la denominació Alvia i no Altaria?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/01/2008 13:28

Suposo que l'Alvia deu ser un producte que pot circular per LAV, mentre que l'Altaria no.

I si ara em surt algú dient que tal Altaria circula per tal LAV, ja m'heu tombat la teoria. :martell1


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/01/2008 13:36

Guigui ha escrit:Suposo que l'Alvia deu ser un producte que pot circular per LAV, mentre que l'Altaria no.

I si ara em surt algú dient que tal Altaria circula per tal LAV, ja m'heu tombat la teoria. :martell1
És que en orígen els Altaria circulaven, com a mínim, per vies d'altes prestacions (és a dir, si no LAV, linies aptes per a 200 km/h). Per començar tens l'Altaria Triana (BCN - Cádiz), que utilitza les LAV1 i LAV2, amén de molts altres Altaria que han circulat o circulen per LAV.

Jo crec que la diferència estriba en que els ALVIA passen pels canviadors d'ample sense parar-se a diferència dels ALTARIA que si s'hi paren (pel canvi de locomotora).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/01/2008 14:25

Ho havia pensat això de la locomotora, però per aquesta regla de tres, hi han serveis Euromed que s'han servit amb trens TALGO Altaria precísament. En qualsevol cas (i tot i l'estalvi de temps que suposa no haver-se d'aturar a l'intercanviador), em sembla una característica massa insuficient com perquè d'això en varii la denominació del servei comercial en qüestió.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/01/2008 14:39

No. Has de diferenciar entre el servei / producte i el material. Un servei Euromed és un servei Euromed el faci una branca 101, un Talgo 7 o una 440R de dos cotxes. Que es fa amb Talgo 7 puntualment, doncs molt bé.

Respecte del que dius, és una caracterísitica prou important per tenir-la en compte. Una altra és la velocitat màxima que podran desenvolupar en un futur, quan se'ls homologui per a 250 km/h. Els Altaria, per la seva condició de branques remolcades, no poden córrer a més de 200.

De totes formes, sabent com és RENFE, no sé perquè hi busques els cinc peus al gat. Ho fan així per això (suposo) i ja està...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/01/2008 14:51

En general, Renfe es distingeix per intentar suplir a base de façana publicitària i terminològica les seves aclaparadores mancances de servei, material i manteniment. Si comparem la plèiade de "productes" que ofereix amb la sobrietat dels operadors ferroviaris de l'Europa avançada, notarem de seguida que presenta una multiplicació malaltissa de noms comercials que no són res més que una pura cortina de fum.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/01/2008 15:40

Però de fet, l'Euromed hi ha trams en que circula si més no proper als 250 km/h, no? I quan s'ha fet amb Talgo, s'ha fet complint els horaris. No pot arribar a circular per la LAV un Altaria a 250?



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Diumenge 06/01/2008 15:50

Cap tren per ample ibèric i tensió de 3kV pot passar de 220, i si bé l'ATP està instalat en el corredor mediterrani, em sembla que no es passa de 200 (l'ATP permet 220 en aquests trams). Els Talgo 7 estan limitats a 220, però no hi arriben mai per l'elevat pes per eix de la locomotora (22 Tm/eix), el qual danyaria massa la via a més velocitat.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 06/01/2008 20:51

Però com que la danyaria la via? No se suposa que aquests trams serien aptes per Alta Velocitat si es canviessin a ample europeu per de cara a la futura connecció d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/01/2008 21:41

Jordi Freixas ha escrit:Però com que la danyaria la via? No se suposa que aquests trams serien aptes per Alta Velocitat si es canviessin a ample europeu per de cara a la futura connecció d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló?
No es considera LAV una línia que permet una velocitat màxima de 220 o 250 km/h. Ara no sé exactament a partir de quina velocitat es parla d'AV però, en tot cas, és superior.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 06/01/2008 22:21

La línia del corredor mediterrani és de velocitat alta (velocitats màximes permeses de 220 km/h). Una línia d'alta velocitat és la que permet velocitats superiors a 250 km/h, 300 km/h, 320 km/h, 350 km/h o el que sigui, depenent de cada infrastructura.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 07/01/2008 0:23

Jordi Freixas ha escrit:Però com que la danyaria la via? No se suposa que aquests trams serien aptes per Alta Velocitat si es canviessin a ample europeu per de cara a la futura connecció d'Alta Velocitat Tarragona - Castelló?
Justament per tenir paràmetres de velocitat alta el manteniment ha de ser més curós, i 22 tm/eix a més de 200 km/h de forma regular causa massa desperfectes com per assegurar-ne el correcte funcionament. Per tant, es limiten les locomotores a aquests 200 km/h de velocitat màxima.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 07/01/2008 2:41

Doncs... n'estava ben convençut de que els Euromed en ocasions superaven els 200 km/h.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 07/01/2008 10:42

Poz nó...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 07/01/2008 11:43

Crec que la definició del servei de GL diurns seria:
- Alvia: Tren automotor d'ample variable que circula comercialment en serveix mixtes LAV UIC i linies d'ample iberic.
- Altaria: Trens talgo remolcats GL (Talgo IV, VI o VII) amb serveis complementaris (per exemple restauració a preferent)
Talgo
- Talgo: Tren Talgo remolcat (Talgo III, IV, VI i en el passat tambe VII) sense serveis complementaris.
- Euromed: Trens del servei Barcelona - Valencia - Alacant amb poques parades a 200km/h
- Alaris: Igual Euromed pero entre Madrid i Valencia.
- Arco: Materia convencional a 200km/h.
- Diurn: Materia convencional fins a 160km/h.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 07/01/2008 11:48

davida ha escrit:Crec que la definició del servei de GL diurns seria:
- Alvia: Tren automotor d'ample variable que circula comercialment en serveix mixtes LAV UIC i linies d'ample iberic.
- Altaria: Trens talgo remolcats GL (Talgo IV, VI o VII) amb serveis complementaris (per exemple restauració a preferent)
Talgo
- Talgo: Tren Talgo remolcat (Talgo III, IV, VI i en el passat tambe VII) sense serveis complementaris.
- Euromed: Trens del servei Barcelona - Valencia - Alacant amb poques parades a 200km/h
- Alaris: Igual Euromed pero entre Madrid i Valencia.
- Arco: Materia convencional a 200km/h.
- Diurn: Materia convencional fins a 160km/h.
I quina utilitat té tot aquest poti-poti de nomenclatura, quan a l'Europa ferroviàriament madura solen diferenciar simplement entre IC i TAV en les seves diverses denominacions?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dilluns 07/01/2008 12:28

A França tenim multitud de productes de GL:
- Corail
- Corail Teoz: Corail reformat
- Corail intercities: Corail interregional
- TGV
- TGV Duplex
- Eurostar: TGV a Londres
- Lyria: TGV a Suissa
- Thalys: TGV a Belgica i Holanda
- Arteisa: Tren França Italia



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 07/01/2008 13:25

davida ha escrit:A França tenim multitud de productes de GL:
- Corail
- Corail Teoz: Corail reformat
- Corail intercities: Corail interregional
- TGV
- TGV Duplex
- Eurostar: TGV a Londres
- Lyria: TGV a Suissa
- Thalys: TGV a Belgica i Holanda
- Arteisa: Tren França Italia
També el Corail Lunéa, el servei Nocturn dels Corail i el "Alleo" : TGV a Stuttgart (- Munich)



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 07/01/2008 13:32

Si a això anem hi ha els Corail Lunéa, Corail Nuit (com un Lunéa però on els llits te'ls has de fer tu), GL Nuit (un Corail normal i corrent, però nocturn), TGV Nuit (TGV's que circulen a l'estiu en horari nocturn, normalment de Paris a Hendaye i a Perpignan).


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dilluns 07/01/2008 19:49

aarongilp ha escrit:Si a això anem hi ha els Corail Lunéa, Corail Nuit (com un Lunéa però on els llits te'ls has de fer tu), GL Nuit (un Corail normal i corrent, però nocturn), TGV Nuit (TGV's que circulen a l'estiu en horari nocturn, normalment de Paris a Hendaye i a Perpignan).
Sense oblidar l'IdTGV i, prompte, l'IdNight...

Crec que tots els trens nocturns amb lliteres són ja Lunéa.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”