Alvia A Coruña-Barcelona

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Alvia A Coruña-Barcelona

Entrada Autor: metring » Divendres 01/08/2008 13:23

http://www.adn.es/local/acoruna/2008080 ... alvia.html

El viaje entre A Coruña y Barcelona se reducirá en dos horas a partir de septiembre


El nuevo tren es un Alvia de rodadura desplazable que circulará por la línea de alta velocidad entre Zaragoza y Barcelona

Renfe pondrá en circulación el próximo 15 de septiembre un nuevo tren Alvia, de alta velocidad y rodadura desplazable, que permitirá reducir el tiempo de viaje entre A Coruña y Barcelona en más de dos horas.

El nuevo tren sustituye al actual Talgo que une Vigo y A Coruña con Barcelona. En la actualidad el Talgo que presta servicio circula en días alternos hasta Vigo y A Coruña. El tren Alvia, sin embargo, circulará entre Vigo y Barcelona (y viceversa) a diario.

Trasbordo en Monforte

Al tratarse de un tren eléctrico no podrá completar el recorrido hasta A Coruña, ya que esta línea no está electrificada, por lo que los viajeros con destino a la ciudad herculina deberán realizar un trasbordo desde y hasta Monforte de Lemos en otro tren de Media Distancia que adaptará sus horarios a los del Alvia.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2183
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 01/08/2008 13:33

Perfi tornarem a veure els alvia (s-121 no?) a Barcelona, amb lo macos que eren...

el que no se on els aparcaran perquuè les vies UIC de Sants ja estan abarrotades d'AVE i Avant.

Ara, per contra vaya putada els que hagin de fer transbord a un tren MD, implicant que potser no troben seient perquè no serà d'us exclusiu per a ells.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2008 13:52

I pregunto, amb el meu coneixement imperfecte: no haurien pogut posar-hi un Talgo 200, remolcat per locomotora dièsel a partir de Monforte?

I, per altra banda, què esperen a electrificar aquest tram per evitar coses com aquesta? Que La Corunya no és un poblet de mala mort, precisament... Ah, calla, la LAV ho arreglarà tot, com creuen els manaires d'aquest país.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 01/08/2008 22:06

La intenció era posar un Alvia S130 però com que els tallers de Can Tunis encara no estan llestos, posen els 120. El material Talgo remolcat és molt escàs i els que recorren el tram Monforte-A Coruña no són prous com per omplir una branca mínima de Talgo. Tot i així, la distància entre Monforte de Lemos i A Coruña no és tanta com la que hi ha entre Lleó, Oviedo i Gijón, ja que la notícia no ho diu, però també s'han carregat el tren diürn amb Astúries, obligant a fer transbord a Lleó.



Avatar de l’usuari
Estrella_de_Galicia
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: /dev/null
Contacta:

Entrada Autor: Estrella_de_Galicia » Dissabte 02/08/2008 10:49

Guigui ha escrit:I, per altra banda, què esperen a electrificar aquest tram per evitar coses com aquesta? ...
Al precio que pagamos en España por la electricidad, esa inversión no saldria a cuenta.

Suena muy frio y crúdo, pero es asi.


Saludos

Pedro Aguilar

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/08/2008 12:47

Estrella_de_Galicia ha escrit:Al precio que pagamos en España por la electricidad, esa inversión no saldria a cuenta.
Doncs al preu que va el combustible derivat del petroli, no et dic res. A més, Renfomentadif sempre pot fer pressió mitjançant el contuberni muntat entre Estat i elèctriques.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 03/08/2008 21:39

Guigui ha escrit:Doncs al preu que va el combustible derivat del petroli, no et dic res. A més, Renfomentadif sempre pot fer pressió mitjançant el contuberni muntat entre Estat i elèctriques.
Però si tens en compte que les elèctriques, sí aquelles que foten anuncis preocupant-se pels teus fills i per "canviar el món" :| , treuen una gran part dels kWh cremant combustible, és més barat (i sostenible) fer ús d'una Dièsel directament i deixar-se estar d'electrificar. La cadena energètica es redueix i l'eficiència energètica creix.

És la pura i dura realitat.


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4239
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 03/08/2008 22:20

JaMiRo! ha escrit:
Guigui ha escrit:Doncs al preu que va el combustible derivat del petroli, no et dic res. A més, Renfomentadif sempre pot fer pressió mitjançant el contuberni muntat entre Estat i elèctriques.
Però si tens en compte que les elèctriques, sí aquelles que foten anuncis preocupant-se pels teus fills i per "canviar el món" :| , treuen una gran part dels kWh cremant combustible, és més barat (i sostenible) fer ús d'una Dièsel directament i deixar-se estar d'electrificar. La cadena energètica es redueix i l'eficiència energètica creix.

És la pura i dura realitat.
Però si tard o d'hora el combustible s'esgota, l'electrificació ja la tindràs feta, només caldrà canviar el mode de captació d'energia elèctrica...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 03/08/2008 23:11

Un exemple de gestió de costos de línia electrificada / no electrificada, són els serveis regionals a la Linha do Minho (Porto-Valença). Fins fa uns anys, hi havia tot de regionals que sortien de Porto i que s'acabaven a diferents llocs de la línia (Viana, Valença i els dos internacionals de Vigo), amb una freqüència d'entre una i dues hores. Tots anaven íntegrament amb tracció dièsel, atès que a partir de Nine (bifurcació de la línia de Braga) la línia no està electrificada. Doncs ara, els únics trens dièsel que hi ha des de Porto són els internacionals. Per a la resta, cal agafar un "suburbano" direcció Braga i canviar a Nine per seguir enllà.

No sé si van fer-ho per estalviar costos o si, simplement, es tracta d'un efecte col·lateral de la implantació d'una autèntica xarxa de rodalia al nucli de Porto però, amb la tendència general que impera actualment en la gestió ferroviària, segur que no hi han sortit perdent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 04/08/2008 18:25

No, si al final tornarem a la tracció vapor, si segueix així... per cert, tornant al fil, tampoc els costaria tant ficar un talgo VI, que s'adapta més a la demanda, i més ara que s'han alliberat del servei Talgo 200 :roll: .



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dijous 07/08/2008 0:42

Penseu una cosa: No hi ha trens Talgo RD disponibles, simplement i clara. Els Talgo 5 són nocturns, els Talgo 6 (16 composicions) estan tots en us entre les línies del mediterrani (que ja usen 4 branques), els serveis Madrid-Galicia (2 branques més), així com d'altres serveis que ara no recordo que surten de la capital. De Talgo 7 cada cop n'hi ha menys arrel de la seva conversió en branques autopropulsades (130), i les que hi ha tenen destinacions fixes. Així doncs, només queden els Alvia, sèries 120 i 130, que impossibiliten connexions entre ciutats on no hi hagi línia elèctrificada.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 16:46

Doncs per aquesta opció, seria millor implantar trens Bimode, com els AGC, enlloc de tants AVE i Alvia elèctrics :roll: .
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/08/2008 17:26

No et dic que no. De fet, em sembla que Talgo tenia preparada una variant del Talgo XXI, en què una de les motrius duia motors dièsel i l'altra equips elèctrics, de manera que segons les condicions funcionava una o l'altra. Però com no s'ha fet així, s'ha de comptar amb el que es té, i el que es té és cap branca Talgo disponible i sí branques autopropulsades elèctriques.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 17:34

El mateix va passar amb el projecte de la TRAVCA, que eren les locomotores que tindrien que remolcar els talgo per AV i convencional, i preparades amb amdós tensions, al final van fer un automotor :| .
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dilluns 11/08/2008 17:55

No. Això no és veritat. La TRAV-CA era un projecte independent d'investigació de Talgo juntament amb l'empresa vasca TEAM. De resultes d'aquesta locomotora han sortit els bogies que duen les motrius Bombardier dels "patitos" 130.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 11/08/2008 18:07

No ho vaig degudament entendre bé en el seu dia, però ja que s'ha de construÏr un automotor, ja ho podrien haver fet, com en el talgoXXI, per tant, alguna cosa no em quadra...
Au revoir :hola .



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/09/2008 18:54

http://www.lavozdegalicia.es/lugo/2008/ ... 106258.htm

El Talgo de Lugo a Barcelona desaparecerá a mediados de mes

Renfe señala que, si el transbordo es un inconveniente del cambio, la ventaja es que se ganan dos horas

Los lucenses tendrán que coger otro tren hasta Monforte para subirse al Alvia, que partirá de Vigo

Autor: Gadea G.Ubierna
Fecha de publicación:
2/9/2008

El Talgo que cubre la ruta A Coruña-Barcelona desaparecerá de la circulación a partir del 15 de septiembre. Fuentes de Renfe en Galicia aseguraron ayer que, en lugar de este servicio, habrá un tren tipo Alvia (como los que ahora van de Madrid a Valencia, por ejemplo), que es más moderno y puede circular por las vías de anchura española, pero también por las del AVE, con una medida internacional y a través de las cuales se reduce el tiempo de viaje. El problema es que este tren partirá de Vigo, y no de A Coruña, por lo que no pasará por Lugo.
Así, Renfe aseguró que se pondrá en marcha un servicio de tren A Coruña-Lugo-Monforte coordinado con los horarios del Alvia para que los viajeros coruñeses y lucenses puedan beneficiarse del cambio de tren. Fuentes oficiales de la compañía ferroviaria admitieron que tener que hacer transbordo es «un contra», pero subrayan que hay «un pro»: el tiempo de viaje, aun con el transbordo en Monforte, se reducirá dos horas, aproximadamente. Ahora mismo, se tarda 17 horas en llegar de A Coruña a Barcelona, y 15 desde Lugo. Estas dos horas se ganarán porque el Alvia circulará por las vías de alta velocidad desde Zaragoza hasta Barcelona.
Hasta ahora, el Talgo a Cataluña salía unos días de A Coruña y otros de Vigo. Cuando sale de Vigo, no pasa por Lugo. Ahora, el Alvia solo partirá desde Vigo porque la línea entre A Coruña y Lugo no está electrificada. Renfe explicó que electrificar esta línea depende del Ministerio de Fomento y no de la compañía ferroviaria.
De esta manera, el Talgo solo pasaba por Lugo los martes, jueves, y viernes; y a partir de este momento, el Alvia circulará todos los días, según subrayaron fuentes oficiales en la comunidad.
Sin horarios ni tarifas
Los trabajadores de Renfe no están vendiendo billetes para después del 15 de septiembre porque todavía no se saben cuáles serán los horarios ni las tarifas del Alvia; o al menos, las fuentes de Renfe en Galicia no las tenían ayer, cuando se solicitó esta información.
Hasta ahora, un billete en turista de Lugo a Barcelona costaba 58,20 euros; mientras que en clase preferente el coste aumentaba hasta casi los ochenta euros: 77,10.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 03/09/2008 0:31

http://elprogreso.galiciae.com/nova/15966.html

El BNG critica que el tren a Barcelona deje de pasar por Lugo


Etiquetas: BNG, tren, Lugo
Galiciae / EFE.

La concejala del grupo municipal del BNG en el ayuntamiento de Lugo, Paz Abraira, criticó este martes de hacer que el tren entre A Coruña y Barcelona deje de pasar por Lugo a partir del próximo día 15.

La compañía ferroviaria susituirá el Talgo que hace actualmente el recorrido por un Alvia, y modificará ligeramente el trazado, Afirman que así se reducirá el tiempo de viaje en dos horas, pero obligará a los pasajeros de Lugo a coger un regional hasta Monforte y seguir desde allí hasta Barcelona.

"No puede ser satisfactorio un tren que tarda 13 horas en llegar de Lugo a Barcelona y que encima se tenga que realizar un trasbordo", afirmó Abraira, que consideró la noticia como un mal augurio para la llegada del AVE a la ciudad amurallada.

Por este motivo reivindicó la puesta en marcha de un tren de cercanías que una las principales villas de la provincia de Lugo y que consiga "agilizar" los tiempos de viaje en los trayectos de medio y largo recorrido.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/09/2008 0:36

"No puede ser satisfactorio un tren que tarda 13 horas en llegar de Lugo a Barcelona y que encima se tenga que realizar un trasbordo", afirmó Abraira, que consideró la noticia como un mal augurio para la llegada del AVE a la ciudad amurallada.
A veure: aquesta senyora, què prefereix, no transbordar a canvi de trigar dues hores més? Em fa molt l'efecte de que no va gaire sovint en tren a Barcelona.

A més, què té tot plegat a veure amb que la LAV hi arribi o no, quan queda meridianament clar que el govern d'Espanya, sigui del color que sigui, està entestat a fer arribar l'AV a totes les capitals de província de la Península.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dissabte 13/09/2008 13:29

Portant el tema al centralisme barceloní... Que aquest tren deixi de circular per la via convencional de la costa. quina millora ens aporta a les Rodalies de Barcelona i als MD del Camp de Tarragona i Lleida? Estem traien un tren que, si no estic equivocat anava directe des de Sants fins Sant Vicenç o més enllà, ens posaran una circulació més de Rodalies per intentar alleugerir (una mica) els desastrosos horaris de la R2 Sud? Són només dues circulacions diàries (Anada i tornada), però això podria deixar lloc a un MD amb parada a Vilanova i Sant Vicenç cap a Valls o Reus, per exemple.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”