Noves MAE's per a Rodalies

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Noves MAE's per a Rodalies

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/10/2008 15:10

http://www.europapress.es/economia/tran ... 25633.html

Economía/Empresas.- Renfe invierte 4,2 millones en comprar 120 nuevas máquinas de venta de billetes para Cercanías

Renfe invertirá 4,2 millones de euros en comprar 120 nuevas máquinas de venta automática de billetes de Cercanías, que se instalarán en las estaciones de Valencia, Barcelona, Madrid, Málaga, Bilbao y Santander, informó hoy la operadora.

El objetivo de la compañía ferroviaria es responder a la demanda de movilidad y compra de billetes en estos lugares. La nueva compra permitirá a Renfe aumentar su parque de máquinas autoventa de Cercanías hasta alcanzar un total de 810 unidades.

Del total de dispositivos de venta automática, 45 se destinarán a Valencia, otras cuarenta a Madrid, quince más a Málaga, diez a Barcelona, cinco a Santander y tres a Bilbao. Otras dos quedarán reservadas.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 19/08/2013 16:36

Avui he vist noves MAE'S a Sant Andreu Arenal, encara no estaven operatives, tenen formes rectes i són taronges (com no?). Les heu vist en algun lloc més?



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 19/08/2013 18:04

En Pl. Catalunya también las han puesto, pero no me he fijado si estaban operativas.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 19/08/2013 19:26

Les canvien perquè les que hi havia eren velles, o bé les canvien per algun motiu o perquè sí? Perquè, almenys les de St.Andreu Comtal, no semblen pas velles...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 19/08/2013 20:26

Será que las que lleguen nuevas ahora serán de este tipo (por cierto, muy evidente el dispositivo para tarjetas sin contacto), pero no creo que vayan a deshacerse por eso de MAEs que funcionen bien. Como mucho podría ser que las trasladen a otras estaciones que estan por automatizar.
Por cierto, han puesto máquinas en las estaciones de la R8 ya? Tendría guasa que estén comprando nuevas máquinas y siga habiendo estaciones sin venta de billetes...



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dilluns 19/08/2013 21:25

metring ha escrit:Avui he vist noves MAE'S a Sant Andreu Arenal, encara no estaven operatives, tenen formes rectes i són taronges (com no?). Les heu vist en algun lloc més?
A Gelida vaig veure el dispositiu per les targetes sense contacte però no se dir si la maquina era nova o no.

Es la primera vegada que veig el dispositiu de targetes sense contacte.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dilluns 19/08/2013 22:15

Pues están desde mediados de abril en Clot-Aragó.

Imatge
Imatge
Imatge

A las dos semanas, una de ellas se puso en marcha y personal de Renfe estaba por allí para ayudar a los que querían sacar billete. La estuve toqueteando y lo de la pantalla táctil me parece muy lento... bueno, nada nuevo bajo el sol.

Debió estar una de las dos en marcha un par de días porque no la volví a ver encendida.


PD. Parecidos razonables

Imatge



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 19/08/2013 23:42

Nozomi, tu ets el Sr.Horn de skyscraper, no? Ho dic perquè porto temps llegint-lo i molts dels posts de Japó que fa allà els penges tu aquí.
Perdoneu per l'off-topic.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 20/08/2013 0:22

:D



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dimarts 20/08/2013 0:29

Mica en mica es van posant en marxa aquestes noves màquines. La setmana passada es van estrenar a Sants, i es van fer evidents els defectes del software.

De moment només autorizades a vendre amb targeta de crèdit, en metal·lic no crec que arribin a utilitzar-se, doncs ténen molt poca capacitat lo que requereix recarregar-les amb mes freqüencia que les actuals, tot i que son capaces de tornar bitllets com a cambi.

Cal millorar i força el sistema tàctil, costa molt d'encertar-la.

Tot i que es poden comprar bitllets de regionals, no hi ha els descomptes ni de carnet jove, ni de targeta daurada.

Tenen una filosofia completament diferent a les màquines actuals, si bé en aquestes primer selecciones la tarifa i després el destí, a les noves cal fer exactament al revés, primer seleccionar el destí i després la tarifa, per exemple si jo vui una T-10 per anar a barcelona, primer haig de sel·leccionar barcelona, i després sel·leccionar la T-10. Tot i que és una mesura anti-frau ( obliga a pensar a l'usuari ) hi ha gent que te un sentit nul o gairebé nul de la geografia i ortografia i això pot comportar problemes.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 20/08/2013 10:06

En poques paraules aquestes maquines estaran adaptades per les targetes sense contacte esperem que ATM Barcelona implanti al 2014 les targetes sense contacte a tota la xarxa metropolitana, canviant de tema aquestes maquines son molt guapes i semblen mes primes que les antigues.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 20/08/2013 16:35

Les autovendes actuals de Rodalies ja admeten els títols amb tecnologia sense contacte, absolutament totes. Ho podeu comprovar amb els vostres propis ulls a Rodalies Saragossa (per dir el lloc més proper, també funciona a Rodalies Asturies -primer nucli en implantar-se a tot Espanya- i a Màlaga, a Santander també funciona però no sé si les autovendes que tenen allà són les mateixes que tenen aquí ja que l'única vegada que he agafat trens de rodalia a Santander encara els bitllets no eren magnètics) ja que per emprar el Bonotren, Abonament Mensual o títols amb reducció (tarjeta daurada, família nombrosa...) cal tenir la tarjeta "Renfe&tu", que és sense contacte. Jo en tinc una que vaig comprar a Oviedo perquè em feia gràcia tenir-la i la vaig emprar una vegada carregant un bitllet senzill d'una zona. A les primeres que van arribar el dispositiu sense contacte es troba just a sobre de la pantalla a l'esquerra del tot (actualment es fa servir per els agents de les estacions per poder accedir a l'interior de les màquines), a les més noves del model antic es troba a la dreta de la pantalla on anteriorment es trobava l'intèrfon.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 20/08/2013 16:54

Ya se ha dicho, pero insisto. Se empeñan en cambiar la tecnología, pero no corrigen las deficiencias en el sistema de tarificación. Las apariencias son más importantes que el contendio. Típico.



elliotfern
N2
N2
Entrades: 13

Entrada Autor: elliotfern » Dijous 12/09/2013 9:59

Salutacions,

Ahir vaig "patir" en primera persona l'ús d'aquestes noves màquines d'autovenda de Rodalies. Era a l'Aeroport, tenia 2 minuts justos per comprar el bitllet i prendre el tren abans que marxés i les màquines "antigues" eren totes ocupades. Així que veig que hi ha dues noves màquines d'autovenda sense ningú i em dirigeixo cap a allà. Heus aquí la meva experiència:

- Només accepten el pagament amb targeta. No és cap problema aquest.
- Tenia molta, molta presa, però em va fer la impressió que només tenien l'idioma català. No és cap problema perquè parlo el català, però crec que d'una vegada per totes hauríem d'introduir com a mínim l'anglès per facilitar les coses als nostres benvolguts i necessaris turistes que venen a casa nostra a gastar-se els calerons i ajudar-nos una mica amb la nostra crisi econòmica.
- Em sembla bé el menú inicial on et demanen que escriguis l'estació de destí i que només clicant les primeres lletres la màquina et suggereixi l'estació que estàs cercant, però és terrible la pantalla tàctil com ja s'ha dit per aquí, costa molt interactuar amb la terrible pantalla. Quasi has de donar cops de puny perquè accepti les ordres.
- Per la resta crec que els menús són clars, la compra d'abonaments em va semblar més intuïtiva que amb les anteriors màquines.

PROBLEMA: un cop imprès el meu bitllet amb destinació TERRASSA (recordo que jo era a l'Aeroport), la màquina amb va imprimir un bitllet amb destinació AEROPORT :martell1 :martell1 (amb el preu correcte del vitge entre Aeroport i Terrassa així si). Però jo no em vaig donar compte d'aquest "problema" fins que arribo a Sants per fer el canvi de via i veure que les barreres de sortida no em deixaven sortir per culpa d'aquest error. El personal de renfe allà present em va dir que en efecte aquestes noves màquines estan donant problemes d'aquest estil i res, em van deixar sortir sense més per poder anar a la via 8 de Sants direcció Terrassa.

Res només volia indicar això, crec que abans de posar en marxa aquestes noves màquines les haurien d'haver provat i verificat pel seu correcte ús.



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dijous 12/09/2013 13:07

El que dius que és la destinació, és el nom de l'estació d'origen i surt a tots els bitllets ja siguin impressos en una taquilla o en una màquina autoventa. El què ha de quedar clar és les zones ( a dalt a l'esquerra ) i l'estació d'emissió del bitlleta ( al centre l'esquerre ).

Respecte els idiomes, si que es pot cambiar: hi ha català, castellà, anglès, francès, i alemany



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 12/09/2013 22:01

A Segur de Calafell ja hi ha, tenen un full enganxat que posa NO FUNCIONA. Actualment només hi ha una de les antigues, i dues noves sense funcionar ...


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 12/09/2013 23:56

També n'he vist a:
-Arc de Triomf
-La Sagrera-Meridiana
-Sant Celoni
-Maçanet Massanes
-Tordera

En tots els casos, sense funcionar encara.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 16/08/2014 22:49

Doncs sembla que les antigues se l'han endut a llocs com Irun i no li han tret les enganxines de Rodalies. Aqui hi ha la foto https://twitter.com/joseleparrado/statu ... 8404984832



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 17/08/2014 8:22

albert28 ha escrit:Doncs sembla que les antigues se l'han endut a llocs com Irun i no li han tret les enganxines de Rodalies. Aqui hi ha la foto https://twitter.com/joseleparrado/statu ... 8404984832
Només falta que es pugui comprar un bitllet de Rodalies de Barcelona...


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Diumenge 17/08/2014 14:06

Espero que no puguin comprar un bitllet Irun-BCN que els fotran una clavada en zones....



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”