Noves sobre França

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 28/02/2017 22:49

Avui el president de la République ha inaugurat la linia d'alta velocitat entre Tours i Bordeus, anomenada LGV SEA (Sud Europe Atlantique). Es tracta d'una linia de 302 km amb una velocitat màxima de 320 km/h i 38 km de ramals que la connecten a la xarxa clàssica. El cost total ha estat d'uns 9.000 M€ i les obres han durat 6 anys.

Els bitllets es posaran a la venda el 15 de març, i després d'una fase d'assajos, el 2 de juliol circularà la primera circulacio comercial.

S'esperen uns 20 milions de passatgers anuals (més del doble que la LAV Madrid-Barcelona).

Els temps de trajecte quedaran reduits de la següent manera :

Paris-Montparnasse a Bordeaux-St-Jean : de 3h14' a 2h04'
Paris-Montparnasse a Toulouse-Matabiau : de 5h27' a 4h09'
Paris-Montparnasse a Hendaye : de 5h49' a 4h31'
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1489
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: m.h.t. » Dimarts 26/12/2017 16:42

Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana, en favor del TGV amb transbord a París i pel doble de preu. I el temps de trajecte és el mateix. Ja han sorgit protestes i un 'Change.org'. Es rumoreja privatització de l'eix convencional:

An suprimit la linha de tren de Niça a Bordèu

La societat francesa de camins de fèrre (SNCF) decidiguèt de suprimir la sola linha dirècta que traversava Occitània. Lo tren istoric apelat “Le Grand Sud”, que jonhiá Niça e Bordèu, via los Arcs, Tolon, Marselha, Tolosa e Agen, desapareguèt lo 10 de decembre passat. Ara lo tren Intercité 4659 que partís de Bordèu a 10h30 aurà son terminus a Marselha e arribarà pas a Niça. Tanben l’Intercité 4760 que partís de Niça a 10h22 aurà son terminus dins la Ciutat Focèa.

La decision de l’SNCF a pas brica agradat als usatgièrs que viatjavan sus aquela linha ni quitament als salariats de la societat que planhon de licenciaments e la privatizacion de la societat. De nombrosas familhas, seniors, estudiants, chaminòts e d’autres an lançat una protèsta en linha sus change.org per recuperar la linha Niça-Bordèu. Ara deuràn cambiar de tren a Marselha, çò qu’alongarà un temps de percors “important a causa de la politica del tot-TGV”, çò dison. [...]

Niça-Bordèu via París

L’aplicacion de l’SNCF recomanda de passar per París. Lo 15 de decembre passat, aquela aplicacion recomandava un trajècte Niça-Bordèu via París en TGV a 138,50 èuros amb un temps de trajècte de 8h56. A París cal cambiar d’estacion en mètro o taxi.

Per contra, abans que la linha foguèsse suprimida, lo trajècte dirècte entre los dos extrèms d’Occitània costava 70 èuros e lo temps de trajècte èra de 9h04. [...]

www.jornalet.com/nova/9282/an-suprimit- ... a-a-bordeu
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 967
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: fgc113 » Dimarts 26/12/2017 23:17

Ja feia temps que volien suprimir eixe tram. A més, han reduït les branques de l'IC Marseille - Toulouse/Bordeaux de 12 a 10 cotxes.

Quan el 7 de juliol s'inaugure la LAV Montpellier - Nîmes, els IC pasaran a circular per ella. Sembla que s'afegirà un tren més Toulouse - Marseille, se'n crearà un de nou Bordeaux - Nîmes, alguns pararan també a Marmande i n'hi haurà un Bordeaux - Marseille amb parades només a Toulouse i Bordeaux.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 870
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 27/12/2017 3:15

m.h.t. ha escrit:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana


No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 771
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimecres 27/12/2017 18:51

Granolleri ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana


No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.


De les dues uniques opcions per anar de BDX a NCE sense agafar un TGV, una ens imposa un enllaç de 2 hores a Marseille-St-Charles. En sentit invers, les dues combinacions diàries ens fan esperar 1 hora a MSC.

La resta de combinacions ens fan passar per Paris, amb l'agravant que no hi ha cap metro directe entre Montparnasse i Gare de Lyon: o bé s'agafa M6+M14 amb canvi a Bercy, o bé el bus 91 que és una de les linies més saturades de Paris intramuros.

"Le TGV, c'est le progrès!"

La linia Marsella-Niça té una saturacio molt important (coexistència de TER omnibus, TER intervilles, Intercités, TGV i mercaderies), i la SNCF vol reduir-ne el trànsit per millorar la regularitat dels TER i els TGV. Recentment també s'han suprimit els intercités de nuit Paris-Niça. I a tot aixo li afegim que Niça és el tercer aeroport de França després dels dos parisencs, ja veiem per on van els tirs.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1489
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 01/01/2018 1:53

Sagrerenc ha escrit:"Le TGV, c'est le progrès!"


Pas que le TGV, messieurs.

Estan grillats. I menys mal que la capital de França no és Dunkerque...

De tota manera, això ho fan just quan són a punt de passar els Grand Sud a TGV (els Corails ja són una mica prehistòrics), i quan queden mesos per obrir la LGV Manduel-Lattes (variant de Nimes i Montpeller), tot i que de moment sense les estacions de Nimes-Manduel-TGV ni Montpellier-Sud de France-TGV. O sigui que si és cert, i ho passen a TGV, potser (només potser) hi hagués la possibilitat de millors enllaços a Niça transbordant a Aix-TGV o a Avignon-TGV. I si no, TER Marsella-Niça. Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4457
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: fgc113 » Dilluns 01/01/2018 14:14

437.001 ha escrit:Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.

Correcte, alguns dels TGV que procedents de Paris van més enllà de Marseille no hi paren. Supose que serà perquè passatgers Paris - Marseille no ocupen places d'altres TGV, i de pas es reduïx el temps de trajecte entre 15 i 20 minuts.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 870
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: m.h.t. » Divendres 06/04/2018 23:08

Comença la major vaga de la història de la SNCF. La Societat Pública es prepara per convertir-se en Societat Anònima (SA) i retirar tots els convenis col·lectius vigents als nous treballadors que ingressin a partir d'ara, perdent tots els drets que fins ara gaudia l'actual plantilla. Molts veuen en això l'avantsala de la privatització. Altres, en veuen la única sortida a una SNFC cada dia més insostenible:

Comença uèi una cauma de tres meses a l’SNCF

D’ara fins al mes de junh lo servici s’arrestarà dos jorns sus cinc. Protèstan contra la lei de reforma de l’SNCF que prepausa la privatizacion e la fin de l’estatut professional


[...] L’intersindicala a causit aquel metòde de protèsta innovant: arrestar lo servici dos jorns sus cinc durant tres meses, çò que fa, en principi, 36 jornadas de cauma. [...] Segon d’estimacions de l’SNCF i aurà plan pauc de trens en circulacion durant las primièras jornadas de cauma e quitament “i aurà de linhas sens gens de circulacion”, çò rapòrta Le Monde, que cita de fonts pròchas de la societat de camins de fèrre. [...]

La lei de reforma de l’SNCF

Lo projècte de lei per un nòu pache ferroviari lo presentèt a l’Assemblada francesa lo primièr ministre Édouard Philippe lo 14 de març passat. Es un tèxt de solament uèch articles, mas los cambiaments que prepausa son prigonds.

D’un latz dobrís la pòrta a transformar l’actuala societat publicat SNCF en una societat anonima. De l’autre, se prevei l’eliminacion de l’estatut professional dels emplegats de la societat pels nòus engatjats qu’aurián pas los avantatges professionals de lors collègas. Legissèm dins l’article primièr: “Es dins aqueste encastre que serà en particular confirmat l’arrèst dels recrutaments dels novèls agents a l’estatut”. [...]

Imatge

https://www.jornalet.com/nova/9614/come ... es-a-lsncf (occità)
http://www.lemonde.fr/entreprises/artic ... 56994.html (francès)
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 967
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Anterior

Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 3 visitants