Noves sobre França

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimarts 28/02/2017 22:49

Avui el president de la République ha inaugurat la linia d'alta velocitat entre Tours i Bordeus, anomenada LGV SEA (Sud Europe Atlantique). Es tracta d'una linia de 302 km amb una velocitat màxima de 320 km/h i 38 km de ramals que la connecten a la xarxa clàssica. El cost total ha estat d'uns 9.000 M€ i les obres han durat 6 anys.

Els bitllets es posaran a la venda el 15 de març, i després d'una fase d'assajos, el 2 de juliol circularà la primera circulacio comercial.

S'esperen uns 20 milions de passatgers anuals (més del doble que la LAV Madrid-Barcelona).

Els temps de trajecte quedaran reduits de la següent manera :

Paris-Montparnasse a Bordeaux-St-Jean : de 3h14' a 2h04'
Paris-Montparnasse a Toulouse-Matabiau : de 5h27' a 4h09'
Paris-Montparnasse a Hendaye : de 5h49' a 4h31'
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1488
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: m.h.t. » Dimarts 26/12/2017 16:42

Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana, en favor del TGV amb transbord a París i pel doble de preu. I el temps de trajecte és el mateix. Ja han sorgit protestes i un 'Change.org'. Es rumoreja privatització de l'eix convencional:

An suprimit la linha de tren de Niça a Bordèu

La societat francesa de camins de fèrre (SNCF) decidiguèt de suprimir la sola linha dirècta que traversava Occitània. Lo tren istoric apelat “Le Grand Sud”, que jonhiá Niça e Bordèu, via los Arcs, Tolon, Marselha, Tolosa e Agen, desapareguèt lo 10 de decembre passat. Ara lo tren Intercité 4659 que partís de Bordèu a 10h30 aurà son terminus a Marselha e arribarà pas a Niça. Tanben l’Intercité 4760 que partís de Niça a 10h22 aurà son terminus dins la Ciutat Focèa.

La decision de l’SNCF a pas brica agradat als usatgièrs que viatjavan sus aquela linha ni quitament als salariats de la societat que planhon de licenciaments e la privatizacion de la societat. De nombrosas familhas, seniors, estudiants, chaminòts e d’autres an lançat una protèsta en linha sus change.org per recuperar la linha Niça-Bordèu. Ara deuràn cambiar de tren a Marselha, çò qu’alongarà un temps de percors “important a causa de la politica del tot-TGV”, çò dison. [...]

Niça-Bordèu via París

L’aplicacion de l’SNCF recomanda de passar per París. Lo 15 de decembre passat, aquela aplicacion recomandava un trajècte Niça-Bordèu via París en TGV a 138,50 èuros amb un temps de trajècte de 8h56. A París cal cambiar d’estacion en mètro o taxi.

Per contra, abans que la linha foguèsse suprimida, lo trajècte dirècte entre los dos extrèms d’Occitània costava 70 èuros e lo temps de trajècte èra de 9h04. [...]

www.jornalet.com/nova/9282/an-suprimit- ... a-a-bordeu
Salvem l'Estació de França!
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N8
N8
 
Entrades: 884
Membre des de: Diumenge 30/08/2009 17:37
Ubicació: Badalona

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: fgc113 » Dimarts 26/12/2017 23:17

Ja feia temps que volien suprimir eixe tram. A més, han reduït les branques de l'IC Marseille - Toulouse/Bordeaux de 12 a 10 cotxes.

Quan el 7 de juliol s'inaugure la LAV Montpellier - Nîmes, els IC pasaran a circular per ella. Sembla que s'afegirà un tren més Toulouse - Marseille, se'n crearà un de nou Bordeaux - Nîmes, alguns pararan també a Marmande i n'hi haurà un Bordeaux - Marseille amb parades només a Toulouse i Bordeaux.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 847
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Granolleri » Dimecres 27/12/2017 3:15

m.h.t. ha escrit:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana


No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.
Granolleri
N8
N8
 
Entrades: 753
Membre des de: Divendres 19/12/2014 15:56
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: Sagrerenc » Dimecres 27/12/2017 18:51

Granolleri ha escrit:
m.h.t. ha escrit:Suprimit el "Gran Sud" (Niça-Bordeus), la transversal occitana


No, s'ha limitat a Marsella. I no cal anar via París... simplement cal canviar de tren a Marsella.


De les dues uniques opcions per anar de BDX a NCE sense agafar un TGV, una ens imposa un enllaç de 2 hores a Marseille-St-Charles. En sentit invers, les dues combinacions diàries ens fan esperar 1 hora a MSC.

La resta de combinacions ens fan passar per Paris, amb l'agravant que no hi ha cap metro directe entre Montparnasse i Gare de Lyon: o bé s'agafa M6+M14 amb canvi a Bercy, o bé el bus 91 que és una de les linies més saturades de Paris intramuros.

"Le TGV, c'est le progrès!"

La linia Marsella-Niça té una saturacio molt important (coexistència de TER omnibus, TER intervilles, Intercités, TGV i mercaderies), i la SNCF vol reduir-ne el trànsit per millorar la regularitat dels TER i els TGV. Recentment també s'han suprimit els intercités de nuit Paris-Niça. I a tot aixo li afegim que Niça és el tercer aeroport de França després dels dos parisencs, ja veiem per on van els tirs.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
 
Entrades: 1488
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 17:17
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: 437.001 » Dilluns 01/01/2018 1:53

Sagrerenc ha escrit:"Le TGV, c'est le progrès!"


Pas que le TGV, messieurs.

Estan grillats. I menys mal que la capital de França no és Dunkerque...

De tota manera, això ho fan just quan són a punt de passar els Grand Sud a TGV (els Corails ja són una mica prehistòrics), i quan queden mesos per obrir la LGV Manduel-Lattes (variant de Nimes i Montpeller), tot i que de moment sense les estacions de Nimes-Manduel-TGV ni Montpellier-Sud de France-TGV. O sigui que si és cert, i ho passen a TGV, potser (només potser) hi hagués la possibilitat de millors enllaços a Niça transbordant a Aix-TGV o a Avignon-TGV. I si no, TER Marsella-Niça. Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.
437.001
N10
N10
 
Entrades: 4317
Membre des de: Diumenge 29/05/2005 21:05
Ubicació: Tarragona

Re: Noves sobre França

EntradaAutor: fgc113 » Dilluns 01/01/2018 14:14

437.001 ha escrit:Crec que alguns TGV París-Toulon/Hyères/Cannes/Niça/Menton/Ventimiglia no paren a Marsella-St.Charles sinó que passen directes cap a La Blancarde pel by-pass.

Correcte, alguns dels TGV que procedents de Paris van més enllà de Marseille no hi paren. Supose que serà perquè passatgers Paris - Marseille no ocupen places d'altres TGV, i de pas es reduïx el temps de trajecte entre 15 i 20 minuts.
#RodaliesDignesC6
L10 a la Zona Franca, L2 a l'Aeroport i tram central de la L9.
No al tercer carril i sí a la LAV València - Castelló.
Regionals i rodalies dignes a Castelló
No al tancament de la línia convencional Vandellòs - Tarragona!
Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
 
Entrades: 847
Membre des de: Dilluns 09/06/2014 14:05
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Anterior

Torna a: Ferrocarril en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: Yahoo [Bot] i 2 visitants