Què caldria fer per evitar atropellaments?

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Atropellaments i altres

Entrada Autor: wefer » Dimarts 28/01/2014 10:22

594-001-0 ha escrit:Como bien han dicho, hacer una campaña mediática en contra del suicidio lo que provocaría es un efecto llamada, es decir, lo contrario de lo que se pretendería.
Això ho he sentit a dir 1.000 vegades, però mai he vist que estigui basat en res. Em dóna la sensació que és la típica mentida que, de tant repetir-se, ens l'hem acabat de creure tots. És com dir:
  • Les campanyes contra les drogues provoquen que més gent es drogui
  • Les campanyes contra els accidents fan que més gent condueixi beguda
  • Les campanyes contra la violència de gènere augmenten les dones maltractades
Doncs no. No és cert.
Jo mateix he sentit en d'altres xarxes ferroviàries (metro de Londres) com s'informa del fet que algú s'ha tirat a la via, sense que això provoqui cap salt massiu a les vies.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimarts 28/01/2014 12:43

wefer ha escrit: Això ho he sentit a dir 1.000 vegades, però mai he vist que estigui basat en res. Em dóna la sensació que és la típica mentida que, de tant repetir-se, ens l'hem acabat de creure tots.
Totalment d'acord! Al metro de Toronto tenen una campanya ben explícita en contra dels suïcidis.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 29/01/2014 10:56

Y en el puente Golden Gate de San Francisco hay unos cuantos carteles que también ofrecen un teléfono de ayuda para gente que se quiere suicidar. Parece bastante lógico poner una información de como buscar ayuda en los sitios más propensos a ser usados para suicidarse. Tampoco veo por qué algo así iba a incitar a nadie a suicidarse. En general parece una tontería pensar que nada va a incitar a nadie a suicidarse, esa decisión la toma el suicida por sus propias razones, no por llevarle la contra a un anuncio de "no te suicides"...



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimecres 29/01/2014 11:30

A Madrid, el viaducte de Segòvia és famós entre d'altres coses per ser un indret freqüentat per suïcides. Està farcit d'enganxines amb el Telèfon de l'Esperança, fins i tot em sona haver vist algun cartell en xapa desaconsellant del suïcidi. A tal efecte, també s'hi van instal·lar uns grans plafons de vidre que deuen fer sobre els 190cm d'alçada.

Imatge



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 10/03/2014 16:57

Un :plas per aquesta gent....Que no sempre els joves són els que tenen la cara més dura. Espero que també se'ls sancioni com es mereixen, demostrant, a més, molt poca sensibilitat.
diaridetarragona.com ha escrit: Abuelos revientan una valla de Renfe en Cunit ante el personal que coloca el cierre de las vías

Pocos días antes y a escasa distancia murió un joven arrollado y que accedió a la vía por un tramo de cercado roto

Imatge
Un grupo de vecinos fuerza la valla ante el propio personal del gestor ferroviario. Foto: DT

Pocos días después de que un joven de 17 años fuese arrollado por un tren en una zona próxima a la estación de Renfe de Cunit, un grupo de viajeros de avanzada edad arrancaba a plena luz del día el cierre de la valla en la misma estación que minutos antes había colocado el personal del gestor ferroviario Adif. El forzado de la puerta ocurrió ante el propio personal de gestor ferroviario, que presenció con incredulidad la acción.

Los viajeros se encontraron con la valla colocada y cerrada. Enojados, optaron por reventar los cierres para poder salir del recinto de la estación. Cuando consiguieron abrirla, los viajeros que acaban de llegar en el tren de Barcelona, prosiguieron su camino dejando el cercado abierto.

Ramo de flores

La actuación sucedió pocas horas después de que a muy pocos metros amigos y familiares del joven arrollado por el tren durante la fiesta de Carnaval depositasen flores y guardasen un minuto de silencio. Las flores quedaron junto a la valla arrancada desde hace meses y por cuyo boquete entró el joven fallecido.

El mismo día en que los viajeros decidían reventar de nuevo la valla que les cerraba el paso para salir de la estación, el Ayuntamiento celebraba un pleno para mostrar la condolencia a la familia del menor fallecido.

El comunicado del Ayuntamiento de Cunit, respaldado por todas las fuerzas con representación en el Consistorio, reclamó la necesidad de proteger todo el paso de la vía por el municipio con cerramientos seguros, pero también apelaba a la «sensibilización, prudencia y respeto» de los vecinos para las medidas de seguridad.

Fuentes del Ayuntamiento de Cunit no descartan que en el caso de detectar a quien rompa las vallas se le ponga una fuerte sanción.

Más información y la imagen de un joven trepando una valla de más de dos metros en la edición de Diari
http://www.diaridetarragona.com/noticia ... c.facebook


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dilluns 10/03/2014 17:51

Quina poca vergonya... i després sempre donen la culpa als joves. Però tampoc el que no em sembla bé es que els operaris d'Adif no fagin res quan ho estan fent davant dels seus nassos.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 10/03/2014 19:44

Renfe451 ha escrit:Quina poca vergonya... i després sempre donen la culpa als joves. Però tampoc el que no em sembla bé es que els operaris d'Adif no fagin res quan ho estan fent davant dels seus nassos.
De algún sitio tienen que aprender los jóvenes esos comportamientos peligrosos y antisociales.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 10/03/2014 21:05

Potser els operaris d'Adif estaven trucant personal de seguretat, o directament la policia.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/03/2014 21:08

:boig2 :martell2 Això ja passa de taca d´oli. No és que em sorprengui, però ja és molt fort.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 10/03/2014 21:11

Renfe451 ha escrit:Quina poca vergonya... i després sempre donen la culpa als joves. Però tampoc el que no em sembla bé es que els operaris d'Adif no fagin res quan ho estan fent davant dels seus nassos.
Què vols que facin, que els hi trenquin la cara? Crec que ho han fet bé de denunciar-ho, i que surti al Diari, així ho veurà tothom, i sabran que quan hi ha retards a la R2 per atropellament a Cunit, Calafell o Segur, en part, és per culpa d´aquests incívics.
Està bé reclamar passos, però el que no es pot fer mentre no n´hi hagi més (perquè d´haver-n´hi, n´hi han) és passar-se la llei i el civisme per l´arc de triomf.



Avatar de l’usuari
waffenrad
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: waffenrad » Dilluns 10/03/2014 21:23

Què caldria fer per evitar atropellaments?

Doncs no haver vist creuar ton pare o ta mare mai el carrer amb el semàfor en vermell, per exemple. El meu fill -ara ja més crescut amb 12 anys- em fa esperar fins que es posa verd, i em fot bronca si veu que ho provo! Se'n diu educació, i l'escola només és una petita part. Aquí engabiem les estacions i les línies de tren. Les gàbies són per les feres o pels lloros domesticats, no per a la gent civilitzada. Caldria que els nens des de petit i amb l'escola estimessin el transport públic i els mapes, estacions, horaris, etc. I que els nens anessin educant als seus pares i avis: avi, burro, no se salta la tanca, que et trencaràs el fèmur!!!

Salut!


Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 10/03/2014 21:31

waffenrad ha escrit:Les gàbies són per les feres o pels lloros domesticats, no per a la gent civilitzada.
Acabes de donar una definició prou vàlida d'aquest país i la gent que l'habita.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
waffenrad
N3
N3
Entrades: 29

Entrada Autor: waffenrad » Dilluns 10/03/2014 21:45

Abans anar a peu que entrar de franc al transport públic!

Entrar de gorra, mai de la vida! Una mica de dignitat. Pobres però dignes, coi!

I res de cotxes en doble fila per anar a buscar els nens a l'escola. No senyor, ni pensar-hi!

Com pretenem arreglar el transport públic? Amb el personal que hi corre, aniria bé si anés buit!

Ara he exagerat, però ben bé és així. I que aixequi la mà qui no s'ha jugat rebre un cop de puny per defensar algú al tren davant d'uns brètols, o per mirar malament el qui t'empeny per darrere per aprofitar-se del teu bitllet! ¿Vosaltres també feu recorreguts en forma de vuits i zeros abans d'entrar a les cancel·ladores, per tal de desenganxar la paparra que vol passar de franc enganxada al darrera?

Als països civilitzats, la gent se sap propietària del servei, i se'n fa responsable quan paga el bitllet. Aquí la gent compra gossos o porcs i s'hi pixa i s'hi caga, i aviat tornarem a veure les persones fent de ventre pel carrer o a la via, amb selfie i tot.

Si no entrés ningú de franc al metro, a l'autobús, al tramvia o al tren, si tothom pagués sempre, tindríem un servei de Rodalies de nassos, amb bitllets més econòmics i sense víctimes mortals.

Salut!


Ne pas se pencher au dehors - Nicht hinauslehnen - È pericoloso sporgersi - Do not lean out of the window
Atenção aos comboios: Pare, Escute e Olhe. Um comboio pode esconder outro

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 11/03/2014 4:51

^^ Estic totalment en desacord amb això! En els paisos civilitzats la gent no es cola perquè no hi ha necessitat de fer-ho, no al revés! Si les rodalies son una mè no serà pels que es colen, en tot cas serà pels que xupen del pot quantitats moltíssim majors que la suma de tots els que es colen.
Jo si algú es vol colar faig veure que no l'he vist alhora que penso "chapeau per fer el que jo hauria de fer però no m'atreveixo". I no només si va a treballar o a estudiar (que en aquestos casos persuposadíssim), si va a veure l'àvia o a un concert amb els amics també, que la vida no és només treballar i sobreviure mentre polítics, monarquia, i tota mena de lladres d'alt standing viuen de superluxe a costa de la resta de persones.

Ja ho he dit més d'una vegada, fins que no hi hagi una autèntica desobediència civil, i una part grandíssima de la població vagi sense pagar (tirant curt un 25-30%, però per anar bé almenys un 40-50% (i millor amb algún distintiu ben visible), no se'ns caurà aquesta vena dels ulls que es aquest fals civisme que ens han inculcat que només beneficia a rics i poderosos. Bé, de fet la cosa ja està començant...



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 11/03/2014 19:36

Jo, habitualment cada cap de setmana faig el trajecte Barcelona França - Segur de Calafell, i penso que està bé el que fan de trencar la tanca. No per l'acte de trencar-la en si, que d'aixo penso el mateix que dels graffiters. Els trens que venen de Barcelona, paren a la via 1, costat muntanya, i per anar cap a l'edifici de l'estació, cal anar cap a la dreta, baixar, pujar, i fer el recorregut a l'inrevés, després sortir i caminar cap al poble. Jo penso que per a la gent gran (i no tant) creua la via desviada (3) i surten per la valla. La via 3 no es fa servir per res, només en cas d'incidències, averies, avançaments puntuals i ja està. Cunit, té un pas subterrani entre andanes novíssim, de fara 2 estius màxim, Segur també.
Segur (de Calafell) que és on tenim l'apartament cap asecensor funciona pel VANDALISME. El passat 29 de Febrer vaig baixar i l'ascensor de la via 2, el lateral de la porta (on esta el botó) esta completament reventat, amb dues paperes, una a sobre de l'altre per evitar mals majors. L'altre via (1) amb un estat similar, no rebentat tan brutalment com el altre, però si que els vidres petats. El cap de setmana passat continuava igual. No és pot arreglar un ascensor en una setmana? I ni que sigui tancar-lo millor? Els graffits els treuen un cop al mes, algo és algo. El bar s'esta començant a arreglar, espero que el proper dia que vagi ja em pugi pendre algo, xD. Al que anava, si Adif no arregla el que ha d'arreglar, que després no s'enfadi.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 12/03/2014 4:23

raulitinbcn ha escrit: El passat 29 de Febrer vaig baixar
¿parles del 29 de febrer de 2012? perque aquest any no n'ha tingut de 29 de febrer.



Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 12/03/2014 9:31

raulitinbcn ha escrit:Jo, habitualment cada cap de setmana faig el trajecte Barcelona França - Segur de Calafell, i penso que està bé el que fan de trencar la tanca. No per l'acte de trencar-la en si, que d'aixo penso el mateix que dels graffiters. Els trens que venen de Barcelona, paren a la via 1, costat muntanya, i per anar cap a l'edifici de l'estació, cal anar cap a la dreta, baixar, pujar, i fer el recorregut a l'inrevés, després sortir i caminar cap al poble. Jo penso que per a la gent gran (i no tant) creua la via desviada (3) i surten per la valla. La via 3 no es fa servir per res, només en cas d'incidències, averies, avançaments puntuals i ja està. Cunit, té un pas subterrani entre andanes novíssim, de fara 2 estius màxim, Segur també.
Segur (de Calafell) que és on tenim l'apartament cap asecensor funciona pel VANDALISME. El passat 29 de Febrer vaig baixar i l'ascensor de la via 2, el lateral de la porta (on esta el botó) esta completament reventat, amb dues paperes, una a sobre de l'altre per evitar mals majors. L'altre via (1) amb un estat similar, no rebentat tan brutalment com el altre, però si que els vidres petats. El cap de setmana passat continuava igual. No és pot arreglar un ascensor en una setmana? I ni que sigui tancar-lo millor? Els graffits els treuen un cop al mes, algo és algo. El bar s'esta començant a arreglar, espero que el proper dia que vagi ja em pugi pendre algo, xD. Al que anava, si Adif no arregla el que ha d'arreglar, que després no s'enfadi.
Això no és justificació per baixar a la zona de vies i rebentar les tanques per sortir per on els hi dona la gana. Hi ha uns camins i sortides establerts i s'han de respectar.
Si baixes per la rampa o escales a la zona de vies i creues, com a mínim surt per la porta de l'edifici sense trencar tancats!
Després ens queixarem dels atropellaments, però si hi ha gent que se'ls busca, i contra això no hi ha mesura adient possible. El seny és la clau, al cap i a la fi, travessar una via ferroviària no comporta més perill que travessar un carrer, (fins i tot menys al meu veure) però sempre hi haurà gent que es posarà en risc per no fer el que toca, primer mirar i si no ve res, travessar, ja sigui un via o un carrer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 12/03/2014 9:49

Miquel ha escrit:El seny és la clau, al cap i a la fi, travessar una via ferroviària no comporta més perill que travessar un carrer, (fins i tot menys al meu veure) però sempre hi haurà gent que es posarà en risc per no fer el que toca, primer mirar i si no ve res, travessar, ja sigui un via o un carrer.
Travessar una via ferroviària sí que comporta un risc més elevat perquè no hi ha marge d'error si no has vist el tren que s'acosta. Mentre un cotxe en via urbana té moltes probabilitats d'evitar la col·lisió amb una frenada d'emergència, el tren té una inèrcia que fa impossible d'aturar-lo en pocs metres.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 12/03/2014 11:15

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:El seny és la clau, al cap i a la fi, travessar una via ferroviària no comporta més perill que travessar un carrer, (fins i tot menys al meu veure) però sempre hi haurà gent que es posarà en risc per no fer el que toca, primer mirar i si no ve res, travessar, ja sigui un via o un carrer.
Travessar una via ferroviària sí que comporta un risc més elevat perquè no hi ha marge d'error si no has vist el tren que s'acosta. Mentre un cotxe en via urbana té moltes probabilitats d'evitar la col·lisió amb una frenada d'emergència, el tren té una inèrcia que fa impossible d'aturar-lo en pocs metres.
Travessar la via un cop t'assegures que no ve cap tren no comporta més riscos que travessar un carrer un cop t'assegures de passar quan no ve cap cotxe.
El problema es que hi ha gent que creua quan s'aproxima un cotxe per que creuen que tenen temps, i després per creuar la via fan el mateix sense pensar en les diferències.
A més a més, un tren no se sortirà del camí establert, cosa que si que pot fer un cotxe si es troba un obstacle al mig, si tots dos decideixen esquivar-se hi ha números a que ho facin cap al mateix lloc. Per això dic, que en cas d'una possible topada amb tren sols hi ha el perill de que no tinguis temps de sortir del mig, amb un cotxe o un altre vehicle de carretera hi ha més factors que poden arribar a accidentar a algú, ja sigui pel que travessa, pels que estan als costats o per la resta de vehicles.

Altre cosa són llocs amb mala visibilitat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 12/03/2014 11:49

El problema és que, amb la democràcia mal entesa, tothom es pensa "si aquest ho sap fer, jo també", i et trobes gent que fa animalades imitant d'altres que han pres un mínim de precaucions.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”