connexió de l'alta velocitat entre Barcelona i Nimes

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
uriol108
N8
N8
Entrades: 919
Facebook: http://www.facebook.com/oriol.borras
Ubicació: Tres Torres (Sarrià - Sant Gervasi, Barcelona)
Contacta:

connexió de l'alta velocitat entre Barcelona i Nimes

Entrada Autor: uriol108 » Dimarts 24/02/2009 14:33

Vuit ciutats creen un 'grup de pressió' per accelerar la connexió de l'alta velocitat entre Barcelona i Nimes

Actualitzat a les 08:32 h 24/02/2009

Imatge

Barcelona.- Representants municipals de les ciutats de Barcelona, Girona, Figueres, Besiers, Montpeller, Narbona, Perpinyà i Tolosa de Llenguadoc s'han reunit aquest dijous per a crear 'un grup de pressió', tal com l'ha definit l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, perquè s'accelerin les obres de connexió del tren d'alta velocitat entre Catalunya i el sud de França. En una declaració conjunta els alcaldes d'aquestes localitats demanen als governs espanyol i francès que s'acabin els treballs pendents per a completar la línia de tren Barcelona-Nimes en un termini 'ràpid', ja que es parla del 2020 per finalitzar alguns trams francesos, segons ha dit l'alcalde Hereu.
http://www.3cat24.cat/noticia/322251/al ... na-i-Nimes



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 24/02/2009 14:43

Bah, no aconseguiran res... en tot cas el que fan es política, per donar la sensació de que els interessa el que vol el poble i guanyar vots.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Dimarts 03/03/2009 17:49

La famosa irregularitat de les obres... Mentre que de Vilafant a Le Soler, de Perpignan a Nimes no s'ha fet res. I això que és una línia que surt de Espanya, però és que fins fa ben poc estava en procés d'estudi informatiu. Si fan la feina ben feta, la línia és possible que s'acabi per l'any 2018. Més que res per la irregularitat de les obres. Penseu que és un eix bàsic per a la connexió amb Europa, i de cara al Corredor Mediterrani. Una via important de cara a passatgers i mercaderies ;) .



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 03/03/2009 17:57

Però al contrari que el tram Barcelona-Vilafant, el tram Perpinyà-Nimes pot suportar TAVs, ja que l'ample i la tensió estan adaptats. Trigaran més, sí, però almenys poden circular, cosa que els endarreriments típics en tota obra ferroviària feta a Catalunya no permeten deçà dels Pirineus.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dimecres 04/03/2009 19:38

Ahir va començar el debat públic de la línia Montpellier - Perpinyà.

Hi ha moltes informacions interessants a http://www.debatpublic-lnmp.org/index.html. Atenció però a la "propaganda"...


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 06/03/2009 12:57

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... ances.html

Barcelona participarà en el procés per definir el tram pendent del TAV francès

La configuració de la línia Montpeller-Perpinyà, que completarà la connexió amb París, es decidirà en els pròxims mesos

6/03/09 02:00 - Montpeller - IVAN VILA

Barcelona intervindrà en la definició del tram Montpeller-Perpinyà del TAV. Ho farà mitjançant la seva participació en el lobby de ciutats creat l'octubre passat per accelerar el desenvolupament de la xarxa d'alta velocitat en sòl francès i, en conseqüència, la connexió de l'arc ferroviari mediterrani amb el nord d'Europa. Sobre la taula hi ha quatre opcions: fer una nova línia només per a trens de viatgers; fer-la mixta, amb trams desdoblats o sense, i optimitzar el corredor ja existent. La decisió s'ha de prendre d'aquí al juliol, en un debat públic en què el grup municipalista presentarà una proposta conjunta. La feina, després, serà trucar a totes les portes per obtenir el finançament: la de les regions del Llenguadoc-Rosselló i Migdia-Pirineus, la de França i la d'Europa.

El grup de ciutats, en què també hi participen Girona i Figueres, a més dels municipis de l'Estat francès de Montpeller, Narbona, Perpinyà, Tolosa i Besiers, als quals s'hi afegirà properament Carcassona, presentarà una proposta unitària en el si del procés participatiu que ha encetat l'executiu de Nicolas Sarkozy per revifar un projecte que havia quedat estancat, hipotecant la futura connexió per alta velocitat entre Barcelona i París. De moment, però, aquesta única veu no és tan uniforme: tot i que en la primera reunió, celebrada a Barcelona fa quatre mesos, els alcaldes van expressar la seva preferència per una línia mixta, que permetria descongestionar el trànsit de mercaderies a Perpinyà i mantindria el criteri que s'ha seguit en els trams catalans de l'alta velocitat, ahir van ser més prudents. Ni l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ni la seva homòloga a Montpeller i amfitriona ahir, Helène Mandroux, es van mullar sobre aquesta qüestió, es van remetre a la fi del procés i van apel·lar al clàssic argument que «cal deixar treballar els tècnics per triar la millor opció». El motiu és la dissidència de l'alcalde de Besiers i candidat de l'UMP en les properes eleccions regionals del Llenguadoc-Rosselló, Raymond Couderc, partidari de l'opció exclusiva per a viatgers. D'aquí l'acord assolit ahir, en virtut del qual es consensuarà una posició única que es presentarà en forma d'al·legació durant el debat públic que s'obre ara, però sense que això exclogui que cada ciutat presenti, de manera individual, la seva pròpia proposta.

Però tant Hereu com Mandroux, que van fer de portaveus del grup després de la seva segona sessió de treball, van minimitzar aquesta qüestió, i van preferir insistir en la idea que la unió fa la força a l'hora de demanar una infraestructura que en la declaració conjunta subscrita ahir els alcaldes qualifiquen de «fonamental» i de «factor decisiu per al desenvolupament sostenible de les nostres regions i ciutats». I a més, va afegir Hereu, tenint en compte que el tram de Figueres a Perpinyà entrarà en servei a finals del 2010 i que el projecte de la línia Montpeller-Nimes ja està enfilat: la connexió Montpeller-Perpinyà seria la clau de volta. Queda, però, molta més feina. Els alcaldes demanen que s'avanci en els estudis del tram Tolosa-Carcasona-Narbona, i que es prevegi enllaçar-la amb la de Perpinyà a Montpeller per connectar els arcs mediterrani i atlàntic.

De la declaració a l'acció

Hereu va insistir que aquesta segona cimera d'alcaldes per l'alta velocitat suposa «un pas més» que la que es va fer a Barcelona, perquè suposa «passar de la declaració d'intencions a l'acció». Per l'alcalde barceloní, el fet que tres ciutats catalanes puguin intervenir en un procés participatiu sobre una infraestructura que es fa en sòl francès «és un símbol que Europa ha avançat». «Fa 20 anys, això hauria estat impensable.» Ara, va afegir, «és un honor participar-hi».

La propera reunió tècnica del lobby municipalista està prevista dijous que ve, 12 de març. I una de les darreres trobades, encara sense data, se celebrarà a Barcelona. Després, un cop completada la fase de recollida de propostes, tocarà buscar els diners. I també aquí els alcaldes es comprometen a fer de corcons i no conformar-se amb la inversió estatal i regional, sinó que pretenen anar a Brussel·les a demanar fons europeu. «Contra la crisi, nosaltres diem que cal més Barcelona, i també cal més Europa», va etzibar Hereu, que va insistir que invertir en infraestructures té doble benefici: «A curt termini, genera llocs de treball, però també genera oportunitats de futur per a les ciutats.» Avui mateix, Hereu insistirà en aquests arguments en una reunió a Barcelona amb sindicats catalans i del Llenguadoc, que també subscriuran la necessitat d'impulsar aquest últim tram sense definir del corredor Barcelona-París.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 09/03/2009 19:49

Bones,
No sé quina part és de veritat i quina és "trois pour cent".
A primera vista i snese ser irònics, no està malament del tot que totes aquestes ciutats es posin d´acord.
De tota manera, no sobraria poder escoltar el que hagin de dir a València, Castelló, Tarragona/Reus/Salou, Marsella, Avinyó, Valença del Roina, Grenoble, Nimes, Toló, Niça, Ais de Provença, Agen, Montauban, Llemotges, Càors, Bordeus... i per què no, Paris, Madrid i Lyon.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 13/03/2009 10:10

http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... eller.html

La Generalitat defensa un TAV de passatgers i mercaderies a 300 km/h de Perpinyà a Montpeller

El govern participa en el debat francès que triarà traçat i prestacions de la línia

13/03/09 02:00 - Barcelona - xavier miró

El govern català defensa, a l'Estat francès, un tren d'alta velocitat (TAV) de Perpinyà fins a Montpeller amb les prestacions per fer compatibles els trens de passatgers amb els de mercaderies i diverses estacions per poder prestar un servei de trens regionals entre Catalunya i Llenguadoc-Rosselló a partir del 2020. El secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va exposar la posició del govern en la jornada de debat participatiu que tenia lloc ahir a Montpeller per invitació del govern francès.

El govern català ha deixat clar a les autoritats franceses que no expressarà cap preferència sobre el traçat concret a la franja litoral amb dues possibles variants que es planteja per construir la línia de Perpinyà fins a Montpeller. La Generalitat només pretén deixar clar que l'interès comú per als dos països i les regions transfrontereres és una línia capacitada per transportar passatgers i mercaderies, i també preparada per prestar futurs serveis regionals directes o semidirectes entre Barcelona, Girona, Figueres Perpinyà, Narbona, Besiers o Montpeller. Sobre la taula, el debat públic reglat per l'Estat francès per prendre una decisió estableix quatre alternatives pel que fa a prestacions i velocitats. La primera és una línia exclusiva per a passatgers a 320 km/h que respondria al principal interès francès: la mobilitat ràpida de passatgers entre París, Montpeller, Narbona o Perpinyà, escurçant també la durada del trajecte cap a Barcelona o Madrid. La segona proposta ja planteja el transport mixt, però limita la velocitat dels trens de passatgers a 220 km/h. La tercera, per la qual aposta la Generalitat, manté la prestació doble i els trens de viatgers arribarien a la velocitat de 300 km/h. La darrera opció, i la menys preferida per la Generalitat, suposaria només desdoblar la línia de tren convencional actualment existent entre Perpinyà i Montpeller. El govern català ha expressat la seva preferència per donar continuïtat també a les mercaderies entre les dues ciutats tenint en compte que el TAV català hi estarà preparat des de Barcelona a Perpinyà, «tot i haver-hi alguns trams amb força inclinació», i també ho estarà el TAV francès des de Montpeller fins a Lió i París. Des del Departament de Política Territorial s'explica que, de fet, el tram de Barcelona a Montpeller és una unitat encara que es construeixi en dues fases, perquè l'executen governs diferents. L'aposta catalana per la màxima velocitat dels trens de passatgers (300 km/h) compatible amb el pas de combois de mercaderies se sustenta en l'objectiu de fer possible un futur servei regional transfronterer. De la mateixa manera que un dels avantatges del TAV per Catalunya és i serà la comunicació de Lleida, Tarragona, Barcelona i Girona en uns temps màxims d'una hora també ho pot ser en el futur un servei semblant de Barcelona o Girona a Perpinyà, Narbona i Montpeller. Per això, la Generalitat defensa que el traçat tingui estacions no només en aquestes ciutats principals sinó en alguna altra població intermèdia de Perpinyà a Montpeller.

En segon lloc, la preparació de la línia per a les mercaderies té un doble objectiu. El primer –que seria possible des del 2020, quan entrés en servei el tram– és el transport de mercaderies des dels ports de Barcelona i Tarragona i l'aeroport del Prat fins a Montpeller, Lió o París i cap al centre i el nord d'Europa. En segon lloc, obriria la porta a un futur transport de mercaderies entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc. En aquest sentit, cal recordar que el port de Barcelona ha estrenat en aquesta ciutat del Migdia Pirineus la terminal marítima de Tolosa, a la qual ara per ara l'Estat francès no preveu fer arribar el TAV des de la costa mediterrània, però sí, en canvi, des de l'atlàntica. Així, la planificació d'alta velocitat del govern francès preveu només, a la costa mediterrània, la línia Montpeller-Perpinyà, i en canvi ja ha dibuixat la línia fins a Tolosa des de Bordeus. Al costat dels consells regionals de Migdia-Pirineus i Llenguadoc-Rosselló, el govern català dóna suport a una futura línia de TAV entre Narbona i Tolosa a través de Carcassona. En aquest sentit, Nadal ha defensat, en la sessió de treball de Montpeller, que l'augment del transport de mercaderies transfronterer serà impossible en el futur per l'actual via convencional de Puigcerdà. La doble condició de transport de passatgers i mercaderies a 300 km/h Catalunya la defensa amb el president del Llenguadoc-Rosselló i dels alcaldes de Barcelona i Montpeller, tots tres socialistes, però en contra de l'alcalde de Besiers i futur candidat de l'UMP a les regionals de Llenguadoc, que aposta per un TAV només de passatgers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 13/03/2009 17:37

O sigui: Pel que volen fer és, segurament, fer parades a Le boulou, Le Soler i a la Jonquera, sense olvidar-se d'alguns altres pobles del Alt Empordà. Per fi alguna cosa que no sigui 100% AVE.
Guigui ha escrit:Al costat dels consells regionals de Migdia-Pirineus i Llenguadoc-Rosselló, el govern català dóna suport a una futura línia de TAV entre Narbona i Tolosa a través de Carcassona. En aquest sentit, Nadal ha defensat, en la sessió de treball de Montpeller, que l'augment del transport de mercaderies transfronterer serà impossible en el futur per l'actual via convencional de Puigcerdà.
Val, està bé. Juntament amb el túnel de Toses? El que s'està tractant ara és l'AVE per Perpignan, si toca ja proposarem això.
Per mi el més llògic és que, de Perpignan a Montpellier agafin el TAV només per AVE, i el traçat convencional per regionals i mercaderis, com es va fer en el seu dia a la Paris-Lyon. Ara, sempre moltes de les propostes són vàlides per fer aquest traçat però el més fundamental és que es té de fer el més aviat possible, i no cap al any 2030, o el tan nombrat 2020.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 13/03/2009 17:42

tren250 ha escrit:O sigui: Pel que volen fer és, segurament, fer parades a Le boulou, Le Soler i a la Jonquera, sense olvidar-se d'alguns altres pobles del Alt Empordà. Per fi alguna cosa que no sigui 100% AVE.
No. Simplement, estan debatent (curiosament, a banda i banda de la demarcació partidista) si la LAV és mixta o només per a passatgers. I s'aturaria en grans ciutats, on sols ballen algunes com Narbona i Besiers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

tren250

Entrada Autor: tren250 » Divendres 13/03/2009 17:47

Val, perquè aquesta part del tema no m'havia quedat prou clara: Gràcies ;) .



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 20/03/2009 1:42

Bones,
Crec que en principi es parla d´estacions TGV (fora del centre ciutat) a Nimes, Montpeller i probablement Coursan (actualment baixador, entre Narbona i Besiers, però aquesta ubicació no està clara al 100%).
Sète i Agde es queden fora del traçat de la LGV.
L´estació de Montpeller estaria a la zona d´Odysseum, i ja es parla (bé, Georges Frèche en parla...) de perllongament de la l´ñinia 1 del tramvia fins a la futura estació.

La de Nimes crec que cauria prop de la línia Nimes-Aigüesmortes-Le Grau, a Générac, crec...
Narbona seria un cas a estudiar ben de prop, ja que hi confluïran la línia Narbona-Perpinyà, la Narbona-Montpeller, la Narbona-Carcassona-Toulouse... i també la LGV Montpeller-perpinyà-BCN i la futura Narbona-Toulouse-Bordeus.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/07/2009 22:46

http://www.avui.cat/cat/notices/2009/07 ... _66469.php

Hereu demana a la UE que ajudi a tenir TGV entre Perpinyà i Montpeller el 2015

L'alcalde de Barcelona confia avançar cinc anys en la construcció del traçat que connecti amb la xarxa francesa

Agències
Brussel·les
Ult. Act. 22/07/2009 20:24


L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha demanat a la Comissió Europea la seva col·laboració perquè França acceleri els treballs del tram Perpinyà-Montpeller i el tren d'alta velocitat entre Barcelona i Montpeller pugui funcionar a partir de 2015, uns cinc anys abans del previst.

Jordi Hereu i l'alcaldessa de Montpeller, Hélène Mandroux, s'han reunit aquest dijous a Brussel·les amb el comissari europeu de Transports, Antonio Tajani, en representació d'una plataforma de vuit ciutats (Barcelona, Girona, Figueres, Beziers, Montpeller, Narbona, Perpinyà i Tolosa) que reclamen que s'avanci la construcció de la línia.

L'alcalde Hereu s'ha mostrat optimista pel que fa a la possibilitat que la connexió entre Barcelona i Perpinyà estigui enllestida el 2012 i, des de 2014, la línia que ha d'unir Nimes i Montpeller. En aquell moment només quedarien per construir els 150 quilòmetres entre Montpeller i Perpinyà. L'alcalde barceloní ha destacat que "aquests 150 quilòmetres són els que falten per connectar el corredor mediterrani amb el centre d'Europa".

El govern francès ha establert per a 2020 el termini de posada en marxa de la línia d'alta velocitat entre Perpinyà i Montpeller. Hereu ha destacat que, als Alps, el 24 per cent de les mercaderies es transporten en ferrocarril, mentre que als Pirineus el transport de mercaderies no representa més del 2 per cent del total.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Corail Intercités
N4
N4
Entrades: 40

Entrada Autor: Corail Intercités » Dimarts 28/07/2009 12:26

El govern espanyol i les seves institucions haurien de ser bastant més modestes a l'hora de reclamar la LGV francesa, gràcies al retard francès la no-connexió del passat febrer ha quedat en una mera anècdota. D'estar acabada la LGV fins a Perpinyà, el ridícul hauria estat espectacular a ulls de tot Europa.

Precisament a la SNCF és a qui més li convé aquesta LGV independentment de la connexió amb Espanya, Narbonne - Nîmes és un malson de gestió, qualsevol incidència lleu paralitza la regió, i si uns cavalls surten a passejar per la via ni en parlem.

Sortosament els passos de l'obra pública a França són més lents i calculats.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 07/07/2012 13:24

Però s´ha signat el contracte per les obres de la LAV entre Nimes i Montpeller, que inclou les noves estacions de Montpeller-Odysseum-TGV i Nimes-Manduel-Redessan-TGV. Se suposa que les obres s´haurien d´iniciar abans de final d´aquest any 2012.
Aquesta obra, apart de dessaturar el tram Nimes-Montpeller, un dels principals embuts de la xarxa ferroviària francesa, i el principal del Llenguadoc, permetrà escurçar el temps de trajecte al TGV París-Figueres (que imagino que llavors ja serà París-Barcelona). També potser permetrà que els Corail Téoz/Intercités/com-se-diguin-ara que fan la línia Niça-Toulon-Marsella-Montpeller-Narbona-Toulouse-Bordeus es puguin convertir en TGV al haver-hi continuitat AV entre Marsella i Montpeller, que ja és una distància raonable com per escurçar temps de trajecte.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 03/01/2013 16:49

Inici d´obres de la LAV Nimes-Montpeller!!!!!!! :plas :plas :plas :ok :ok

PER FIII!!!

Han començat els treballs preliminars a la zona (desviació de xarxes, excavació arqueològica, etc...).



komatek
N5
N5
Entrades: 86

Entrada Autor: komatek » Dijous 03/01/2013 21:11

Bona notícia! Més informació?



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dijous 03/01/2013 22:57

He encontrado esta información de hoy:

http://www.midilibre.fr/2013/01/02/nime ... 620891.php



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 10/02/2016 9:05

Aprobado el trazado de la nueva línea Montpellier-Perpiñán

La inversión prevista se eleva a unos 5.520 millones de euros

El Ministerio de Transportes francés ha aprobado el trazado y la ubicación de las estaciones de nueva construcción de la nueva línea Monntpellier-Perpiñán que ahora se someterá a encuesta pública.

El trazado aprobado, de unos 150 kilómetros, contempla una plataforma de entre cien y 120 metros de anchura que se ajusta en un 70 por ciento en su recorrido a la del proyecto de interés general aprobado inicialmente en 2009, con modificaciones para reducir su impacto ambiental.

La línea será de tráfico mixto para permitir la continuidad de los servicios internacionales en incluye conexiones con la línea actual en Villeneuve les Béziers y Rivesaltes, próximas a Perpiñán.

Asimismo, se han aprobado dos nuevas estaciones, una en Béziers y otra en Narbona en el lugar denominado Pont des Charettes, mientras que el servicio a la estación de Perpiñán se asegurará mediante la conexión con el trazado antiguo en Rivesaltes.

Imatge

Presupuesto.

El presupuesto de todas las actuaciones aprobadas se eleva a unos 5.520 millones de euros y contempla partidas específicas para asegurar la inserción territorial, patrimonial y medioambiental del proyecto, con especial protección al equilibrio hidráulico, sobre todo en la zona de Aude.
A mediados de octubre del pasado año, la Comisión Europea anunció su intención de destinar 26.000 millones de euros de inversión en el periodo 2014-2020 a proyectos en nuevo corredores transeuropeos entre los que se encuentra la nueva Montpellier-Perpiñán.

La línea que se enmarca en los grandes proyectos ferroviarios que lleva adelante la división de infraestructura de los Ferrocarriles Franceses, SNCF Réseau, permitirá conectar la región del Languedoc-Rosellón con prestaciones de alta velocidad.

Asimismo, el proyecto tiene un componente europeo al inscribirse en la red transnacional definida por la Unión Europea para alta velocidad y mercancías, y convertirá al Languedoc-Rosellón en un nodo de conexión hacia Europa del sur, España e Italia en el Arco Mediterráneo, y Europa del norte, vía Nîmes y Lyon.

http://www.vialibre-ffe.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”