Adéu a l'Estrella Costa Brava i al Catalán Talgo

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Re: Adéu a l'Estrella Costa Brava i al Catalán Talgo

Entrada Autor: awe » Divendres 07/08/2009 19:30

Jordi Freixas ha escrit:I què s'en sap del que es deia de substituir l'Estella per un TrenHotel BCN - Lisboa per via LAV entre BCN i Madrid?
D'una banda, un Talgo IV va a un màxim de 180. Seria un autèntic destorb a capacitat de la LAV, i trigaria més de 4 hores en fer Barcelona - Madrid.

D'altra banda, a quina hora hauria de sortir de Barcelona? Si ara el Lusitània surt a les 22'25 hores, comptem que l'hipotètic Lusitània amb origen a Barcelona arribi a Madrid 15 minuts abans, a les 22'10 (amb 15 minuts d'ús de l'estació, l'Adif no cobra cànon). Restem-hi 4 hores i hauria de sortir de Barcelona a les 18'10. I això sense fer parades pel camí, perquè si en fes encara hauria de sortir abans. Això no és un horari de nocturn ni de conya. Ni retardant la sortida d'una hora tindríem un horari de tren nocturn. Si retardem la sortida de més d'una hora llavors l'arribada seria la que començaria a ser massa tardana

A més a més, estaríem utilitzant la LAV entre les 18'00 i les 22'00 més o menys. És a dir, en hora punta. Tindríem una "tortuga" a 180 per hora durant més de 4 hores en mig de molt de tràfic que vol anar a 250 o 300.

I per si això fos poc, el canon que s'ha de pagar per fer ús de la LAV és elevadíssim.

Ara sumem les pegues. Què ens dona? Un tren lent, tocant els nassos en mig de la LAV en hora punta, car d'explotar per la operadora, gens competitiu com a tren diürn, i amb un horari del tot inadequat com a tren nocturn. On és el sentit de tot plegat? A mi em sembla un desgavell. Fóra més lògic deixar les coses tal com són ara, i qui vulgui agafar el Lusitània que l'agafi a Madrid. El dia que hi hagi material nocturn autoritzat a 250 per hora i que sigui disponible, potser (dic bé "potser").



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 07/08/2009 19:54

A veure... de fer-se hauria de ser amb material serie VII. Però en qualsevol cas, ho vaig comentar perquè era una cosa que s'havia comentat.

D'altra banda... el sol fet de substituir l'Estrella per un Talgo ho trobo una animalada.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 19:57

I jo: No hi ha suficient demanda per un Talgo.
Cal mirar, per això, els exemples Suissoaustrialemanys de trens de nit de 2 pisos.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 07/08/2009 20:02

És que com que es parlava del Costa Brava, i els rumors diuen que el substitut seria un T-IV, no he pensat en res més. Però... Hi ha material nocturn a 250? El T-VII no és a 220 -excepte modificació específica a 250 pels S130-?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 07/08/2009 20:05

Són les locomotores 252 a 220 km/h, si no vaig confós.
En tot cas, són els cotxes TrenHotel que necessitarien tractores 130.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 07/08/2009 22:33

Tractores de S130? No hi ha catenària més enllà d'Àvila! I ni les tractores de 130 ni cap Talgo que no sigui el sèrie IV està homologat a Portugal! Encara m'ho poseu pitjor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/08/2009 22:40

En resum, que la cosa d'un Trenhotel Barcelona-Lisboa no passa de desig ben intencionat disfressat de rumor.

Tot plegat, juntament amb debats sobre altres possibles destinacions que s'han inicat, m'incita a obrir un fil sobre les posibilitats actuals i futures de connexions internacionals per AV, tant diürnes com nocturnes, des de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 12/08/2009 19:45

Segons Forotrenes:
http://www.forotrenes.com/foro/viewtopic.php?f=9&t=4517
He fet bé fotografiant el Costa Brava, perquè creia que es retiraria abans el material que el Talgo.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 22:42

NOTICIOOOOOOOOOOOOON! :D :D :D

Segons la pagina de venta de bitllets de Renfe, el Catalán Talgo ( http://www.catalantalgo.tk/ ) pot ser que es retiri el 5 de Novembre :'(
ElDesi1994 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 05/09/2009 23:16, en total s’ha editat 1 vegada.


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/09/2009 22:49

Doncs jo hi he entrat i no ho sé veure. Com a límit del període de circulació, diu el 12 de desembre, però això no és indicatiu de si després segueix circulant o no.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 22:52

Home segons la web el 5 de novembre hi ha tren i el 6 no. Normalment quan et pases de antelacio et diu el nom de tren i et posa alguna cosa com: "No disponible" o "Tren fuera de horario"


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 05/09/2009 22:54

ElDesi1994 ha escrit:Home segons la web el 5 de novembre hi ha tren i el 6 no. Normalment quan et pases de antelacio et diu el nom de tren i et posa alguna cosa com: "No disponible" o "Tren fuera de horario"
I segons la mateixa web, circula fins al 12 de desembre. Que la venda de bitllets no estigui disponible no vol dir que el tren no circuli.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 22:56

Això no t'ho discuto però jo he mirat aquest migdia i el 6 de novemre ja no sortia.
Deixam-ho mirar :P


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 22:59

:emprenyat No i es, només surt el talgo MARENOSTRUM, EL 12 DE DESEMBRE!!!


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 05/09/2009 23:06

Doncs no se quina pàgina mires... Barcelona - Montpeller



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 23:07

Miro a la Actualitzada, la de venta de Bitllets!


Parlem amb propietat.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 05/09/2009 23:12

Cap de les dues pàgines és garantia de res, ja que poden no estar introduits els trens per a la venda de bitllets. Trobo massa agosarat fer afirmacions amb unes bases com aquestes.



Avatar de l’usuari
ElDesi1994
N7
N7
Entrades: 343
Facebook: Josué Ferrero
Ubicació: Mollet del Vallès
Contacta:

Entrada Autor: ElDesi1994 » Dissabte 05/09/2009 23:18

Tens Rao! ;)

Però es UNA POSSIBILITAT! :pal :tranqui


Parlem amb propietat.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 05/09/2009 23:33

L'altra possibilitat, per a mi molt més plausible, és que avui és 5 de setembre i Renfe no sol vendre res més enllà de dos mesos, encara que diguin que estan ampliant el termini d'antelació de compra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 06/09/2009 15:13

Estrella costa brava R.I.P Que decanse en paz :'(


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”