Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Re: Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 16/12/2009 12:52

He buscado un poco más sobre esta obra, ya lo comentó el mismo autor en SSC y básicamente la obra es esto:

- Supresión de 18 pasos a nivel para evitar accidentes y mejorar la seguridad vial y del tren*
- Reducción de la congestión del tráfico en los vecindarios que rodean el ferrocarril
- Unificación de los barrios separados por las vías
- La nueva estructura permitirá ganar espacio para diversos usos

* La Chuo Line concentra un importante número de suicidios al año, siendo una de las más transitadas del AM de Tokio no pueden permitirse ir parando cada 2x3 para levantar el fiambre

Esquema de la obra:
Imatge
Imatge

En total son 13,1km a realizar en 3 fases:

- Mitaka - Kokubunji (6,2 km): estructura elevada (finalizado, es lo que comento en el comentario anterior)
- Kokubunji - Kunitachi (4,1 km): trinchera
- Kunitachi - Tachikawa (2,8 km): estructura elevada

El proceso para elevar la vía en los dos tramos es el siguiente:
(1) vía existente
Imatge
(2) construcción de una nueva plataforma
Imatge
(3) construcción del viaducto sobre las vías viejas
Imatge
(4) deconstrucción ( :riure ) dela infraestructura provisional
Imatge

Por lo que leo de la fuente, en un futuro (2015) se prevé la cuadriplicación de vías en esta sección de 13km...pero claro, tendrá que ser con un túnel bajo las vías en viaducto por donde circularán los servicios Rapid (y supongo que los servicios Exprés Limitado etc...). Los trenes Local usarán el viaducto.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 16/12/2009 12:57

Nozomi ha escrit:Por lo que leo de la fuente, en un futuro (2015) se prevé la cuadriplicación de vías en esta sección de 13km...pero claro, tendrá que ser con un túnel bajo las vías en viaducto por donde circularán los servicios Rapid (y supongo que los servicios Exprés Limitado etc...). Los trenes Local usarán el viaducto.
I no poden aprofitar l'espai de la plataforma provisional per a col·locar la 3a i 4a via en viaducte, també?

Això és el que té no haver de dependre políticament, social o econòmica de la indústria del totxo: les coses es fan més barates, i tothom se'n beneficia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 16/12/2009 13:40

Ni idea, és una cosa que s'ha comentat però no he vist cap notícia al respecte :nose

Es pot veure com la cosa està prou complicada per fer un segon viaducte, això implicaria d'alguna forma modificar les estacions així que suposo preferiran soterrar les vies dels serveis exprés que tampoc han d'aturar-se a estacions "menors"... encara que com la infraestructura anirà just baix de l'actual jo crec que posaran andanes a totes les estacions "per si de cas" de manera que l'enllaç siga ràpid i eficaç

A Google Maps es pot veure molt bé l'obra i situar-se fàcilment amb els noms en anglès de les estacions:
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=35.7 ... 4&t=h&z=19



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dilluns 21/12/2009 9:33

Curiosa forma d'aprofitar els raïls, a la companyia Seibu

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge

A l'estació de Nakamurabashi (Nerima - Tòquio)

Fotos: http://thankyou2200.blog.so-net.ne.jp/



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 22/12/2009 0:25

Nozomi ha escrit:Curiosa forma d'aprofitar els raïls, a la companyia Seibu
Per això no cal anar al Japó, a Espanya a moltes estacions de pobles petits també n'hi han fanals d'aquest estil, però molt més cutre :D



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dimarts 29/12/2009 1:10

Japó és el paradís! :reve



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 29/12/2009 22:41

A partir de 2011 ha d'entrar en funcionament el tram d'alta velocitat entre Hakata (Fukuoka) - Kumamoto i Shin Yatsushiro de la Kyushu Shinkansen Line. El tren que farà el recorregut serà una versió de l'N700, els emu 700-7000/8000 de 8 cotxes que circularan per la Sanyo Line des d'Osaka fins a Hakata (Fukuoka) i cap al sud fins a Kagoshima a 300 km/h

Imatge

Imatge
Imatge
http://www.trainfrontview.net

I un vídeo en una circulació del tren en proves, com es pot veure, facilitant la feina als fans :D


Ah! eixe color porcellana amb blau clar i or li dona un toc de distinció. El servei s'anomenarà "Sakura" en record del tren que va fer el servei "Sakura" entre Osaka i Kagoshima http://en.wikipedia.org/wiki/Sakura_%28train%29



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/12/2009 22:44

Vinga, ja n'hi ha prou de fer-nos dentetes!!! :'(

Quan fem viatge al Japó? Això s'ha de veure en directe!!!! És gaire car o com a Nova York?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 29/12/2009 23:11

Jo vaig al febrer, 415€ el vol en temporada baixa, que és la millor per viatjar allà perque és menys probable que ploga, és a dir octubre-novembre (momiji, colors de tardor), temps sec en una mica de fresca
Imatge

O al febrer-març-abril (final de l'hivern - sakura), on fa fred (bastant) però no plou gens, fa sol i encara pots veure neu a les parts altes. En funció de la zona pots veure els cirerers florits.
Imatge

El primer cop vaig anar a finals de setembre-octubre, plovia pràcticament cada dia. Els dies de sol més cap a l'octubre.

El segon cop va ser la 2ª quinzena de març, un parell de dies va ploure, un dia va nevar (Kioto) i la resta sol i cirerers florits a Tòquio

I ara vaig la primera quinzena de febrer, fred i neu a les excursions plantejades cap al nord i l'interior.

I les ofertes de vol són quan és la millor época per anar :D I un cop allí, realment no és tan car, en funció del canvi l'any passat era una ganga, ara més o menys podria comparar-se a Europa, encara que en moltes coses per al turista (menjar a restaurants etc...) és molt més barat. Els hotels, si busques no és difícil trobar-ne de molt correctes a preus baixos (comparant Tòquio amb Barcelona) 30 €/nit individual
Nozomi l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 29/12/2009 23:13, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/12/2009 23:12

Qui pogués pillar viatge al febrer!!! Si tingués flexibilitat horària, em sembla que ni m'ho pensava dos cops!!



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 30/12/2009 0:25




Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dijous 31/12/2009 14:23

Enhorabona per aquest tema! :reve

Jo ja havia estat una vegada al Japó (a més de ser-ne un gran fan) i ja havia recorregut bastantes línies Toquiotes; (Yamanote, Yurikamone, Chuo i Ginza, questa ultima de metro), i m' ha entusiasmat veure aquest tema en aquest Fórum.

Domo arigato... )))3


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 14:28

Per als que coneixeu el Japó i Suïssa, ferroviàriament parlant, quin país creieu que té millor servei? O vindrien a ser iguals?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dijous 31/12/2009 15:58

Jo de Suïssa conec l'aeroport de Zurich però el Japó és el paradis dels trens. No sé si al nivell de Suïssa o Alemanya però per al fan és un orgasme continu.

Al igual avisen aquí de quan els nous trens faran circulacions en prova per a que els fans estiguen esperant a l'andana amb els equips (al comentari sobre l'N700-7000 es pot veure, i buscant hi han més videos d'altres fans a la mateixa estació)

Trasllat des de la fàbrica a on siga d'un N700 per carretera:



I si parlem de l'acomiadament d'un tren? expectació por todo lo alto

Últim servei d'un tren nocturn, munió de "tecchan" / dos fragments d'informatius locals





Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge

I per supost, la perfecció en els detalls en un maquinista de cua:



Per no parlar del merchandising. En aquests aspectes, és el regne celestial.

Akemashite Omedetou Gozaimasu! Feliç Any Nou!



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dijous 31/12/2009 16:10

恭賀新年, のぞみくん


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 31/12/2009 16:11

Tony M. Nyphot ha escrit:恭賀新年, のぞみくん
Danke, gleichfalls. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dissabte 02/01/2010 3:23

Tony M. Nyphot ha escrit:恭賀新年, のぞみくん
Em, gràcies :riure

Visca el traductor del Google


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dissabte 02/01/2010 9:43

Al Japó fan aquest rebombori per acomiadar un tren, per donar-li grácies per tots els serveis que ha fet, anys i anys...

I Nosaltres, als Talgo III els vam enviar al Geriátric de la Zona Franca, on segurament els hi farán el suïcidi assistit. :nono


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 19:32

Rafa Monty ha escrit:Al Japó fan aquest rebombori per acomiadar un tren, per donar-li grácies per tots els serveis que ha fet, anys i anys...
Simptomàtic. En canvi, aquí es retiren els 1000 amb nocturnitat i alevosia, diversos exemplars d'un dels metros més monumentals que s'hagi vist mai en tota la història del ferrocarril s'està podrint en diversos magatzems de ferro vell no declarats, i es certifica la defunció dels 111 amb l'argument de la seva "manifesta obsolescència", sense parlar del "Barcelona, al fin libre de tranvías", que no ve de tan lluny i que encara avui té la seva continuïtat retòrica en bajanades com les "ferides urbanes".

I encara tenen la barra de donar-se-les de moderns. Clar, els japonesos són els inventors del CD, de la consola digital i diversos sistemes de producció i gestió econòmica. En canvi, aquí només hem sabut comercialitzar el motxo; el submarí ja era massa. I hi ha qui pretén treure pit amb això...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 02/01/2010 20:16

M'he permès buscar diferents informatius del 30 de novembre de 2008, última circulació després de 44 anys en servei de la sèrie 0 del Tren Bala

Televisió pública NHK - Notícies de les 7 del matí (el principal de l'esmorzar), en directe i amb helicòpter de la sortida de cotxeres a Fukuoka


Televisió pública NHK - Notícies de les 12 del migdia (tancament del butlletí, a partir del minut 8)


Televisió pública NHK - Notícies de les 6 de la tarde, surt el tren en la portada


Televisió pública NHK - Notícies de les 7 de la tarde (el principal de l'hora de sopar), resum de la jornada i història dels 44 anys


[Ferran]I les privades? a les privades què van dir?[/Monegal]

Doncs a les privades van explotar la vena friki amb seguiment dels fans dels trens, com preparen el hobby etc...:




FNN:



Zapping:



I per suposat, va haver cerimònia de comiat a l'andana quan el tren està a punt de marxar a cotxeres per última vegada:



Fa fredor de pensar-ho, se'm posa la gallina de piel i amb la llàgrima a punt de caure de l'emoció.



Respon

Torna a “Ferrocarril en general”