Trens i infraestructura ferroviària al Japó

Serveis de RENFE fora de Catalunya i resta de companyies i països, així com temes ferroviaris sense ubicació geogràfica concreta.
Servicios de RENFE fuera de Cataluña y resto de compañías y paises, así como temas ferroviarios sin ubicación geográfica concreta.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Museu

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 02/01/2010 20:25

I suposo que, seguint la bona tradició d'aquell país, aniria a un senyor museu ferroviari amb secció exclusiva i tot detall d'explicacions...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 02/01/2010 20:44

Segurament, encara que ja hi han unitats de la S0 a diversos museus, el que havia al museu del transport al centre de Tòquio (el podies veure des del carrer) ja no està...estarà al nou i més gran museu del transport a Saitama (nota: visita obligada al febrer)

Altres unitats estaran segurament en altres museus ferroviaris del pais i en un museu de trens a Londres.



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dissabte 02/01/2010 22:19

Nozomi ha escrit:Segurament, encara que ja hi han unitats de la S0 a diversos museus, el que havia al museu del transport al centre de Tòquio (el podies veure des del carrer) ja no està...estarà al nou i més gran museu del transport a Saitama (nota: visita obligada al febrer)

Altres unitats estaran segurament en altres museus ferroviaris del pais i en un museu de trens a Londres.
Molt bon Museu, una perfecta recopil.lació. :anim

(Sóc l' únic que está pensant en Salmerón ara mateix? :) )


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Diumenge 03/01/2010 21:51

Interessant Calendari del Metro de Tóquio que he trobat (i comprat) al White Rabbit Press.

http://www.whiterabbitpress.com/product ... ctid=16651


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Diumenge 03/01/2010 22:20

Mola :D

Per cert, podries contar les teves experiències amb els trens i si tens fotos (fa molts anys que vas anar?)

Gràcies!



Avatar de l’usuari
Rafa Monty
N6
N6
Entrades: 167
Ubicació: Próxima Estació: Vallparadís UPC

Entrada Autor: Rafa Monty » Dilluns 04/01/2010 9:59

Nozomi ha escrit:Mola :D

Per cert, podries contar les teves experiències amb els trens i si tens fotos (fa molts anys que vas anar?)

Gràcies!
Home, anys ni mesos vaig estar-hi, (1 Setmaneta) al Mes de Maig,

Vaig sortir un dijous per la tarda d'el Prat, i viatjo amb el Meu pare, el meu Germá gran i jo, el "enteradillo" dels trens (vaig tindre que organitzar el viatge ferroviáriament). Al arribar a Narita prop de les Set, Migdia hora Japonesa, vaig seguir el plánol que m' havia fet desde Narita fins l' estació de Kasuga, Prop de Ueno, (On estava el nostre hotel). Vam agafar el N.EX de JR, on per primer cop vaig notar que aquí eren les coses molt diferents, La Megafonia, les Pantalles LED, el soroll (o la falta de soroll) dels trens, i el tamany de les estacions, pero no vaig poder estar indiferent respecte a l' estació de Tokyo (Central) on vaig poder fixarme en el disseny de l' estació (Molt mediterránia per cert, em refereixo a l' edifici) i vaig tenir primer contacte visual amb un Shinkansen, (Molt modern, pero jo esperava trobarme amb els típics série 0, :) ) i vam agafar l' estació de Metro de la línia Marunouchi o Vermella, em fixo en les estacions i em recorden bastant a la L1, una mica fosques, i decoració una mica monótona (Estació Marró, Estació Blanca, Estació Marró, Estació Blanca, Estació Marró, ...) pero em va agradar molt més que el Metro de Barcelona, Llástima que estava una mica per culpa del Meu germá gran, que a l' avió no parava el punyetero d' explicarme históries de suïcidis al Metro de Tóquio, i a la Línia Chuo, on més es registraven, i la meva mentalitat s' havia quedat amb "En qualsevol lloc i moment"... vam parar a l' estació de Kasuga, (Conexió amb L.Mite) i vam anar a l' hotel... En el fluorescent de la meva habitació es van quedar els pensaments i comparacions dels trens que havia agafat a Tóquio, i a Barna, pero lo millor venia per davant...
Al endemá seguent, ens va tocar caminar fins l' estació Komagome, on parava la Línia Yamanote, i anant direcció est, fins arribar al nostre destí, Akihabara, on vam estar tot el dia pul.lulant per Botigues, Llibreries, i altres locals on posi "Lliure d' Impostos" :P ... La Línia yamanote em semblava Fácil i intuitiva d' utilitzar, a més de tindre semblançes amb el Metro del Vallés. Per la nit, vam agafar la (per mi, Temida) Linia Chuo, per creuar Tóquio i anar a Shinjuku, la estació Més gran, la mare de mares, on creuen 4 línies de Metro i 4 de JR importants (NEX, Chuo, Sobu, i la Yamanote,) i vaig passar a agafar lo que més m' interessa de les estacions de tren a part dels trens tant siguin Catalans com Japoneses... Fulletons! Molts fulletons! Fulletons de totes les línies de JR i Metro, fulletons i un Mapa del Metro, per guardar de record. Tornem a agafar Yamanote i parem a Sugamo, on agafem la Línia Mite fins Kasuga.
En els 7 dies no vaig passar de Metro, Yamanote, i Chuo alguna vegada, algun viatge excepcionar amb la Yurikamone fins Odáiba, un viatge amb el Monoraíl, pero el meu desig era pujar al Shinkansen, on aniríem fins a Kioto amb Tokaido shinkansen, pero seria l' últim dia, doncs el Dissabte teníem un assumpte pendent, anar a Casa d’ un company de feina del meu Pare (que vivia a Hanzomon desde feia anys) on quedaríem una tarda per parlar, ensenyar fotos, i veure el Madrid-Barça, era el 2 de Maig de 2009, així que podeu endevinar el final i les ganes de rábia d’ estar al Japó quan a casa meva s’ho estaven passant bé, pero aquí també vam trobar Japonesos pitant pel carrer amb banderes blaugrana, :)

Aquesta es la primera part, quan pugi, escric la resta,

Saluts Cordials.


PER QUÉ LI DIUEN "BARCELONA SANTS" SI ESTÁ A TOCAR DE L' INFERN DE PROFUND?

Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dijous 07/01/2010 10:56

Bon relat!

Jo ara no recordo massa els trens que vaig pujar al Japó

Els cops que he anat en Tren Bala, penso que han sigut tots en 300 i pot ser en un 700. Un cop en un Hayate (Series E2). Enguany apuntaré tots els trens detalladament per fer les cròniques .



suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Diumenge 10/01/2010 3:49

Veus aixo i t´asombras i veus que aqui encara estem a anys llum de funcionar a la japonesa. Potser no demanaria mes, pero hi ha algo que te sorprent : no hi veus trens i estaçions grafitajades. Me figuro que no ho fan principalment per educaçio.
La veritat que donan ganes d´anar a Japo ,solament per anar amb aqueststrens.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimecres 13/01/2010 8:50

El proper 13 de març tindrem un nou comiat a les vies japoneses. Suposo que les imatges per despedir l'últim servei del Noto Express entre Tòquio Ueno i Kanazawa (via Omiya - Takasaki - Toyama)

Imatge
Long nose-shaped trains, which are a symbol of Japan's national railway system during the country's rapid economic growth in the 1960s and 1970s, will be decommissioned shortly.

The Noto express train between Tokyo's Ueno Station and Kanazawa Station in Ishikawa Prefecture, the only regular train using the vehicles, will be abolished when the JR group revises its nationwide timetable in March.

Since the trains retain remnants of the Showa Era, railway buffs will likely miss the vehicles and are calling for their preservation.

"The vehicles made history and drastically changed the image of Japanese National Railways trains. I expect that many will regret the retirement of the trains," said 73-year-old railway writer Naoki Tanemura.

Lone-nose limited express trains date back to 1958, six years before bullet trains started on the Tokaido Shinkansen Line between Tokyo and Shin-Osaka stations.

The Series 151, the first such model, made its debut as the Kodama limited express between Tokyo and Osaka, connecting the two big cities in about six hours and 50 minutes. Its travel time was subsequently reduced to 6 1/2 hours.

Previously, most limited express trains had consisted of a locomotive and passenger carriages without engines or motors.

The Series 151 was epoch-making in that passenger carriages were equipped with motors, and paved the way for the development of Series 0 bullet trains.

The Series 151 developed into the Series 181, a powered-up version. The Noto express uses Series 489, which can run on both alternate electric-current and direct-current sections. It was developed based on the Series 181, which only employs the direct-current system.

However, most of these trains have been decommissioned as they are aging. West Japan Railway Co. has only four such trains with long-nose engines, including those used for the Noto express.

After the Noto is abolished, similar trains are also expected to be decommissioned
http://mdn.mainichi.jp/mdnnews/national ... gle+Reader

Com diu l'article del Mainichi Shimbun, va ser el primer servei (amb nom Kodama) exprés entre Tòquio i Osaka abans de la inauguració de la LAV, els trens ja són vells i segurament tindrem imatges de fans i de molta població donant les gràcies "pels serveis prestats" el proper 13 de març.



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Divendres 15/01/2010 23:08

A partir d'aquest any amés, els Shinkansen 300 començaran a ser retirats del servei de manera progresiva i seran substituïts totalment per nous N700. Trist sort per uns trens que no tenen ni 20 anys.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 16/01/2010 0:00

Anda, no sabía nada, ¿tienes más datos? :roll:



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Dissabte 16/01/2010 0:57

En 2007 ya lo anunció el blog Densha Otaku 365 (http://denshaotaku365.canalblog.com/arc ... 11439.html).



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 16/01/2010 1:28

La JR East vient d'annoncer la disparition des voies du shinkansen 300 dans 4 ans!
No sé qué pinta JR East en todo esto pues los trenes de la serie 300 dependen de JR Tokai (JR Central) y JR West :roll: La primera en la frente.

En todo caso, según Wikipedia, lo que sí parece ser es que los N700 en 2011 harán todos los servicios Nozomi en exclusiva, pero alguien tendrá que hacer los Hikari y Kodama...

Así que de momento lo cojo con pinzas o directamente no me lo creo tal y como lo dices, ni hay fuente seria (diario, revista especializada) ni nada por el estilo.



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Dissabte 16/01/2010 13:57

Puede pasar lo mismo que con los Shinkansen 400.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 02/02/2010 9:19

Pues parece que sí, que el fin de la primera generación de Trenes Bala se aproxima poco a poco. ¿Menos gasto tener unos trenes más similares entre sí para el mantenimiento?

Ha parecido el hermanito del nuevo E5 que correrá entre Tokio y Aomori para luego conectar con Hokkaidoen 2025, el nuevo E6 para la línea de Akita. La primera serie en pruebas a partir de julio de 2010. Primeros viajes a 300kph a finales de 2012 y a 320kph un año después. Según Wikipedia los nuevos trenes circularán en la relación Tokio-Akita en exclusiva en marzod e 2014

http://en.wikipedia.org/wiki/E6_Series_Shinkansen

Imatge

Imatge
Green Car

Imatge
Regular

http://www.jreast.co.jp/press/2009/20100203.pdf

No sé qué harán con estos trenes, no tienen ni 15 años :S
Imatge

¿Reconvertirlos a ancho métrico? ¿Venderlos? Los veo demasiado nuevos para liquidarlos y siendo japoneses no creo que lo hagan así como así
Nozomi l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 02/02/2010 9:37, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 02/02/2010 9:36

Y no había caído en la evidencia que los servicios "Mini-Shinkansen" (Akita y Yamagata) circulan acoplados en la LAV de Tohoku, por lo tanto, serán necesarios nuevos trenes preparados para ir a 320kph

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/02/2010 22:34

El morro de dofí és per l'aerodinàmica o també l'aprofiten per a encabir-hi sistemes de tracció? La veritat, és una mica lletjot...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 02/02/2010 23:06

Jo, és l'Avi Pato!!!!!!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimarts 02/02/2010 23:09

Respecte al tren... és lleig de co....s
metring ha escrit:Jo, és l'Avi Pato!!!!!!
Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 15/02/2010 21:36

Quina és la quota de mercat del tren respecte a l'avió? Òbviament, n'excloc relacions tipus Sapporo-Fukuoka o a Okinawa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril en general”