Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: raulitinbcn » Dissabte 07/12/2013 23:18

Algú té els horaris de les circulacions de proves de la 113? Agraeria que el posesiu aqui o me'ls mandeu per un MP.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dilluns 09/12/2013 2:42

@ 122-042-132
Noi, ets un artista! :reve

@ Alf

Que jo sàpiga, al túnel de Balmes, en servei comercial només hi ha hagut pericos (600) i 111. Els pericos varen "inaugurar" la línia. No sé quin material de via i obres hi haurà passat, però segur que hi cabien la plataforma portacarrils fabricada sobre la base de l'automotor 624, els automotors grua Brill de principis de segle XX, i molt probablement també l'automotor de caixa tancada fabricat sobre la base d'una d'aquestes grues.

Per cert, entre els 600 i els 400/500/900, a més dels llums i el nombre de portes, hi ha tres diferències externes:
- 600 resistències sota el tren, 400/500/900 a sobre, com ja s'ha dit.
- 600 pantògraf muntat més baix, 400/500/900 pantògraf muntat a més alçada
- La forma dels testers d'una i altra sèria eren força diferents. No ho sembla gens a la vista, però en són. Els testers dels 600 eren molt més arrodonits. Per això la reixeta de ventilació dels 600 sobresurt per la part superior, i el sostre s'avança per acomodar-la. Precisament, quan varen equipar el cotxe 609 amb equips de granota i el varen integrar en una composició de granotes com a cotxe motor (amb cabina), faltava la fila de seients que tocava a la cabina: no l'hi varen poder posar, no hi cabia. Amb això vull dir que un perico i una granota són molt més diferents del que pugui semblar a primera vista.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 12/12/2013 8:08

Estamos "acabando" el año y aún no se sabe cuándo está previsto que pongan en circulación comercial las unidades 113?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/12/2013 14:47

La respuesta que me dieron preguntando por qué ahora se había optado por comprar trenes nuevos para la L7. Aún así a mi me da mucho tufo a que se pasaron cuatro pueblos al pedir trenes nuevos, que no harán falta tantos para las líneas de Terrassa y Sabadell al no haberse hecho nunca la cola de maniobras. Al no poder reducir el pedido pues llegarían al acuerdo de hacer unos cuantos de un coche menos y así sustituir también las 111 de la L7. Haciendo las cuentas con un pedido ya hecho que no se puede reducir sería obvio que sale más barato trenes nuevos que reformar las 111, pero me parece muy, muy curioso que en EE.UU. reformen (más bien reciclen, ya que se quedaron con poco más que la carrocería) tranvías de hace 65 años (!!!!) porque es más barato que comprar tranvías nuevos, y aquí los números salen en que trenes de hace 30 años ya estan requeteobsoletos y muy caros de mantener...
Pero lo dicho, esa es la impresión que me da a mi que en realidad tampoco tengo ninguna información interna sobre todo esto, es bien posible de que me equivoque yo, y que por diversas cuestiones que no tengo en cuenta realmente salga más barato comprar trenes nuevos. Pero ahí sigue la cuestión de que inicialmente se anunció la compra de 24 trenes para las líneas suburbanas, y de repente nos salen con que una parte de ese pedido son para la L7, después de ya haber anunciado que la L7 se quedaría con las 111 reformadas.
FGC ha escrit:Donem resposta al correu electrònic que ens vau enviar el passat 22 de novembre, a través del qual ens fèieu arribar les vostres observacions.

En referència a la situació que ens plantegeu, hem de dir-vos que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ha avaluat les diferents opcions possibles, entre les quals també es comptava la reforma de les UT-111 que funcionen a la línia L7.

A l'hora de prendre aquesta decisió no només s'ha de valorar el cost inicial -compra enfront de la remodelació-, sinó que també s'ha de tenir en compte l'anomenat cost de cicle de vida (en essència, el que costa mantenir les unitats operatives al llarg de la seva vida útil).

En aquest sentit, hem d'assenyalar que el fet que les UT-111 siguin uns trens concebuts fa més de 30 anys comporta que garantir-ne l'operativitat tingui un cost molt alt.

Finalment, també s'han de considerar altres aspectes com són les prestacions, el confort, la fiabilitat, etc.

Tot això ha fet que, amb una anàlisi multicriteri, s'hagi escollit l'opció d'adquirir trens nous com la més idònia.

Per últim volem comentar-vos que, addicionalment, caldrà descomptar del preu de compra el valor residual de reciclatge dels trens antics que es donin de baixa, ja sigui com a trens sencers o com a peces.

Us agraïm la col·laboració per fer-nos arribar les vostres observacions i us saludem atentament.

Lluïsa Prieto
Coordinadora d'Atenció al Client



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 18/12/2013 15:27

Mi respuesta que le he remitido a la Sra. Prieto. En un mes o así sabremos qué es lo que tienen que decir en su defensa.
Señora Prieto,

Agradezco su respuesta concisa a mi pregunta. Sin embargo lo que usted me comunica se contradice directamente con un comunicado de prensa emitido el día 17 de Abril de 2013 en el que se comunicaba explícitamente que se pedirían 24 trenes de la serie 113 todos de cuatro coches, cito:

"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la flota,
ampliar la capacitat de transport per tractar-se de trens de 4 cotxes en lloc dels
3 actuals, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que
suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de
manera progressiva fins l’any 2015 la major part dels trens de la sèrie 111 de la
línia Barcelona-Vallès. Completada l’entrada en servei dels nous combois, la
flota d’aquesta línia estarà formada per 52 trens –els 24 nous trens de la sèrie
113 i els actuals 22 de la sèrie 112 i 6 de la 111. La inversió prevista per a
l’adquisició dels nous trens supera els 151 MEUR."(http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ns_113.pdf)

En una noticia de Europa Press fechada el 31 de Agosto de 2013, que parte de una entrevista con el Sr. Enric Ticó, se afirmaba:

"L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo."
(http://www.europapress.cat/economia/not ... 14724.html)

De todo esto se extrae que inicialmente no debían sustituirse las unidades 111 en la línea L7, y que esta decisión se tomó con posterioridad al pedido inicial de las unidades 113. Si la empresa siguió desde el inicio el razonamiento que usted detalla se habrían encargado las unidades 114 ya en el pedido inicial. Si se decidió con posterioridad sustituir las unidades de la L7 entonces el pedido inicial tendría que haber sido de sólamente 19 trenes, ya que no habría en ese momento previsión para el pedido de las unidades 114. ¿Por qué inicialmente no se pretendía sustituir las unidades de la L7 si, como me explica, se habían evaluado las diferentes opciones y la adquisición de nuevas unidades era la opción económicamente más viable? ¿Por qué se hizo un pedido de 24 unidades 113 de cuatro coches si, como muestra el ajuste del pedido, sólamente se necesitaban 19 para cubrir las necesidades de las líneas que aceptan trenes de cuatro coches? ¿Y como es posible que en la empresa exista tal falta de previsión como para que se alterase el pedido de los nuevos trenes ya entregado el prototipo y durante el año en el que (según el mismo comunicado de prensa de FGC) se había anunciado que ya entrarían en funcionamiento las unidades 113?

Gracias por su atención.
Atte.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 19/12/2013 20:08

El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 19/12/2013 20:17

:'( :'( :'( :'( :'( :'(



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 19/12/2013 21:52

Ferry1ac1 ha escrit:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 20/12/2013 14:00

Miquel ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.
Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Divendres 20/12/2013 17:11

raulitinbcn ha escrit: Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.
Si preserven alguna unitat no veig cap problema en que venguin algunes peces a gent interessada en el valor històric/sentimental i no només en ferralla que acabarà desapareixent.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 20/12/2013 18:07

Ferry1ac1 ha escrit:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
I quines peces us agradaria tenir?



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 20/12/2013 18:19

raulitinbcn ha escrit:
Miquel ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:El president de FGC ha dit al twitter que les unitats 111 es retiraran el desembre del 2014 i que es farà una subhasta de peces d'una unitat 111 com la que va fer fa un any la SNCF a París.
Això vol dir que les 114 s'entregaran abans que les 113, massa tuf tuf fa tot plegat, fer trens nous per una línia que a la llarga sols necessitarà 3 o 4 trens, i pel temps de viatge de la L7 realment no hi ha excuses de confort que valguin, subhasta a banda, espero que n'en conservin dos o tres.
Si acaba com a la SCNF, serà per ''pijos'' i col.leccionistes de vintage. Abans que això, preferiria que ho donessin a alguna associació.
Em sembla que SNCF en sap una estona de preservar trens en estat de marxa. Veure per exemple la CC6570 de l'associació d'Avingon o la Mikado de l'associació de Toulouse. I no aquí que un tren històric, i el fan anar amb una Ye-Ye en comptes de la Guadix com havia de ser, en el cas del TT Costa Brava. A més a FGC encara no he vist cap 211 preservada, es va dir que en guardarien unes quantes per recanvis per les 111, i amb prou feines han durat 5 anys més. I no parlem de la Monistrol, la Berga o la Olot, i encara menys de les locomotores elèctriques de Núria, de la E1 a la E4, fotent-se de fàstic als tallers de Ribes.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Diumenge 22/12/2013 23:35

Renfe445 ha escrit: I quines peces us agradaria tenir?
Cada vegada que veig una 111 hi penso! Alguna en que surti algun logo bonic, una porta...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 23/12/2013 0:08

O tota la 111!


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 23/12/2013 0:13

Un asiento, son los más cómodos de toda el área metropolitana, yo me lo quedaba como sillón de ver la tele :D



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 26/12/2013 16:52

La primera 113, para febrero de 2014.

Escribí un mail a FGC preguntando por la puesta en servicio de la 113, ya que decían que para el último trimestre de 2013... y como todos vemos, no será asi.

La respuesta de FGC fue:

Hola Ivan, la previsión actual es que entre en servicio para febrero de 2014.

Y digo yo, ya es necesario tantísimo tiempo para homologar un tren tan "simple"? Si se retrasan hasta en esto, como para no retrasarse en otras cosas mas importantes....


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 26/12/2013 17:41

Suposo que en part també es degut a les ampliacions de les línies de Terrassa i Sabadell moutiu del qual n'és la compra.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dijous 26/12/2013 19:00

Puede ser que sea un motivo pero principalmente es para sustituir las 111. La cuestión también es que un amigo mio de Zaragoza me comenta que CAF ya tiene otra unidad lista para entregar a FGC y alstom está construyendo la tercera...


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 26/12/2013 20:53

Lo patético es que no sepan con tiempo ya la fecha exacta de la puesta en servicio, demuestra lo mal organizados que estan. Si hicieran todos bien sus deberes no habría problema de anunciar con certeza la fecha de puesta en servicio, salvo algún imprevisto imprevisible.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 27/12/2013 16:42

Quan és fan proves d'homologació no es pot saber en quin plaç es faran exactament.
Tantmateix potser que esperin a tindre un grapat d'unitats, o bé, que s'obri alguna estació nova allagant el servei amb aquestes unitats.

Tot i que això no es d'aquest forum, però perquè s'entengui. Estic montat un negoci de productes de neteja i jo em faig les pràctiques, cerco els productes, etc. Hi ha productes que amb 20min d'Internet ja tinc una llista de proveidors locals. Algun producte hi he dedicat tres setmanes (no 8 hores diàries, però si una bona estona cada dia) per trobar un trist proveidor proper.
Ja no parlo de les pràctiques que ni puc cumplir un mínim de calendari diari, per imprevistos o altres motius.

El tren no està a punt? Doncs no ho està i prou. Ja ho estarà i podrem pujar-hi aviat. El que importa es que es faci tot bé, sense presses, i que el posin en marxa quan tot estigui ben fet.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”