Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 27/01/2014 20:47

Renfe445 ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
Nació Digital ha escrit:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular :!: :!: :?: :?:

http://www.naciodigital.cat/noticia/642 ... n/circular

Els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) compten amb 24 nous trens que circularan per les línies de Sabadell, Terrassa i Reina Elisenda. Una de les novetats principals dels combois que aquest dilluns al matí han començat a circular són els seus vagons, que deixen d'estar separats i faciliten la mobilitat dels passatgers. De moment, només entren en servei tres trens de la nova sèrie 113, tot i que acabaran substituint els antics de la 111 l'any 2015.

Els nous combois compten amb una distribució semblant a la dels actuals, tot i que hi ha importants millores en la climatització, seguretat i informació. El conductor comptarà amb una cabina més ergonòmica i les prestacions de velocitat i acceleració seran semblants a les dels trens que han circulat fins ara.

L'encàrrec dels nous trens es va adjudicar a l'empresa Alstom-CAF, que començarà a lliurar de manera progressiva els 21 combois restants progressivament en els propers mesos, fins a completar tot l'encàrrec l'any vinent. Alstom en fabricarà un total de dotze en la seva planta de Santa Perpètua de Mogoda, i l'altra dotzena és responsabilitat de CAF, que els enllesteix a Saragossa.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha inaugurat un dels combois a l'estació de Plaça Catalunya, juntament amb el primer tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Barcelona, Joquim Forn, i el president d'FGC, Enric Ticó. El representants han descobert el nom del primer d'aquests trens, que serà el de “Barcelona”, mentre que la resta de combois que entraran en servei pròximament portaran el nom de les altres ciutats per on passen.

La inversió per aquest procés de renovació arriba als 151 milions d'euros, i després de la modernització la flota estarà formada per un total de 46 trens, els 24 nous i els 22 antics de quatre cotxes de la sèrie 112.
Trens d'un sol vagó???? Mare de Déu, la incultura ferroviària... En tot cas, es referiran a trens de 4 cotxes intercomunicats... I si les 112 són "antigues"... què són les 111?
Si les 112 són "antigues", les 111, es pensarà algun incult que serà de l'època de l'Edat Antiga. Però si els 90 semblen que són abans d'ahir...
Em sembla i almenys així ho entenc jo que aquesta vegada antic no es refereix com a antònim de modern i sinònim de vell, sinó que no són els trens més moderns i nous, sinó que és un model més antic que el que es presentava avui (cosa que és totalment certa)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 27/01/2014 21:17

oriolp13 ha escrit:Em sembla i almenys així ho entenc jo que aquesta vegada antic no es refereix com a antònim de modern i sinònim de vell, sinó que no són els trens més moderns i nous, sinó que és un model més antic que el que es presentava avui (cosa que és totalment certa)
Doncs ho podem dir entre cometes. Estic d'acord amb tu.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 27/01/2014 21:28

Nació Digital ha escrit:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular.
Ja no és el fet de dir "vagó" en comptes de "cotxe" —fet malauradament molt comú—, sinó que diguin que en té un de sol. Hem tornat a l'època dels Brill?

Quin enuig de pensar que a aquests inútils els hem pagat la carrera entre tots!



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/01/2014 22:48

Jo les he provat aquest migdia després d'haver esperat gairebé 50 minuts a Catalunya. Finalment ha aparegut la 113.01 fent servei a la S2. L'exterior és molt maco, però com ja hem dit alguns diverses vegades, el frontal es lleig a causa d'aquelles caixes dins la cabina.

El tren compleix per dins és força espaiós, però per la resta força igual, destacar que l'anunci del bip bip portes i la megafonia és la mateix que el de les 112 i se sentia fluixa.
Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar. Les pantalles (que no mostren publicitat ni informatius diversos) hi posen el termòmetre (partit en 2), un gràfic complet de la línia (partit en 2), un altre petit gràfic amb l'estació actual i les quatre o cinc següents (amb les seves correspondències) i quan s'apropa a l'estació apareix el nom de l'estació amb la correspondència. Realment m'ha agradat, tot i que encara te marge de millora, ja podrien anar a Can FMB i ensenyar com es fan les coses bé. :cop

Per cert, la 113.01 és la unitat batejada com "Barcelona". A banda del nom duu un logo on s'hi distingeix l'hotel Vela, l'estatua i la Sagrada Família, jo hagués posat l'escut de la ciutat :?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 27/01/2014 23:09

Miquel ha escrit:Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar.
Cada tren ha sortit per 6,3M€, i escatimen en una cosa que no pot arribar a costar més de 500€ per tren? Jo no crec que els termòmetres siguin quelcom redundant, especialment en una xarxa amb bifurcacions i amb trens que es salten parades.



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 27/01/2014 23:23

Javi M ha escrit:
Miquel ha escrit:Destacar que finalment el tren no compta amb termòmetres, en un principi havia pensat que és mala idea, però amb l'ús força bo (comparat amb els 5000/6000/9000 de FMB) que li han donat no es troben a faltar.
Cada tren ha sortit per 6,3M€, i escatimen en una cosa que no pot arribar a costar més de 500€ per tren? Jo no crec que els termòmetres siguin quelcom redundant, especialment en una xarxa amb bifurcacions i amb trens que es salten parades.
No ho deia pel tema econòmic on certament és millor una planxa de plàstic amb LED, si no de cara a l'usuari, les pantalles són ben distribuïdes i donen la informació que es necessita d'una manera clara, neta i precisa, de moment, l'única pega és que el termòmetre de les pantalles és estàtic i no mostra la parada actual ni les que falten, però se soluciona amb la resta de presentacions que si que mostren aquesta informació. D'aquí que sigui millor que el despropòsit que han muntat al FMB.
En un futur, si es veu que es troben a faltar, es pot posar els adhesius com els que porten les 111, ja que ara el sistema de les 112 no es pot posar.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 28/01/2014 0:06

Adolescent barceloní ha escrit:
Nació Digital ha escrit:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular :!: :!: :?: :?:
Imatge

:D :D :D



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 28/01/2014 12:33

wefer ha escrit:
Adolescent barceloní ha escrit:
Nació Digital ha escrit:Els nous trens d'un sol vagó d'FGC comencen a circular :!: :!: :?: :?:
Imatge

:D :D :D
Ja estaria bé, i de pas ficar les 211 a la S1 i S2


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/01/2014 15:16

Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja de la cabina de control..................desfan l'encant general. Salut!
Fitxers adjunts
IMG_8732petit.jpg
Tota una saga
IMG_8732petit.jpg (80.74 KiB) Visualitzat 6764 cops
IMG_8716petit.jpg
Les tres generacions
IMG_8716petit.jpg (75.57 KiB) Visualitzat 6869 cops
122-042-132 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 28/01/2014 19:23, en total s’ha editat 2 vegades.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 28/01/2014 15:31

Son teus aquests models del trens?


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2179

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 28/01/2014 18:23

122-042-132 ha escrit:Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja del centre de control..................desfan l'encant general. Salut!
Hi han algunes que la fa Alstom i altres CAF, com als Civia?? :o



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/01/2014 19:24

albert28 ha escrit:
122-042-132 ha escrit:Ahir pel vespre vaig provar la 113.01 Alstom i la 113.05 CAF, les dues fent servei S2. Bones sensacions tan estètiques com de confort. Un reestiling millorat de les 112. Únicament els cubs taronja del centre de control..................desfan l'encant general. Salut!
Hi han algunes que la fa Alstom i altres CAF, com als Civia?? :o
12 unitats la Alstom a Santa Perpetua i 12 unitats la CAF a Saragossa. Salut!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/01/2014 19:26

gatvell ha escrit:Son teus aquests models del trens?
Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimarts 28/01/2014 19:52

122-042-132 ha escrit:
gatvell ha escrit:Son teus aquests models del trens?
Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!
M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.

Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 28/01/2014 20:05

Sokjo ha escrit: M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.
Sí tornes a mirar en hi ha uns quants més, però tots no hi caben, n'aniré pujant de mica en mica.

Per les fotos que he estat mirant, sembla que totes les porten aquestes petites càmeres, suposo que com a mesura de seguretat. Salut!



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 29/01/2014 12:30

Sokjo ha escrit:Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg
Tant la 113.01 com la 113.05 la portaven també el primer dia de servei, adjunto fotos, suposo que anirà instal·lada sempre i a totes les unitats.
Adjunto fotos de les dues a Les Planes el dilluns, fent serveis S2 a Sabadell-Rambla:

Imatge

Imatge

Salut! :hola



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimecres 29/01/2014 13:27

Sokjo ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
gatvell ha escrit:Son teus aquests models del trens?
Sí, amb paciència m'he anat construint tota la història dels Ferrocarrils de Catalunya i del Ferrocarril de Sarrià, des de les vaporoses fins al 113. Salut!
M'agradaria veure una foto amb tota la col•lecció, segur que son genials com aquestes tres.

Observant fotografies per internet he trobat aquesta d'en Bernat Borràs es pot veure que a la cabina porten com una càmera de seguretat o quelcom semblant, sabeu si es tracta d'una càmera de vigilància i si sempre esta instal•lada o només la van instal•lar el dia de la presentació (07/06/2013).
http://www.trenscat.com/metrovalles/ima ... 607279.jpg
Con estas cámaras, podrán grabarnos mientras hacemos fotos a las 113... el fotógrafo capturado por una cámara de vídeo.... qué curioso ¡¡ :roll:


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Dijous 30/01/2014 9:48

Bon dia,

Ahir vaig tenir l´oportunitat de pujar a una de les noves unitats 113 de FGC. La meva impressió general és força bona. Deixant les parts mecàniques i elèctriques per als enginyers ja que no m´interessen pas, l´estètica del tren l´he trobada prou encertada. M´ha sorprès positivament la disposició habitual dels seients 2+2 enfrontats combinat amb els 5 seients lineals a banda i banda abans dels pasos entre vagons, deixant un espai força ampli i relativament allunyat de les portes, fet que ajuda a la distribució del passatge. Les baranes de subjecció múltiples a les plataformes d´entrada també representen un millora.
Hi ha, però, un excés de plàstic en l´ambient que trobo que és tradicional a FGC d´ençà de la remodelació dels MAN-Naval-Ferrostahl. No és lleig però trobo que s´ha de saber combinar els materials perquè no doni la sensació de carregament.
La informació a dalt del tren, no sabria dir si és suficient o no. Partint de la base que la informació s´ha de fer pensant en el viatger ocasional que utilitza per primer cop un servei i, per tant, necessita familiaritzar-se amb el sistema, aquesta informació pot quedar-se una miqueta curta i poc entenedora. Tota la informació passa pels monitors repartits al llarg dels trens però la seva presentació és una mica confusa. Els esquemes de línies, com s´ha dit en posts anteriors, és partida en dos i el recorregut del tren s´ha de mirar de baix cap amunt. Em va costar a mi també una miqueta d´entendre´l.
A les portes hi ha un indicador de "amb indicador intermitent porta fora de servei" que s´encenia, de vegades, ahir entre estació i estació.
Per últim, la unitat 113.01 a la sortida de Sarrià duia uns llums intermitents de color blau en cua al costat dels tres vermells habituals. Algú sap què significa?

Salutacions,
MANEL



Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 30/01/2014 14:02

Metropondikas ha escrit: Per últim, la unitat 113.01 a la sortida de Sarrià duia uns llums intermitents de color blau en cua al costat dels tres vermells habituals. Algú sap què significa?
Potser és l'indicatiu de que el tren està amb l'ATP desactivat.


El metro de Barcelona amb motoristes!

quinesglai
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: quinesglai » Dijous 30/01/2014 17:09

FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015

¿¿¿Linea 111????

Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”