TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

TMB i la seguretat dels 9000 (molt bé ! )

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 03/12/2009 20:09

Fa un temps vaig ensenyar-li a un forumaire la sortida d'emergència frontal dels cotxes del funicular de Montjuïc i ara regirant revistes he vist que els nous 9000 disposen de sortida d'emergència frontal. És a dir, la gent podria escapar comodament pel frontal del tren mitjançant una rampa de desplegament automàtic associada a l'ATC. Estem parlant ja que des del CTC es controlin les sortides d'emergència d'un tren de forma remota !!!!

Analitzant aquesta meravella, he arribat a la conclusió que les finestres d'emergència d'aquest tren haurien de ser abatibles automàticament per evitar haver de trencar-les amb el martell per part dels viatgers, element que continuaria dins el tren com a eina suplementària.

Suggereixo als fotracaires més proTMB que ens organitzin un viatge amb simulacre de sortida cames ajudeu-me pel frontal. Jo m'hi apunto !!!! :plas :plas
liniadelRipollés l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 03/12/2009 20:21, en total s’ha editat 1 vegada.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/12/2009 20:16

liniadelRipollés ha escrit:Fa un temps vaig ensenyar-li a un forumaire la sortida d'emergència frontal dels cotxes del funicular de Montjuïc i ara regirant revistes he vist que els nous 9000 disposen de sortida d'emergència frontal. És a dir, la gent podria escapar comodament pel frontal del tren mitjançant una rampa de desplegament automàtic associada a l'ATC. Estem parlant ja que des del CTC es controlin les sortides d'emergència d'un tren de forma remota !!!!

Analitzant aquesta meravella, he arribat a la conclusió que les finestres d'emergència d'aquest tren haurien de ser abatibles automàticament per evitar haver de trencar-les amb el martell per part dels viatgers, element que continuaria dins el tren com a eina suplementària.
En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 03/12/2009 20:23

Permetre obrir manualment un tren per la banda frontal és un risc. Imagino els que fan juguesques de cap de setmana buidant extintors amb una nova paranormalitat seva.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/12/2009 20:46

Aleshores hi ha alguna forma de que la porta no depengui d'una connexió amb la central o d'electricitat? Una bateria? un detector de xoc estil Air-bag?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 03/12/2009 23:54

liniadelRipollés ha escrit:Suggereixo als fotracaires més proTMB que ens organitzin un viatge amb simulacre de sortida cames ajudeu-me pel frontal. Jo m'hi apunto !!!! :plas :plas
A Alstom ja van fer el simulacre, amb posterior simulació per ordinador, i donava que l'evacuació de tot un tren a la seva màxima capacitat per un sol frontal triga entre 5.30 i 6 minuts.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 04/12/2009 2:18

La obertura de la porta frontal requerirà de confirmació per part del CCM. En el cas que fallessin les comunicacions i no hi hagués cap tipus de comunicació del tren amb el CCM, la porta es podrà obrir sense cap impediment.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Diumenge 06/12/2009 11:56

Lluita1714 ha escrit:En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.
Si el vidre pot causar talls és de vital importància, una evacuació que generi una situació de risc addicional i gratuïta és del tot inadmissible.

Per altra banda quin sentit té que el tren es pugui evacuar en sis minuts si aquest temps d'evacuació no és uniforme a tota la via d'escapament? És a dir, també en sis minuts es pot evacuar tota la gent del túnel a l'andana d'una estació?


And now for something completely different...

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 06/12/2009 12:01

Tony M. Nyphot ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:En una situació d'emergència on calgui que la gent corri despavorida pel frontal d'un tren, penso que el que menys importància té és un vidre. Segurament res d'això duri al que hagi de passar El que sí que cal és que el frontal sigui abatible manualment per si fallen els sistemes, per exemple, en cas d'un incendi.
Si el vidre pot causar talls és de vital importància, una evacuació que generi una situació de risc addicional i gratuïta és del tot inadmissible.
?
Això és cert.
També posaria laterals les barres, i no al mig, per tal de facilitar l'evacuació si fos necessari.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 06/12/2009 18:01

Tony M. Nyphot ha escrit:Per altra banda quin sentit té que el tren es pugui evacuar en sis minuts si aquest temps d'evacuació no és uniforme a tota la via d'escapament? És a dir, també en sis minuts es pot evacuar tota la gent del túnel a l'andana d'una estació?
El fabricant del material mòbil no es pot responsabilitzar de possibles mancances de la infraestructura. Per tant, em sembla bé que, per part seva, faci tot el que es trobi en les seves mans per a permetre una evacuació ràpida. I, sigui quin sigui el temps que hom trigui en sortir del túnel, una evacuació ràpida del tren permetrà una evacuació més ràpida en general.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 06/12/2009 18:11

Als extrems de les andanes hi han unes sales que serveixen de refugi en cas d'incendi a l'andana. Aquestes sales comuniquen amb l'altra andana, i a més, tenen una sortida directa a la via.



Avatar de l’usuari
Tony M. Nyphot
N6
N6
Entrades: 221

Entrada Autor: Tony M. Nyphot » Dilluns 07/12/2009 15:33

victorcasta ha escrit:Als extrems de les andanes hi han unes sales que serveixen de refugi en cas d'incendi a l'andana. Aquestes sales comuniquen amb l'altra andana, i a més, tenen una sortida directa a la via.
Moltes gràcies.

El meu comentari anava en el sentit d'evitar colls d'ampolla en una via d'evacuació, que en cas d'emergència poden arribar a ser molt problemàtics perquè poden generar una allau humana per la pressió de la gent del darrera que intenta seguir el ritme que en aquell moment li permet el pas.

Per norma general, una via d'evacuació no s'hauria d'estrènyer en cap punt. D'aquí la meva preocupació.


And now for something completely different...

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”