Acoplament correcte o no?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Acoplament correcte o no?

Entrada Autor: metring » Dijous 17/12/2009 18:14

Avui hem estat a EdF, i hem vist una cosa que ens ha semblat força estranya: A la via 4, hi havia una composició simple de 451, a on estaven els llums encesos, les portes obertes i la gent pujava, ja que faltaven uns minuts per a que sortís. Al cap d'una estona, ha arribat per la mateixa via una altre composició, i s'ha dirigit cap a l'altre per acoplar-se i fer una composició doble. El que jo pregunto és si el procediment ha estat correcte, donat que l'estacionada tenia les portes obertes i pujava gent, i algú es podia haver caigut mentre pujava o a dins, si en aquell moment estava de peu :nose



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 17/12/2009 18:37

La sotregada a l'hora d'acoblar no és tan brusca. No passa res per fer-ho amb portes obertes i amb passatge a l'interior.

Per desacoblar, sí que cal tancar portes.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 17/12/2009 18:49

Quan encara hi havia les 440 de dos cotxes al transpirinenc, era habitual que la 440 que estava captiva durant al dia en el tram Ribes-La Tour baixes fent l'ultim tren de la tarda, i s'acoples a una 440 de 3 cotxes a Ripoll. Per cert no es veritat que sigui necesari tancar portes per desacoplar, ja que ho he vist fer centenars de vegades a Vic tant el les 447 en doble com en les 440 en triple, quan deixaven el tercer tren a Vic, mai tancaven portes, el que feien era desconectar el primer tren i punt.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/12/2009 19:00

Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dijous 17/12/2009 19:17

metring ha escrit:Jo no ho sé com ho veieu, però si en aquell moment algú està pujant a tren, l'acoblament podria fer-lo caure.
Mira aquest video meu (al minut 6.55), i veuras com no és tant brusc. ;)



Dir que en el moment d'aquest acoplament, les portes de la 440.222 (la de l'esquerra) estaven obertes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 17/12/2009 19:21

Com a mínim, jo crec que haurien d'advertir al passatge d'alguna manera, sigui dient que no surtin o que no entrin en el moment clau. Potser si en aquell mateix moment puja algú amb dificultats, o carregat amb un cotxet de nen, etc., per molt que no sigui fort, el pot fer trontollar.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/12/2009 20:57

Excepte alguna experiència una mica brusca ja fa més de 25 anys, les maniobres d'acoblament que he viscut dins un tren han sigut entre suaus i imperceptibles.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 21/12/2009 5:07

Sí, a Vic era ben habitual de veure els acoplaments entre trens que venien de Puigcerdà, i d'altres que es trobaven estacionats a Vic.



Avatar de l’usuari
Archie-250
N6
N6
Entrades: 208
Ubicació: La Roca del Vallès

Entrada Autor: Archie-250 » Divendres 25/12/2009 23:41

Quan venía de València amb el Regional Express, i a Tortosa van acoblar la 470 que finalitza allà i tornar a Barcelona en doble composició es va notar el cop i tal, però no es per fer caure la gent. Les portes estaven obertes i amb la il·luminació corresponent.

Salutacions. :hola


Imatge

Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Diumenge 27/12/2009 14:45

El acoblament de dos trens amb engantxes automàtics pot ser molt brusc o imperceptible, segons la velocitat del tren en martxa, pero en condicions normales (2-3 km/h) si que es nota un leger moviment de la caixa. Per donar un exemple aqui us poso un video de l'acoblament d'una Class 57 a un Pendolino de la Virgin Trains



A Feve els maquinistes font practiques d'acoblament, per que els maquinistes acoblint els trens d'una manera imperceptible als viatgers, tant amb els gantxus scharfenberg, com amb el Alliance Full Size.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 27/12/2009 17:47

I a què era degut aquest acoblament?



Avatar de l’usuari
Pardal
N4
N4
Entrades: 59
Ubicació: Asturies

Entrada Autor: Pardal » Diumenge 27/12/2009 18:16

Els 57 de Virgin es utilisen per fer serveis comercials a Holyhead. El pendolino fa el trajecte desde London fins a Crewe en electric, la 57 li dona tracciò y energia desde Crewe. A mès es utilisen per trens turisticos, traslados de material y socors de trens averiados.




Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 28/12/2009 11:11

Està bé això. Ara bé... tampoc n'estic del tot segur, però el primer video a on apareix aquest acoplament, no tenia pinta de que la via estigués electrificada. És per això que m'havia montat la pel·lícula de que el Pendolino aquest ja era de tracció Diesel.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”