En venda 50 locomotores elèctriques

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

En venda 50 locomotores elèctriques

Entrada Autor: wefer » Divendres 15/01/2010 9:27

Per si teniu quatre estalvis que no sabeu què fer-ne i una mica d'espai al jardí :D

http://www.europapress.es/economia/tran ... 73928.html
Europa Press ha escrit: Renfe pone a la venta 50 locomotoras eléctricas retiradas de servicio comercial

MADRID, 12 Ene. (EUROPA PRESS) -

Renfe ha puesto a la venta un máximo de cincuenta locomotoras eléctricas aptas tanto para trenes de viajeros como de mercancías, pero actualmente retiradas de servicio comercial, en el marco del programa de renovación de material rodante de la operadora.

La compañía ferroviaria venderá estas máquinas tractoras a través de un proceso público, en el que ha fijado el próximo 10 de febrero como plazo límite para recibir propuestas de los interesados a hacerse con este material.

La venta incluye el compromiso de que Renfe Integria, la división de talleres e industrial de la compañía ferroviaria, se encargue del posterior mantenimiento de las locomotoras durante un periodo mínimo de cinco años. No obstante, la máquinas se venderán tras la realización de una gran reforma integral, de la que también se encargarán las instalaciones de Renfe.

Las locomotoras en venta corresponden a las series S/269, S/279 y S/289, todas ellas ya excedentarias, retiradas del servicio comercial que prestaron tanto para transporte de viajeros y mercancías, según el anuncio publicado hoy en el Boletín Oficial del Estado (BOE).

Las ventas de material ferroviario fuera de uso ha formado siempre parte de la estrategia de rotación y renovación del parque de trenes que Renfe lleva a cabo, y muchas de ellas se han cerrado con otros países, fundamentalmente de Latinoamérica.

En 2008 la operadora cerró con Argentina una de las mayores ventas de material de su historia, al acordar la transacción de distintas unidades (locomotoras, automotores, coches y furgones) que supuso un importe de 120 millones de euros. En aquel caso, Renfe también se reservó el derecho a participar en el mantenimiento y rehabilitación del material vendido.

Además de a Argentina, Renfe ha vendido también material a otros operadores y países (Cuba, brasil, Chile, Irán y Túnez, entre otros).

Las ventas se registran en paralelo a las compras de nuevo material que Renfe viene realizando, fundamentalmente en los últimos años, entre las que destacan las inversiones en trenes AVE para explotar las nuevas líneas de Alta Velocidad que se han ido y se irán poniendo en servicio.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 15/01/2010 10:09

Crec que és una porta oberta a les privades. Hi han moltes japoneses que poden fer un bon servei encara si se'ls fa un correcte manteniment i no se les deixa com fa Renfe des de fa anys.

Serà interessant si arribem a veure les japoneses dels colors de les privades com Continental o Acciona.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 15/01/2010 10:28

EL que no entenc es com pretenen vendre les 279 que totes ja han passat pel soplet (excepte les dues preservades) i les 250 que son molt mes potents que les 269 o 289 i que podrien interesar molt mes a les privades, passaran a millor vida igual que les 279. Aqui hi ha alguna cosa que no em quadra i em fa mala espina.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
sigfrid440s
N6
N6
Entrades: 292
Facebook: ssygger
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: sigfrid440s » Diumenge 17/01/2010 12:00

Aixó es una gran noticia! Em treu un petit somriure el saber que hi ha una possibilitat de que aquestes maquines tinguin una segona vida a les nostres vies. En molts païssos les empreses estatals venen les maquines antigues a operadors privats. Es una imatge molt interessant veure una maquina amb 40 anys a les seves esquenes, amb una lluent pintura y treballant com el primer dia. A veure si hi ha sort.
marc ha escrit:EL que no entenc es com pretenen vendre les 279 que totes ja han passat pel soplet (excepte les dues preservades) i les 250 que son molt mes potents que les 269 o 289 i que podrien interesar molt mes a les privades, passaran a millor vida igual que les 279. Aqui hi ha alguna cosa que no em quadra i em fa mala espina.
Es cert, de les 279 només podrien vendre recambis compatibles amb les 269 y les 289tandem.
Les 250 no les venen per que ja no estan en condiciopns de funcionar ni de ser reformades, per desgracia la seva potencia i prestacions no van ser prou bones ni adecuades per al us que es va donar a aquesta serie. En canvi les 269 son unes maquines que encara avui en dia poden donar un servei magnific, i durant molts anys mes.



Avatar de l’usuari
viscaelcat
N6
N6
Entrades: 258
Ubicació: Mataró

Entrada Autor: viscaelcat » Diumenge 17/01/2010 13:23

I quin és el preu de sortida d'aquestes màquines? Jo em compraria un vagó. O sigui, si vulgués muntar una empresa per exemple, faria un restaurant en vagons adaptats per dins per a fer de menjadors.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 17/01/2010 17:04

sigfrid440s no entenc les teves raons per dir que les 250 estan al final de la seva vida i no se'ls pot allargar. Continuo pensant que per tenir uns 10 anys mes que les 289 no vol dir que amb unes petites millores no puguin continuar donant molta guerra. A part els seus equips han donat molts bons resultats i poques averies d'importancia.


De nou al FTC

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”