Tramvia perfecte

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Tramvia perfecte

Entrada Autor: marc » Divendres 12/03/2010 23:59

Fa dies que hi estic pensant, i crec que sera un bon tema de debat. Quin es per a vosaltres el millor tramvia del mon? No tant pel que fa a tarifes, senyalització o funcionament que sempre es pot millorar, sino quin te el millor interiorisme, quin preferiu mes esteticament, quin model de parada us agrada mes...

Començo jo, el meu tranvia perfecte seria un citadis model Barcelona (jo el trobo bufo) o fins hi tot un de doble pis com que que construeixen per Estocolm per canviar una mica, amb la catenaria com la T3 de Paris que es molt discreta o l'APS de Burdeus. Pel que fa a parades de moment no n'he trobat cap d'atractiva pero potser em quedo amb les d'Estrasbourg.


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Diumenge 14/03/2010 0:02

l'IVB d'Innsbruck, no li canviaria pas res.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 14/03/2010 0:12

El tram de Bordeaux m'encanta. Sense catenària, no té cap impacte amb la ciutat, els combois em semblen molt molt macos, que harmonitzen amb la ciutat. Les parades però són força senzilles, i cap de les que conec m'atreu especialment, no hi ha cap que conegui que uneixi funcionalitat i arquitectura. Si de cas algunes parades en superfície del tram parisenc, molt molt àmplies.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Diumenge 14/03/2010 10:58

Doncs jo no acabo d'entendre el problema amb la catenària. Deixant a part que a mi m'agrada, també podria considerar que em molesten les banderoles que es pengen dels fanals, els cartells publicitaris a les voreres, els semàfors quadrats fashion de Barcelona, les façanes brutes i deixades,... Hi han mil coses que poden molestar visualment i que en canvi ningú hi ataca. No serà una excusa per posar trabes, ja que l'opció tipus Bordeaux és sensiblement més cara?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 14/03/2010 11:19

Doncs sí, em molesten els semàfors, però de moment no hi ha cap alternativa. El tramvia pot passar per zones peatonals, on sobren les catenàries, igual que els cotxes i els semàfors, passar per places i altres llocs. Ara pensa que fan un tramvia a la Plaça Sant Jaume (cosa difícil, pels carrers, però bé). No ens agradaria cap catenària que oculti les façanes oi? igual que no ens agradaria un senyal de trànsit al bell mig o un cartell publicitari. En això rau, el menor impacte visual del tramvia de Bordeaux, per car que sigui.

Estèticament, es veuria igual aquesta foto, amb una catenària al mig?
Imatge
(Foto: Alstom)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 14/03/2010 11:34

Lluita1714 ha escrit:Estèticament, es veuria igual aquesta foto, amb una catenària al mig?
Amb uns pals entre les dues vies amb el mateix estil dels fanals del fons, tot i no quedar tan bé, tampoc ho esguerraria tant. Passa que hi ha certes coses per les quals hi ha diners il·limitats, i per altres tot són traves. I el problema rau en què el criteri no és la funcionalitat sinó la suposada estètica o raons més inconfessables.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 14/03/2010 11:43

Raons inconfessables? jo no estic en contra del tramvia com a mitjà de transport, ans al contrari, ni tan-sols estigués en un fòrum de transport. Tu ho has dit, "tot i no quedar tan bé"... estem parlant del "tramvia perfecte". I a mi em sembla una bona mostra d'harmonia entre la ciutat i el transport estèticament. Després d'això, la desigualtat del finançament del transport públic i privat a Catalunya, és un altre tema.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 14/03/2010 12:08

No crec que entrar en el devat de catenaria si, catenaria no sigui una bona idea. Amb tot crec que la inversio de l'ATS tampoc es tant desproporcionada pel nombre d'usuaris que tenen els tramvies, ara be caldria perfeccionar la tecnica, ja que a Burdeus esta tenint molts problemes, fins hi tot l'alcalde ha amenaçat alstom d'obligar-lo a pagar la reconversio de l'ATS a catenaria convencional si no solucionaven els problemes. Tambe es cert que si es fa be la catenaria pot quedar molt dissimulada, en algunes ciutats es dissumulen els suports, ja sigui com a paris amb un diseny fashion que no em sesagrada i dona elegancia o com en altres ciutats que donen una coverta vegetal acolorida a aquests elements. Si es volgues es podria fer una combinació d'elements. A i pel que estic veient caldira millorar les parades, perque si be hem trobat tramvies adequats, les parades de moment estan suspeses. I de plataforma tramviaire quina es millor? jo em decantaria per les compartides amb el bus amb coverta semivegetal que solen utilitzar a alemanya


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 14/03/2010 12:24

Lluita1714 ha escrit:Raons inconfessables?
Com les que fan canviar cada dos per tres el logo de TMB, les que fa cosa de vint anys van arribar a farcir Barcelona de palmeres raquítiques o, ja fa més temps, van fer desaparèixer el tramvia de la ciutat.

En tots aquests casos (i molts més), hi ha algun motiu tècnic que justifiqués aquestes coses?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 14/03/2010 14:46

Guigui ha escrit: Com les que fan canviar cada dos per tres el logo de TMB, les que fa cosa de vint anys van arribar a farcir Barcelona de palmeres raquítiques o, ja fa més temps, van fer desaparèixer el tramvia de la ciutat.

En tots aquests casos (i molts més), hi ha algun motiu tècnic que justifiqués aquestes coses?
Lògicament que no, però ningú diu de convertir el Tram que tenim ara en el sistema ATS. Ara, si que m'agradaria que, en endavant, el tramvia que es faci al centre de la ciutat i més a llocs destacats, sigui amb un sistema semblant (ja es veu que no funciona del tot bé, com diu un company, el sistema existent)


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 14/03/2010 20:52

Hi ha algun sistema que avui pugui substituir la catenaria i que tingui una fiavilitat semblant? L'ATS si us informeu fora la web del constructor (que com es logic ho ha de vendre com un producte a prova de bombes) diu que te força problemes, les bateries de tots es sabut que tenen una vida curta, ara l'emmagatzematge d'energia fisic de caf o el volant d'inercia de alstom algu sap si funcionen be? el primer l'estan provant a Sevilla i el segon a Nice si no m'equivoco


De nou al FTC

marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dimecres 17/03/2010 18:57

el tramvies que circulen amb catenaria entre carrils (ATS?) van equipats també amb bateries? perque?



Avatar de l’usuari
Oriol
N6
N6
Entrades: 218
Ubicació: Cerdanyola del Vallès (Barcelona)

Entrada Autor: Oriol » Dimecres 17/03/2010 20:20

És evident, no Marcel? Que passaria si un cotxe de gasolina no portés gasolina? Doncs si un tramvia té preses de corrent a certs punts, és evident que no podrà avançar sense carregar-se a les estacions, per exemple.


Només els ases viatgen en vagons!
Estació Tancada

alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Dimecres 17/03/2010 20:42

Pel que fa al tramvia de Niça, si no em falla la memoria, té trams amb catenària i trams sense, el que desconec es si en els trams sense va amb bateries o amb algun altre sistema. A tot això, jo per quedar-me em quedo amb el de San Francisco.


Salut



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 17/03/2010 21:56

alkolo89 ha escrit:Pel que fa al tramvia de Niça, si no em falla la memoria, té trams amb catenària i trams sense, el que desconec es si en els trams sense va amb bateries o amb algun altre sistema.
Va amb bateries, en un altre fil vaig penjar vàries fotos dels trams de sense catenària i de transició, aviam si ho trobo.

(Edito: Pàgina 20 d'aquest fil)



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 17/03/2010 23:01

Crec que hi ha una errada quan parleu del sistema d'alimentació patentat per ALSTOM que prescindeix de Catenària aèria, parleu d'ATS i el sistema és l' APS



Francesc del TRAM
N1
N1
Entrades: 7

Entrada Autor: Francesc del TRAM » Dijous 25/03/2010 16:44

Hola a tots!

Com veig que us agradan molt els tramvies, us comento que el TRAM de Barcelona organitza visites per a grups a les seves instal·lacions.

Us deixo el següent enllaç per si voleu més informació:

http://blog.trambcn.com/vols-coneixer-el-tram

GO TRAM!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/03/2010 17:37

Moltes gràcies per la teva informació! Igual n'organitzem una!



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dijous 25/03/2010 21:22

metring ha escrit:Moltes gràcies per la teva informació! Igual n'organitzem una!
Ja que la de Can Tunis no ha arribat a bon port, aquesta seria una bona alternativa. A la web no diu gaire cosa a part de que la visita és d'1h i pot ser matí o tarda.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 25/03/2010 21:50

Doncs vinga, ja he encetat fil a http://transport.cat/viewtopic.php?f=13&t=10634 !



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”