Locomotora Talgo L-9202

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Jacob.CH

Locomotora Talgo L-9202

Entrada Autor: Jacob.CH » Diumenge 08/08/2010 23:07

He llegit en la web de Patentes Talgo sobre aquesta locomotora i diu que pot circular en l'ample espanyol i en el UIC i que també pot circular sota catenària de 3kV i de 25kV.

Això vol dir que pot funcionar en ample UIC a 3000V i en ample ibèric a 25kV??
(serien només les línies electrificades de Portugal)



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Diumenge 08/08/2010 23:39

No crec que hi hagi inconvenient per aquest tema, ja que els dos sistemes de canvi son independents, i en cas que no fos aixi segurament amb unes modificacion senzille seria possible. Si fa mes de 30 anys les 279 i els 432 ja podien canviar de tensio en ample iberic no veig perque aquesta locomotora del segle XXI no ho pot fer. El que ja es un altre tema si es compatible amb els sistemes de seguretat portuguesos.


De nou al FTC

Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Dilluns 09/08/2010 12:28

les 279 també són (o potser eren) bitensió? Creia que només ho eren les 289



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 09/08/2010 15:44

les 279 van ser les primeres bitensio que van circular. Degut al seu bon funcionament i que amb l'avanç del canvi de tensio arreu de la peninsula cada vegada hi havia mes punts de on es necesitava canvi de locomotora van entrar en servei els 432 i les 289, aquestes darreres incorporaven diverses millores respecte les 279


De nou al FTC

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”