Civies: us convencen?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Civies sí, o Civies no

Si, són el millor material mòbil que hi ha hagut mai a la Renfe!
2
4%
Si, estan força bé, pel disseny, espai, adaptació a PMR...
24
47%
Si, sense més
5
10%
Ni fu ni fa
11
22%
Només amb les enganxines taronges
2
4%
No, donen molts problemes (explicar quins)
0
No hi ha cap vot
No, des de que em vaig fotre de cap des d'una considerable alçada
3
6%
No m'agraden les naus de l'espai per les vies dels trens
2
4%
Altres (expliqueu)
2
4%
 
Vots totals: 51
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Civies: us convencen?

Entrada Autor: metring » Dimarts 07/09/2010 18:18

No puc entendre aquesta idea de "repetitivíssimes" 447, que potser no donen servei? De què es tracta, de viatjar en unes unitats que funcionin bé i en la línia adequada, o de veure una desfilada? Val que sempre fa gràcia veure un tren diferent, però tampoc es pot menysprear el que hi ha.

Apart, què té a veure la resta del missatge amb el tema del fil?



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 08/09/2010 0:22

PoLeTe124 ha escrit:[Però el què fot molt, almenys a mi, és que la gent què té que agafar FGC per anar a Martorell, per exemple, jo: D'El Palau fins a Martorell-central, pico amb la meva T10 de 2 zones (tenia pensat colar-m'hi, però al final ho vaig deixar córrer :)
Sant Andreu de la Barca-Martorell es pot fer amb un títol de una zona tant amb FGC com amb Soler i Sauret sempre i quan no vinguis d'un altre mode de transport i no facis després transbord. Es així en tots els trajectes entre dos municipis contigus en zones diferents, excepte si un d'ells és de la zona 1 o és fora de la RMB.

Ja de pas deixo la meva opinió sobre els Civia: de cara al viatger la concepció del tren ja representa una millora respecte a les 447: més lluminós i millor insonorització, però peca, d'una banda, de l'excessiva altura de l'estrep en andanes baixes (prou conegut ja aquest problema) i un altre pega per mi molt important: entre que tanca les portes i arrenca el tren triga uns 10 segons més que les 447. D'altra banda tinc la precepció (ho hauria de comprovar empíricament) que les 447 respecte als Civia en trams repetitius de pujades i baixades constants de velocitat són més àgils, almenys en el trajecte on m'hi trobo, de Montcada i Reixac a Montmeló.

Una altre pega és el tema de les pantalles, on la informació que es dona és millorable i solen fallar bastant sovint. Les tires de LED'S de les 447 també fallen, però menys.

També m'he trobat més sovint que s'avarïi el tren on hi viatjava si era Civia respecte a una 447. Possiblement sigui casualitat.

I finalment, percepció personal, prefereixo anar amb 447 que no en Civia, encara que és la inèrcia d'anys d'estar acostumat a viatjar amb 447. També m'agrada viatjar amb Civia, però.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/09/2010 8:32

Un altre detall: les barres per agafar-se per pujar al tren, estan massa endins, és més fàcil pujar agafant-se de les portes que no pas de les barres.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimecres 08/09/2010 11:37

UT596001 ha escrit: Sant Andreu de la Barca-Martorell es pot fer amb un títol de una zona tant amb FGC com amb Soler i Sauret sempre i quan no vinguis d'un altre mode de transport i no facis després transbord. Es així en tots els trajectes entre dos municipis contigus en zones diferents, excepte si un d'ells és de la zona 1 o és fora de la RMB.
Però igualment, tindria què pagar 2 cops :martell1
Mentres tingui la T10 de 2 zones, només tindré que pagar a Rodalies, però quan se m'acava la T10, tinc què gastar 16€..
En fi, la meva opinió és què són millor els Civia, intento què m'agradin les 447, però no ho aconsegueixo :riure Li he trobat alguna cosa especial, què encara no sé què és, què no deixa "enamorar-me" de les 447. Però el punt negatiu què li tinc al Civia, què al arrencar els primers km/h, o frenar fins quedar-se quiet, és com si el tren tremolés xD



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 08/09/2010 13:18

I lo de les emoticones de riure, quin és el sentit? :?



Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2514
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 08/09/2010 14:59

He viatjat relativament poc en civia, comparat sobretot amb les 447 i les 440 originals i els seus derivats.

Dues percepcions:
1.- L'espai entre seients enfrontats crec que és insuficient. Sembla menor que en les 447 que ja és justet. Tot i que els seients em semblen més còmodes que els de les 447 (res, però, comparat amb els de escai granat dels de les 440 originals o els de tela reversibles de les últimes 440 originals)
2.- Podrien posar una càmera al frontal del tren i emetre les imatges pels monitors de l'interior, amb la informació (propera estació, parades, etc...) sobreimpressionada.

Foto de l'interior amb seients d'escai de les 440 originals: 440 original escai - Listadotren
Foto de l'interior amb seients reversibles de tela de les 440 originals: 440 original tela reversible - Listadotren i 440 original tela reversible - Tranvia però amb fundes de color granat llis.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Dissabte 11/09/2010 12:26

genissimon ha escrit:Podrien posar una càmera al frontal del tren i emetre les imatges pels monitors de l'interior, amb la informació (propera estació, parades, etc...) sobreimpressionada.
Totalment d'acord, les pantalles del civia realment no els hi donen cap utilitat:
- A les estacions on hi ha correspondències no les indiquen a sants, per exemple, enlloc de posar renfe MD i LD simplement posa dos cops el logotip de renfe i es queden tant amples, igual que el metro i FGC que simplement posa que fan correspondència amb trens d'aquelles operadores però en cap moment posa quines línies.
- Fan la mateixa abreviació que a les pantalles led de fora, trobo normal que si a les pantalles de fora no hi cap castelldefels, per exemple, hagin de posar castelldefe. però el que si que no entenc es perquè també ha de posar això a les pantalles on hi cap de sobres fent la lletra una mica més petita (per no parlar de gran. centre, que per posar això podrien posar directament granollers).
- Entre les estacions les pantalles estan en negre quan, com ha dit el genissimon podrien posar una càmera frontal al tren i emetre les imatges a l'interior.
- Amb la mania que te la generalitat amb el canvi de imatge de rodalies, el que no entenc es perquè no posen la R taronja a les pantalles civia quan anuncien les estacions i perquè no canvien C2 per R2 (per exemple).



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dissabte 11/09/2010 18:24

Los que han viajado a las diferentes Mecas del ferrocarril (en Europa varios países, en Asia uno destinado a ser el Alá de las diferentes Mecas) seguramente no les gustarán la mayoría de trenes que circulan por aquí.

A mi el Civia no me gusta un pelo. Me parece muy ostentoso (para decir que es moderno) pero a la hora de la verdad poco o nada práctico. Los trenes de cercanías deberían responder más a un esquema tipo "metro", esto es fácil acceso al tren. Por ello, los trayectos tampoco deberían ser largos. ¿Qué es esto de hacer con material de Cercanías trayectos a Puigcerdà?, ya me parece abominable que pasen de Vilanova-G, Martorell, Terrassa, Granollers o Mataró. Fuera de ese espacio ya deberíamos ver otro tipo de trenes con mejores prestaciones.

En este sentido el Civia me parece un tren anárquico en la disposición de asientos (mejor conseguida en las 447 y similar). Un tren que informa mal, da vergüenza ajena ver la "gran" información que ofrecen las pantallas. Especialmente asusta la modernidad tras volver de un país en el que sus trenes de cercanías sin ser aparentemente tan modernos informan en sus pantallitas en tiempo real del estado de las otras líneas, de las salidas y servicios del andén y estación siguiente, y además del tiempo, de la bolsa y con espacios de publicidad que cobra la compañía. No hablemos del aseo, ese huevo monstruoso que debe ser el doble de grande de lo normal (ocupando espacio del tren) porque vamos, he visto aseos en trenes para PMR que no ocupan lo que ocupa uno en un Civia.

Y finalmente el acceso a los trenes, que es nefasto como en todas las estaciones de la red de Cercanías. El mal ya está hecho, se han subido andenes pero no lo suficiente para una entrada llana porque claro, a saber ese tren, supuestamente de Cercanías en qué estaciones va a parar, no sé, igual llega hasta Tortosa, pero ¿qué hace en Tortosa?. Desde luego si el problema son los Talgo apaga y vámonos. Una vez los trenes de largo recorrido pasen por vías de alta velocidad no hay excusa para esta vez sí recrecer al estilo Barcelona-Vallès todos los andenes de la red.

Un buen tren de cercanías debería ser algo más parecido a estoque no a los modernísimos Civia. Y por supuesto no entiendo las aspiraciones de tener "trenes más modernos" que sirven exactamente para lo mismo: para nada.

Ale, ya me he desfogado. Y no, no me paga nadie.

Saludos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 12/09/2010 23:58

Nozomi ha escrit:Los que han viajado a las diferentes Mecas del ferrocarril (en Europa varios países, en Asia uno destinado a ser el Alá de las diferentes Mecas) seguramente no les gustarán la mayoría de trenes que circulan por aquí.

A mi el Civia no me gusta un pelo. Me parece muy ostentoso (para decir que es moderno) pero a la hora de la verdad poco o nada práctico. Los trenes de cercanías deberían responder más a un esquema tipo "metro", esto es fácil acceso al tren. Por ello, los trayectos tampoco deberían ser largos. ¿Qué es esto de hacer con material de Cercanías trayectos a Puigcerdà?, ya me parece abominable que pasen de Vilanova-G, Martorell, Terrassa, Granollers o Mataró. Fuera de ese espacio ya deberíamos ver otro tipo de trenes con mejores prestaciones.

En este sentido el Civia me parece un tren anárquico en la disposición de asientos (mejor conseguida en las 447 y similar). Un tren que informa mal, da vergüenza ajena ver la "gran" información que ofrecen las pantallas. Especialmente asusta la modernidad tras volver de un país en el que sus trenes de cercanías sin ser aparentemente tan modernos informan en sus pantallitas en tiempo real del estado de las otras líneas, de las salidas y servicios del andén y estación siguiente, y además del tiempo, de la bolsa y con espacios de publicidad que cobra la compañía. No hablemos del aseo, ese huevo monstruoso que debe ser el doble de grande de lo normal (ocupando espacio del tren) porque vamos, he visto aseos en trenes para PMR que no ocupan lo que ocupa uno en un Civia.

Y finalmente el acceso a los trenes, que es nefasto como en todas las estaciones de la red de Cercanías. El mal ya está hecho, se han subido andenes pero no lo suficiente para una entrada llana porque claro, a saber ese tren, supuestamente de Cercanías en qué estaciones va a parar, no sé, igual llega hasta Tortosa, pero ¿qué hace en Tortosa?. Desde luego si el problema son los Talgo apaga y vámonos. Una vez los trenes de largo recorrido pasen por vías de alta velocidad no hay excusa para esta vez sí recrecer al estilo Barcelona-Vallès todos los andenes de la red.

Un buen tren de cercanías debería ser algo más parecido a estoque no a los modernísimos Civia. Y por supuesto no entiendo las aspiraciones de tener "trenes más modernos" que sirven exactamente para lo mismo: para nada.

Ale, ya me he desfogado. Y no, no me paga nadie.

Saludos.
+1



david_jim
N4
N4
Entrades: 65
Facebook: https://www.facebook.com/davidjbd
Ubicació: Sant Celoni
Contacta:

Entrada Autor: david_jim » Dilluns 13/09/2010 0:10

A mi els Civia doncs, en principi, ni fu ni fa. Però m'estimo bastant més una 447. Un matí d'aquests en comptes d'anar al matí en Civia van posar una 447, i es notava la diferència, sobre tot en el temps de tancament de portes i de posar-se en marxa, però a la R2 nord són difícil de veure les 447. Però a més a més, no sé si serà sensació meva o què, però triga més a escalfar-se en dies que fa fred que una 447, perquè alguns dies a l'hivern que agafava els primers trens del dia, notava diferència entre un Civia i una 447.



437.001
N10
N10
Entrades: 4868
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 22/10/2010 17:58

Seria possible 450s amb l´acceleració d´una Civia?



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Divendres 22/10/2010 18:25

metring ha escrit:Rumors sobre incendis? No entenc aquest tipus de coses perquè si...
A la cabina de Civia hi ha un llum que es posa vermell quan hi ha fum a dins del tren i aixo quan es posa a fumar als lavabos li avisa al maquinista que que hi ha fum.



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Divendres 22/10/2010 18:26

david_jim ha escrit:A mi els Civia doncs, en principi, ni fu ni fa. Però m'estimo bastant més una 447. Un matí d'aquests en comptes d'anar al matí en Civia van posar una 447, i es notava la diferència, sobre tot en el temps de tancament de portes i de posar-se en marxa, però a la R2 nord són difícil de veure les 447. Però a més a més, no sé si serà sensació meva o què, però triga més a escalfar-se en dies que fa fred que una 447, perquè alguns dies a l'hivern que agafava els primers trens del dia, notava diferència entre un Civia i una 447.
Si aixo estic d´acord que son molt lents en tancar totes les portes! Millor una 447!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 25/10/2010 8:21

Relacionat indirectament amb els Civia, a la Fira del Tren de Castellar hi havia un expositor amb el nou Civia en H0. Què us sembla a vosaltres? A mi no em desagrada però el frontal no m'ha convençut del tot (encara que a la foto queda prou bé).

http://www.flickr.com/photos/trenscat/5111233490/



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 25/10/2010 22:36

El frontal el veus estrany perquè és el model de CAF, no el d' Alstom que tenim per Barcelona.

;)



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 26/10/2010 8:20

No però no era tant per això com per l'aparença del conjunt del frontal del model quan te'l mires des de davant. Que sàpiga l'única diferència entre un Civia CAF o Alstom és la tapa de l'enganxall.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1357
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 26/10/2010 10:52

Per molts motius, millor una 447, ó fins i tot, en el seu moment, una 440. Salut!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22824
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/10/2010 10:58

Una mica d'argumentació, és a dir, nombrar motius pels quals l'un si i l'altre no?



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dimarts 26/10/2010 19:30

Trenscat ha escrit:No però no era tant per això com per l'aparença del conjunt del frontal del model quan te'l mires des de davant. Que sàpiga l'única diferència entre un Civia CAF o Alstom és la tapa de l'enganxall.
Els topalls, els cargols i abaix del indicador aixo no té els de CAF.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4238
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/10/2010 20:00

UT447Barcelona ha escrit:Els topalls, els cargols i abaix del indicador aixo no té els de CAF.
Segur?



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”