Civies: us convencen?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Civies sí, o Civies no

Si, són el millor material mòbil que hi ha hagut mai a la Renfe!
2
4%
Si, estan força bé, pel disseny, espai, adaptació a PMR...
24
47%
Si, sense més
5
10%
Ni fu ni fa
11
22%
Només amb les enganxines taronges
2
4%
No, donen molts problemes (explicar quins)
0
No hi ha cap vot
No, des de que em vaig fotre de cap des d'una considerable alçada
3
6%
No m'agraden les naus de l'espai per les vies dels trens
2
4%
Altres (expliqueu)
2
4%
 
Vots totals: 51
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Civies: us convencen?

Entrada Autor: metring » Dissabte 30/10/2010 17:52

Per tal de no obrir un altre fil, ho explico aquí.

Ja fa dies que em vaig fixar en uns requadres grisos que hi ha al costat d'alguns seients, no dels del tipus 2+2 sinó dels altres, i ahir vaig obrir un i hi havia un endoll. Ho havíeu vist? Són de 220 v. o d'un altre tipus de corrent? És per fer servir els portàtils?



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 30/10/2010 19:41

victorcasta ha escrit:
UT447Barcelona ha escrit:Els topalls, els cargols i abaix del indicador aixo no té els de CAF.
Segur?
M´equivocat. Perdo!



UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 30/10/2010 19:44

metring ha escrit:Per tal de no obrir un altre fil, ho explico aquí.

Ja fa dies que em vaig fixar en uns requadres grisos que hi ha al costat d'alguns seients, no dels del tipus 2+2 sinó dels altres, i ahir vaig obrir un i hi havia un endoll. Ho havíeu vist? Són de 220 v. o d'un altre tipus de corrent? És per fer servir els portàtils?
Si jo també m´he fixat. La gent a Bélgica feia servir els endolls del tren per recargar als mobils o els portatils i aixo era trens de Rodalies!



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dissabte 30/10/2010 21:02

UT447Barcelona ha escrit:
metring ha escrit:Per tal de no obrir un altre fil, ho explico aquí.

Ja fa dies que em vaig fixar en uns requadres grisos que hi ha al costat d'alguns seients, no dels del tipus 2+2 sinó dels altres, i ahir vaig obrir un i hi havia un endoll. Ho havíeu vist? Són de 220 v. o d'un altre tipus de corrent? És per fer servir els portàtils?
Si jo també m´he fixat. La gent a Bélgica feia servir els endolls del tren per recargar als mobils o els portatils i aixo era trens de Rodalies!
Lo usan los de limpieza para pasar el aspirador, lo que no se si estaran conectados, es decir en el cuadro eléctrico hay un magnetotérmico y no se si lo dejaran subido.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 09/11/2010 8:32

Del 20 minutos d'avui dimarts 9 de novembre:
20 minutos ha escrit:Els Civia redueixen les places amb seient en trajectes d’hora i mitja

Els nous combois que operen a Rodalies tenen 500 places més que els antics,però només el 36,5% del total són per seure-hi

La introducció de trens Civia a les línies de Rodalies entre Barcelona i Vilafranca (Tarragona), Maçanet de la Selva(Girona) i Manresa(Bages) ha suposat la reducció de les places amb seient respecte als models de Renfe més antics. Amb les dades facilitades per la companyia,mentre que els models S-447 de doble composició tenen 540 seients (el 50,8% del total de1.062 places), els Civia de cinc cotxes i doble composició disposen de 554 places amb seient (el 36,5% del total de 1.514 places). 20 minutos ha rebut vàries cartes de lectors «molestos» per haver d’anar a peu dret, per exemple, fins a destinacions com Blanes (La Selva), a una hora i vint minuts de distància de Barcelona i la penúltima estació abans del final del trajecte a Maçanet.Segons Renfe, els trens nous ofereixen «mésalta ocupació,major fiabilitat i més qualitat del servei» i són completament accessibles. Recorden, a més, que el temps mitjà de viatge a Rodalies és de 22minuts. El portaveu d’infraestructures de CiU, Josep Rull, va denunciar que «Renfe té a Catalunya els mateixos combois que a Cercanías de Madrid, on fan trajectes més curts».Segons el conseller del PTOP, Manel Nadal, que ahir va parlar amb usuaris de la línia Portbou-Barcelona pel Twitter, «sabem que hi ha gent que va dreta i estem treballant per millorar això».



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 09/11/2010 10:00

Aquí està: jo m'estimo més tornar del curro amb una 451 que no pas amb això, molt llarg però molt poc seient! :avall



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimarts 09/11/2010 10:13

I per qué la noticia esmenta Manresa si els Civia mai han trepitjat Manresa en servei comercial?I a Vilafranca desde el 6 de Setembre ho fan en ocasions comptades(en servei comercial vull dir)?



Avatar de l’usuari
Nozomi
N8
N8
Entrades: 687

Entrada Autor: Nozomi » Dimarts 09/11/2010 10:14

Es lo que tienen los trenes de supuesto diseño "moderno", entras dentro y todo es anárquico, un día que iba casi solo dentro de un coche de Civia me dedique mentalmente a reconfigurar los asientos. Me salieron más de 60 plazas. Los Civia pierden mucho espacio en tonterías, que si la separación entre asientos por aquí, que si formas redonditas por allí. Un drama.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 09/11/2010 10:22

20 minutos ha escrit:Vilafranca (Tarragona)
20 minut(o)s és el que han dedicat a la geografia en tota la seva vida.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 10/11/2010 12:05

Avui (10/11/10) el "Diari de Terrassa" es fa ressò de l'esmentat (en algun altre post) punt de vista de Ciu sobre els Cívies:

"CiU denuncia que los nuevos trenes de Renfe reducen asientos a la mitad"
"Critica que se utilicen los convoyes de cercanías de Madrid"
"El parlamentario Josep Rull cree que Renfe debería adaptar sus vehículos al servicio de en Catalunya"

"La coalición CiU cuestiona la mejora en el sevicio de trenes que aporta el modelo Civia. (...) Rull, portavoz de infraestructuras de la formación en el Parlament, asegura que los nuevos trenes "tienen menos plazas que los viejos que ofrecían el mismo servicio". Concretamente, Rull denuncia que "Rodalies ha reducido (de media) a la mitad las plazas de asiento por convoy", gesto que atribuye a "la concepción centralista de Renfe".
La compañía utiliza en el servicio de Rodalies en Catalunya "el mismo material móvil que en la red de cercanías de Madrid, donde las distancias son más cortas y los tiempos de trayecto, menores", argumenta la coalición.
Ciu recuerda que en distancias largas (...) se necesitan más asientos y que se priorice el confort, porque son recorridos de más de una hora. La Generalitat, en tanto que autoridad competente, debería pedir a Renfe que adapte su nuevo material móvil a las características del servicio que ofrece en Catalunya.
(...) Rull cree que "de lo que se trata no es de prescindir de los trenes Civia, más modernos y con mayores prestaciones", sino reformarlos para que mejore su oferta de asientos. CiU propone una distribución interna de los trenes similar a los vehículos anteriores, lo que permitiría doblar la oferta de asientos pasando de las 277 plazas que hoy ofrecen los Civia en Rodalies a 546."

El "Diari de Terrassa" completa la informació amb el següent apunt:

"EL DATO: 173 kms. Es el recorrido máximo de Rodalies en Catalunya. La red de Cercanías de Madrid cuenta con recorridos entre los 22 y los 60 kilómetros. En la red catalana, en todos los destinos el tiempo de viaje supera al del coche."



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 10/11/2010 13:44

Pe Jorba ha escrit:Avui (10/11/10) el "Diari de Terrassa" es fa ressò de l'esmentat (en algun altre post) punt de vista de Ciu sobre els Cívies:
[...]
En la red catalana, en todos los destinos el tiempo de viaje supera al del coche."
"Y no hace falta decir nada más..."

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 10/11/2010 16:47

Jo no atribueixo l'aparició dels Civia a Barcelona com a causant d'endarreriments i de que en cotxe es tardi menys, sinó que les infraestructures fan pena (Mercè Sala, què han fet amb les Rodalies?). Sí que hi estic d'acord en les poques places per seure, no li trobo el sentit, i menys si els viatges són llargs. Si encara fossin com a màxim per arribar a Terrassa, etc., val, però a la quinta forca, i la majoria de peu... I també, en lo de la concepció local, a Madrid deuen tenir les andanes més elevades, i s'han limitat a fer els trens per a tota Espanya amb la mateixa alçada, causant moltes molèsties i havent de fer moltes obres per elevar les andanes. Això és portar massa feina.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 10/11/2010 17:03

Els temps dels trajecte i els Civia per mi no tenen res a veure.Si el temps de trajecte és elevat,és culpa de la falta d'infraestrctura,de la nul.la presència de serveis de trens semidirectes i amb poques parades i la falta de variants i trams de 4 vies,i aixó últim a Madrid ho tenen,les distàncies d'algunes línies de Rodalies a Madrid si fa no fa són semblants a Barcelona(la C2 a Guadalajara,la C3 a Aranjuez on circulen Civies,la C8 a Cercedilla i El Escorial).Peró clar a Madrid tenen variants,4 vies i per aixó els trens de punta a punta del trajecte triguen menys que a Barcelona,i la gent si li toca Civia o el tren que sigui i li toca anar a peu encara que la distància sigui llarga el temps de trajecte és menor i no estaràn tanta estona(de temps)de peu com podien estar-ho aquí a Barcelona,ja que a Barcelona els trens "triguen més" i la gent ha d'estar més estona de peu,per tot lo dit anterioment.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 10/11/2010 21:43

Per cert. Sobre la necessitat d'ampliar les places amb seient als Cívies: no entendria que la Generalitat pogués donar per bona la disposició interna dels Cívies tenint en compte la disposició interna i el nombre de places amb seient de les unitats (112, 111) dels Ferrocarrils de la pròpia Generalitat, que recorren distàncies molt més curtes que les línies de Rodalies.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 10/11/2010 22:29

A vegades em pregunto si els seients laterals realment valen la pena.Trobo que al Civies 465 i 465 hi han massa seients laterals.Les 450/451,les 447 més antigues i les 463 no en tenen de seients laterals a l'igual que les 111 i 112 d'FGC,en canvi les 213 sí que en tenen.En lloc de dos/tres seients laterals és pot fer l'habitual seients de 4(2+2),guanyarian alguns seients laterals.

La vergonya més gran en el tema de seients la tenim a València,línia 1 de FGV(o metrovalència diuen els de la Generalitat Valenciana),trens que fan recorreguts de 60-70 quilòmetres,la major part a l'aire lliure i en via única,i tots els trens(4300)que circulen per aquesta línia tenen tots els seus seients en lateral,peró clar són trens pensats com metro,i com la Generalitat Valenciana ven la xarxa d'FGV com un metro quan realment no ho és,doncs passa aixó.Treieu les vostres conclusions.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dijous 11/11/2010 0:32

Hola,

Home, fent la comparativa, potser sí que un Civia és més lent, si més no en relació a les portes -obrir/trancar-, són mooooooolt més lents que l'antic material, 447, 440R... i sobre els estreps de les portes, no en parlem, molts maquinistes diuen que els telescòpics amb molla d'una 447 són una meravella (ràpids i fiables), els del Civia, una birria.
No ho he calculat mai el temps però una 447 triga molt menys en tancar portes i arrencar que un Civia.

:D



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 11/11/2010 13:09

ABB_Traccion ha escrit:Hola,

Home, fent la comparativa, potser sí que un Civia és més lent, si més no en relació a les portes -obrir/trancar-, són mooooooolt més lents que l'antic material, 447, 440R... i sobre els estreps de les portes, no en parlem, molts maquinistes diuen que els telescòpics amb molla d'una 447 són una meravella (ràpids i fiables), els del Civia, una birria.
No ho he calculat mai el temps però una 447 triga molt menys en tancar portes i arrencar que un Civia.

:D
Pel que he anat observant aquest fet repercuteix en que una 447 té més facilitat per recuperar retards, aprofitant temps a l'hora de fer parades a les estacions, i un civia ho té molt més complicat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 11/11/2010 14:23

Per tant, estaríem dient que els Civia empitjoren intrínsecament el servei de rodalia en comparació amb els 447?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 11/11/2010 16:13

Pere ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Hola,

Home, fent la comparativa, potser sí que un Civia és més lent, si més no en relació a les portes -obrir/trancar-, són mooooooolt més lents que l'antic material, 447, 440R... i sobre els estreps de les portes, no en parlem, molts maquinistes diuen que els telescòpics amb molla d'una 447 són una meravella (ràpids i fiables), els del Civia, una birria.
No ho he calculat mai el temps però una 447 triga molt menys en tancar portes i arrencar que un Civia.

:D
Pel que he anat observant aquest fet repercuteix en que una 447 té més facilitat per recuperar retards, aprofitant temps a l'hora de fer parades a les estacions, i un civia ho té molt més complicat.
Home, per diferència d'uns 5-10 segons, tampoc és molta diferència.
Els Civia tarden 11-12 segons en tancar portes i arrancar.
Les 447 uns 8-9 segons en tancar portes i arrancar.



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 11/11/2010 20:33

Las puertas y el peldaño de los civias son eléctricas en cambio el estribo de la 447 es neumático, puede que tarden en cerrar un poco mas pero en cambio son mucho mas seguras.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”