Civies: us convencen?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon

Civies sí, o Civies no

Si, són el millor material mòbil que hi ha hagut mai a la Renfe!
2
4%
Si, estan força bé, pel disseny, espai, adaptació a PMR...
24
47%
Si, sense més
5
10%
Ni fu ni fa
11
22%
Només amb les enganxines taronges
2
4%
No, donen molts problemes (explicar quins)
0
No hi ha cap vot
No, des de que em vaig fotre de cap des d'una considerable alçada
3
6%
No m'agraden les naus de l'espai per les vies dels trens
2
4%
Altres (expliqueu)
2
4%
 
Vots totals: 51
PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Re: Quina sort?

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 30/12/2010 13:11

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=184174#p184174
Guigui ha escrit:
PoLeTe124 ha escrit:Quina sort teniu, de viatjar en Civia per Manresa!!!
Sort de què? De córrer risc de partir-se la crisma en baixar del tren? De veure pantalles infrautilitzades o directament plenes d'errors? D'anar en trens que tenen menys seients que les sèries més antigues?
Estic fins als nassos de què tothom es fiqui amb els Civies, jo també puc treure milers de defectes a les 447, i a qualsevol sèrie, com bé estan dient.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/12/2010 13:24

Els Civies tenen virtuts i defectes. Però precisament per això, no entenc que hi ha qui els esperi com una mena de messies ferroviari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 30/12/2010 15:14

PoLeTe124 ha escrit: Estic fins als nassos de què tothom es fiqui amb els Civies, jo també puc treure milers de defectes a les 447, i a qualsevol sèrie, com bé estan dient.
No es tracta de ficar-se o no amb els Civia, però és que, com totes les sèries, té coses bones i d'altres no tant bones, no és la perfecció, sinó mira el llistat a http://blogspersonals.ara.cat/mobilitat ... o-dolents/



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dijous 30/12/2010 16:11

Peró també es veritat que aqui la majoria nomes feu que resaltar els defectes del civia i les virtuts de les 447, que sembla que tot lo vell sigui millor que lo nou, i per mi simplement es diferent, però no te perquè ser millor o pitjor simplement.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/12/2010 16:14

Si el que és nou no millora el que és vell, és canviar per canviar. I això té un cost que acabem pagant tots, sense res a canvi.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 30/12/2010 18:26

iFercat ha escrit:Peró també es veritat que aqui la majoria nomes feu que resaltar els defectes del civia i les virtuts de les 447, que sembla que tot lo vell sigui millor que lo nou, i per mi simplement es diferent, però no te perquè ser millor o pitjor simplement.
+1. Jo mai m'he ficat amb les 447, però ja m'han tocat tant el què no sona, què ho he acabat fent. CAP TREN és perfecte, ni ho serà, de defectes els té tothom, siguin 440, 440R, 432, 444, 448, 450 (sobretot), 447, 449, 470, Civies...



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 30/12/2010 18:50

Si la puerta del tren no se ajusta a la andana será culpa de no adaptar la andana, no del tren y el civia tiene muchas mejoras respecto a una 447, consume menos energia, esta adaptado a personas en silla de ruedas, el interior es diafano, tiene mucho mejor aislamiento acústico, CCTV y esta mejor iluminado, es modulable, el interiorismo es mejor, los equipos de AA son mas potentes y en teoria se estropea menos, personalmente lo prefiero a una 447 o una 440 y para mi es una mejora, ahora bien para gustos los helados.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 30/12/2010 19:06

470 ha escrit:Si la puerta del tren no se ajusta a la andana será culpa de no adaptar la andana, no del tren y el civia tiene muchas mejoras respecto a una 447, consume menos energia, esta adaptado a personas en silla de ruedas, el interior es diafano, tiene mucho mejor aislamiento acústico, CCTV y esta mejor iluminado, es modulable, el interiorismo es mejor, los equipos de AA son mas potentes y en teoria se estropea menos, personalmente lo prefiero a una 447 o una 440 y para mi es una mejora, ahora bien para gustos los helados.
En una cosa estarem d'acord, i potser en alguna més jo també considero que un civia li dóna mil patades a una 447, a part de les qüestions tècniques que has dit en insonorització suspensió il·luminació, be de fet coses que has dit.

Això no vol dir que una 447 sigui un mal tren, no ho és, encara recordo com la gent defenestrava les 447 al poc d'entrar en servei, amb raó en alguns casos.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 30/12/2010 19:11

Tema andanes: què hi era abans, ergo què era més fàcil adaptar? Una altra cosa és que Renfomentadif decideixi canviar l'alçada de les andanes, cosa altrament lloable, però hi ha maneres i maneres de fer les coses, que no tenen a veure en absolut amb la disponibilitat de diners. Vegeu introducció i posterior supressió de Civies en línies amb estacions no aptes.

Modulabilitat: en què consisteix, perquè encara és hora que vegi un 463 passar a 465 sense pas previ per tallers.

Interiorisme: qüestió de gust, però un tren que disposa de menys places assegudes en el mateix espai que una sèrie anterior per a cobrir trajectes que poden durar més de dues hores, no em sembla la millor solució.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dijous 30/12/2010 19:30

Guigui ha escrit:Tema andanes: què hi era abans, ergo què era més fàcil adaptar? Una altra cosa és que Renfomentadif decideixi canviar l'alçada de les andanes, cosa altrament lloable, però hi ha maneres i maneres de fer les coses, que no tenen a veure en absolut amb la disponibilitat de diners. Vegeu introducció i posterior supressió de Civies en línies amb estacions no aptes.

Modulabilitat: en què consisteix, perquè encara és hora que vegi un 463 passar a 465 sense pas previ per tallers.

Interiorisme: qüestió de gust, però un tren que disposa de menys places assegudes en el mateix espai que una sèrie anterior per a cobrir trajectes que poden durar més de dues hores, no em sembla la millor solució.
Esta claro que con el tema de las andanas no andubieron muy listos, supongo que como el concepto de tren es de Renfe, ya tenian claro que había que modificarlas para adaptarlo, pero como las cosas de palacio van despacio, en cuanto a la modulable, evidentemente que hay que pasar por taller, pero tambien pasan la 440 y la 446/447 y por mucho que quieran no le pueden poner uno o dos coches cosa que en el civia si, en cuanto el interiorismo como tu dices cuestión de gustos y la distribución quizas no sea la mejor, todo es mejorable.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 30/12/2010 19:33

Sobre l'alçada de les andanes és una cosa que s'havia d'haver fet fa molt de temps, molta gent critica el que costa pujar a un civia en una estació amb andanes baixes, però és que pujar a una 447 en una estació així no és gaire més senzill.

El que dius de l'interiorisme suposo que et refereixes als seients de costat, amb les 447 n'hi ha les que els tenen i n'hi ha les que no depenent de quan s'han entregat, amb els civia la veritat no estic gaire posat amb les diferents entregues i versions
Guigui ha escrit:Tema andanes: què hi era abans, ergo què era més fàcil adaptar? Una altra cosa és que Renfomentadif decideixi canviar l'alçada de les andanes, cosa altrament lloable, però hi ha maneres i maneres de fer les coses, que no tenen a veure en absolut amb la disponibilitat de diners. Vegeu introducció i posterior supressió de Civies en línies amb estacions no aptes.

Modulabilitat: en què consisteix, perquè encara és hora que vegi un 463 passar a 465 sense pas previ per tallers.

Interiorisme: qüestió de gust, però un tren que disposa de menys places assegudes en el mateix espai que una sèrie anterior per a cobrir trajectes que poden durar més de dues hores, no em sembla la millor solució.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 30/12/2010 20:15

La modulabilitat dels Civia no consisteix en posar i treure cotxes d'un tren, sinó que, en composició simple o doble, s'aconsegueixen composicions d'entre tres i deu cotxes.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 04/01/2011 10:58

Llegiu a http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... 11#p184411 notícia relacionada amb una altre pujada d'andana per a aquests trens.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/11/2011 20:27

470 ha escrit:
UT447Barcelona ha escrit:
metring ha escrit:Per tal de no obrir un altre fil, ho explico aquí.

Ja fa dies que em vaig fixar en uns requadres grisos que hi ha al costat d'alguns seients, no dels del tipus 2+2 sinó dels altres, i ahir vaig obrir un i hi havia un endoll. Ho havíeu vist? Són de 220 v. o d'un altre tipus de corrent? És per fer servir els portàtils?
Si jo també m´he fixat. La gent a Bélgica feia servir els endolls del tren per recargar als mobils o els portatils i aixo era trens de Rodalies!
Lo usan los de limpieza para pasar el aspirador, lo que no se si estaran conectados, es decir en el cuadro eléctrico hay un magnetotérmico y no se si lo dejaran subido.
Pujo el fil citant aquest missatge, perquè sembla que sí es pot fer servir! Al Twitter:
R1: Carregant el mòbil al tren! No sabia que hi havia endolls #rod1 via @bernatcasares:



alkolo89
N6
N6
Entrades: 164

Entrada Autor: alkolo89 » Divendres 04/11/2011 23:04

metring ha escrit: Pujo el fil citant aquest missatge, perquè sembla que sí es pot fer servir! Al Twitter:
R1: Carregant el mòbil al tren! No sabia que hi havia endolls #rod1 via @bernatcasares:
Els endolls dels Civia són operatius durant els trajectes, en el meu darrer viatge a Madrid i durant el primer dia de vida de la R8 els vaig fer servir tota l'estona per carregar el mòbil o la càmera de fotos.



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dissabte 05/11/2011 1:02

Hi ha un tema que ningú ha comentat (em sembla) i és la seguretat! No em refereixo a que el tren descarrili o no, sino en tema vandalisme, baralles i delinqüents pel tren, als civies hi han càmeres! no sé si graven alguna cosa, pero se suposa que si!
I jo no crec que els 447 siguin millor o pitjor que els Civia, jo penso que les 447 han fet bona feina (i l'estan fent) durant tots aquests anys, pero que arribara un dia, que segurament sera d'aqui uns 2-3 anys, que la meitat de la flota 447 dirà: prou

Ah i un ultim tema: Jo vaig comprovar a Lavern (andanes patètiques) vaig pujar a un civia i costava, vaig pujar a un 447 i també costava (una mica menys, pero no gaire diferència) ara sí, un minusvalid amb cadira de rodes, per exemple, com baixa del tren a Vilafranca del P. si va amb un 447? les 447 no tenen portes per a PMR, i hi han esglaons que una cadira de rodes no pot baixar, en canvi a Vilafranca una persona amb cadira de rodes podria baixar perfectament d'un Civia!



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dissabte 05/11/2011 13:14

vilafranca ha escrit:Hi ha un tema que ningú ha comentat (em sembla) i és la seguretat! No em refereixo a que el tren descarrili o no, sino en tema vandalisme, baralles i delinqüents pel tren, als civies hi han càmeres! no sé si graven alguna cosa, pero se suposa que si!
I jo no crec que els 447 siguin millor o pitjor que els Civia, jo penso que les 447 han fet bona feina (i l'estan fent) durant tots aquests anys, pero que arribara un dia, que segurament sera d'aqui uns 2-3 anys, que la meitat de la flota 447 dirà: prou

Ah i un ultim tema: Jo vaig comprovar a Lavern (andanes patètiques) vaig pujar a un civia i costava, vaig pujar a un 447 i també costava (una mica menys, pero no gaire diferència) ara sí, un minusvalid amb cadira de rodes, per exemple, com baixa del tren a Vilafranca del P. si va amb un 447? les 447 no tenen portes per a PMR, i hi han esglaons que una cadira de rodes no pot baixar, en canvi a Vilafranca una persona amb cadira de rodes podria baixar perfectament d'un Civia!
1. Les càmeres només s'activen si el maquinista vol (la gran majoria passen d'activar-les) En cas de ser activades, les imatges s'enregistren durant un període de 15 dies.
2. En això tens raó, les 447 per a res estan adaptades a PMR. Si per exemple un minusvàlid ha d'agafar el tren a (per exemple) Vilafranca per anar a Martorell (ambdues estacions estan adaptades a PMR), em sembla a mi que s'hi pot passar una eternitat esperant algun Civia per poder pujar-hi.. Com aquell minusvàlid no porti acompanyant i unes quantes persones que l'ajudin a pujar, em sembla a mi que ho té molt magre.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 05/11/2011 14:38

Dues Coses:

Primer:Jo recordo fa anys i anys,el primer any dels Civia a Barcelona(i eren els de CAF)com el maquinista va sortir de la cabina i va dirigir-se al cotxe on hi ha el lavabo i va fer sortir de la cabina dos pallasos que estava a dins fumant el lavabo.Diria que fins i tot en un primer moment el conductor va cridar per megafonia"los dos que estan fumando en el lavabo que salgan".D'alguna manera sabria que hi havia gent tancada i fumant dins el lavabo.Qué hi han càmares als lavabos dels Civia?

Segon:Els Civia podrien fer els Vilafranca-Manresa i Manresa-Vilafranca,ja que no s'aturen a les estacions amb andanes baixes.Peró clar caldria fer algún ajustament d'horaris ja que actualment quan un Vilafranca-Manresa arriba a la capital de Bages,marxa amb un Manresa-Sant Vicenç parant a totes.Caldria canviar aixó.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 05/11/2011 15:05

PoLeTe124 ha escrit:1. Les càmeres només s'activen si el maquinista vol (la gran majoria passen d'activar-les) En cas de ser activades, les imatges s'enregistren durant un període de 15 dies.
A Metro, les càmeres enregistren sempre. I si al cap d'X temps, ningú ha presentat alguna denúncia o reclamació que pugui fer-se servir d'aquelles imatges, s'elimina totalment.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 05/11/2011 15:42

Mako448 ha escrit:Dues Coses:

Primer:Jo recordo fa anys i anys,el primer any dels Civia a Barcelona(i eren els de CAF)com el maquinista va sortir de la cabina i va dirigir-se al cotxe on hi ha el lavabo i va fer sortir de la cabina dos pallasos que estava a dins fumant el lavabo.Diria que fins i tot en un primer moment el conductor va cridar per megafonia"los dos que estan fumando en el lavabo que salgan".D'alguna manera sabria que hi havia gent tancada i fumant dins el lavabo.Qué hi han càmares als lavabos dels Civia?
Càmeres no ho crec, però detector de fums segurament si.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”