Guia de trens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
JordiPM
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Cardedeu

Guia de trens

Entrada Autor: JordiPM » Dissabte 09/10/2010 11:51

Seguint aquest fòrum, i d'altres webs, he anat descobrint els tipus de locomotores que volten per aquestes vies. 440, 447, Civia... Tot i això, en general, vaig molt perdut a l'hora d'identificar els diversos tipus de material ferroviari.

He estat mirant per internet, a veure si existia algun tipus de guia del material ferroviari (com els aficionats als ocells, que tenen unes guies precioses amb les que identificar les espècies i subespècies d'aus, o els aficionats als segells i les monedes, que també en tenen), però no he sabut trobar res en aquest sentit.

Sabeu si això existeix? I, si no, què em recomanaríeu per començar?

Moltes gràcies!



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dissabte 09/10/2010 12:24

JordiPM ha escrit:Seguint aquest fòrum, i d'altres webs, he anat descobrint els tipus de locomotores que volten per aquestes vies. 440, 447, Civia... Tot i això, en general, vaig molt perdut a l'hora d'identificar els diversos tipus de material ferroviari.

He estat mirant per internet, a veure si existia algun tipus de guia del material ferroviari (com els aficionats als ocells, que tenen unes guies precioses amb les que identificar les espècies i subespècies d'aus, o els aficionats als segells i les monedes, que també en tenen), però no he sabut trobar res en aquest sentit.

Sabeu si això existeix? I, si no, què em recomanaríeu per començar?

Moltes gràcies!
A http://www.trenscat.cat trobaràs informació de totes les línies i fitxes dels trens a Catalunya.

A http://www.listadotren.es trobaràs una mena de cens de tots els trens d'Espanya, un per un.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dissabte 09/10/2010 14:12

i la nostra wiki? Sempre ens oblidem de la nostra feina, eh.



JordiPM
N1
N1
Entrades: 7
Ubicació: Cardedeu

Entrada Autor: JordiPM » Dimecres 13/10/2010 12:04

Lluita1714 ha escrit:
A http://www.trenscat.cat trobaràs informació de totes les línies i fitxes dels trens a Catalunya.

A http://www.listadotren.es trobaràs una mena de cens de tots els trens d'Espanya, un per un.
El primer ja el coneixia, i certament està molt bé. A més, és relativament fàcil arribar a trobar la informació que es busca, encara que es tinguin pocs coneixements. El segon no l'havia vist, m'hi passejaré!
El LLOP ha escrit:i la nostra wiki? Sempre ens oblidem de la nostra feina, eh.
Qui no se n'oblida és el senyor Google, ja que m'ha sortit sovint quan buscava informació sobre trastos concrets.

Ara bé, la meva pregunta inicial anava més en la línia d'alguna guia en paper, per a portar a sobre mentre vaig en tren, que a casa som moderns, però no tant... :roll:

Moltes gràcies!



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimecres 13/10/2010 12:43

JordiPM ha escrit:
El LLOP ha escrit:i la nostra wiki? Sempre ens oblidem de la nostra feina, eh.
Qui no se n'oblida és el senyor Google, ja que m'ha sortit sovint quan buscava informació sobre trastos concrets.

Ara bé, la meva pregunta inicial anava més en la línia d'alguna guia en paper, per a portar a sobre mentre vaig en tren, que a casa som moderns, però no tant... :roll:

Moltes gràcies!
No ho deia per tu, ho deia perquè no es la primera vegada que algú demana aquesta mena d'informació, i molt poques vegades s'ha mencionat la nostra wiki com a eina d'informació. I es una eina que ens costa temps a les persones que la fem créixer (cada cop menys, també s'ha de dir) i sap greu que ni tan sols des del fòrum se li faci promoció. Et fa perdre les ganes.
El LLOP l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 13/10/2010 14:20, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimecres 13/10/2010 13:01

El LLOP ha escrit:
JordiPM ha escrit:
El LLOP ha escrit:i la nostra wiki? Sempre ens oblidem de la nostra feina, eh.
Qui no se n'oblida és el senyor Google, ja que m'ha sortit sovint quan buscava informació sobre trastos concrets.

Ara bé, la meva pregunta inicial anava més en la línia d'alguna guia en paper, per a portar a sobre mentre vaig en tren, que a casa som moderns, però no tant... :roll:

Moltes gràcies!
No ho deia per tu, ho deia perquè no es la primera vegada que algú demana aquesta mena d'informació, i molt poques vegades s'ha mencionat la nostre wiki coma eina d'informació. I es una eina que ens costa temps a les persones que la fem créixer (cada cop menys, també s'ha de dir) i sap greu que ni tan sols des del fòrum se li faci promoció. Et fa perdre les ganes.
La Wiki és símbol de feina ben feta i millora continua :plas :plas WIKI :plas :plas


El licor Calisay no se bebe, se saborea

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 21/10/2010 15:15

Una de les millors guies per saber les series, les subsèries, i cadascuna de les unitats, on estàn, la decoració, alguna descripció d'alguna unitat concreta, etc, és Listadotren. ;)
Desprès està la wiki del fòrum, que com ja diuen és una gran feina, i algunes pàgines més. ;)



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”