Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Suïssa, món a part. Reforma Re420 +20 anys de servei.

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dimarts 02/08/2011 13:07

Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 02/08/2011 16:09

Molt bona notícia per les Re420, la meva locomotora suïssa preferida. No se què els deuen haver modificat interiorment (una a la que vaig poder treure un ull a la cabina (des de fora) incloïa una mena d'ordinador o pantalla en un lateral que de ben segur no venia de fàbrica). Exteriorment veig que els han canviat els topalls, leds als fars i la decoració estil Re460, que sincerament, no m'acaba d'agradar.... millor la decoració tot en vermell, verd o la de Cargo.

Si aquestes locomotores rodessin per aquí ja faria anys que estarien totes desballestades.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 02/08/2011 19:08

I quin problema hi ha? Si les mantens i les modernitzes poden ser indefinides. Mira, aquí tens com a exemple el tren de Sóller: des de 1929 utilitzen les 4 mateixes unitats tractores. Passen revisió anual i cada quatre anys una es desmunta completament. Són indefinides.

No estic d'acord que a Suïssa tinguin les ments més brillants. Simplement hi ha una altra mentalitat, per cert força més conservadora que aquí.
ABB_Traccion ha escrit:Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 02/08/2011 19:13

ABB_Traccion ha escrit:La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més.
Ho has entès bé. Concretament, serviran per a remolcar trens de dos pisos i cobrir la demanda en hora punta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 03/08/2011 2:47

Per cert, una d'aquestes va traccionar-me un cop a partir de Ginebra el TrenHotel pantone de Renfe i cantava com....com un tren de Renfe.

Tens un bon curriculum d'opinions ja d'entrada al respecte de la teva (esperem) futura nova empresa. :)

ABB_Traccion ha escrit:Hola!

Avui remenant dins del Facebook de http://www.railcolor.net he trobat una notícia veritablement sorprenent i m'ha quedat clar que Suïssa és un món a part i que Espanya és l'últim mico. (Ja em perdonaran)

La notícia tracta de la sèrie Re420 (o Re 4/4II), unes locomotores construides entre 1968 i 1985 (segons subsèries), i que trenta d'elles seran reformades (si no ho he entès malament, el meu alemany és nul) per donar servei a les S-Bahn de Zurich, amb una nova vida útil de 20 anys més. Bestial. No m'ho puc creure.
Ja han sortit les dues primeres reformades i han quedat precioses:
http://www.bahnonline.ch/wp/36091/s-bah ... 0-lion.htm

Això només passa a Suïssa.
Perque si tornem 'a casa', aquí s'estan deixant morir les 470, les primeres 446 s'estan retirant (a Irún hi ha unes cuantes i a Algodor, o rodalies també) i les 440 ja han passat a millor vida fa temps... per donar-se cops contra la paret... :cop es veu que ens sobren els diners...

Suïssa no tindrà la "flota más moderna de Europa" però al menys tenen les ments pensants més brillants del continent sencer.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 03/08/2011 22:14

liniadelRipollés ha escrit:Per cert, una d'aquestes va traccionar-me un cop a partir de Ginebra el TrenHotel pantone de Renfe i cantava com....com un tren de Renfe.
A mi també, tant a l'anada com a la tornada. A més, la de tornada no duia al frontal l'escut de Suïssa sinó el logo de la SBB (les dues fletxes, com les que li han col·locat al lateral a la Re420 reformada)


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/08/2011 23:19

aim ha escrit:A mi també, tant a l'anada com a la tornada.
I a mi. Com que es tracta d'un servei irregular que, a més transita en part per vies desviades i no passa per la via d'altes prestacions entre Berna i Zuric, no deixa de tenir la seva lògica que l'SBB hi assigni les màquines més antigues i, a priori, amb menys prestacions típiques per a un IC o EC.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

hnfgd

Entrada Autor: hnfgd » Dijous 04/08/2011 2:10

Una y otra vez que Suiza es genial en esto, y en lo otro. Vale que en suiza van bien algunas cosas de los trenes, pero tampoco es el fantástico país de las maravillas ferroviarias, en parte por la propia culpa de los usuarios. Ya parecerá que en suiza haya líneas de cercanías con un recorrido de apx. 1 hora con frecuencias como aqui, de hasta 4 trenes por hora. Yo recuerdo la S16 de Zurich que tiene la increible frecuencia de 1 tren por hora, y eso entre la ciudad más grande, y la ciudad de Schaffhausen, del tanaño de Vilafranca, a un poco menos de una hora de trayecto. Claro, asi no hay problema con que se sume un IR directo por hora, pero eso no es posible aqui, donde la gente se echa a llorar si no tiene un tren a Terrassa (por ejemplo) cada 15 minutos, y luego encima a pedir un semidirecto, que no tendría ni por donde circular con las vías que ya estan tan atrofiadas. Y luego si la R8, con muchos menos pasajeros que la mayoría de otras líneas de cercanías, tiene la frecuencia de un tren por hora, eso es una barbaridad, y eso en suiza nunca ocurriría porque ahi tienen sus locomotoras de los años 60, con las que tienen veinte trenes por hora entre los pueblos más perdidos, y su ops! madre que se lo crea. Y ya se que exagero, pero es muy hartante escuchar queja tras queja sobre los trenes de aqui, que al final de todo estan bastante bien, tenemos las 447 que aparte de los asientos de roca dura estan muy bien, y una frecuencia que da envidia. Y miren ustedes, que no siempre se puede tener todo, a ver si dejamos de idolatrar a suiza, que la hierba siempre esta mas verde al otro lado.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 04/08/2011 6:58

Per no parlar dels trens amb una part doble pis i l'altra de pis únic remolcat per la primera locomotora que tenen disponible.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/08/2011 1:19

hnfgd ha escrit:Yo recuerdo la S16 de Zurich que tiene la increible frecuencia de 1 tren por hora, y eso entre la ciudad más grande, y la ciudad de Schaffhausen, del tanaño de Vilafranca, a un poco menos de una hora de trayecto.
Comptant transbords (que allí sí que són ràpids i efectius, ben a l'inrevés del Renfistan, on cal calcular prop de mitja hora perquè agafar l'enllaç no sigui una quimera) tens tres connexions d'S-Bahn per hora, a més d'una amb IC.

Ara, ja posats a comparar, mira'm connexions entre Calaf i Cervera, i entre Pfäffikon i Arth-Goldau. Gràcies.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metro3001
N5
N5
Entrades: 130

Entrada Autor: metro3001 » Divendres 05/08/2011 12:36

Sense ànims de ser puntillós, el que es vulgui quedar amb el bon servei que ens dona la "nostra" renfe, que es quedi.
Els demés, ja ens complaurem veient com a la resta d´Europa, els trens fan un veritable servei public i per al public.
Jo francament entenc totes les postures, pero un cop es surt d´espanya, un es dona conta de la "joia" que tenim aquí.
Evidentment, no entraré en discusions, ja que jo només he donat la meva opinió i crec francament que tenim MOLT per apendre.
metro3001



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”