Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 13/04/2013 15:06

gatvell ha escrit:També, pot ser, que al tenir aquí, a Europa, la majoria de fabricants de locomotores i vagons, tinguen la tendència o "necessitat" (per a mantenir les empreses) a renovar més sovint el material i en altres països, diguem Argentina, es surt més a compte mantenir uns vagons, a un cost argentí (més barat qeu un cost europeu) que a pagar una vagons nous fabricats a Europa a preus europeus.
Y además de eso también siempre están contentos de dar trabajo en las fabricas de por aquí. Pero en el caso de las 111 considerar su sustitución no es del todo errado. Al menos no tanto como lo es estar sustituyendo buses a los 10 años.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/04/2013 15:55

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=99800

El conseller Vila visita les noves unitats de tren d'FGC per a la línia Barcelona-Vallès

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, visitarà demà dimecres, 17 d’abril, les noves unitats de tren que ha adquirit FGC per a la línia Barcelona-Vallès.

La visita tindrà lloc, a les 12.15 hores, al Centre Operatiu de Control d’FGC de Rubí (C.Antoni Sedó, s/n).
17-04-2013 12.15 | Centre Operatiu de Control d'FGC de Rubí (c. Antoni Sedó, s/n) | Rubí (Vallès Occidental) | Barcelona
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, visitarà les noves unitats de tren que ha adquirit FGC per a la línia Barcelona-Vallès.



Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: Sanato » Dimarts 16/04/2013 19:39

M'han encantat les fotos, ara fa 32 anys (sortint jo de l'escola, per a més dades) recordo haver vist com baixaven les 111 de la Via Augusta als tallers de Sarrià... Llàstima que no hi tingués càmara en aquella època :'(


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 16/04/2013 20:40

Avui sobre les 09'20 passava un camió gòndola amb una caixa de 113, acabada i pintada, per l'AP7 sentit sud més o menys a l'alçada de Ripollet. Jo anava conduint en sentit contrari i amb força tràfic, per tant m'ha estat impossible de fer cap foto.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/04/2013 13:32

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ns_113.pdf

El conseller Santi Vila visita les noves unitats de tren d’FGC per a la línia del Vallès

• El conseller de Territori i Sostenibilitat ha visitat avui al Centre
Operatiu de Rubí (COR) d’FGC la primera de les 24 noves unitats
que s’aniran incorporant fins al 2015

• Pròximament, s’iniciarà un període de proves de circulació en
horari nocturn i es preveu que els primers trens comencin a
donar servei aquesta tardor

• Els nous combois, que suposen una inversió de 151 MEUR,
permetran modernitzar la flota, ampliar la capacitat de transport,
reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda dels
perllongaments de Terrassa i Sabadell


El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat aquest matí,
acompanyat pel president d’FGC, Enric Ticó, la primera de les 24 noves unitats
de tren que circularan per la línia Barcelona-Vallès, al Centre Operatiu de Rubí
(COR) d’FGC. Els primers cotxes de la nova unitat, de la sèrie 113, van arribar „
als tallers de Rubí d’FGC el passat 8 d’abril, procedents de la fàbrica d’Alstom a
Santa Perpètua de Mogoda. Properament, aquesta unitat començarà les
proves de circulació pel Metro del Vallès, que es realitzaran en horari nocturn i
quan hagi finalitzat el servei comercial.

L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la flota,
ampliar la capacitat de transport per tractar-se de trens de 4 cotxes en lloc dels
3 actuals, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que
suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de
manera progressiva fins l’any 2015 la major part dels trens de la sèrie 111 de la
línia Barcelona-Vallès. Completada l’entrada en servei dels nous combois, la
flota d’aquesta línia estarà formada per 52 trens –els 24 nous trens de la sèrie
113 i els actuals 22 de la sèrie 112 i 6 de la 111.
La inversió prevista per a
l’adquisició dels nous trens supera els 151 MEUR.

Trens més moderns i confortables
Els nous trens de la sèrie 113 incorporen els últims avenços tecnològics i
permetran millorar les condicions de confort per als usuaris. De les seves
característiques, en destaquen:

• Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes
construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 780
persones.

• Interior: l’interior serà diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre
cotxes. Els elements de mobiliari i decoració seran de màxima seguretat
i confort.

• Ergonomia: l’ergonomia de la cabina oferirà més amplitud i més confort
per al conductor.

• Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament
acústic òptim, aportarà un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.

• Seients: distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb
seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment,
amb una capacitat de transport de 780 persones entre assegudes i
dempeus.

• Accessibilitat: seran trens completament accessibles per a tothom, com
la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla
distribuïdes al llarg del tren.

• Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració seran les
mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la „
línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que
permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena.
Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i estan
preparats per a la conducció assistida tipus ATO.

• Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació,
senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un
sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació
d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de
Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia
GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb
pantalles planes, megafonia, interfonia, entre d’altres.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 17/04/2013 14:35

Ara sembla que queda més clar que es queden unes quantes 111 (6) per a la línia de Balmes. Es guarden els components electrònics que es puguin reaprofitar de les que hagin de caure, més el que es guardés de les 211 i es mantenen bé durant molts anys.

Més endavant, s'haurà de decidir entre adquirir una flota separada i amb especificació exclusiva per a L7, cosa que n'augmentaria el preu o afrontar una gran obra i ampliar totes les instal·lacions de la línia de Balmes. Si bé tindria un cost de realització elevat, s'hauria de fer números si aquesta inversió s'amortitzaria puguent fer comandes "generals" i que tot el material sigui interoperable.

I una curiositat: algú sap si ronda un dossier tècinc que sigui públic amb les mesures i demés coses d'aquests 113? Ho dic per si fóra possible, que es fés una variant adaptada de 3 cotxes del 113.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 17/04/2013 14:43

Ostras, rectifico algunas cosas que he dicho defendiendo la retirada de las 111. Dejar el parque de las 111 en 6 es un desperdicio. Con lo numerosa que es esa serie hubiera entendido que desguacen unas cuantas para abaratar el mantenimiento de las demás, pero no me parece bien que se retiren en su totalidad excepcionando un parque mínimo para la L7.

Y la justificación, de la capacidad, se tambalea un poco. Por un lado es verdad que los refuerzos que hay por la mañana con 111 se hacen notar por la falta de espacio. Pero para operar todos los S1, S2, S5 y S55 con trenes de cuatro coches no hacen falta 24 trenes más, podrían comprar sólo los necesarios para los servicios tipo S, y suplir los servicios urbanos con las 111 hasta que estas se rindan definitivamente, al fin que L6 y L7 no llevan tantos viajeros....



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 17/04/2013 14:52

albe6 ha escrit:Ara sembla que queda més clar que es queden unes quantes 111 (6) per a la línia de Balmes. Es guarden els components electrònics que es puguin reaprofitar de les que hagin de caure, més el que es guardés de les 211 i es mantenen bé durant molts anys.

Més endavant, s'haurà de decidir entre adquirir una flota separada i amb especificació exclusiva per a L7, cosa que n'augmentaria el preu o afrontar una gran obra i ampliar totes les instal·lacions de la línia de Balmes. Si bé tindria un cost de realització elevat, s'hauria de fer números si aquesta inversió s'amortitzaria puguent fer comandes "generals" i que tot el material sigui interoperable.

I una curiositat: algú sap si ronda un dossier tècinc que sigui públic amb les mesures i demés coses d'aquests 113? Ho dic per si fóra possible, que es fés una variant adaptada de 3 cotxes del 113.
Yo he pensado que lo lógico sería encargar un diseño de tren que pudiera usarse en la L7 con tres coches, pero a la vista de que no hay plan para reemplazar las 111 de esta línea, no se si sea el caso con la 113.
No creo que jamás lleguen a mandar fabricar una subserie para la L7, como dices sería carísimo y no sale a cuenta. Si las 113 no sirven para esta línea se puede hacer una reforma en profundidad de las 111 y darles al menos 15 años más de vida, al fin que se van a retirar otras tantas unidades que servirían para tener recambios a tutiplén. No se si las 111 permitan hacer un mantenimiento tipo metro de Nueva York, que usan el mismo chasis de hace 50 años pero les van cambiando todos los componentes, de forma que es un tren moderno con carrocería de hace medio siglo. Se le cambian motores y baterías y chópers y nosequetanto, y tienes un tren moderno pero con el chasis de las 111, anda que no triunfaría :)

Antes de una ampliación de los túneles creo que FGC tendrá en cuenta la L7 al pedir las 114, y las encargará con esas medidas y con algunas unidades de tres coches.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/04/2013 15:04

albe6 ha escrit: I una curiositat: algú sap si ronda un dossier tècinc que sigui públic amb les mesures i demés coses d'aquests 113? Ho dic per si fóra possible, que es fés una variant adaptada de 3 cotxes del 113.
Aquí hi ha informació http://www.caf.es/es/productos-servicio ... .php?p=111



Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dimecres 17/04/2013 18:04

Llegint l'equipament del tren hi han dues que em resulten curioses,
Equipamiento.
Enganches extremos automáticos y enganches intermedios semipermanentes
Pasillo diáfano de comunicación entre coches.
Aire Acondicionado de doble circuito.
Equipo de tracción con tecnología IGBT
Sistema de Información al Viajero
Equipos de comunicación tren tierra (WiFi y Radio)
Espacio disponible para Personas de Movilidad Reducida (PMR)
Sistema de control de tren (Train Management System. TMS)
Equipo de Videovigilancia
Registrador de eventos (OTMR)
Hombre muerto
Sistema de señalización ATP.
El primer la comunicació wifi només serà per transmetre dades entre el tren i FGC o també connexió d’internet pels passatgers? I l'altre l'equipament de "Hombre muerto", si hi ha un cadàver dins el comboi ja no es produiran més delictes? Bromes apart, a que es refereix “Hombre muerto”? Desfibril•ladors en el tren, algun senyal o protocol d’emergència?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/04/2013 18:06

L'home mort és un dispositiu de frenada d'emergència en cas que el maquinista no doni senyals de vida mitjançant l'accionament periòdic d'un determinat mecanisme.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/04/2013 18:07

I lo de comunicació amb la Ràdio?? Per fi es complirà el meu somni de poder escoltar la ràdio dalt del tren?? :reve



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 17/04/2013 18:16

metring ha escrit:I lo de comunicació amb la Ràdio?? Per fi es complirà el meu somni de poder escoltar la ràdio dalt del tren?? :reve
Dudo seriamente que a estas alturas pretendan implementar repetidores para la señal de radio comercial, sino que hablan de la comunicación entre el personal. Antes que eso podríamos ver wifi (como ambiguamente indica), pero lo de escuchar radio quedará limitado a tramos superficiales.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 17/04/2013 19:33

Ya lo esperaba, pero tenía un poco de esperanza... :P



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 18/04/2013 0:01

Jo només afegiria endolls per carregar els mòvils, portatils....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/04/2013 0:09

Per a trajectes curts com els S, no val la pena. Això només té sentit en trens de llarg recorregut.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dijous 18/04/2013 0:20

Guigui, tot i que sigui per trajectes curts, no saps mai d'on ve la gent.
Per exemple, tothom qui de Sabadell o Terrassa agafi aquest tren per tornar de l'aeroport de Barcelona, o del Port de Barcelona, es molt probable que tingui problemes de bateria.
Jo m'hi he trobat varis cops que en tornar cap a casa quedar-me sense bateries (sempre en duc dues).


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/04/2013 0:28

En un tren que està pensat perquè la gent entri i surti amb freqüència, no té lògica posar-hi endolls per alguns casos excepcionals. I dubto molt que hi hagi gaire gent que agafi la línia del Vallès per anar al port o a l'aeroport.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 22/04/2013 8:28

Divendres passat per fi vaig poder enxampar la 113.01 al COR de Rubí fent les primeres proves dinàmiques. El tren exteriorment em va agradar força, no és que sigui d'un estil supertrencador amb els seus 112 precedents però està bé. Per cert, el color taronja de les unitats és més pujat que a les 111 i 112, del mateix to que el logo de FGC.

Imatge



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dilluns 22/04/2013 8:54

alf_ ha escrit:Ostras, rectifico algunas cosas que he dicho defendiendo la retirada de las 111. Dejar el parque de las 111 en 6 es un desperdicio. Con lo numerosa que es esa serie hubiera entendido que desguacen unas cuantas para abaratar el mantenimiento de las demás, pero no me parece bien que se retiren en su totalidad excepcionando un parque mínimo para la L7.

Y la justificación, de la capacidad, se tambalea un poco. Por un lado es verdad que los refuerzos que hay por la mañana con 111 se hacen notar por la falta de espacio. Pero para operar todos los S1, S2, S5 y S55 con trenes de cuatro coches no hacen falta 24 trenes más, podrían comprar sólo los necesarios para los servicios tipo S, y suplir los servicios urbanos con las 111 hasta que estas se rindan definitivamente, al fin que L6 y L7 no llevan tantos viajeros....
Alf, esta compra se ha hecho contando con las ampliaciones de Terrassa y Sabadell. El mayor recorrido y la mejora de frecuencias obligará a tener mas trenes en linea



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”