Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: Sokjo » Dijous 30/01/2014 17:18

quinesglai ha escrit:
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015

¿¿¿Linea 111????

Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
En el terme línia es refereix al "model" ( UT 111) i sí, dels 24 trens, 5 seran de tres cotxes per cobrir la L7, està explicat més amunt.

PD: Magnifiques recreacions 122-042-132, són genials



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 30/01/2014 17:21

Avui de pura casualitat he agafat una d'aquestes unitats i he fet unes fotos:
fotos de l'interior i pantalles d'informació
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge
creuement a Gràcia

Imatge
Pl.Catalunya
Imatge
Imatge
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 30/01/2014 17:36

És cert que faran unitats 113 però de tres cotxes?

I es diran 114?

O és un rumor?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 30/01/2014 17:44

Renfe445 ha escrit:És cert que faran unitats 113 però de tres cotxes?

I es diran 114?

O és un rumor?
A les pàgines 4 i 5 està explicat.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Sokjo
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Sabadell

Entrada Autor: Sokjo » Dijous 30/01/2014 17:45

Renfe445 ha escrit:És cert que faran unitats 113 però de tres cotxes?

I es diran 114?

O és un rumor?
Extret de la nota de premsa de FGC:

"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de manera progressiva fins l’any 2015 els trens de la sèrie 111 de la línia Barcelona-Vallès. Cinc de les 24 unitats estaran formades per 3 cotxes per poder donar servei a les estacions de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) on les andanes són més curtes. Aquests trens de 3 cotxes circularan com a sèrie 114"

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ei_113.pdf



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dijous 30/01/2014 19:22

quinesglai ha escrit:Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Sí, hi haurà una subsèrie anomenada 114 que bàsicament seran sèrie 113 de 3 cotxes, ara mateix no recordo quantes seran construïdes.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 30/01/2014 20:29

epuig29 ha escrit:
quinesglai ha escrit:Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Sí, hi haurà una subsèrie anomenada 114 que bàsicament seran sèrie 113 de 3 cotxes, ara mateix no recordo quantes seran construïdes.
5. Si mireu i llegiu aquest mateix fil trobareu tota la informació.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 30/01/2014 21:32

quinesglai ha escrit:
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015

¿¿¿Linea 111????

Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Las unidades 113 de tres coches no decían que se iban a llamar 114.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 30/01/2014 21:55

trensmat ha escrit:
quinesglai ha escrit:
FGC estrena 24 trenes para su línea del Vallès, la mitad construidos por Alstom,Catalunya, expansion.com
Los nuevos convois, de 80 metros de longitud, están formados por cuatro coches de aluminio
Los trenes de la línea 111 se retirarán progresivamente hasta 2015

¿¿¿Linea 111????

Si les 111 se´n van,portaran 113 de 3 cotxes????,perque si aquestes unitats tenem 80 metres de llargaria,no se com entraran al ramal de Tibidabo on els andens de les estacions fan uns 60 metres.
Las unidades 113 de tres coches no decían que se iban a llamar 114.
Es que és diràn 114. Entre tots us esteu fent un cacau mental important. Unes quantes unitats 113 (de les encarregades) se'ls treurà un cotxe intermig, de tal manera que quedaràn amb 3 cotxes. Aquests trens, tal i com diu FGC seràn numerats com a sèrie 114, i només es diferenciaràn de la sèrie 113 per tenir un cotxe menys.
Aquí teniu la nota de premsa que ha fet FGC i que un company ha penjat l'enllaç (i on està tot explicat):

Extret de la nota de premsa de FGC:

"L’adquisició d’aquest nou parc mòbil permetrà a FGC modernitzar la seva flota, ampliar la capacitat de transport, reduir les despeses de manteniment i absorbir la demanda que suposaran els perllongaments de Sabadell i Terrassa, així com substituir de manera progressiva fins l’any 2015 els trens de la sèrie 111 de la línia Barcelona-Vallès. Cinc de les 24 unitats estaran formades per 3 cotxes per poder donar servei a les estacions de la línia L7 (Avinguda Tibidabo) on les andanes són més curtes. Aquests trens de 3 cotxes circularan com a sèrie 114"

http://www.fgc.cat/downloads/notes_prem ... ei_113.pdf


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 31/01/2014 7:58

A dia d'avui (30/1) hi ha quatre unitats sèrie 113 operatives (113.01 Alstom, 113.03 CAF, 113.04 Alstom i 113.05 CAF) tot i que pel què sembla només en circulen com a molt tres de manera simultània. La 113.02 (Alstom) és al COR de Rubí i suposo que encara en proves. De moment sembla que almenys durant les hores de la tarda fan més serveis a la S2 que no pas a la S1, amb dos trens destinats a la S2 i un tren a la S1.

Teniu informació actualitzada i fotos de les noves unitats 113 a trenscat: http://www.trenscat.com/metrovalles/unitats113_ct.html

També hi ha informació de la sèrie 114, que com molt bé han dit són en realitat unitats 113 de 3 cotxes però que les renumeren a 114. El què no sé segur és si el cotxe eliminat serà el cotxe remolc (184) o el cotxe motor sense cabina (124).



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 31/01/2014 9:52

Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 31/01/2014 10:17

En els últims 15 missatges del tema s'ha preguntat 3 cops, i se n'ha respost 6, pel tema de les 113 de 4 cotxes/114 de 3 cotxes :x (per cert, hagués quedat més coherent a l'inrevès) :twisted:

A les pàgines 4 i 5 del tema es va explicar detalladament.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 31/01/2014 11:14

MNo em queda clara la composició... M-R-R-M? Com dieu això de "cotxe sense cabina"...


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 31/01/2014 13:50

oriolp13 ha escrit:Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten ;)
Que estrany, en principi haurien de sortir bé. Prova a fer "F5" al navegador per actualitzar la pàgina a veure si és això.
Adolescent barceloní ha escrit:MNo em queda clara la composició... M-R-R-M? Com dieu això de "cotxe sense cabina"...
La composició és Mc-M-R-Mc, és a dir un cotxe motor amb cabina (numeració 113.0x), un cotxe motor intermig sense cabina (123.x), un cotxe remolc sense motor (183.x) i un cotxe motor amb cabina (113.5x). La composició de fet és idèntica a la de les unitats 112. Ara faltarà veure a les UT-114 quin cotxe eliminen si el cotxe motor intermig o bé el cotxe remolc intermig.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 31/01/2014 15:14

Yo apuesto por Mc - R - Mc, como las 111. Y espero equicovarme y que las hagan Mc - M - Mc para que al menos que se van las 111 las 114 tengan una aceleración de la p*** ai carai!. :twisted:



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 31/01/2014 16:35

alf_ ha escrit:Yo apuesto por Mc - R - Mc, como las 111. Y espero equicovarme y que las hagan Mc - M - Mc para que al menos que se van las 111 las 114 tengan una aceleración de la p*** ai carai!. :twisted:
Les 111 assoleixen els 1,0m/s2 d'acceleració. Si les 114 finalment són Mc - R - Mc, l'acceleració deu rondar els 1,0 - 1,1m/s2, ja que presumiblement seran més lleugeres i potents que les 111. Tenint en compte que l'acceleració màxima permesa per temes de seguretat i confort dels viatgers és d'1,2m/s2, dubto que valgui la pena construir-les en composició Mc - Mi - Mc.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 31/01/2014 18:11

Trenscat ha escrit:
oriolp13 ha escrit:Bernat, les fotos de la web no me les deixa veure a mi. És com si no estiguessin penjades o l'enllaç estigués mal posat, la qüestió és que les fotos no surten ;)
Que estrany, en principi haurien de sortir bé. Prova a fer "F5" al navegador per actualitzar la pàgina a veure si és això.
Ara sí, amb l'F5 funciona ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1654
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 31/01/2014 20:51

Resegueix tot els post dedicat als nous 113 i veuràs que tot està pensat; hi ha 5 composicions 114 (de 3 cotxes) per la línia del Tibidabo. Tot pensat. Salut!



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 01/02/2014 0:20

Lo único que no han pensado es en como no tirar el dinero estúpidamente para reemplazar trenes que estan perfectamente bien.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 01/02/2014 13:46

Pueden estar aparentemente bien. Pero me gustaría ver cuáles son los costes de su mantenimiento. No han sido unidades que hayan sufrido ninguna modificación destacable a lo largo de su vida activa (una trentena de años, que pronto se dice). E igualmente, me gustaría disponer de la comparativa de rentabilidad entre las opciones de transformación de las 111 y la compra de nuevo material.
Creo que, al contrario de lo que sucedió con las 211, en este caso la decisión de construir las series 113/114 la encuentro razonable. Ahora falta que funcionen bien.
Un saludo.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”