Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/11/2013 15:38

alf_ ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:
122-042-132 ha escrit: L'operador ferroviari ha realitzat un ajust del contracte, i malgrat que la comanda original era de 24 combois de la sèrie 113 ara s'ha passat a 19 trens 113 i cinc unitats de la sèrie 114 --de tres cotxes--, ja que els 113 incorporen quatre cotxes i no caben al túnel del Tibidabo.
De debó havien arribat a encarregar 24 trens iguals, i s'han adonat que a la L7 no cabrien -i per tant han "retallat" a tres cotxes la comanda per a 5 trens- després d'haver fet ja la comanda?
A ver, tan tontos no son, inicialmente se decía que se quedarían unas cuantas 111 para la L7, supongo que al final han optado por nuevos trenes de dos coches en lugar de reconstruir una flotilla de 111.
No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...

También puede ser que la noticia no sea rigurosa.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Divendres 22/11/2013 15:54

Fran-Ikarus ha escrit: No sé si serán tan tontos o no, pero si de verdad necesitaban 24 trenes largos no creo que hayan sacrificado 5 sólo para poder sustituir las 111 de la L7 por los 5 trenes cortos equivalentes...
Cierto. Tal vez hicieron el cálculo de 24 trenes pensando en la cola de maniobras de Pl. Catalunya para permitir un tren cada 90 segundos. Ahora sobran trenes y para no cancelar parte del pedido habrían hecho este trato de hacer cinco de ellos para la L7. Estoy de acuerdo que es una cagada en toda la línea, y os sugiero que hagáis lo mismo que yo y pongáis una reclamación a FGC por despilfarrar el dinero que es de todos.



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Divendres 22/11/2013 20:57

Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 22/11/2013 22:07

Albert Llauger ha escrit:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 22/11/2013 22:31

Renfe445 ha escrit:
Albert Llauger ha escrit:Doncs aquestes unitats 114 hauràn de tenir un gàlib més reduit que les 113 per tal de poder circular per la línia de Balmes. Crec que no feia falta substituir totes les 111, si fos per mi a les 111 que quedéssin per a la L7 els reformaria lleugerament l'interior i intercomunicaria els cotxes, res més, i podrien circular durant uns quants anys. Realment estic indignat amb el que passa aquí, si la Generalitat creu uns trens que tenen entre 30 i 26 anys són vells i necessiten ser substituits llavors que m'expliquin perquè a diversos llocs del planeta (Europa inclosa) tenen trens i metros de 50 anys o més, fins i tot els cotxes del Subte de Buenos Aires van arribar als 99 anys i seguien funcionant sense problemes. Ara entenc el continu menyspreu al patrimoni transportil que hi ha en aquest país de pandereta.
. :emprenyat :emprenyat :emprenyat
Però no ho entenc. Dieu que han de tenir un gàlib més petit o és que simplement quatre cotxes no caben en les estacions del ramal?
És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 22/11/2013 23:48

Miquel ha escrit:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 23/11/2013 0:09

Renfe445 ha escrit:
Miquel ha escrit:És obligatori que els trens siguin de tres o menys cotxes, doncs és el límit que permet actualment l'estació d'Av. Tbidabo per invertir la marxa, sobre el gàlib, és un tema recurrent pel fòrum durant anys, uns diuen que si, altres que no, jo ho deixo com a llegenda urbana fins que no entri un tren que no sigui un 111 a aquells túnels.
Llavors la llargada dels trens és el gàlib. I si entra un tren com una 112 seria més o menys com Peu del Funicular, que un cotxe es queda dins el túnel, si no m'equivoco.

Es que em faig un cacau mental amb els problemes de la L7. :?
No, el gàlib no te res a veure amb la llargada dels cotxes, el problema de la llargada, es que el canvi d'agulles de l'estació d'Avinguda Tibidabo és just a la sortida, per tant, si un tren de 4 cotxes arriba a aquesta estació, la cua del tren s'atura damunt del canvi d'agulles impedint que el tren pugui invertir la marxa per la via descendent, es per aquest motiu que cap 112 entra al ramal.
El segon problema és el del servei comercial amb passatge, les andanes del ramal sols permeten 3 cotxes.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/11/2013 9:45

Renfe445 ha escrit:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 23/11/2013 10:16

Guigui ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Llavors la llargada dels trens és el gàlib.
No. El gàlib és la secció transversal d'un vehicle; és a dir, amplada i alçada. En el cas del ferrocarril, és determinant per saber si encaixa a la volta d'un túnel, entre andanes, sota la catenària, etc.
Llavors una 112 que entri al ramal no cabrà a les estacions per la llargada, però també son massa amples i alts per entrar al túnel?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/11/2013 10:28

Això sembla, però el tema del gàlib al túnel de Balmes és força controvers.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 23/11/2013 10:39

NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 23/11/2013 14:03

122-042-132 ha escrit:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
Gràcies per l'aclariment! A veure si salven les 111!



Avatar de l’usuari
Albert Llauger
N5
N5
Entrades: 129
Ubicació: Barcelona (Joanic L4)

Entrada Autor: Albert Llauger » Dissabte 23/11/2013 14:44

122-042-132 ha escrit:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.

I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.

Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!

Doncs jo creia que amb 30 anys encara podia servir perfectament un tren, veient que en alguns llocs funcionen trens de 50 anys o més en servei normal :?

Ara, si retiren les 111 que en preservin una almenys.



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 24/11/2013 1:22

122-042-132 ha escrit: Jo, a casa, tinc la meva 111 de tres cotxes, i ara estic construint la 112 i 113.

El que hem de lluitar, i crec que FGC ho té també clar, és en la preservació de, com a mínim, una unitat de tres cotxes, com a material històric. Salut!
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?

Seguro que FGC preservará una unidad 111. En la línea del Vallés se tiene por costumbre preservar una unidad de cada serie, cosa que me alegro y espero que se siga haciendo.

Saludos!


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 24/11/2013 19:29

122-042-132 ha escrit:NOOOO. Us esteu fent tots un embolic.

Sí us plau, a veure sí ens entenem. Les 112 i les noves 113, per gàlib no tenen cap problema per circular per la línia del Tibidabo, únicamente tenen el problema de la llargada d'un tren de quatre cotxes. Les 114 seran una versió de tres cotxes de les 113, res mes.

Les 400, sí que tenien un problema, eren les resistències del sostre que presentaven problemes, no tant per la infraestructura de les voltes del túnel, sino perquè en sé aquestes relativament baixes, les subjeccions de les catenàries i la pròpia catenària no respectaven les distàncies minimes de seguretat, passava el mateix amb els Brill metàl·lics (resistències) i amb els Brill de primera generació, amb els linternons.
¿Jamás algun brill pasó por la línea de Balmes? Me parecería la mar de interesante, pensaría que esta línea sólamente ha visto las Ranas y las 111. No me he terminado de aclarar lo que decías de que las Ranas tenían el problema de las resistencias en el techo muy cercanas a las sujeciones de la catenaria y la catenaria. Es decir que el pantógrafo iba un poco más "aplastado" (como en el Tram en el tunel de Gran Via), y por tanto la catenaria quedaba muy cerca de las resistencias?
Lo del gálibo es una cosa de leyenda urbana justamente, quien sabe de donde pero empezó a correr ese bulo, lo que a mi siempre me pareció sospechoso es la forma hexagonal de las 111, viendo lo justas que caben en el túnel había llegado a pensar que las habían mandado hacer con esa forma hexagonal que no rectangular para que en la parte superior fueran un poco más angostas y no tuvieran problemas con el tunel. Pero se queda en eso la cosa, una leyenda urbana, y no es de esperar que en FGC encarguen trenes para la L7 sin tener en cuenta que quepan o no en el tunel.
122-042-132 ha escrit: I també a veure sí dexeu de dir disbarats, la retirada de les 111 es fa per una raó, começa a ser molt costos el seu manteniment i malauradament, agradi o no, ja estan amortitzades; i una empresa pública s'ha de regir per criteris econòmics, com una empresa privada. No entenc com podeu començar a dir bestieses sobre els polítics, en aquest cas no hi interve gaire, per no dir gens, la política; és més aviat un tema de racionalització. Tanmateix jo en soc un gran entusiaste de les 111, van marcar una ara i un desprès quan van entrar en servei, i de fet podríem dir que les 112 i ara les 113 son la segona i tercera generació d'aquestes unitats.
No sé si puedo estar de acuerdo con esto, y explicaré por qué: Hace algunos años en la ciudad estadounidense de Filadelfia reabrieron una de las tres líneas de tranvías que habían cerrado en los 90, las últimas tres líneas de tranvía en superficie (quedaban otras que usaban en parte un túnel que las hacía más viables). Sin embargo, para la reinauguración de esa línea no se compraron tranvías "nuevos", sino que se usaron tranvías del famoso modelo PCC, en este caso fabricados alrededor de 1947 que tenían guardadados desde el cierre de aquellas líneas, y se les hizo una reconstrucción de arriba a abajo, se quedaron sólamente con la "cáscara" de los PCCs y los rehicieron como tranvías completamente nuevo por dentro y en las entrañas, convirtiéndolos en el PCC II (http://en.wikipedia.org/wiki/SEPTA_PCC_II). Y esto no lo hicieron por mantener funcionando los preciosos PCC, sino por la sencilla razón de que salía más barato que comprar tranvías nuevos. Incluso les pusieron un elevador para permitir el acceso en silla de ruedas.

Por tanto, uno se pregunta: ¿Acaso no se podría hacer lo mismo con las 111? Es decir, "vaciarles" las entrañas (motores, sistema eléctrico y mecánico, etc) de forma que serían trenes mecánica, eléctrica y electrónicamente "nuevos" a partir de las 111, manteniendo la carrocería, interiorismo, ¿bogies? (no se si estos también estan ya hechos caldo) y todo lo demás que esta en buen estado, siguiendo el concepto de los esmentados tranvías?



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1642
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 25/11/2013 19:28

ferroviario_catalan ha escrit:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Fitxers adjunts
DSCF0722petit.JPG
automotor "granota" 609
DSCF0722petit.JPG (46.33 KiB) Visualitzat 7592 cops
DSCF0718petit.JPG
UTE 113, en construcció
DSCF0718petit.JPG (66.64 KiB) Visualitzat 7592 cops
DSCF0715petit.JPG
UTE 111
DSCF0715petit.JPG (61.04 KiB) Visualitzat 7592 cops



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 25/11/2013 19:47

Què bons! I amb quin material els has fabricat?



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 25/11/2013 21:40

122-042-132 ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 25/11/2013 22:13

raulitinbcn ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT
UTE és Unitat de Tren Elèctrica.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 25/11/2013 23:10

raulitinbcn ha escrit:
122-042-132 ha escrit:
ferroviario_catalan ha escrit:
Otras! Podrías poner una foto de tus unidades de FGC artesanas?
Saludos!
la 111, el 609 i el nou 113 amb la caixa en construcció. Salut!
Una cosa, és UT, UTE és una Unió Temporal d'Empreses. UT és Unitat de Tren: http://www.ferropedia.es/wiki/UT
UTE també pot voler dir Unitat de Tren Elèctrica


Salutacions,

Oriol

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”