Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Re: Arriben les primeres noves unitats 113 de FGC

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 09/02/2014 13:58

Company, que t'ho han dit amb bones maneres...

El sistema d'edició de missatges del fòrum té moltes possibilitats, i això és bo (pot arribar a ser convenient resaltar en gran, amb un altre color, etc., paraules o parts de text concretes: no és descabellat que n'existeixi l'opció). Només que, per escriure els missatges en general (el text sencer) no hi ha necessitat de posar-ho tot en gran.

Com a exemple entenedor, la tecla de les majúscules és al teclat, i és necessari que hi sigui per escriure correctament, però escriure tot el text en majúscules seria poc recomanable. I no implica treure la tecla ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 09/02/2014 14:51

cesc ha escrit:
Guigui ha escrit:Si vols dir les 112, no poden fer el servei de l'L7 ja que cap estació del ramal de Balmes pot encabir una unitat de quatre cotxes.
En aquest cas es tant fácil com fer el que fa la Renfe amb els Civies, FGC pot treure un cotxe a unes quantes unitats de la serie 112 per fer-los encabir tenint en compte que ja estant mes que amortitzades a la línea del Valles, no se si la serie 112 es pot treure un cotxe
Y dale con "amortizar", aquí todo esta amortizado, trenes como autopistas y lo que quieras... "Amortizar" significa que algo te da un determinado rendimiento o ahorro, de forma que su coste de adquisición se recupera a través de ese rendimiento o ahorro. Si me compro un coche nuevo para gastar menos gasolina lo amortizo cuando haya ahorrado tanto en combustible como lo que me costó el coche. Si me compro una casa la amortizo cuando haya vivido en ella tanto tiempo que alquilar hubiera sido más caro.
Ya me dirás como amortizas un tren que se ha comprado para sustituir a otro que estaba al final de su vida. Que hablando del cual, un tren eléctrico tiene una vida útil de entre 40 y 50 años, incluso las 111 están jóvenes para que las retiren.
Por cierto, ¿Sabías que... países "ricos" como Suiza o Alemania tienen muchos trenes con medio siglo de antigüedad funcionando con regularidad? Será que eso lo hacen porque son ricos, no como nosotros los pobres, que tiramos los buses con 8 años y los trenes con 20....



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 09/02/2014 15:53

Alf, jo penso que això és un problema cultural d'Espanya/Catalunya i agreujat pels polítics per fer inauguracions, "noves inversions per a modernitzar una línia" (quan algunes vegades no cal)...
Perquè, a part del 113, calen els Civia? Podriem haver esperat 10-15 anys més?
Perquè, si ara arriba la 113, vol dir que aviat tindrem la 213 per les línies de Barcelona - Manresa-igualada?

També diria que, potser, això vingui de retruc de l'ampliació de la xarxa a Sabadell i Terrassa. Les obres van molt endarrerides i la constructora dels trens els entrega al dia previst, podria ser, oi? I FGC té un excedent de trens, que fem, aparquem els nous indefinidament, i treiem els més vells? Bona pregunta,


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 09/02/2014 17:48

gatvell ha escrit:Perquè, a part del 113, calen els Civia? Podriem haver esperat 10-15 anys més?
Perquè, si ara arriba la 113, vol dir que aviat tindrem la 213 per les línies de Barcelona - Manresa-igualada?

També diria que, potser, això vingui de retruc de l'ampliació de la xarxa a Sabadell i Terrassa. Les obres van molt endarrerides i la constructora dels trens els entrega al dia previst, podria ser, oi? I FGC té un excedent de trens, que fem, aparquem els nous indefinidament, i treiem els més vells? Bona pregunta,
Tema Civia, els Civia es van començar a adquirir a l'any 2000, amb la intenció de substituïr la sèrie 440 en els serveis de rodalia, ja que s'arriba al final de la seva vida útil. La prova d'això, ja la tenim aquí on les 440R van deixar definitivament de prestar serveis a rodalies ara fa 4 anys, al 2010. Si haguéssim esperat 10 o 15 anys més, hi hagués hagut falta de material, sobre tot en aquells nuclis on només hi opera una sèrie en concret.

Sobre el tema de l'entrega, que es vagi rebent noves unitats mentre les obres van a ritme de tortuga i/o parades no és res nou. Només cal veure el cas dels primers 9000 del metro que finalment van haver de parar a les línies 2 i 4, degut als endarreriments del tram nord de la L9/L10. Les obres del perllongament a Terrassa ja van molt avançades, però el problema és que la Generalitat manté una discreció brutal en aquest tema. Les obres de Sabadell és reprendran dintre de poc, com ja ho vaig avançar en el post de les obres de Sabadell. I FGC no té pas excedent de trens, ja que la previsió és que les 113 cobreixin els trens necessaris per a la demanda existent. Els més vells (sèrie 111) ja es van dir que es retirarien i que per la L7 hi hauria la sèrie 114, versió de 3 cotxes de la 113 adaptada a la línia. I les 213 ja fa anys que hi circulen, i que a més ho fan per la línia que menciones.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 09/02/2014 18:02

gatvell ha escrit:Perquè, si ara arriba la 113, vol dir que aviat tindrem la 213 per les línies de Barcelona - Manresa-igualada?
Ja existeix. Per què els ha ocorregut dir-li "sèrie 213" i no "sèrie 212" a les 213?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 09/02/2014 19:16

El tema de les sèries és una mica estrany.

Però en cap cas toca renovar ja el material de la Ll-A, ja que les últimes tandes de 213 han entrat entre 2005 i 2009. Les més veteranes són de 1999 - 2000 així doncs la Ll-A té trens en condicions per una colla d'anys.
Es va avançar la jubilació de les 211 perquè no eren aptes per a PMR.



AlexanderBCN
N1
N1
Entrades: 1

Entrada Autor: AlexanderBCN » Dimarts 11/02/2014 11:08

Una pregunta: Algú sap els horaris concrets dels combois 113 amb sortida de Pl. Catalunya?. Gracies.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 11/02/2014 11:28

La sèrie 212 estava planificada en el seu moment, però no es va poder executar degut a la manca en el seu moment de pressupost per a la seva compra.
En quant a les seves característiques tècniques: estava pensat que fossin unitats mixtes adherència/cremallera, amb prestacions en adherència semblants a les 213.

Salut.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 11/02/2014 16:17

Ganz ha escrit:La sèrie 212 estava planificada en el seu moment, però no es va poder executar degut a la manca en el seu moment de pressupost per a la seva compra.
En quant a les seves característiques tècniques: estava pensat que fossin unitats mixtes adherència/cremallera, amb prestacions en adherència semblants a les 213.

Salut.
Caram, no tenia constància de que hi hagués planificada aquesta sèrie. Llavors amb aquestes unitats 212 hagués estat possible fer uns hipotètics serveis directes entre Barcelona i Montserrat?



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dimarts 11/02/2014 17:26

Possiblement la idea era aquesta.
De totes maneres, deixo un marge de dubte a aquesta afirmació que abans he descuidat, doncs no he vist cap document oficial que certifiqui que això fou planificat. Però més d'una font personal propera a l'àmbit ferroviari, al formular el mateix dubte que en Renfe445 ha exposat en aquest fil, m'ha respost exactament la mateixa cosa (i té tota la lògica).



ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Dimarts 11/02/2014 21:40

galdric ha escrit:Trens nous, però altre vegada han caigut en la mateixa mancança: no porten W.C! Si agafes el tren amb presses i necessitats fisiològiques urgents a fer, on les fas?:
Según nos explicaron a mis compañeros de la PTP y a mi a nuestra visita en julio al COR para visitar la nueva ut.113 recién llegada, en la linea Barcelona-Vallès jamás habrán trenes con wc, porque por razones de tiempo de viaje y km, consideran que no son necesarios, aparte de ser muy costosos ;)


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 12/02/2014 17:19

galdric ha escrit:Trens nous, però altre vegada han caigut en la mateixa mancança: no porten W.C! Si agafes el tren amb presses i necessitats fisiològiques urgents a fer, on les fas?
Algunas estaciones importantes tienen baño, Pl. Catalunya, Sant Cugat y Terrassa-Rambla sé que tienen. Los trenes no tienen por lo que explica el compañero, para un trayecto de menos de 45 minutos no esta realmente justificado, lo que podrían hacer es dotar más estaciones de baño, todas por las que pase bastante gente como Provença o Gràcia (que no tienen) eso sí sería algo sensato y que no tendría un coste tan alto.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 13/02/2014 19:24

Un amic aficionat m'ha comentat via Whatsapp que aquest matí ha vist una 113 prestant servei a la L6. Diria que és la primera vegada, ja que encara no hi hagut constància de circulacions d'aquesta unitat en servei per la línia de Reina Elisenda.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 14/02/2014 11:46

Renfe451 ha escrit:Un amic aficionat m'ha comentat via Whatsapp que aquest matí ha vist una 113 prestant servei a la L6. Diria que és la primera vegada, ja que encara no hi hagut constància de circulacions d'aquesta unitat en servei per la línia de Reina Elisenda.
Precisament el primer dia de circulació de les UT-113 (27/1/14) la 113.03 va fer com a primer servei un L6 a Reina Elisenda. Després de fer durant 2 setmanes serveis a la S1 (1 tren) i a la S2 (2 trens) aquesta setmana les 113 fan serveis a la línia S5/S55, tot i que al matí també fan algun S1, en concret el que surt a les 6:33 de Terrassa Rambla, que fins ara en UT-111. El S5 que surt de Rubí a les 7:13 també aquesta setmana s'ha fet en UT-113, habitualment era una UT-111.
Al COR de Rubí crec que ja ha arribat també la nova unitat 113.09.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 06/04/2014 13:11

Avui al COR de Rubí ja hi ha la 113.11. Déu n'hi do la rapidesa d'entrega de les UTE 113. Salut!



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Diumenge 06/04/2014 22:03

122-042-132 ha escrit:Avui al COR de Rubí ja hi ha la 113.11. Déu n'hi do la rapidesa d'entrega de les UTE 113. Salut!
De fet, la 113.11 ja ha circulat aquesta setmana. El dimecres 2 la vaig veure fent L6.

La 113.08 també ha entrat en servei ja, la vaig veure el divendres 4.

I la 113.09 porta en servei des del 14 de març o abans, ja que hi ha aquests missatges de twitter:
Ignasi Escoda @beatet13 · Mar 14
@FGC en el cotxe 188.09 dels nous models, falla una porta. No s"ha pogut obrir des de dins.

Ignasi Escoda @beatet13 · Mar 14
@FGC a la seguent parada tampoc funciona. Perdo cotxe num 183.09

FGC @FGC · Mar 14
@beatet13 Hem comunicat la incidència. Disculpa.



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 06/04/2014 23:59

I sobre el tema dels noms de les unitats 113 se'n sap res? Només n'han batejat una, la primera de totes la 113.01, i la resta de moment no les han batejat encara.



Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dimarts 15/04/2014 23:00

A algunes unitats 113 els hi han posat un termòmetre de les línies a sobre de les portes (recordeu que al principi no hi tenien res). No és un termòmetre amb llums com el de les 112, sinó que és similar al de les 111.
De moment ho he vist a la 113.05 i la 113.08.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2373
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 15/04/2014 23:10

Jo he pujat en una 113 avui, i no duia cap termòmetre.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Serie111
N2
N2
Entrades: 19

Entrada Autor: Serie111 » Dimecres 16/04/2014 22:37

La 113.09 ja té els termòmetres.
El cotxe 183.09 tenia a la part exterior publicitat de l'Aquarium de Barcelona. Per primera vegada veig publicitat d'aquest tipus en una 113.
I a la part de sota del tren tenia una pintada :cop . També la primera vegada que en veig.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”