Adéu 1000...sniffff

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dissabte 29/10/2005 0:46

No vec ni de lluny un 1000 amb els motors amb el soroll a tope pujant cap a La Pobla xD



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 29/10/2005 12:48

Trenscat ha escrit:No vec ni de lluny un 1000 amb els motors amb el soroll a tope pujant cap a La Pobla xD
Home, potser fent una retallada i posant unitats de 2 cotxes (guardant els remolcs no vagi a ser cas que ens siguin necessaris quan la Pobla es converteixi en una megalòpoli :P ), i aplicant una profuuuuuuuunda reforma )))3 començant pels seients interiors, no aptes per una línia regional, i acabant per fotre una bona reforma de sistemes de tracció...Jo crec que servirien, no?

Mira els models "agermanats" que corrien per la DB alemanya, un nou esquema de pintura i per fora poden semblar regionals no creus?

Mira, en proposo algunes reformes:

-Nou esquema de pintura, preferiblement blanc i taronja a l'estil maco dels FGC! :D

-Nous interiors, però no tot, sinó més aviat els seients en si, que no són aptes per un viatge llarg...Crec jo eh!

-Eliminar algunes portes (crec que tantes no en són necessàries) si és possible, i incorporar més places de seients.

-Incorporar sistemes de cal·lefacció.

-Posar vitrines separadores a l'estil FGC 8) amb informació sobre la xarxa ferroviària a Catalunya.

etc. etc. etc.

Si és que sóc un romàntic...Però aquestes acabaran reencarnades en alguna llauna de tonyina, us ho dic jo...Si es que no s'acaben podrint al putu pseudomuseu del transport (o abonyegada i amb vidres trencats per culpa de les pedrades d'un CacIqUe :P ).

Salutacions!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dissabte 29/10/2005 13:14

donarien piolets i mosquetons per pujar als mils des de les andanes baixes? :x



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 29/10/2005 15:24

JaMiRo! ha escrit:
Trenscat ha escrit:No vec ni de lluny un 1000 amb els motors amb el soroll a tope pujant cap a La Pobla xD
Home, potser fent una retallada i posant unitats de 2 cotxes (guardant els remolcs no vagi a ser cas que ens siguin necessaris quan la Pobla es converteixi en una megalòpoli :P ), i aplicant una profuuuuuuuunda reforma )))3 començant pels seients interiors, no aptes per una línia regional, i acabant per fotre una bona reforma de sistemes de tracció...Jo crec que servirien, no?

Mira els models "agermanats" que corrien per la DB alemanya, un nou esquema de pintura i per fora poden semblar regionals no creus?

Mira, en proposo algunes reformes:

-Nou esquema de pintura, preferiblement blanc i taronja a l'estil maco dels FGC! :D

-Nous interiors, però no tot, sinó més aviat els seients en si, que no són aptes per un viatge llarg...Crec jo eh!

-Eliminar algunes portes (crec que tantes no en són necessàries) si és possible, i incorporar més places de seients.

-Incorporar sistemes de cal·lefacció.

-Posar vitrines separadores a l'estil FGC 8) amb informació sobre la xarxa ferroviària a Catalunya.

etc. etc. etc.

Si és que sóc un romàntic...Però aquestes acabaran reencarnades en alguna llauna de tonyina, us ho dic jo...Si es que no s'acaben podrint al putu pseudomuseu del transport (o abonyegada i amb vidres trencats per culpa de les pedrades d'un CacIqUe :P ).

Salutacions!
I no creus que sortiria més barat comprar trens nou d'entrada? I a més, no crec que els hi faci gaire gràcia això de saber que els hi envien trens de 2ª mà del metro de Barcelona més vells que els trens actuals...

Personalment, sé que és aguantar durant més de 6 anys autobusos de 2ª mà de Barcelona a la meva línia i no fa gaire gràcia, no.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 29/10/2005 17:06

UT596001 ha escrit:Personalment, sé que és aguantar durant més de 6 anys autobusos de 2ª mà de Barcelona a la meva línia i no fa gaire gràcia, no.
Res comparat amb el museu rodant de l'Autònoma...



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 29/10/2005 19:47

Mortadel·lo ha escrit:donarien piolets i mosquetons per pujar als mils des de les andanes baixes? :x
No no, es demanaria als usuaris de la línia que fossin experts en escalada xD

Salutacions!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 29/10/2005 20:04

Ti-tín-ti-ri-ri-ríiiinnnn... Pròxima estació: Vilanova de la Sal xD


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

zyttaro83
N2
N2
Entrades: 13
Ubicació: Valls, Tarragona

Entrada Autor: zyttaro83 » Dimarts 01/11/2005 11:53

entfe001 ha escrit:
UT596001 ha escrit:Personalment, sé que és aguantar durant més de 6 anys autobusos de 2ª mà de Barcelona a la meva línia i no fa gaire gràcia, no.
Res comparat amb el museu rodant de l'Autònoma...
O res comparat amb el servei de PLANA....



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 01/11/2005 14:26

zyttaro83 ha escrit:...o res comparat amb el servei de PLANA....
Collons, aquests de la PLANA si que es prenen molt en sèrio el tema de conservar material històric :D ...Ja entenc que els turistes de Salou i Cambrils, en pujar a aquests trastos pensin que aquí anem encara pel segle XX...o inclòs pel XIX! :o

Salutacions!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimarts 01/11/2005 20:50

Jo, que sóc com l'àvia, que sempre ho guarda tot, dic:

Agafem un 1000. Li canviem els testers com es va fer amb els navals. Els posem uns seients transversals, que podrien ser els mateixos que els d'altres sèries d'FGC per no haver de tenir massa recanvis de tipus diferents. Unes portes que ajustin per poder aillar bé, i amb estreps. Els dotem dels elements de seguretat que calguin, i recablegem les unitats. Els fem 4 retocs d'interiorisme. I tenim:

- un material d'una fiabilitat més que probada
- un material amb una llarga vida útil per davant
- un material amb una bona acceleració (important per parades freqüents)
- un material tècnicament senzill, i barato de mantenir
- i tot això per un preu infinitament inferior al d'una unitat nova

I el tema del soroll, segur que fora dels túnels se sentiria molt menys.

No obstant, com que paga el govern, possiblement veurem trens nous, i els 1000's a can collxxxx.

Salutacions,

Eduard.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/11/2005 9:17

Jo no sóc gaire expert en detalls tècnics, però em penso que aquest material deu tenir característiques que el fan menys idoni per aquest propòsit. Per exemple, potser els motors? Tenen potència suficient? I, tammateix, després de 35 anys de servei en alguns casos, caldria canviar si es vol que això de la llarga vida útil sigui real.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 02/11/2005 13:59

zyttaro83 ha escrit:
entfe001 ha escrit:
UT596001 ha escrit:Personalment, sé que és aguantar durant més de 6 anys autobusos de 2ª mà de Barcelona a la meva línia i no fa gaire gràcia, no.
Res comparat amb el museu rodant de l'Autònoma...
O res comparat amb el servei de PLANA....
Aviam, que jo vaig posar aquest exemple perquè era el que tenia més a má. Diguem que els vostres són complementaris, no ens barallem ara per qui té els busos més carraques!

Jo ho deia perquè aquest sentiment seria extrapolable als usuaris de la línia de la Pobla si veiessin que els trens que els hi porten són de 2ª mà de Barcelona amb més de 30 anys a les seves espatlles.

D'altra banda crec recordar que hi havia registrat al fòrum un usuari habitual de la línia (xussep80?). Si ens llegeixes... què n'opines de tot això?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/11/2005 14:33

Això dels sentiments és molt relatiu, perquè aquí mateix a Barcelona sembla que molta gent està "indignadíssima" perquè hi hagin uns trens dels anys 70 encara en funcionament; i ja pots anar explicant que si de cas és raonable queixar-se de manteniment deficient, o poca adaptació a PMR, o manca de més combois, etc. però que les seves queixes són exagerades a poc que es coneguin les possibilitats de durabilitat del material ferroviari, els exemples d'altres xarxes com les de París o Londres, etc.

S'ha de ser conscient en tot moment de amb què es pot comptar, pressupostàriament, i si a partir d'això es pot establir un servei que cobreixi les necessitats. I si es pot encara més, doncs que es faci més, o amb trens més nous. Però pels usuaris de la línia de la Pobla, un gran primer pas serà, penso, tornar a tenir una línia que funcioni amb normalitat i compleixi el seu objectiu, i no la "vergonya pública" que ha estat als últims anys.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 02/11/2005 15:46

Aviam, no crec que els usuaris de la línia de la Pobla es fés gaire gràcia això de rebre trens més vells que els que tenen ara. De fet, recordo de l'última vegada que vaig anar a la línia de la Pobla que a Balaguer hi havia una pintada on deia "Volem trens nous".

D'altra banda, et posaré un exemple semblant (en busos): aquest estiu a la nostra línia vàrem aguantar tota la ferralla de Sarbus perquè els busos moderns s'en van anar a Barcelona a fer serveis substitutoris del TRAM i Metro (fins al punt que l'únic bus adaptat a PMR al servei substitutori de la L5 era el 917 de la Vallesana...). Quan als viatgers els hi deies que haviem d'aguantar la ferralla perquè s'havien emportat els busos moderns a Barcelona la reacció era de l'estil "se puede saber porqué hacen eso" o "es que nosotros somos menos que ellos?". Apliqui's el mateix cas per als 1000 a dins de la línia de la Pobla.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/11/2005 16:33

Llavors, la conclusió de tot això seria: cal substituir els trens assignats actualment a la línia de la Pobla? (són 593, oi?)

Lògicament, "lo primero es lo primero", i si per continuar veient rodant els nostres estimats 1000, s'han de ficar amb calçador, "pues va a ser que no".

I una altra conclusió seria que en Wefer haurà de "ficar mà" i moure un bon tros d'aquest tema a un altre de nou :P perquè hem caigut en l'off-topic de totes totes ;)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Serie-1000-metro
N7
N7
Entrades: 506
Ubicació: Barcelona i Osseja (Cerdanya Francesa)
Contacta:

Entrada Autor: Serie-1000-metro » Dilluns 07/11/2005 17:24

La veritat esque no es mereixen aquet final els 1000ls, pero bueno, es el que hi ha i no podem feri res, ens em de fer a la idea que acabaran desballestats, i que les seves peces algunes aniran a les fundicions, i algunes a recanvis per la L4 pels 1100, que tambe els hi queda poc temps en els 1100, pobres 1000ls, tans viatges, tans records, la veritat esque sempre recordare aquells focus amb el voltan cromat, i aquelles velocitats amb el cap a fora la finestra amb tot laire amb aquella olor, i el suroll aquet tan bonic, i les portes, els cops de portes que donen moltes vegades, i aquella cabina, i sobretot cuan pasen a tota llet per l'agulla que hi ha a Diagonal, pero pel costat direcció Cornellà Centre, cuan entra a Diagonal, aquet patum patam, que fa, i totes les reixes de dins, (el sostre) que tremolen, que bonic!!!!!
POBRES 1000LS!!!!!!!!!! :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Salut!


Llarga vida al 1000!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 08/11/2007 23:26

Dos anys han passat d'aquestes tristes (i ben certes) prediccions... :(


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/11/2007 23:30



PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 08/11/2007 23:33

Ja podies posar alguna foto amb l'aspecte original (colors, aquells cromats...) a la portada, no? :(


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dijous 08/11/2007 23:34

Fran-Ikarus ha escrit:Ja podies posar alguna foto amb l'aspecte original (colors, aquells cromats...) a la portada, no? :(
Sí, podria però infringiria algún que altre copyright i yo soy legal, abogado. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”