Pàgina 17 de 18

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 03/12/2015 12:00
Autor: Renfe451
bigcoaster ha escrit:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 03/12/2015 12:35
Autor: Miquel
Renfe451 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.
Efectivament, tenir 4 trens és un error. De fet 5 ja eren molt justs tal com vam dir alguns quan es va veure el projecte final amb les 114 i fet que ha quedat demostrat. La comanda de 5 trens respon a la limitació de L7 a Gràcia, en aquell moment només podran circular 2 o 3 unitats alhora com a molt.

Amb la prolongació a Sabadell veurem que passa, ja que es possible que comencin a retallar L7 fins a Gràcia i L6 fins a Sarrià si no volen tenir problemes amb el Vallès (Que ja els tenen amb Terrassa). Suposo que les 111 aguantaran a la reserva fins que decideixin limitar L7 permanentment en feiners. :nose

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 03/12/2015 21:10
Autor: Renfe451
Miquel ha escrit:
Renfe451 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:El que jo faria és utilitzar totes les 111 que quedin per a la L7 (2 no?) i les 114 que sobrin (2 o 3) fer-les de 4 cotxes per ampliar freqüències amb la incorporació de les noves parades a Sabadell l'any vinent.
El problema és que no es pot fer ja que el nombre d'unitats de 114 (5 en total), són per cobrir la totalitat de la línia amb garanties. És cert que en caps de setmana i festius, no hi hauria excessius problemes, ja que la línia es cobreix amb 2 trens. Però el problema gros seria en els dies laborables, ja que hi ha un tren cada 7 minuts en aquesta línia i es necessiten tots els trens operatius per assegurar aquesta freqüència.
Efectivament, tenir 4 trens és un error. De fet 5 ja eren molt justs tal com vam dir alguns quan es va veure el projecte final amb les 114 i fet que ha quedat demostrat. La comanda de 5 trens respon a la limitació de L7 a Gràcia, en aquell moment només podran circular 2 o 3 unitats alhora com a molt.

Amb la prolongació a Sabadell veurem que passa, ja que es possible que comencin a retallar L7 fins a Gràcia i L6 fins a Sarrià si no volen tenir problemes amb el Vallès (Que ja els tenen amb Terrassa). Suposo que les 111 aguantaran a la reserva fins que decideixin limitar L7 permanentment en feiners. :nose
La L7 retallar-la fins a Gràcia em sembla absurd... que consti que molta gent agafa l'L7 a Pl. Catalunya i Provença, i no són pocs precisament... i aquest transbordament pot causar molèsties. S'ha de mantenir sí o sí la connexió directa de l'Av. Tibidabo amb el centre.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 03/12/2015 21:16
Autor: bigcoaster
Renfe451 ha escrit:La L7 retallar-la fins a Gràcia em sembla absurd... que consti que molta gent agafa l'L7 a Pl. Catalunya i Provença, i no són pocs precisament... i aquest transbordament pot causar molèsties. S'ha de mantenir sí o sí la connexió directa de l'Av. Tibidabo amb el centre.
Jo també penso que la L7 per si sola ha de tenir servei fins a Plaça Catalunya però la veritat és que si es volen ampliar freqüències al Vallès, s'ha de retallar, primer la L6 i segon la L7. A més, la L7 té trens de només 3 vagons, cosa que fa que cada vegada que es posa una circulació d'L7 al túnel de Gràcia-Plaça Catalunya, s'està perdent capacitat molt útil d'un túnel al límit.

El que se m'acut per a la L7 és:
- 4 tph des de Plaça Catalunya a Av. Tibidabo
- 10 tph des de Gràcia a Av.Tibidabo.

Això significaria més freqüència per al Vallès, més capacitat al túnel Gràcia-Plaça Catalunya, i finalment, més freqüència al tram de la L7 pur.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 03/12/2015 21:29
Autor: Miquel
La reforma de Gràcia ja preveu precisament que la L7 finalitzi a Gràcia amb l'ampliació de l'andana, els passadissos i l'agulla abans d'arribar a Plaça Molina per a que els trens descendents vagin a via 3, de fet tenen una andana "oculta" a la part dreta de la via 3 per a usar quan sigui necessari en teoria. (Suposo que es la que connectarà amb la via 2 per la part baixa) :nose
Amb la infraestructura actual caldrà limitar...

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 24/12/2015 7:52
Autor: ferroviario_catalan
Alguien sabe si las 111 que aún están en orden de marcha, tienen los termómetros actualizados con la prolongación de Terrassa? Igual se han olvidado de ellas...

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dijous 24/12/2015 9:55
Autor: Miquel
ferroviario_catalan ha escrit:Alguien sabe si las 111 que aún están en orden de marcha, tienen los termómetros actualizados con la prolongación de Terrassa? Igual se han olvidado de ellas...
No els tenen actualitzats, com a mínim els cops que la vaig agafar a la tardor.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Divendres 25/12/2015 21:11
Autor: Renfe451
I quan es farà el comiat? Imagino que ja hem de pensar de cara al 2016, suposo.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 27/12/2015 16:52
Autor: Miquel
Renfe451 ha escrit:I quan es farà el comiat? Imagino que ja hem de pensar de cara al 2016, suposo.
Quan els hi vingui de gust, com sempre :roll:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 27/12/2015 21:27
Autor: Renfe451
El comiat de la sèrie 111 s'ha posposat, no obstant, és una molt bona oportunitat per reclamar a FGC que fagi un acte obert per a tots els aficionats i no als amiguets, com va passar l'altra vegada. També en l'últim viatge la 111 podria recórrer totes les línies per on ha circulat, des de les línies urbanes (L6 i L7) fins a les línies S1 i S2.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dimarts 29/12/2015 21:25
Autor: ferroviario_catalan
Renfe451 ha escrit:El comiat de la sèrie 111 s'ha posposat, no obstant, és una molt bona oportunitat per reclamar a FGC que fagi un acte obert per a tots els aficionats i no als amiguets, com va passar l'altra vegada. També en l'últim viatge la 111 podria recórrer totes les línies per on ha circulat, des de les línies urbanes (L6 i L7) fins a les línies S1 i S2.
Tienes toda la razón, estoy 100x100 contigo, el despido de estas unidades debe hacerse con las 2 (creo que son las que aún están habilitadas para circular) durante un día en servicio comercial normal alternando todas las líneas recorriendolas de arriba a abajo.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 23/07/2017 14:14
Autor: David.F.C.M.B.1000
Hay alguna 111 que este conservada como tren histórico ???


I queda alguna apartada ???

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 23/07/2017 15:50
Autor: Miquel
David.F.C.M.B.1000 ha escrit:Hay alguna 111 que este conservada como tren histórico ???


I queda alguna apartada ???
La 111.02 és la que ha quedat com a unitat històrica.
També ha sobreviscut (per ara), la 111.13 (diria que era aquesta). Però està aïllada i enterrada a l'estació de Sabadell-Rambla. Va arribar allà pels seus mitjans (juntament amb l'altre, eren de Reserva fins feia poc degut als problemes de la sèrie 114) i imagino que anirà de mal a pitjor a l'anar passant els anys.

No se si algú al final va comprar-se algún cotxe o tren sencer per a preservar-lo.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 23/07/2017 16:20
Autor: fgc113
La 111 que està a Sabadell-Rambla es gastarà per fer simulacres d'evacuació, no?

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Diumenge 23/07/2017 18:18
Autor: victorromo99
Hi ha una 111 apartada als tallers de Rubí, no estic segur si es la 111.02. Si passes amb el tren entre Hospital General i Rubí la pots veure juntament amb 112, 113 i 114.

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dimarts 26/06/2018 1:19
Autor: David.F.C.M.B.1000
hola una pregunta, aparte de la 111.02 que esta preservada en las cocheras de rubi y la 111.13 que esta expuesta en la antigua estacion de sabadell estacio.

Alguien sabe que a sido del resto de unidades, han sido desguazadas ? :(

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dimarts 26/06/2018 2:04
Autor: mfuentesll2
Según Listadotren todas las demás desguazadas, efectivamente.

111.13 es UT entera, o un sol cotxe?

Publicat: Dimarts 26/06/2018 8:38
Autor: Fran-Ikarus
De fet, la 111.13 sembla que és, literalment, el cotxe 111.13 només, oi? O només és la perspectiva de les fotos, que enganya?

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Publicat: Dimarts 26/06/2018 12:22
Autor: mohn902
A una sala de conferències de l'edifici principal de FGC tenen un parell de trossos de cotxe de UT111 (finestra i porta amb els respectius seients) així com una pantalla de les taronges. I a Sabadell-Rambla intentaré informar la setmana vinent de si la 111 està sencera o l'han partit, ja que hi vaig a fer un simulacre.

Re: 111.13 es UT entera, o un sol cotxe?

Publicat: Dimarts 26/06/2018 13:13
Autor: fgc113
Fran-Ikarus ha escrit:De fet, la 111.13 sembla que és, literalment, el cotxe 111.13 només, oi? O només és la perspectiva de les fotos, que enganya?
Això crec jo, com a molt hi deuen haver dos cotxes.