Reforma de la sèrie 2000

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/06/2016 10:38

Miquel ha escrit:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.


Ostres, això es fa manualment encara? :|
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5109
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Renfe445 » Dimecres 15/06/2016 12:50

Sí, donde está el grupo de botones de control de las puertas hay dos botones amarillos (uno por lado) para indicar el lado que abrirás en la próxima estación.

Eso creo...
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2828
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 15/06/2016 14:11

Fran-Ikarus ha escrit:
Miquel ha escrit:A tots els trens cal abans indicar el costat d'obertura abans d'obrir i això es fa manualment.


Ostres, això es fa manualment encara? :|

A les sèries 2000, 2100, 3000 i 4000, sí. És el motorista el que indica el costat al passatge, i després dona el permís.

A les sèries 5000, 6000 i 9000, si el tren està localitzat, ho fa automàticament el fet d'indicar al passatge pel costat que ha de sortir. No obstant, crec que igualment el motorista ha de confirmar amb el botó corresponent el costat d'obertura i donar permís.

En tot cas, el problema es que molts motoristes NO indiquen el costat d'obertura fins que el tren està aturat a l'estació, això implica que primer ha de prémer el botó i després donar permís. Si li sumem que el motorista està amb el telèfon, diari, llibre, o gratant-se el que ja sabem, el temps de resposta es va incrementant.
Jo ja ni provo d'obrir portes si no veig la indicació activada :roll:

El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Coherència, senyors, coherència!

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 15/06/2016 14:33

Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.

Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23655
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Coherència, senyors, coherència!

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 15/06/2016 14:40

Guigui ha escrit:
Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.

Que estrany que això no entri dins la no-és-una-vaga-encoberta-sinó-un-compliment-estricte-del-reglament...

Sense defensar a ningú, però el treballador és el que determina que cumplir estrictament :twisted:

Si fos per mi, tots complirien estrictament el que hi ha establert, que després passa el que passa :roll:
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimecres 15/06/2016 14:44

Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.


Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)

Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5109
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: victorcasta » Dimecres 15/06/2016 15:01

La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Miquel » Dimecres 15/06/2016 15:30

Fran-Ikarus ha escrit:
Miquel ha escrit:El cas es que el motorista ha d'indicar el costat d'obertura al sortir de l'estació anterior (sigui la sèrie que sigui) i molts no ho fan.


Jo em pensava que, en aquests casos, es tractava d'un error de configuració, o problema d'algun sistema... És una tendència que ha anat apareixent amb els anys. Amb la implantació dels 3000 i 4000, l'indicador s'il·luminava de manera pràcticament instantània només començar a sortir de l'estació anterior (per això pensava que el sistema era automàtic)

Imagino que s'han anat "relaxant" alguns bons costums...

És fàcil d'entendre. Com que 5000, 6000 i 9000 ho fan automàtic, els motoristes s'han anat acostumant a no fer-ho i això a les sèries més velles es nota. Ho pots comprovar cada dia.
I quan s'il·lumina de manera instantània, es per que han triat el costat just després de tancar portes, així ja se n'obliden fins la propera estació.

victorcasta ha escrit:La indicació de sortida la fa automàtica l'ATP/ATO a tots els trens de totes les línies, excepte a la L4, que encara es fa manual. Això evita que es doni permissió al costat equivocat.

L'ATP/ATO verifica el costat per on es poden obrir les portes (el motorista no pot obrir portes per la esquerra si l'andana està a la dreta per molt que vulgui si l'ATP està encès), però a les sèries velles no informa a l'usuari del costat per on s'ha de sortir, tal i com es veu dia si, dia també. I en cas que suposadament ho faci, o no ho tenen activat, o només ho porten alguns trens o falla mil cops més que una escopeta de fira.

5000, 6000 i 9000 si que ho fan només llegeixen la balisa per a la propera estació.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: victorcasta » Dimecres 15/06/2016 18:00

Rectifico: el que fa l'ATP és impedir-te seleccionar, donar permissió i obrir, però cal seleccionar-ho manual.
victorcasta
N10
N10
 
Entrades: 4525
Membre des de: Dissabte 14/05/2005 11:32
Ubicació: Terrassa // Camp de l'Arpa

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Miquel » Diumenge 16/10/2016 20:18

Actualitzo llista segons el que m'han "xivat" :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Proves.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.

Lamentablement només queden dos trens pintats de blanc a la L3. :'( :'(
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Miquel » Dissabte 03/12/2016 17:42

Actualitzo llista :D

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: En Reforma a Lleida.
2013-2016: Original i en Servei.
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.

A la 2005-2008 els hi han posat un desblocador de portes molt lleig de color vermell tipus alarma d'incendis. Juraria que la 2001-2004 no els duu. Quan les caci de nou m'hi fixaré millor, no vagi a ser que m'hagi patinat la vista ja que ho vaig veure una mica de lluny.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimarts 20/12/2016 16:02

El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 5109
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 1:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Miquel » Dimarts 20/12/2016 16:14

Fran-Ikarus ha escrit:El Joan Carles Salmerón acaba de publicar una foto del 2009 en gòndola tornant, ja reformat, de Tradinsa, amb un altre cotxe (del mateix tren, se suposa) al costat.

Vaja, ja n'han desgraciat una altre :'(

En fi, actualitzem llista:

2001-2004: Reformada i en Servei.
2005-2008: Reformada i en Servei.
2009-2012: Reformada
2013-2016: Original i en Servei. (Avui o demà marxarà m'imagino)
2017-2020: Original i en Servei.
2021-2024: Original i en Servei.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Miquel
N10
N10
 
Entrades: 3567
Membre des de: Dilluns 14/05/2007 19:17
Ubicació: Barcelona

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: davida » Dimecres 21/12/2016 10:50

El remolc 2303 esta entrant ara a Barcelona desde la c-58
davida
N9
N9
 
Entrades: 1738
Membre des de: Dimecres 04/05/2005 15:46

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: wefer » Dimecres 21/12/2016 12:11


Actualment hi ha més trens de la sèrie 2000 fent la C-58 que fent la L3 :x
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
 
Entrades: 7517
Membre des de: Dimarts 19/04/2005 23:55
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia

Cadena de missatges fora de lloc moguda

EntradaAutor: Guigui » Dimecres 21/12/2016 22:13

Els missatges sobre la incidència amb un tren de la L3 a Valldaura per no obrir portes han sigut moguts a l'enllaç indicat: viewtopic.php?p=265066#p265066

Aprofitem l'avinentesa per a recordar-vos que no obriu off-topics gratuïtament si no tenen res a veure amb cap missatge del fil.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 23655
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 19:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: adriaesc » Dijous 22/12/2016 20:59

Acabo de veure un de la sèrie 2000 (crec que) preparat per sortir cap a Lleida a les cotxeres de Vilapiscina,ja al pati.
Pero, ¿qué oyen mis ojos?
adriaesc
N6
N6
 
Entrades: 250
Membre des de: Diumenge 04/05/2014 18:54
Ubicació: Llucmajor (L4)

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: BCN2008 » Dijous 22/12/2016 22:53

Avui he viatjat en el 2013-2016 i m'he creuat amb el 2005-2008 ja en servei.
Avatar de l’usuari
BCN2008
N8
N8
 
Entrades: 760
Membre des de: Dilluns 18/02/2008 21:31

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Adolescent barceloní » Dijous 22/12/2016 22:55

Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5 :D
Juanjo Rubio. Programador informàtic, casteller, i aficionat al transport públic. President d'Amics del Bus.
Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
 
Entrades: 2318
Membre des de: Dissabte 25/02/2012 16:00
Ubicació: La Trinitat Nova

Re: Reforma de la sèrie 2000

EntradaAutor: Renfe445 » Divendres 23/12/2016 0:53

Adolescent barceloní ha escrit:Justament aquest matí hi he passat per davant un parell de cops i he vist que la porta del carrer estava tancada; normalment quan hi passo la veig oberta. Per cert, ha de ser curiós veure un S-2000 per la L5 :D

El Llop tiene una foto de un 2000 en la vía desviada de Vilapicina.
Els músics són les millors persones del món. Jaco Pastorius.

deviantART
flickr Twitter
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
 
Entrades: 2828
Membre des de: Dijous 16/08/2012 19:33
Ubicació: En algún rincón de este vasto universo.

AnteriorSegüent

Torna a: Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant