Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Com hauria de ser la nova sèrie de trens per a la L4?

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/10/2015 17:01

Derivat del fil http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... 26#p251126 , a on es parla de la possibilitat d'encarregar una nova sèrie de trens per a la L4 si en retiren de la 9000, com haurien de ser els nous trens? Jo dic que uns 5000 moderns, i que si en un futur la L4 es fes automàtica (no se sap mai), puguin anar sense conductor, com els 9000. Si se m'acut alguna idea més en el "plec de condicions", la diré.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4027
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 17/10/2015 17:07

Sería la serie 7000, jeje.



Granolleri
N8
N8
Entrades: 884
Ubicació: Granollers (Vallès Oriental)

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 17/10/2015 18:48

Fins on jo sé, els trens de la sèrie 5000 estan preparats per a la conducció automàtica.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 17/10/2015 20:05

Granolleri ha escrit:Fins on jo sé, els trens de la sèrie 5000 estan preparats per a la conducció automàtica.
També té cabina escamotejable?



Miquel
Administrador
Entrades: 4169
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 17/10/2015 21:40

metring ha escrit:
Granolleri ha escrit:Fins on jo sé, els trens de la sèrie 5000 estan preparats per a la conducció automàtica.
També té cabina escamotejable?
Si. Tant els 5000 com els 6000 són trens que estan preparats per a la conducció automàtica. Ara bé, que algun dia els hi toqui anar amb l'ATC està per veure. Crec que es va projectar per L5 fa uns anys, però la cosa deu anar per mooolt llarg.

Sobre el tema. La nova sèrie hauria de ser "normal", ja que no hi ha gaire on millorar. El disseny, per variar seria per desgràcia l'uniformat blau que ens han colat aquests darrers 10 anys.
Jo les millores o evolució la veig més aviat tirant a que s'assembli a un tren japonès, però no passarà.

Si per mi fos, faria una comanda de 6 o 7 trens de la sèrie 2100. No es necessiten gaires trens més doncs en hora punta hi ha 19 trens i actualment 15 2100's. I dic 2100 doncs són uns trens relativament moderns i així tota la línia disposa del mateix material rodant.

De totes maneres, la previsió del FMB és estupenda. Era evident que faltarien trens i quan van ampliar fa uns anyets la comanda de 9000 en 6 trens més (actualment n'hi ha 56), ja no hagués vingut d'aquí demanar-ne 5 més.
I realment, entre 5000 o 9000, jo crec que el FMB demanarà 9000 doncs és el que hi ha provat, i per quan s'obri el tram central els necessitaran. Per que de trens nous, o es demanen uns pocs per ampliar la flota a L4/L2 o L9/L10 o es demanaran ens uns anys per substituir els 3000, que l'any vinent fan 30 anys i ja s'apropa la data en que el tren "ja ha estat amortitzat".


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6928
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 18/10/2015 1:12

Com haurien de ser? Simplement, no haurien de ser.
Actualment els trens de la L9 i L10 bàsicament transporten aire amunt i avall, amb un cost immens en comparació amb el poc servei que fan. Són trens de 5 cotxes pensats per a gran volums de demanda que no es donen en l'actual tram construït d'aquestes línies.
Per tant el que caldria seria optimitzar recursos, agafar els actuals 9000 de les L9/L10 i deixar-los amb tres cotxes, com es va fer els primers temps de la L2. Amb els cotxes sobrants es podrien formar nous trens simplement incorporant cabines i posant els equips que hi manquin.

Així aconseguiríem estalviar molts diners, aconseguir un manteniment molt més eficient i adaptar-nos a la realitat, sense perjudicar el servei en cap moment.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5264
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 18/10/2015 9:48

Vista la història del material mòbil de la L4 -van rebre els 1100 quan ja no eren nous, anys després el mateix amb els 2100, etc.-, m'imagino molt més fàcilment els 6 trens 2000 passant a L4, i un encàrrec de la mateixa quantitat de trens per la L3, que, suposo, serien 5000 o bé una variant d'aquests.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22868
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/10/2015 10:39

wefer ha escrit:Com haurien de ser? Simplement, no haurien de ser.
Actualment els trens de la L9 i L10 bàsicament transporten aire amunt i avall, amb un cost immens en comparació amb el poc servei que fan. Són trens de 5 cotxes pensats per a gran volums de demanda que no es donen en l'actual tram construït d'aquestes línies.
Per tant el que caldria seria optimitzar recursos, agafar els actuals 9000 de les L9/L10 i deixar-los amb tres cotxes, com es va fer els primers temps de la L2. Amb els cotxes sobrants es podrien formar nous trens simplement incorporant cabines i posant els equips que hi manquin.

Així aconseguiríem estalviar molts diners, aconseguir un manteniment molt més eficient i adaptar-nos a la realitat, sense perjudicar el servei en cap moment.
Algú sap si els 9000 poden funcionar amb tres cotxes, per això? I no crec que hagués problema per programar que només s'obrin tres portes de les mampares.



Miquel
Administrador
Entrades: 4169
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/10/2015 11:01

metring ha escrit:
wefer ha escrit:Com haurien de ser? Simplement, no haurien de ser.
Actualment els trens de la L9 i L10 bàsicament transporten aire amunt i avall, amb un cost immens en comparació amb el poc servei que fan. Són trens de 5 cotxes pensats per a gran volums de demanda que no es donen en l'actual tram construït d'aquestes línies.
Per tant el que caldria seria optimitzar recursos, agafar els actuals 9000 de les L9/L10 i deixar-los amb tres cotxes, com es va fer els primers temps de la L2. Amb els cotxes sobrants es podrien formar nous trens simplement incorporant cabines i posant els equips que hi manquin.

Així aconseguiríem estalviar molts diners, aconseguir un manteniment molt més eficient i adaptar-nos a la realitat, sense perjudicar el servei en cap moment.
Algú sap si els 9000 poden funcionar amb tres cotxes, per això? I no crec que hagués problema per programar que només s'obrin tres portes de les mampares.
Ho desconec, però suposo que caldria posar els equips dels trens que hi ha repartits al llarg dels cinc cotxes en tres. A banda, caldria veure com queda la composició ja que per a L9/L10 la distància de separació entre portes es vital i hauria de coincidir les del tren amb les de l'andana, cosa que no tinc molt clara que es pogués.

Això sí, reprogramar el sistema per a que obri 12 portes no hauria de ser cap problema. (De fet, juraria que hi ha un parell de portes que no s'obren a cada estació)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1207
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Diumenge 18/10/2015 13:07

Miquel ha escrit:
metring ha escrit:
wefer ha escrit:Com haurien de ser? Simplement, no haurien de ser.
Actualment els trens de la L9 i L10 bàsicament transporten aire amunt i avall, amb un cost immens en comparació amb el poc servei que fan. Són trens de 5 cotxes pensats per a gran volums de demanda que no es donen en l'actual tram construït d'aquestes línies.
Per tant el que caldria seria optimitzar recursos, agafar els actuals 9000 de les L9/L10 i deixar-los amb tres cotxes, com es va fer els primers temps de la L2. Amb els cotxes sobrants es podrien formar nous trens simplement incorporant cabines i posant els equips que hi manquin.

Així aconseguiríem estalviar molts diners, aconseguir un manteniment molt més eficient i adaptar-nos a la realitat, sense perjudicar el servei en cap moment.
Algú sap si els 9000 poden funcionar amb tres cotxes, per això? I no crec que hagués problema per programar que només s'obrin tres portes de les mampares.
Ho desconec, però suposo que caldria posar els equips dels trens que hi ha repartits al llarg dels cinc cotxes en tres. A banda, caldria veure com queda la composició ja que per a L9/L10 la distància de separació entre portes es vital i hauria de coincidir les del tren amb les de l'andana, cosa que no tinc molt clara que es pogués.

Això sí, reprogramar el sistema per a que obri 12 portes no hauria de ser cap problema. (De fet, juraria que hi ha un parell de portes que no s'obren a cada estació)
Al Metro de sevilla quan circulen en simple solament obren portes per una unitat, així que no costaria gaire programar l'obertura de portes necesaries.



albe6
N8
N8
Entrades: 979
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 18/10/2015 15:40

Simple: ampliar comanda de 9000's.
Ja funcionen a la xarxa i es fan a Catalunya

Suposo que els 9000's de la L2 ja no es mouran d'allí, més quan està projectat que també arribi a l'aeroport



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 18/10/2015 16:30

albe6 ha escrit:Suposo que els 9000's de la L2 ja no es mouran d'allí, més quan està projectat que també arribi a l'aeroport
Considerant que la L9 hi arriba des del 2004 i la L4 fa uns quants que va fins la Sagrera, l'ampliació de la L2 deu ser imminent...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1622
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 18/10/2015 16:44

Estic amb en Fran-Ikarus, la L4 amb els 2000 i 2100. Potser volen comprar més 9000 per tal de tenir tots els necessaris per la L2 i L9 sencera, i mentre no siguin necessaris, tenirlos a la L4 o la L3. Quan hagi de renovar els 3000 potser els 9000 ja siguin necesaris a la L2 i L9.



jsantos233
N5
N5
Entrades: 115

Entrada Autor: jsantos233 » Diumenge 18/10/2015 18:59

Vaja com sou, per una possibilitat que tindria la L4 de tindre trens nous i dissenyats en ment per la línia, ja esteu pensant en fer com sempre, donar-li lo que no es vol a altres línies :P

Jo crec que passarà una altra cosa: retiraran els 9000 de la L2 i compraran nous per la L2, com sempre...



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Diumenge 18/10/2015 23:41

El que haurien de fer és mantenir els 9000 de la L4 i comprar-ne de nous per a la L9 quan en necessitin.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

David.F.C.M.B.1000
N6
N6
Entrades: 288
Ubicació: barcelona

Entrada Autor: David.F.C.M.B.1000 » Dilluns 19/10/2015 0:25

yo no huebiera retirado los 1100 estaban perfectos en la linea 4 hacian un servicio excelente, tambien los los 1000 en la linea 5, con una reforma como los 3000 y 4000 estoy seguro que habrian quedado bien i los 2100 seguirian en la linea 2, ademas yo para la linea 9 y 10 preferiria mejores trenes que los 9000 tipo diseño como los 113 de fgc pero adaptados para esas lineas



Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 19/10/2015 15:47

Henry 030 ha escrit:El que haurien de fer és mantenir els 9000 de la L4 i comprar-ne de nous per a la L9 quan en necessitin.
Clar que si. La L9 HA DE SER dels 9000, que per això s'ha dissenyat i s'està dissenyant per ells: portes d'andana, sistemes automàtics...
El més lògic es traslladar tots els 9000 a la L9 i anar comprant trens per les línies on hi eren, és a dir, L2 i L4.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 918

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 19/10/2015 18:38

Quines ganes de gastar diners i esforços de forma inútil. És a dir, desfarem tota la sèrie 9000 per aconseguir que d'aqui a deu anys els haguem de tornar a ajuntar i a més comprar-ne de nous. Potser que n'encarreguem i deixem els de la L9 tal com estan, que ja faran el servei quan els hi toqui. La idea no és dolenta, però l'únic que fa és allargar el problema i a més ens costa diners. Un usuari va posar quan costarien trens nous i era un preu totalment raonable.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
davroca5
N7
N7
Entrades: 552
Ubicació: Pròxima estació: Can Boixeres
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 19/10/2015 18:54

bigcoaster ha escrit:Un usuari va posar quan costarien trens nous i era un preu totalment raonable.
;)
davroca5 ha escrit: A més, faig uns càlculs ràpids:
Els 50 trens 9000 van costar 296,6 milions d'€uros. Llavors, 1 tren = 5,932 (6) milions d'€uros aprox.
Suposem que els trens actuals son una mica més cars, uns 500.000€ més:
6,5 milions/tren.
Ara multipliquem això pels trens que calen a la L3-L4:
6,5 x 6 = 39-40 milions d'€uros.
I si a tot això sumem els 70 milions que queden per acabar la L10 Sud (estacions, nivell inferior del túnel i altres):
39-40 + 70: 109-110 milions d'€uros L10Sud + nova compra de trens.
Que son 110 milions? Res. No crec que tardem massa en veure-ho.
Link


Salut!
#volemL9

campbell
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Beverly Sants

Entrada Autor: campbell » Dilluns 19/10/2015 19:01

davroca5 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:Un usuari va posar quan costarien trens nous i era un preu totalment raonable.
;)
davroca5 ha escrit: A més, faig uns càlculs ràpids:
Els 50 trens 9000 van costar 296,6 milions d'€uros. Llavors, 1 tren = 5,932 (6) milions d'€uros aprox.
Suposem que els trens actuals son una mica més cars, uns 500.000€ més:
6,5 milions/tren.
Ara multipliquem això pels trens que calen a la L3-L4:
6,5 x 6 = 39-40 milions d'€uros.
I si a tot això sumem els 70 milions que queden per acabar la L10 Sud (estacions, nivell inferior del túnel i altres):
39-40 + 70: 109-110 milions d'€uros L10Sud + nova compra de trens.
Que son 110 milions? Res. No crec que tardem massa en veure-ho.
110 Milions.. Quasi lo que li va tocar de premi de la Primitiva a algú del barri de PobleNou la setmana passada, ja podria ser solidari amb la ciutadania i donar la pasta per a comprar els trens xD xD xD xD :D :D :D :D :D



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”