Nous trens per a la Línia de La Pobla

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Re: Nous trens per a la Línia de La Pobla

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 16/01/2016 19:27

De quatre expediciones en feiners entre Lleida i Balaguer a deu i reducció dels temps de viatge...
Confirmat que el nou centre d'operacions será Balaguer. Com ho faran? Suposo que als afores de la ciutat...
Trobo molt optimista tot el previst amb només dos trens...
M'agrada l'horari cadenciat i sense solapar amb el bus. Molt bé.
Cosme Garcia, maquinista de la "Garrafeta" i d'uns quants trens d'aquesta línia, trobo que seria un nom fantàstic per bautitzar una de les unitats...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dissabte 16/01/2016 19:28

Aquests trens es van concursar en el seu moment, presentant-se Tradinsa (volien comprar supermans a Renfe i remodelar-los) Alsthom i Stadler i guanyant aquesta última.
I en quant a rodalies el material és propietat de Renfe. La única manera que tindria la Gencat de triar material es comprar-lo directament i cedir-lo a l'operador.
I ara mateix les arques de la Gencat no estan per comprar 268 unitats de tren (ut's de rodalies i regionals basades catalunya)



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 16/01/2016 20:25

trensmat ha escrit:Els trens de la serie 330 molt macos però ara pregunto, perquè la Generalitat no a volgut comprar els trens a la Fabrica Alstom de Santa Perpetua i també pregunto perquè la Generalitat no reclama al ministeri de foment nous trens per les línies de regional on circulen trens 447. :emprenyat
Perquè és una comanda molt petita (2 trens) i sortia molt cara per a qualsevol fabricant. El fet decisiu va ser que a Stadler li havien encomanat una comanda gran de trens del mateix model per a Austin i llavors els sortia més barat afegir aquests dos trens a la comanda.

Aqui pots veure els trens per a Austin. Són iguals que els de la Pobla excepte per l'ample que els nostres són ample ibèric.
https://www.google.es/imgres?imgurl=htt ... MwgdKAAwAA


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dissabte 16/01/2016 21:10

També recordo haver llegit que Stadler era una de les poques (o l'única) que va accedir a fer els trens en ample ibèric.


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 16/01/2016 21:31

Jo hi he estat també a l'acte aquest matí a Pla de Vilanoveta! Anava amb una jaqueta gran i amb una càmera penjant al coll i amb ulleres de color negre (si algú dels foraires que ha assistit, m'ha vist, salutacions!).

Pel que fa el tren, la meva opinió és clara, sense pèls a la llengua: han adquirit uns trens fantàstics i molt aptes per a una línia com de la de La Pobla. Crec que l'han encertat de ple, ara bé, m'esperava que fos com al render virtual, on hi havia més taronja, però que li farem... estic enamorat d'aquests GTW!

Sobre la nova oferta de servei, si us sóc sincer, jo no m'esperava un augment tan gran de freqüències. Em sembla una excel·lent notícia que s'incrementi la freqüència de pas de la línia, estem parlant que aquests nous horaris que s'aplicaran per Setmana Santa superaran i de llarg, les freqüències que hi havia abans de la retallada del 2012, i a més es torna a recuperar els 3 trens diaris entre Lleida i La Pobla (que els dissabtes es quedaran amb 2).

Mencionar també un dels punts a millorar de la línia, la reducció del temps de viatge, abans de la retallada, entre Lleida i La Pobla es reduïa el temps de viatge en 10 minuts, ara amb els nous horaris, es reduïrà fins als 17 minuts. I un punt a favor també, per la dualitat tren-bus, per fi han reaccionat i posaran el bus en trajectes on no interfereixi en el servei ferroviari, coordinant-los amb el tren.

L'únic incovenient: la manca d'un tren de reserva per a casos d'avaria. Si un dels dos trens no funciona, s'haurà de recórrer a un bus substitutori per cobrir el servei. Crec que amb una tercera unitat, es poden evitar tots aquests problemes.

Costarà molt recuperar els viatgers perduts durant aquests anys, però crec que la nova oferta pot ser més que atractiva. Si fan una bona promoció, tornaran a guanyar viatgers, segur.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dissabte 16/01/2016 23:04

Renfe451 ha escrit:Costarà molt recuperar els viatgers perduts durant aquests anys, però crec que la nova oferta pot ser més que atractiva. Si fan una bona promoció, tornaran a guanyar viatgers, segur.
Jo també ho penso. És una llàstima la pèrdua de viatgers des de la retallada perquè segurament també ha provocat una pèrdua de confiança i "fe" en la línia. Espero que amb l'aposta de FGC es pugui recuperar.

D'altra banda del tema de cedir la gestió de la línia a un operador privat ja no se'n ha tornat a parlar, oi? Recordo que fa uns anys es va dir que un cop FGC adquirís material propi per a la línia se'n desfaria d'ella (edito: Em refereixo a això: http://www.radioseu.cat/noticies/fgc-co ... la-gestia3).



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Diumenge 17/01/2016 0:34

A la llarga (o millor no tan a la llarga) crec que caldria afegir-hi almenys un parell de trens més i una segona via per a fer encreuaments a la estació d'Àger, que ve a estar a meitat de camí entre Balaguer i Tremp i es la població de més entitat en aquest tram (això sí, complementat amb un microbús coordinat amb els horaris del tren per portar els passatgers des de i fins al poble, que està bastant apartat). Així seria técnicament possible incrementar la freqüència de pas per sobre de les tres circulacions diàries.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 17/01/2016 0:38

També ajudaria si el Consell Comarcal del Pallars Jussà i els ajuntaments implicats (a partir d'Àger, limit zona 2) s'integréssin a l'ATM Lleida.
A veure si amb la nova oferta s'hi animen.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 17/01/2016 11:26

Imatge
Imatge
Imatge
Jo també hi vaig ser!


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 17/01/2016 11:49

Ara que ja tenim el primer tren sobre les vies, se sap quan arribara el segon tren??... quins noms proposeu pels nous trens? Estaria be que els posin noms com trens que van circular per la linia... per exemple: La Garrafeta, yeye, ferrobus, superman...
Estaria be que demanin dos trens med per la linia... treure busos que pasen per termens vilanova de la barca i aquestos pobles i posar mes freqüencies al tren... via doble de lleida a balaguer electrificada i els busos actuals que fan balaguer lleida fer-los anar per corbins tots i donar millor servei amb aquests pobles.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 17/01/2016 12:26

L'un es dirà Lleida i l'altre la Pobla de Segur, no crec que s'hi escarrassin gaire. :P



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 17/01/2016 14:29

Jo li posaria a un d'ells Camarasa, en referència a un dels pantans on es troba proper a la línia. La segona, la batejaria com a Vall Fosca.



Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 17/01/2016 17:48

Sky ha escrit:L'un es dirà Lleida i l'altre la Pobla de Segur, no crec que s'hi escarrassin gaire. :P
no m'estranayaria res... veient el que van fer a la linia del valles que van posar noms de les poblacion on pasa el tren.



Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 17/01/2016 18:52

La meva opinió, es que aquests trens els donen una llicó en disseny als engendres CAFeros que té la Renfe. I també en prestacions, ja que per l'especificació de prestacions que he llegit, l´únic tren regional de Renfe equiparable en prestacions seria el 449.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Diumenge 17/01/2016 20:32

Danilleida ha escrit:treure busos que pasen per termens vilanova de la barca i aquestos pobles i posar mes freqüencies al tren... via doble de lleida a balaguer electrificada i els busos actuals que fan balaguer lleida fer-los anar per corbins tots i donar millor servei amb aquests pobles.
Estaria bé augmentar freqüències en forma de Rodalies entre Lleida i Balaguer. Evidentment, caldria un 3r tren i via doble, el que en cap cas faria és electrificar la línia, més ara que tenim dos trens dièsel. :x


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Diumenge 17/01/2016 20:38

Estigueu atents a veure si el dilluns comença ja les proves...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 17/01/2016 21:42

bigcoaster ha escrit:
Danilleida ha escrit:treure busos que pasen per termens vilanova de la barca i aquestos pobles i posar mes freqüencies al tren... via doble de lleida a balaguer electrificada i els busos actuals que fan balaguer lleida fer-los anar per corbins tots i donar millor servei amb aquests pobles.
Estaria bé augmentar freqüències en forma de Rodalies entre Lleida i Balaguer. Evidentment, caldria un 3r tren i via doble, el que en cap cas faria és electrificar la línia, més ara que tenim dos trens dièsel. :x
Si mires el canvi de freqüències previst, quedaran 10 trens entre Lleida i Balaguer, que no està gens malament, jo crec que, suficient de moment per a plantejar una bona oferta i veure com respon la gent.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Danilleida
N7
N7
Entrades: 578
Ubicació: 6 Mercat Bordeta - Arnau de vilanova... 7 costa Magraners - av.st. Pere / Seca.

Entrada Autor: Danilleida » Diumenge 17/01/2016 22:21

oriolp13 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Danilleida ha escrit:treure busos que pasen per termens vilanova de la barca i aquestos pobles i posar mes freqüencies al tren... via doble de lleida a balaguer electrificada i els busos actuals que fan balaguer lleida fer-los anar per corbins tots i donar millor servei amb aquests pobles.
Estaria bé augmentar freqüències en forma de Rodalies entre Lleida i Balaguer. Evidentment, caldria un 3r tren i via doble, el que en cap cas faria és electrificar la línia, més ara que tenim dos trens dièsel. :x
Si mires el canvi de freqüències previst, quedaran 10 trens entre Lleida i Balaguer, que no està gens malament, jo crec que, suficient de moment per a plantejar una bona oferta i veure com respon la gent.
home suficient no se... sol que peti un dels dos trens ja es queda tirat el servei... tindran de tirar de bus o demanar un 592 a renfe...



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 17/01/2016 22:31

Ja s'ha dit més d'una vegada que si hi ha alguna incidència, el servei substitutori és directament Alsa - Alsina Graells
Els maquinistes seran personal d'FGC o de Renfe?



Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 18/01/2016 0:32

albe6 ha escrit:Ja s'ha dit més d'una vegada que si hi ha alguna incidència, el servei substitutori és directament Alsa - Alsina Graells
Els maquinistes seran personal d'FGC o de Renfe?
Tot el personal de la línia serà d'FGC. FGC es desprèn tant de Renfe com d'Adif per operar (a excepció de Lleida - Pirineus). De fet, ara FGC busca personal de la zona per agents d'estació.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”